Visa fullständig version : Grönt teextrakt var?
Någon som vet vart man kan köpa grönt teextrakt med minst 60% polyfenoler och EGCG som huvudingrediens. Från nåt ställe med bra kvalité som man kan lita på.
Tacksam för svar
Vertelin kanske?
http://www.aprecis.nu
Tack! Finns inget streck under vertelin dock, betyder det att det är slut?
Snarare att dom inte lagt in nån info tror jag....
EiseltUK
2003-04-06, 00:47
Du borde hitta det i de flesta hälsokostaffärer.
/ Henrik
Är grönt te bra för viktminskning?
EiseltUK
2003-04-06, 13:54
Originally posted by Kimo
Är grönt te bra för viktminskning?
Det finns en del komponenter kallade catechiner som kan bl a motverka pankreatiskt lipas och även sägs öka energiomsättningen. Men jag tror inte man ska förvänta sig mirakulösa resultat.
/ Henrik
Originally posted by EiseltUK
Det finns en del komponenter kallade catechiner som kan bl a motverka pankreatiskt lipas
OK, det känns tryggt :smash:
Tror att det är bland det bästa förutom e/c- grejer och fiskolja/flaxoil. Definitivt bättre att lägga pengarna på än t.ex pyruvate. Därmed inte sagt att det är något mirakelmedel.
jag tycker pyruvate fungerar .. självklart är ju resultatet som med andra fettförbränningspreparat inte speciellt stor .. hur man än vrider och vänder på det så handlar dieta ALLTID i första hand´om kostupplägg i andra hand om extra cardio
men många bäckar små .. pyruvate fungerar dock inte bra så länge man ligger högt på kolhydrater men när man sänker dem så passar det bra att lägga in pyruvate
vad gäller grönt teextrakt funkar det lika bra att dricka en massa grönt te men då menar jag massa minst 4-6 koppar om dagen fast de e ju så himla gott så de gör man ju gärna !
Åse Columbus
2003-04-07, 15:45
Originally posted by Janna
vad gäller grönt teextrakt funkar det lika bra att dricka en massa grönt te men då menar jag massa minst 4-6 koppar om dagen fast de e ju så himla gott så de gör man ju gärna !
effekten av en kapsel grönt te är motsvarande 60 koppar grönt te.......inte lika kul då nä.....
det finns lite överallt......sök på google...så hittar du säkert fler webshops som säljer billigare än de gör i hälsobutiker.
Åse
EiseltUK
2003-04-07, 16:12
Man bör försäkra sig om att det är ett standardiserat extrakt man köper. Billigare varianter kan innehålla puvriserat grönt te och då kan man lika gärna dricka te. Känner inte till några direkta fabrikat, vare sig dåliga eller bra. Exolise som produceras i Frankrike ska tydligen vara bra och det som använts i de flesta studier.
/ Henrik
Kan bara hålla med Henrik, om det inte är standardiserat kan man lika gärna kasta pengarna i sjön. Ska inte Eiselt börja tillverka standardiserat grönt teextrakt?!! Med hög kvalité!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.