handdator

Visa fullständig version : Gillade du skolidrotten?

Allan
2007-07-18, 07:45
Med anledning av annan tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=98164) - gillade/gillar du skolidrotten?

Allan
2007-07-18, 07:48
Svarar själv - inte mycket. Bara en jävla massa bollsporter.

Eddie Vedder
2007-07-18, 07:52
Nä jag tyckte alltid det var tråkigt.

mini
2007-07-18, 07:57
Nej. Avskydde det, allt med det.

mystic[-_-]
2007-07-18, 07:58
Bästa ämnet!

Pingu
2007-07-18, 08:00
Bästa ämnet

Guybrush
2007-07-18, 08:01
Jag hatade det! Bollsporter var jag aldrig bra på och det var alltid de som gapade högst (bollsportsidioterna) som fick sin vilja igenom.

Vi slapp idrotten det tredje året i gymnasiet! Jag gick på moln :)

Semiramis
2007-07-18, 08:05
Avskydde det, bara bollsporter och balansera på en bom, jag var urusel på bägge och det var inte fråga om att uppmuntra och motivera oss om inte var "duktiga", snarare mobbning. Gympan skulle ju ha kunnat vara något helt annat men det enda den förde med sig för min del var en absolut övertygelse att jag var oduglig i allt vad kroppsövningar hette. Bättre sent än aldrig har jag tagit mig till gymet, min min bästa kompis sedan skoltiden kan fortfarande inte förmå sig till att träna, spåren efter skolgymnastikens förödmjukelser sitter för djupt.

von huff
2007-07-18, 08:09
Vi får själv bestämma vad vi vill göra:)oftast blir det innebandy,fotboll eller gym.

Larsson
Tyckte idrotten var rolig, blev ännu roligare på gymnasiet då det var mycket bollsporter.

tntballe
Enda gången man inte somna i plugget + att det var skönt att röra på sig även då, så jag tycker att det var bästa ämnet.

Guybrush
2007-07-18, 08:13
Avskydde det, bara bollsporter och balansera på en bom, jag var urusel på bägge och det var inte fråga om att uppmuntra och motivera oss om inte var "duktiga", snarare mobbning. Gympan skulle ju ha kunnat vara något helt annat men det enda den förde med sig för min del var en absolut övertygelse att jag var oduglig i allt vad kroppsövningar hette. Bättre sent än aldrig har jag tagit mig till gymet, min min bästa kompis sedan skoltiden kan fortfarande inte förmå sig till att träna, spåren efter skolgymnastikens förödmjukelser sitter för djupt.

Mycket träffande beskrivning tyvärr. Så var det för många. Det är ju tyvärr bara gaphalsarna och tjo-och-tjimmarna som hörs. Det kvittar hur mycket mer idrott skolorna för in, det är inte där problemet ligger!

bertbert
2007-07-18, 08:14
Pest. Bara sport med boll och löpning. Inte kompatibel med något av det. Mina sporter är (i kronologisk ordning) kampsport, styrketräning och ridning. Det blev det inget av i skolan.

Milia
2007-07-18, 08:16
Fram tills gymnasiet hatade jag nog den nästan. Mest bara bollsporter där de tuffa killarna tog för sig och vi osäkra tjejer mest var rädda för att göra bort oss.
i gymnasiet blev det mer valbart och vi fick göra det vi tyckte om. Jag satsade verkligen på idrotten och valde till alla idrottskurser jag bara kunde så jag hade väldigt mkt idrott trots att jag gick estet:D Det var där jag kom i kontakt med styrketräningen då jag läste en 100 poängs kurs i det, tu var väl det!

jogustaf
2007-07-18, 08:16
Bästa ämnet, hade det till och med som extra tillval.

Fultjack
2007-07-18, 08:22
bästa ämnet

att vi hade en sjysst / snygg lärarinna gjorde inte saken sämre *drool*

Fed up
2007-07-18, 08:25
Jag hatade det. Synd egentligen, önskar jag fått ha skolidrott nu, då hade jag nog fått MVG och tyckt det var superlajbans att testa olika sporter, träna löpning och gymnastik.

Jag tyckte iof. vissa grejer var rätt kul redan då, allt som gick ut på att man skulle vara smidig och snabb var jag rätt bra på, satte tom. skolrekord i 100 m och längdhopp i nian. Funderade på att börja med friidrott då, men tyckte jag var för gammal, synd såhär i efterhand.

Problemet var väl att jag hade en stark bollskräck efter ett par incidenter i min barndom som bara förvärrades i skolan idrott där man tvingades stå och få hårda volleybollar (värsta sporten) på sig osv. Jag sprang ut i omklädningsrummet och panikgrät ett par gånger för att jag kände mig sämst i världen och helt värdelös (när alla sa "men ååååååh, vi vill inte ha henne i vårt lag" eller "gå fram nu, nu ska hon slå" osv) men då fick jag skäll av mina kompisar eftersom jag bara grät eftersom jag ville ha uppmärksamhet och jag var såååå fånig (de var jättebra på bollsporter), tyckte de.*gah!*

På gymnasiet fick vi alltid göra vad vi ville på idrotten, vilket var både bra och dåligt. Bra för då kunde jag och min bästa kompis bara gå en rask lång promenad eller sitta på en träningscykel men dåligt för jag fick nästan aldrig hänga i ringar, hoppa längd och sånt som jag gillade.

Juliette
2007-07-18, 08:50
Det var verkligen pest och pina oftast. Ett tag i lågstadiet så hade vi en lärare som hette Monica och hon var så snäll *cupid* så då var det jättekul, men hon var bara vikarie så hon var bara där några månader.

En sak som jag dock tyckte var jättekul var när vi hade orientering, vilket ingen annan i klassen uppskattade alls, eller nån annan jag känner för den delen. Men det var ju inte heller så ofta, typ en gång per år, max.

Det värsta var nog på vintern när man skulle åka skridskor. Jag åkte skridskor på fritiden och gillade det, så det var inte själva skridskoåkandet som var tråkigt utan formen.
Först var man tvungen att släpa med sig skridskor och hjälm och allt till skolan, glömde man så fick man låna några stenhårda gamla oslipade skridskor från ett mögligt förråd. Sen åkte vi på en jätteliten plan, tror det var en tennisplan annars, med extremt knögglig is. Man försökte åka runt där så gott det gick medans killarna sköt hårda puckar på oss tjejer. Värst var väl om det var dubbellektion, då var man tvungen att gnissla runt på isen hur länge som helst och fötterna var helt bortdomnade av köld.

Tur att man är vuxen nu och kan välja den motionsform man själv vill :)

petersson
2007-07-18, 08:54
Gillade den för det mesta! Var bra på gymnastiken och halvbra på bollsporterna.

tinus
2007-07-18, 09:07
Absolut! Det var det bästa ämnet. Hade det även som extra tillval:thumbup:

Palm
2007-07-18, 09:10
Skittrist. Innebandy varenda gång i "demokratisk" ordning *gah!*
Vårarna var lite roligare när man hade friidrott utomhus. Dominerade i kulstötning :D

Hemi
2007-07-18, 09:18
Hatade hur lärarna styrde upp det. Att 'välja lag' innebar att de som blev valda sist självklart fick sämre självförtroende och spelade mycket sämre och vise versa.

Att som jag vara född i slutet av året ver heller ingen fördel då vissa i klassen var ett år äldre och man var tvungen at mäta sig med dem. Svårt att göra något åt kanske. Men det sägs att det är en viss fördel över huvudtaget att vara född tidigt på året då man kommer att tas ut något lättare till olika sporter.

I övrigt gillade jag allt, skidåkningen, skridskor, bollsporterna. Fast jag var rätt kass länge trots att jag tränade och tävlade utanför skoltiden. Det är väl bara det att det gjorde alla andra också. Först i nian klippte jag till i längdhopp och höjdhopp och var rätt så oslagbar där. Ingen tog mig i simning så länge jag kunde vara under med huvudet. Öroninflammationer vingklippte mig. Spelade fotboll jämnt, men var ändå typ sämst.

Cilia
2007-07-18, 09:19
Jag älskade idrott eller gympa
Det var helt klart det bästa ämnet och bäst av allt var bollsporterna.

Vi får själv bestämma vad vi vill göra:)oftast blir det innebandy,fotboll eller gym.
Jättekonstigt, då är det ju ingen undervisning.
Man kan ifrågastätta varför läraren överhuvudtaget har en tjänst där och uppbär lön.
Hur sätter man betyg på en sån undervisning?

Emil_Larsson
2007-07-18, 09:42
Jag "tyckte" våran skolidrott var rolig (grundskolan, högstadiet), den var varierande dessutom. Jag hade inget intresse för volleyboll innan, men när jag fick pröva det var det nog det roligaste jag visste. Friidrott var grymt kul också, speciellt när vi skulle ha sånt där "kval" för mästerskap :D

Däremot gymnasiet, fyfarao. 1 timme per vecka, varav 30 minuter går åt till att få ordning på klassen och 10 minuter uppvärmning så 20 minuter ren gympa. *spy* Man hinner ju inte ens bli andfådd.

Arnesson
2007-07-18, 09:48
Jag var en av dem som gapa tills jag fick hålla på med bollsporter. Så jag gillade det extremt mycket.

Sen har jag haft turen med bra lärare med, tror det hjälper mycket fakist.

Inlines innebandy/hockey var det bästa, dock gjorde det ont :)

Ame
2007-07-18, 10:08
Under höstadiet var väl idrotten sådär, fast det berodde helt på läraren. Då kändes det mycket som att de som inte var så bra blev ganska utsatta och läraren gjorde ingeting direkt för att förändra det.
Fast vad kan man förvänta sig av en idrottslärare som står och röker utanför gympasalen innan lektionen... *rolleyes*

Under gymnasiet var det mycket roligare.

Lilla Lisa
2007-07-18, 10:15
Bästa ämnet från 15 års ålder.
Tog idrott och ledarskap a och b kursen, fick en 4a. Anledning till inte 5a var mina brister på plintar, klättra i rep odyl, inbygd rädsla för detta pga av en tidigare mycket sträng idiot lärare i lågstadiet...

Vinter
2007-07-18, 10:18
Nej tyckte den var trist, för det mesta påtvingade aktiviteter som inte gav mig mycket. Hade mycket roligare under skolidrotten i USA, gillade valfriheten och urvalet.

Dissector
2007-07-18, 10:28
Hyfsat tråkigt fram till gymnasiet då vi började hitta på lite andra saker än att kasta bollar. Särskilt andra året då vi styrketränade 70% av tiden :)

Tolkia
2007-07-18, 10:34
Jag hatade det. Eller fasade för det, kanske man kan säga. Jag var tjock, bollrädd och usel i allt utom orientering (där man ju fick köra sitt eget race och slapp ha ångest över klass-"kompisar" som antingen hånskrattade åt ens misslyckanden eller rasade för att man förstörde för "deras" lag). Ingen av de lärare jag stötte på genom åren gjorde nämnvärt mycket för att få oss skolgympahatare att intressera oss för ämnet, snarare underblåste och deltog de i den "mobbing light" som gympalektionerna utgjorde (tjejer och killar är ungefär lika goda kålsupare här skulle jag vilja påstå).

Jag har ett par kompisar som är eller läser till idrottslärare, och de får mig att hoppas på att generationsbytet inom lärarkåren skall innbära ett lyft för skolidrotten, för jag tycker mig inte se samma dragning åt pennalism hos dem. Det måste finnas HUR MYCKET SOM HELST att göra för att göra skolidrott intressantare och roligare inte bara för de elever som är duktiga.

StefanC
2007-07-18, 10:37
Bästa ämne. Också det ämne jag hade lättast för och fick alltid topbetyg. Att jag sedan kunde mer än min lärare när det kom till kost och styrketräning gjorde inte saken sämre. :D

Ryska_raketen
2007-07-18, 10:37
Bästa ämnet! Men så är det när man dominerar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

sissa
2007-07-18, 10:51
Det var helt okej, ibland riktigt kul.

Friidrott var extra skoj. Bollsporter funkade det med. Gymnastik var kul också. Löpning däremot*spy*

Erik__
2007-07-18, 10:57
roligaste ämnet =D sista halvåret fick vi ha 2 extralektioner i veckan, synd att man inte kunde ha det under hela gymnasiet.

raQblad
2007-07-18, 11:00
Helt klart bästa ämnet. Hade två lektioner i veckan i ettan och tvåan på gymnasiet, under tredje året hade jag hela tre lektioner i veckan! Det blir flera timmar av basket, innebandy, fotboll, handboll, brännboll osv.
Definitivt något jag kommer sakna nu när jag tagit studenten, det var ett jäkligt enkelt sätt att få upp konditionen på... *cry* *cry*

mela
2007-07-18, 11:03
Gillade det inte alls i högstadiet, läraren tvingade oss att hålla aerobicpass osv, medan killarna bara spelade fotboll och ändå fick MVG. Vart var jämlikheten där? :D

På gymnasiet va det mer nice, iaf 2an-3an. Gick på ett innebandygymnasium i en av innebandyklasserna, som alltid ville spela innebandy och det sög.
I tvåan och trean var det roligare, då va vi 28tjejer och 2killar i klassen och alla skulle hålla lektioner osv, jag höll "styrketräning" med kroppen eftersom gymmet va för litet. Några höll rugby(jag ägde) och handboll och fotboll osv. Proven va också rätt nice ändå, var ju mer intressant än Geografi B

Lexidos
2007-07-18, 11:04
Jag tyckte det var sådär, roligast när man fick testa lite olika grejer tex när elever höll i lektioner samt när vi körde hinderbana.
Men större delen av tiden var det vell som för alla andra, antingen nån jäkla bollsport, friidrott eller att springa nån tråkig runda.
Var man inte duktig o divig när det gällde bollsport så fick man inte högre än vg.

tano
2007-07-18, 11:17
Älskar allt med idrott!

Självklart ett favoritämne!

ramagoen
2007-07-18, 11:25
efterssom atletklubben ligger i samma byggnad som vi har gympa i på skoltid, så är det perfekt, ibland får jag gå och träna istället för att va med på lektionerna :D

vi har ganska mycket fria val så vi får göra de vi vill. 7an 8an 9an vare sämst dock.

tossefar
2007-07-18, 12:02
Jag svkydde det. Jag hatar att bli påtvingad en aktivitet. Mitt intresse började efter skolan, när det var frivilligt.

LadyG
2007-07-18, 12:12
Pest - vi hade en gympamajje som var heläcklig. Tittade för mycket och på fel sätt på tjejerna och sånt. Ingen av tjejerna ville ha hjälp av honom när vi hade redskap för han hade ofta händerna kvar för länge och ofta kändes det fel han satte händerna fel. Kladdig liksom.

Avesta
2007-07-18, 12:13
Bästa! *cupid* Fotboll varje gång.

tp_88
2007-07-18, 12:14
Jävligt kul, i perioder var det kanske favoritämnet men oftast inte. Top3 var det nog mer eller mindre hela tiden.

EDIT: Utom när man sprang då. Den jävla helvetesföretelsen borde förbjudas! *gah!*

NiXPhoenix
2007-07-18, 12:18
Nej, inte direkt. Var rätt bra på gymnasiet dock, då hade vi en väldigt schysst lärare som lät oss välja mycket själva vad vi ville göra. Dock så tycker ju inte alla lika men hon försökte ta hänsyn så alla som ville göra nåt fick chansen åtminstone nån gång.
Fotboll och bandy är kul, resten är väl så där.
Ibland kunde man få ta en promenad om man absolut inte ville delta i nån sport, det var också snällt.

Men innan gymnasiet var det lite mer tvång, vi hade en riktigt hård lärare på högstadiet bland annat.

Snafu
2007-07-18, 12:32
Jag gillade en del grejjer, främst redskapsgymnastiken och handbollen.

Hatade dock:
1. dans
2. löpning
3. skidåkning (iaf när det var kallt och man hade kass valla)

Jag fick en femma i högstadiet iaf, och hur i helvete det gick till vet jag inte.

Honn
2007-07-18, 12:50
Gillar inte lagsporter, men redskapsgymnastik *cupid* . I gymnasiet var det en kurs i styrka och kondition som fick mig att stanna kvar i skolan.

*Flash*
2007-07-18, 13:07
Det var pest.
I lågstadiet hade vi en väldigt elak och sträng lärare som dessutom troligtvis var pedofil som jag var mer eller mindre livrädd för.
Jag brukade för övrigt se till så att jag fick näsblod när vi gjorde saker jag var extra dålig på (av någon konstig anledning blödde jag näsblod väldigt ofta dom åren i mitt liv).
I åttan i högstadiet däremot var det riktigt kul, vi hade två riktigt bra lärare då.
Den vi hade under ht brukade göra så att vi t.ex. fick köra innebandy flera lektioner på raken, sen bytte vi till något annat som vi körde flera gånger på raken vilket iaf gjorde så att jag tyckte att man fick chans att förbättra sig istället för att hatta hit och dit med olika bollsporter varje gång.
Dessutom hade vi även lite friidrott, längdhopp, 100 m osv.
Läraren under våren brukade ha mindre bollsporter och mer hinderbana, och saker då man gick till olika stationer och gjorde något 2 och 2 vilket var skitkul.
Sedan det faktum att jag hade bra kondition och en del benmuskler i just åttan då jag red som mest gorde ju att jag orkade med idrotten utan att hålla på att avlida.

Ehm blev ett långt inlägg det där:D

Jax
2007-07-18, 13:08
I min värld slå fysisk aktivitet alltid stillasittande. Med andra ord har jag alltid gillat skolidrotten. Därmed inte sagt att den inte kan förbättras. En idé kanske vore att ha ett aktivt samarbete med närliggande idrottsföreningar. Exempelvis att den lokala kanotklubben eller whatever kan ha hand om en lektion (kan tyvärr vara lite svårt att genomför iofs). På så sätt får alla chansen att prova på mer olika sporter. På ett riktigt sätt också, en idrottslärare är oftast inte kunnig på alla typer av idrotter.

grisbil3n
2007-07-18, 13:26
Ja bollsporter och dylikt var alltid väldigt roligt, hoppa plint o jävlas va mindre kul.

Diggler
2007-07-18, 13:46
Idrotten var inte kul, men den var inte heller mer tråkig än något annat. Jag var sällan i skolan öht (jag gick och åt i skolmatsalen iofs)

RassK
2007-07-18, 14:15
elsk<3

Fatalist
2007-07-18, 14:17
Fullständigt ointresserad av bollsporter. Bortkastad tid för mig, men vissa behöver den...

Skolkade merparten och fick VG i slutbetyg. Sjysst lärare iaf!

xarizma
2007-07-18, 14:20
Älskar det, bästa ämnet. Bollsporter ftw

Bönne
2007-07-18, 14:21
Jag var inte där särskilt ofta, men visst var det kul.

Hockeyplayer
2007-07-18, 14:59
Skitkul är det oftast :)
Edit: Har extra tillval (specialidrott) också

Stoltz
2007-07-18, 15:06
Till viss del - När jag kom upp i gymnasiet så gillade min lärare att jag försökte dra fler till gymmet, så förutom proven så slapp jag i stort sätt allt som hade med bollsporter att göra om jag inte själv kände för det.
Annat var jag dock alltid med på, friidrott, etc. Men när bollsporter var på G så hade jag alltid klartecken att gå till gymmet istället :D

Yes
2007-07-18, 15:35
Fanns en del saker som var kul, vissa bollsporter t.ex. Allt som allt var det dock ett jäkla skitämne.

ManuelIT
2007-07-18, 15:43

+1

Yes
2007-07-18, 15:49
Man ska dock inte glömma de viktiga kunskaper skolidrotten ger. Vi fick t.ex. lära oss stå på händer. Vad skulle jag göra utan denna livsavgörande färdighet idag?

Musselbank
2007-07-18, 15:55
Sämsta ämnet överlag, men det stod och vägde. Jag fick nöjet att uppleva mig springa fort och hoppa bra någon gång, och till och med bollsporter bjöd på några ljusa ögonblick, något uppskattande tillrop. Men jag var ofta obekväm också, inte en av dem som verkligen led illa, men sällan entusiastisk heller. Både spelplan och omklädningsrum är rätt hårda miljöer. Jag hade möjligen valt bort ämnet om det varit möjligt. Men jag är glad att det inte gick. Jag har aldrig idrottat på eget initiativ, innan jag började pilla med vikter för några månader sedan, och utan de där timmarna i skolan vore jag verkligen ännu sämre rustad psykiskt och fysiskt. Stor sympati dock till alla som verkligen mår och har mått dåligt genom tiderna.

Jag håller med många ovan om att det borde finnas mycket att göra i ämnet... jag tror att det finns ytterst få som inte presterar rätt bra i någon gren, med tanke på urvalet och spannet mellan kraft, precision, uthållighet, balans, lagspel osv. En god lärare måste kunna lyfta fram elevers unika förutsättningar. Det finns alltid, föreställer jag mig, något positivt att säga. Som ung fattar man ju inte att man inte helt enkelt är DÅLIG.

Apropå den tidigare posten som Allan pekar på, så tror jag att många av dem som hatar jympan skulle gynnas av en ordentligare satsning (fler timmar). Det funnes då hyggliga chanser att komma in i matchen, bokstavligt talat.

blasr
2007-07-18, 16:00
Mja, de vanliga gympatimmarna var väl ok. Inte så jättekul med lagsporter där det finns folk som inte kan ett dugg t.ex.

(Idrotts)tillvalen på gymnasiet däremot var lätt bästa ämnena. Då fick man iaf spela med folk på sin egen nivå.

Kabuto
2007-07-18, 16:01
Jag svkydde det. Jag hatar att bli påtvingad en aktivitet. Mitt intresse började efter skolan, när det var frivilligt.

Samma här..

Kebab-Arne
2007-07-18, 16:09
Var ibland det roligaste som fanns ibland det värsta helt beronde på vad vi gjorde.

Kul: Bollsporter såsom innebandy, fotboll, volleyboll, rugby. Hinderbana, till viss del stations träning faktist.

Blä: Dans, friidrott, löpning på tid, sen typ aerobics. Sen sån här jävla: "sparka och slåss på kuddar och fjanta". Power Box är väl nåt namn för det.

Sen det här med att ta ut sig. Var ofta totalt slut efter idrottslektionerna då jag ofta gav allt, främst när det var bollsporter. En del testo bland killarna kan väl ha sin förklaring. Var dock tvungen att prata betyg med läraren då jag höll på att få G. *mini* Skälet från min idrottslärare som knappt visste vad vi hette var mycket frånvaro (!!!). Var väl borta 2-3 ggr per år pga förkylning, då var jag åandrasidan där men ej ombytt. Sen hade jag väl inte de bästa resultaten i friidrotten heller. Men likväl, mer förtjänt av VG än G. Hade gärna haft MVG också för att få det ska du antingen skrika och få mycket uppmärksamhet eller vara tjej. Var helt otroligt att vissa tjejer fick MVG.

olle lindblad
2007-07-18, 16:36
Bollsporter var skoj. Tyvärr gillade vår lärare terränglöpning lite för mycket.

machine gun
2007-07-18, 16:39
Jag skydde den som pesten. Var sällan eller aldrig där och fick IG i Idrott och hälsa A samt streck i B-kursen i gymnasiet. Ingen hade väl kunnat ana att jag skulle växa upp till en träningsnarkoman *screwy*

EDIT: Däremot höll jag på med en del fysisk aktivitet på fritiden, som dans mm. Det var nog mest det påtvingade som gjorde skolidrotten så obehaglig.

Deceiver85
2007-07-18, 16:42
Det var på ont och på gott. Eftersom jag inte tränade när jag gick i gymnasiet så var det väldigt skönt att röra på sig, iallafall en gång i veckan. Idrott och hälsa B valde jag av just den anledningen, att jag visste att annars skulle jag inte röra på mig alls.

fonzie
2007-07-18, 16:52
hahaha min gympalärare skulle se mig nu hahaha

Dumleman
2007-07-18, 17:09
Det var roligt tills vi fick en lärare som var så ofantligt kåt på stretching, uppvärmning, nedvärmning, vila efteråt osv. så det blev väl en 15 min sport i mitten av allt blaj.

Sadde
2007-07-18, 17:12
bollsporter är det bästa! HATAR redskapsgymnastik.

Scratch89
2007-07-18, 17:19
Usch o fy för idrotten. På gymnasiet var det överkomligt; fick MVG fast jag var närvarande 1/3 eller så. :D

Whistler
2007-07-18, 17:22
Första gången vi hade simning på idrotten på gymnasiet tangerade jag skolrekordet på 800m fristil. Jag och en kille till i klassen fick en egen bana där vi låg och pressade varandra. MVG var 19 minuter, vi var inne på 13:40.

Löpning var inte min starka sida, efter mycket slit på fritiden klarade jag VG-gränsen på 20 minuter på 4,3km. Bollsporterna hatade jag med passion, förutom basket som var småkul ibland. Gymnastik och liknande var jag ganska bra på, då jag tränade mycket kampsport på fritiden. Surt att vi bara hade det en gång per termin.

I tvåan skrev jag ett arbete (som hela klassen skulle göra) om styrketräning, där jag bl a lade upp grundläggande anatomi, lämpliga nybörjarövningar och hur man sätter ihop ett lämpligt pass, samt periodisering för lite mer avancerad träning. Läraren ville använda mitt arbete som kursmaterial för nästa termin.

Utöver detta tränade jag väldigt mycket på fritiden, främst för att klara mönstringen. Klarade den (8 styrka, 8 kondition) och blev efter jägartester uttagen som KB hos Norrlandsjägarna.

Betyg i idrott: Godkänt. Tack för den.

rememberence
2007-07-18, 17:26
Jag tycker inte om gymnastiken enbart pga min nuvarande lärare.

Wikner89
2007-07-18, 17:37
älskade högstadiets skolidrott. Läraren höll på med bodybuilding så många lektioner nere i gymmet. På gymnasiet så blev det värdelöst då läraren inte såg skillnad på en fotboll och en handboll, helt enkelt idioti och då blev det lite tråkigare

jenny
2007-07-18, 17:44

+1 på det.
Jag undrar varför var skolgymnastik den enda gren där alla fick veta vad man hade presterat? Jag kommer fortfarande ihåg när läraren frågade alla hur långt de hade kastat i kast med liten boll för att kunna skriva hur långt vi hade kastat och jag höll på att skämma ihjäl mig över att jag inte kastade mer än någon meter.
Eftersom skolan gjorde mig mer och med övertygad om att jag var värdelös på sport så slutade jag med alla mina sporter och började inte träna förrän jag slutade skolan.

regus
2007-07-18, 17:45
I liked it, i liked it alot.

Was!?
2007-07-18, 17:52
Jag tycker det är sjukligt att man ska behöva springa så och så som en idiot för att ''visa att man kan'' varför inte lära sig istället om ämnet och försöka motivera ett aktivt liv istället. Känndes helt värdelöst med idrotten ingen motivation alls hade jag.(grundskolan) Fåse hur gymnasiet blir.*gah!*
Inget betyg i idrotten vore ett anant alternativ :D .

redbrigade
2007-07-18, 18:10
Har alltid varit roligaste ämnet förutom då vi inte kör någon bollsport ,,har alltid gått i fotbolls galna klasser så det har blivit en hel del fotboll*cupid* och extra kurserna är det minst en idrotts kurs,,hade idrott 5 gånger i veckan under högstadiet istället för 1 gång

joriice
2007-07-18, 18:31
inte mitt favoritämne framför andra, eftersom alla var mycket sämre än mig i allt, ingen utmaning.

Dnepr
2007-07-18, 18:33
Helt klart mitt favoritämne.

Mel
2007-07-18, 19:02
Gillade den fram till 8an, då fick jag en släng av hängpung och då vart det inte roligt att duscha.

wintersnowdrift
2007-07-18, 19:28
Skolidrotten var aldrig mitt favoritämne. Coopertester och orientering gillade jag mest. Bollsport kunde man väl stå ut med, att spela fotbollsmatch tjejer mot tjejer var roligast för då slapp man killar som skulle styla och aldrig passade bollen.

Idrott A var dessutom den felande länken i mitt slutbetyg (vilket jag bortförklarar med att jag och min idrottslärare hade ett gräl den allra sista lektionen innan betygssättning. Jag avvek från en rugbymatch som drog över schemalagd tid, då jag hade bråttom hem för att jag skulle cykelträna... Men det gick inte hem hos idrottsläraren som var tränare för svenska damlandslaget i rugby *rolleyes* ).

//Kristin

ErikWrestlingFreaket
2007-07-18, 20:06
Jag hatade skiten. Bara massor med tråkig skit som bollsport, löpning, kasta kula och sånt. Man blev inte överhuvudtaget inspirerad till att leva aktivt. Jag kan komma på två tillfällen det var skoj och då var det när man fick hoppa på en liten studstrampolin ner i en matta och vid ett tillfälle då jag vid höjdhoppning gjorde framåtvolter istället för sätten man ska hoppa.

Jag hatar att man är tvungen att duscha tillsammans med andra. Jag vill ju inte hålla killar i handen, så varför skulle jag vilja duscha tillsammans med dom?

egge
2007-07-18, 20:22
Jag hatar att man är tvungen att duscha tillsammans med andra. Jag vill ju inte hålla killar i handen, så varför skulle jag vilja duscha tillsammans med dom?

Så heterosexuella borde duscha med motsatta könet tycker du? Lycka till säger jag.

Enklare att duscha med folk man inte tänder på kanske?

ErikWrestlingFreaket
2007-07-18, 20:36
Så heterosexuella borde duscha med motsatta könet tycker du? Lycka till säger jag.

Enklare att duscha med folk man inte tänder på kanske?

Det har jag inte sagt.

egge
2007-07-18, 20:47
Det har jag inte sagt.

Nej, men du förde in det sexuella i konversationen med detta inlägg:

JJag hatar att man är tvungen att duscha tillsammans med andra. Jag vill ju inte hålla killar i handen, så varför skulle jag vilja duscha tillsammans med dom?

Vad har det med saken att göra?

jaaaaag
2007-07-18, 21:10
Ohh jag hatade det. Var så tråkigt..

High1ander
2007-07-18, 21:45
Idrott var kul, framforallt da man i hogstadiet var forsta killen pa 2 ar att fa MVG av en larare, och i gymnasiet da lararen sa att det inte fanns nagon chans att jag skulle fa samre an MVG :)