Logga in

Visa fullständig version : Anden i glaset

Emil_Larsson
2007-07-18, 14:18
En lite pinsam, underlig fråga. Känns som jag kommer skämma ut mig.

Finns anden i glaset? eller är det bara bluffens fuffens? *cupid*

Mina kompisar påstår att dom träffat denna sak och att det började brinna lite lätt runt en dörr när dom körde denna "lek".

cennys
2007-07-18, 14:21
har du sett Penn & Teller: Bullshit?

Emil_Larsson
2007-07-18, 14:23
har du sett Penn & Teller: Bullshit?

Nope, never seen it.

_henkee
2007-07-18, 14:25
Klart det är på riktigt. Varför skulle man inte kunna kalla fram en ande som svarar på dina frågor och rör glaset på ett läskigt sätt?

Piranha
2007-07-18, 14:27
Lite som w12 va, en fråga om tro och förhoppningar.

Juliette
2007-07-18, 14:32
Klart det är på riktigt. Varför skulle man inte kunna kalla fram en ande som svarar på dina frågor och rör glaset på ett läskigt sätt?

Exakt!

Men det många kanske inte vet om är att anden inte är i själva glaset (som man ju kan tro eftersom det heter anden i glaset) utan anden sitter med vid bordet, eftersom han är osynlig så ser man ju inte honom. Och anden har oxå sitt finger med på glaset och styr glaset på detta viset.

Lite värdelöst vetande kanske.. men men..

PS ja, jag skojade bara DS

cennys
2007-07-18, 14:37
Nope, never seen it.

Youtuuuba efter avsnitten med anden i glaset :)

cennys
2007-07-18, 14:38
Exakt!

Men det många kanske inte vet om är att anden inte är i själva glaset (som man ju kan tro eftersom det heter anden i glaset) utan anden sitter med vid bordet, eftersom han är osynlig så ser man ju inte honom. Och anden har oxå sitt finger med på glaset och styr glaset på detta viset.

haha skrev värsta långa svaret tills jag såg att du inte va seriös :D

Juliette
2007-07-18, 14:41
haha skrev värsta långa svaret tills jag såg att du inte va seriös :D

LOL

Fatalist
2007-07-18, 15:51
Är du estet alternativt kanske samhäll'are? :thefinger

Wikner89
2007-07-18, 17:41
varmluft som "lyfter" glaset men allt är relativt. Finns gud?? jag anser att han/hon inte finns men det kanske inte stämmer

Liten Men Fet
2007-07-18, 17:41
Klart det finns en ande i glaset, därför diskar jag ALLTID glasen precis innan jag ska dricka ur dom. Vet ju inte vad dom snuskiga jävlarna har gjort där i när jag varit borta.

Tolkia
2007-07-18, 17:45
Klart det finns en ande i glaset, därför diskar jag ALLTID glasen precis innan jag ska dricka ur dom. Vet ju inte vad dom snuskiga jävlarna har gjort där i när jag varit borta.
Hahaha, ffs. :D

Det var poppis när jag var i högstadieåldern; dock var det jag och en kille till som inte fick vara med när denna "ockulta" aktivitet idkades på klassresor (t.ex. till spökprästgården i Borgvattnet) eftersom vi ansågs så "kyrkliga" att det inte skulle funka om vi befann oss i samma rum. :D

cennys
2007-07-18, 17:50
Jag tvär slängde iväg glaset en gång när jag var med på sådant där, Alla höll på pissa på sig, har inte erkännt det än.

Wennerberg
2007-07-18, 17:51
Shit vad man skrämde töserna i lågstadiet med detta skit.. Helt otroligt vad man kan tuta i folk som verkligen tror på sånt här mambo-jambo!

blekfet2
2007-07-18, 18:38
klart det finns.

Emil_Larsson
2007-07-18, 19:17
Borde man pröva det med polarna tro :D

hulken
2007-07-18, 19:24
Körde det då jag bodde i Kanada på 90-talet, vi hade då med en kille som bara satt och fjantade sig och puttade i glaset m.m. så vi kastade ut honom, sedan körde vi igång, och glashelvetet for fram och tebax på plastbordet vi använde, det blev ganska läskigt då glaset gnisslade mot bordet huh.....till slut var det bara jag och en till som spelade, och jag puttade då inte glaset det är jag säker på, och det gjorde inte han heller för jag ställde frågorna på svenska i glaset och den andra killen pratade bara engelska och franska, och glaset svarade på svenska ord.

Så det funkar, jag har själv sett det.

_henkee
2007-07-18, 20:20
Exakt!

Haha, trodde också du var seriös:Virro

Stoltz
2007-07-18, 20:26

:laugh:
Så bäst