handdator

Visa fullständig version : Smink - hjälp

rQx
2007-07-18, 20:25
Hej!

Jag är lite ute och cyklar för tillfället. Jag vill ha en creme att applicera under ögonen för att täcka över att det är så mörkt där. Jag antar att det är en concealer jag ska ha då? Jag vill ha en creme eftersom jag provat en sådan. Vad ska man välja, när jag går in på eleven.se så har de bara sticks och inte creme, men då har jag bara sett på män avdelningen. Är det skillnad på mäns och kvinnors smink, eller är det bara att män har "häftigare" förpackning? Om inte då kan jag ta ett "kvinnligt" smink?

Sen en till sak, brukar störa mig på att mina läppar blir så röda ibland. Finns det typ något lypsyl som man kan använda som tonar ner det lite?

Mvh /Tim

mini
2007-07-18, 20:41
Gå till en butik och be personalen om hjälp. Just under ögonen gissar jag att det inte är någon skillnad om du väljer smink för tjejer. Du behöver titta på färgen innan du köper.
Jag gillar Diors concealer, men den kan kanske bli för täckande om du inte använder annan kräm i resten av ansiktet.

Hermit
2007-07-18, 20:41
Concealer brukar man använda under ögonen yes, själv använder jag inte längre concealer då jag inte har så stora problem, ID's foundation räcker bra. Men har testat ett par concealers och de flesta är som du säger sticks men "Recipe: for men" har en concealer i cremeform, den är riktigt bra faktiskt. Den finns b.la på grooming.se

På samma sida hittar du UOMO Lipbalm No 1 Transparent, använder den själv och den är skön.. Syns inte att man har något på läpparna, tonar bara ner och gör dom lite mattare.

Raggis
2007-07-18, 20:55
Lär kunna inhandlas på kicks?

Nalfaren
2007-07-18, 21:00
Hej!

Jag är lite ute och cyklar för tillfället. Jag vill ha en creme att applicera under ögonen för att täcka över att det är så mörkt där. Jag antar att det är en concealer jag ska ha då? Jag vill ha en creme eftersom jag provat en sådan. Vad ska man välja, när jag går in på eleven.se så har de bara sticks och inte creme, men då har jag bara sett på män avdelningen. Är det skillnad på mäns och kvinnors smink, eller är det bara att män har "häftigare" förpackning? Om inte då kan jag ta ett "kvinnligt" smink?

Sen en till sak, brukar störa mig på att mina läppar blir så röda ibland. Finns det typ något lypsyl som man kan använda som tonar ner det lite?

Mvh /Tim

hah, samma problem, särskilt läpparna.
Bra tips, skall kolla reda på kicks också :)

rQx
2007-07-18, 21:03
Aye, recipe for men verkar vara något jag ska kolla på då och den där UOMO Lipbalm No 1 Transparent =P .. Ska ner i stan imorgon och se vad som finns =) Tack för all hjälp så långt =)

rQx
2007-07-18, 21:03
hah, samma problem, särskilt läpparna.
Bra tips, skall kolla reda på kicks också :)

hehe, okej ska inte säga att det är ett problem riktigt men jag tycker det är snyggare med lite mattade (A)

soulsplinter
2007-07-18, 21:14
jag skulle även säga att det är värt att inverstera i en ögonräm som arbetar mot ringar under ögonen t.ex. clinique all about eyes ska vara bra. :thumbup:

Ja satsa på en concealer i flytande form, eftersom "stick"/paletter bara gör att det ser kakigt och sminkat ut! Magic concealer från Helena Rubenstein, lite dyr, men är enligt många väl värd pengarna. Huden under ögonen skiljer sig inte speciellt mycket mellan kvinnor och män. ANledningen till att det finns speciella hudvård/smink produkter för killar är främst att ni har "grövre" hy och ofta lite större porer än tjejer. Plus att ni ska ha tuffare förpackningar hehe :cool:

ta det lugnt med huden kring ögonen bara, behandla den varsamt! Annars resulterar det i att du får både rynkor och mörk hud under ögonen, det är ju mindre kul.

soulsplinter
2007-07-18, 21:16
just de. matta ner läpparna e inte heller ett problem. antingen använder du ytterst lite concealer (flytande) eller inversterar i något cerat/läppstift med en nedmattande färg, men räkna inte med att få en så manlig förpackning bara hehe :P fråga nån expedit om hjälp!

Nimille
2007-07-18, 21:22
"Forget it" concealer från biotherm.
Runt 150kr på kicks.
Den är väldigt bra faktiskt, speciellt för mörka ringar under ögonen :)
Värt att kolla in helt klart.

Rambo
2007-07-18, 22:17
trodde det tråden handla om Smisk-hjälp ....ja kan inget om smink:D

rQx
2007-07-19, 00:24
"Forget it" concealer från biotherm.
Runt 150kr på kicks.
Den är väldigt bra faktiskt, speciellt för mörka ringar under ögonen :)
Värt att kolla in helt klart.

Hur länge räcker en "tub" då?

Nimille
2007-07-19, 04:37
Hur länge räcker en "tub" då?
J*vligt länge, du behöver bara ta ytterst lite varje gång.
Min har räckt i ett halvår nu, fortfarande mycket kvar.
Inga stora mängder som behövs, såvida du inte vill att det ska se sminkat ut...
(Använder min varje morgon i princip.)
Viktigt att du applicerar den rätt och inte tar en massa och bara smetar ut, då kommer du knappast se piggare och fräschare ut.

rQx
2007-07-22, 20:56
Går det sedan bort av vatten eller vad ska man använda?

Muskelbyggaren
2007-07-22, 21:31
Kanske sova mer för vackrare nyanser under ögonen?

rQx
2007-07-22, 21:41
Inte bara sömnen som är boven i dramat, finns andra faktorer som spelar roll också.

chidde
2007-07-22, 21:42
Kanske sova mer för vackrare nyanser under ögonen?

+1 :thumbup:

men rQx... kom till mig sen när du har fått tag på alla grejer tjejerna har rekommenderat så skall jag genast visa dig vart vi har damtoaletten

chidde
2007-07-22, 21:44
Inte bara sömnen som är boven i dramat, finns andra faktorer som spelar roll också.

ok, jag tar tillbaka mitt förra inlägg
får man fråga vad? sjukdom? :confused:

Nimille
2007-07-22, 22:15
Kosten, samt gener.
Ytterst sällan man ser en ryss som inte är mörk under ögonen :D

rQx
2007-07-22, 22:31
+1 :thumbup:

men rQx... kom till mig sen när du har fått tag på alla grejer tjejerna har rekommenderat så skall jag genast visa dig vart vi har damtoaletten

"okej"

ok, jag tar tillbaka mitt förra inlägg
får man fråga vad? sjukdom? :confused:

Mörka ringar under ögonen kan bero på obalans/stressade njurar t.ex.

qwerty1
2007-07-22, 22:37
ytliga blodkärl kanske?

rQx
2007-07-23, 16:08
Finns många faktorer som spelar in ja =)

Men behöver jag någon sminkborttagning?

Nimille
2007-07-23, 16:11
Men behöver jag någon sminkborttagning?
Ljummet vatten.

rQx
2007-07-23, 18:36
Ljummet vatten.

Aye, tackar!