handdator

Visa fullständig version : Vi killar är utseendefixerade

Röda_Lacket
2007-07-18, 00:12
Jag har börjat lägga ner det där projektet med att chatta mer och mer. Det kommer en punkt då man inser att detta bara skapar ett anti-socialt beteende. Nu har man tvingat sig ut på nattklubbar och glädjen att gå ut har återvänt. Nu är det så att jag har haft en tjej på msn som jag lärt känna väldigt bra och det har verkligen känts som en sådan tjej som man kan gifta sig med.

Jaja ni kanske undrar men hur ser hon ut! den vanliga standard frågan som verkar gå igen överallt. Svaret är Det visste jag inte förrens idag!

Efter 5 månader av en mentalbild som man endå försökt att göra oattraktiv så visade sig verkligheten vara hård, riktigt jävla hård..
Det var ett monster på bilden! Ja visst är jag hemsk men det är sähär nästan alla killar funkar. Alla dessa månader av prat på msn betydde efter 10sek ingenting längre. Allt var borta, utsuddat i en hemsk verklighet och på andra sidan kunde jag se framför mig hennes sorgsna blick då hon säkert fått detta uppspelat flera gånger i sitt liv.
Jag känner mig för första gången i mitt liv som ett riktigt svin en stor gris på 1000cm*1000cm.

Men jag kan inte hjälpa det jag ville bara spy kände mig kränkt,lurad och otroligt jävla hemskt fruktansvärt bevisken.

Plåga mig istället du vackra tjej som har 1000killar efter dig varje dag! En sådan tjej som inte har utvecklat sin personlighet och som likt mig dömmer folk efter utseendet. Jag borde kanske sluta gymma och börja odla blommor istället kanske först då kan jag släppa denna utseendefixering.

Jag vet inte varför jag skriver denna EMO-tråd borde nog kanske bara sova

Jay-Z
2007-07-18, 00:14
Smart att vänta 5 månader på en bild. Min bild är till vänster - cam?

cennys
2007-07-18, 00:16
vem fan chattar 5månader med en tjej utan bild?!?!?!
U didn´t get the signs buddy?

Jay-Z
2007-07-18, 00:17

Kameran var sönder, hon hade aids, SARS, galna kosjukan och inga batterier.

Sånt kan faktiskt hända.

Röda_Lacket
2007-07-18, 00:18

Ibland träffar man på denna personen som man tycker att utsidan inte spelar någon roll för hennes inre är helt underbart. En själ som har alla egenskaper man vill ha då frågar man inte efter bild det första man gör utan man lever i studen där man tror att utseendet inte spelar någon roll .

Dnepr
2007-07-18, 00:18
Var det inte du som även startade tråden" tjejer är utseendefixerade"?

cennys
2007-07-18, 00:19
Ibland träffar man på denna personen som man tycker att utsidan inte spelar någon roll för hennes inre är helt underbart. En själ som har alla egenskaper man vill ha då frågar man inte efter bild det första man gör utan man lever i studen där man tror att utseendet inte spelar någon roll .

4 månader är 4 månader...

cennys
2007-07-18, 00:20

Sånt kan faktiskt hända.

webcams har en jävla tendens att va trasiga hos det andra könet.. speciellt efter 00.00

Röda_Lacket
2007-07-18, 00:20
Var det inte du som även startade tråden" tjejer är utseendefixerade"?

Det var det nog men jag hade fel

Jay-Z
2007-07-18, 00:21

Vakna. Och. Lukta. På. Det. Förbannade. Kaffet.

Dnepr
2007-07-18, 00:23
Det var det nog men jag hade fel

Vadå du hade fel? Tror du bara det är vi som är det? Då har du fel.

Röda_Lacket
2007-07-18, 00:26
Vadå du hade fel? Tror du bara det är vi som är det? Då har du fel.

Hur många tjejer vet du som blivit kära i en kille pga hans utseende? och sedan vänd på det. EN tjej faller för en killes insida vi bryr oss inte alltid speciellt mycket utan det kommer isf senare ...detta tror jag på

Dnepr
2007-07-18, 00:27
Hur många tjejer vet du som blivit kära i en kille pga hans utseende? och sedan vänd på det. EN tjej faller för en killes insida vi bryr oss inte alltid speciellt mycket utan det kommer isf senare ...detta tror jag på

Tjejer är nog inte lika fixerade vid det yttre, som vi, det tror inte jag heller. Men nog fan är dom det i stor utsträckning ändå.

Lilla Lisa
2007-07-18, 00:29
Passa på med dateing på nätet. En del lägger ju ut bilder men inte av sig själv. Min syster gjorde det, tog en bild på mig och körde på...*mini*
Killen sände roser och kom på besök, besviken körde han hem till malmö efter ett mycket kort besök men långt i väg till Åtvidaberg...så jävla sjukt hela grejen! Pass på!!!
Klar man faller för utseendet vare sig man är man eller kvinna, det måste ju finnas den tilldragningen!?:Virro

Röda_Lacket
2007-07-18, 00:29
Tjejer är nog inte lika fixerade vid det yttre, som vi, det tror inte jag heller. Men nog fan är dom det i stor utsträckning ändå.

Klart det finns sådana också men jag tror en tjej har lättare att vara ihop med en "fulare"kille än vad vi har för en "fulare"tjej. Kolla in nästa gång du är på stan hur många snygga killar ser du med en ful tjej? Och sedan hur många snygga tjejer ser du med en ful kille....detta kommer få en att undra lite

Dnepr
2007-07-18, 00:32
Klart det finns sådana också men jag tror en tjej har lättare att vara ihop med en "fulare"kille än vad vi har för en "fulare"tjej. Kolla in nästa gång du är på stan hur många snygga killar ser du med en ful tjej? Och sedan hur många snygga tjejer ser du med en ful kille....detta kommer få en att undra lite

Jag vet att tjejer inte lägger lika stor vikt vid det yttre, det sa jag ju innan. Men dom är ju det ändå, men inte lika mycket.

Röda_Lacket
2007-07-18, 00:32
Passa på med dateing på nätet. En del lägger ju ut bilder men inte av sig själv. Min syster gjorde det, tog en bild på mig och körde på...*mini*
Killen sände roser och kom på besök, besviken körde han hem till malmö efter ett mycket kort besök men långt i väg till Åtvidaberg...så jävla sjukt hela grejen! Pass på!!!
Klar man faller för utseendet vare sig man är man eller kvinna, det måste ju finnas den tilldragningen!?:Virro

Så om du faller för utseendet enbart så spelar det ingen roll hur killen får dig att känna med andra ord? Och är falla = kärlek?

Lilla Lisa
2007-07-18, 00:41
Så om du faller för utseendet enbart så spelar det ingen roll hur killen får dig att känna med andra ord? Och är falla = kärlek?

Man faller ju inte enbart för det så klart men det bör ju vara det första man ser..eller iallafall som oftast(:D ) och absolut tryggast för att slippa enda upp med ett monster(:D ). Klart allt det andra spelar in också, men att falla för någon är för mig är utseende relaterat i första omgång.
Och att falla = sexuellt, menat från min sida, sen lär man känna och ser efter tilldragande egenskaper och kanske har man tur. Kärlek växer fram, tror inte på kärlek vid första ögonkast nej men ett tilltalande utseende är aocho och vad som är riktigt utseende för mig kanske inte alls är det för en annan.
Dateing på nätet verka för mig helt absurt,platic...

cennys
2007-07-18, 00:53
Är det så svårt att förstå.
Vissa tjejer faller för utseendet mer än killens insida.
Vissa tjejer faller mer för hur killens insida är än utsida.

Vissa killar faller mer för hur tjejens utsida är än insida.
Vissa killar faller mer för hur tjejens insida är än utsida.

High1ander
2007-07-18, 05:18
Som sagt, jag har aldrig traffat nagot over natet. Jag litar pa mina instinkter vilket baseras pa beteende och utseende, vilket knappast fungerar bra over Internet.

Roda Lacket, du behover inte kanna dig som ett svin.

Jag anses hellre vara ett svin an att halla pa med sjalvbedrageri att utsidan inte spelar roll.

nakaza
2007-07-18, 05:28
håller med. lägg inte ner så mycket tid på utseendet. vettiga flickor vågar ivf inte gå fram till dig... även om du ser bra ut. ingen ide att överdriva med gymma osv...

Speedy
2007-07-18, 07:27
Är det så svårt att förstå.
Vissa tjejer faller för utseendet mer än killens insida.
Vissa tjejer faller mer för hur killens insida är än utsida.

Vissa killar faller mer för hur tjejens utsida är än insida.
Vissa killar faller mer för hur tjejens insida är än utsida.

instämmer helt..

Avesta
2007-07-18, 07:31

Sånt kan faktiskt hända.

haaahaahaaAa:laugh: (snacka om att jag är lättroad)

Frida.B
2007-07-18, 08:09
Love is blind

Pingu
2007-07-18, 08:12
Love is blind

Inte riktigt men nästan

Fed up
2007-07-18, 08:18
Jag tror utseendet generellt är viktigt för tjejer också men ibland finns det även andra saker som kna impa tillräckligt mycket typ status, pengar, makt, intelligens, extrem charm osv. Sen är det kanske mer accepterat att tjejen är snyggare, så en tjej som blir kär i en ful killa accepterar det kanske lättare och måste inte starta "hjelp, jag är kär i en fuling"-trådar på kolo.

Jag var ihop med ett par fula killar i gymnasiet och däromkring, men då tyckte jag nog inte att jag kunde "få nåt bättre" och jag var impad av deras (tyckte jag då) intelligens och koll på musik och sånt. Idag är jag nog lite mer kräsen tror jag. Jag skulle nog reagerat som du, Lacket, även om det är sjukt taskigt.

Men för mig sitter rätt mycket av snyggheten i stilen, en halvful typ med skisnygga kläder, massor karisma och snygg frilla kan bli en riktig babe, så därför skulle jag känna mig mer lurad om personen hade noll stil också, för det visar ju mer av personligheten liksom.

Jay-Z
2007-07-18, 08:40
Love is blind

Sluta läs Frida ffs. Tidningen alltså.

Cilia
2007-07-18, 09:32
du och din syrra är bästisar va? *L*

Lilla Lisa
2007-07-18, 09:52
du och din syrra är bästisar va? *L*

4ever*cupid*

chidde
2007-07-18, 14:25
Jag tror utseendet generellt är viktigt för tjejer också men ibland finns det även andra saker som kna impa tillräckligt mycket typ status, pengar, makt, intelligens, extrem charm osv.

Men för mig sitter rätt mycket av snyggheten i stilen, en halvful typ med skisnygga kläder, massor karisma och snygg frilla kan bli en riktig babe

tack för den sanningen, det är för många som tänker på utseendet och glömmer bort att pengar faktiskt också spelar en stor kula. jag menar, varför tror ni ronaldinho får ligga med supermodeller för att han är snygg? eller kan det vara så att han har plenty of money och är känd?

det du tänker på är inte en halvful typ, det är en ok typ. en som inte alls är ful alltså, men inte heller snygg! det kan vara nåt litet som en stor näsa eller whatever. det finns inget som dallrar, men det är inte heller den mest vältränade kroppen. en vanlig kille helt enkelt! alla går att styla, men man får aldrig glömma att man inte kan sminka en gris

Kolla in nästa gång du är på stan hur många snygga killar ser du med en ful tjej? Och sedan hur många snygga tjejer ser du med en ful kille

det känner jag igen, många gånger tänker man ju "vad gör hon med den tönten egentligen?" men samtidigt finns det också gånger då det är tvärtom, "vad gör han med den flodhästen?" jag tror det händer lika ofta hos båda könen

men det som är vanligast är de som ligger på "samma" nivå
oftast när mannen är mkt överviktigt så brukar inte hans dam ligga många kilon efter heller, och hunken ses också oftast tillsammans med en pingla

nu ägnar jag inte timmar vid datorn för att chatta med okända människor men det kan jämföras med när man går ut på uteställen, då scannar man ju av alla människor. sen delar man in dem i fack som potentiella, ickepotentiella och övre divisionen. där övre divisionen innebär att man vid vissa tillfällen tyvärr måste inse sina begränsningar *grr*

ligger en tjej på en 12,5a på 10-skalan så kanske inte det är så lämpligt, fast det beror ju på hur självförtroendet är just den kvällen :D

Lexidos
2007-07-18, 14:32
tack för den sanningen, det är för många som tänker på utseendet och glömmer bort att pengar faktiskt också spelar en stor kula. jag menar, varför tror ni ronaldinho får ligga med supermodeller för att han är snygg? eller kan det vara så att han har plenty of money och är känd?

det du tänker på är inte en halvful typ, det är en ok typ. en som inte alls är ful alltså, men inte heller snygg! det kan vara nåt litet som en stor näsa eller whatever. det finns inget som dallrar, men det är inte heller den mest vältränade kroppen. en vanlig kille helt enkelt! alla går att styla, men man får aldrig glömma att man inte kan sminka en gris

det känner jag igen, många gånger tänker man ju "vad gör hon med den tönten egentligen?" men samtidigt finns det också gånger då det är tvärtom, "vad gör han med den flodhästen?" jag tror det händer lika ofta hos båda könen

men det som är vanligast är de som ligger på "samma" nivå
oftast när mannen är mkt överviktigt så brukar inte hans dam ligga många kilon efter heller, och hunken ses också oftast tillsammans med en pingla

nu ägnar jag inte timmar vid datorn för att chatta med okända människor men det kan jämföras med när man går ut på uteställen, då scannar man ju av alla människor. sen delar man in dem i fack som potentiella, ickepotentiella och övre divisionen. där övre divisionen innebär att man vid vissa tillfällen tyvärr måste inse sina begränsningar *grr*

ligger en tjej på en 12,5a på 10-skalan så kanske inte det är så lämpligt, fast det beror ju på hur självförtroendet är just den kvällen :D

Du glömde den 4e kategorin, andra sorteringen aka skadat gods ;)

teal
2007-07-18, 14:33
vem fan raggar på nätet...? Men så länge folk gör det så förstår jag varför tjejer raggar på mig och inte vice versa på krogen.

Och sluta be om ursäkt för att någon annan är ful, är hon så ful att du inte klarar av att se henne så skit i det då. Fula tjejer passa ihop med deras jämlike av det manliga, eller kvinnliga könet.

Jag har märkt en sak när det kommer till tjejer och så på internet. Det är ett paradis för dem..oavsett hur de ser ut (om dom inte är just monster) så kommer någon kåtbock alltid att berätta för dom hur fina/sexiga dom är endast för att ev. få ligga i framtiden. Dessa tjejer går sedan ut på krogen i hopp om att alla killar ska smöra för dem. Detta medför att fulare killar som i vanliga fall skulle ha en chans att få ligga med dessa numera är chanslösa. Inte för att snygga killar tittar på dem utan för att tjejerna tror att dom är snygga.

Sensomoral: Det är synd om er stackare som inte är vackra.

(notera lite ironi men även mycket sanning i detta)

Piranha
2007-07-18, 14:43
Herr Röda lacket.

Efter sett dina trådar inför lördagar samt denna så utdömer jag dig som desperat och om du inte släpper det kommer du aldrig få ligga.

De är den sämsta stämpel man kan ha rakt i pannan, och det syns på 1 mils håll.

Stoltz
2007-07-18, 14:49
Fy fan vad glad jag är att jag på något sätt kommit ur "utséende-fixeringen" och faktiskt faller för tjejer som inte passar min perfekta profil...

Du bör testa det, Lacket. Man mår bättre. Och ligger oftare, vilket verkar vara big deal för dig.

shibi
2007-07-18, 15:15
Chattat med en Amerikansk brud ett längre tag, tänkte aldrig på att fråga om bild. Så jag hade fantiserat om att hon såg ut som en såndär söt cheerleader brud men sen när jag såg henne... God damn.

Det enda som fattades till bilden var det där ljudet man brukar ha till filmer som låter som en kokande soppa/växande vårta eller nåt *arrrrghgghgllmlm*

Men still talking to her. Men fantasierna är borta.
Gjort samma grej med en japansk brud också.

soulsplinter
2007-07-18, 16:08
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag "tänder" inte på killar som e sådär bildsköna o har det "perfekta utseendet". Vad är det för vits med det liksom? Då känns de nästan lite gay =P Det är mkt hetare om de har lite speciella ansiktsdrag eller så, inte "vacker" bara snygg/het/speciell etc. Jag har ingen idealbild av den perfekta killen.

Men de ska helst inte se ut som alla andra. Personliget är de viktigaste, skulle aldrig ha ett förhållande med en kille som "bara är snygg". Been there done that, inget jag rekommenderar.

Ja, de är iaf som så att har han personlighet och ett utseende man "tänder" på, svårt o förklara vad jag menar, de där är också olika för alla, men då funkar de prima för mig. Dessutom är de så otroligt irriterande att ha en kille som är mer utseendefixerad än en själv.....

vet inte om nån blev så mkt klokare av det där men!

chidde
2007-07-19, 00:47
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag "tänder" inte på killar som e sådär bildsköna o har det "perfekta utseendet".

slarti är alltså ingenting för dig mao? :D

soulsplinter
2007-07-20, 16:41
slarti är alltså ingenting för dig mao? :D

slarti ? :D

Kary
2007-07-20, 16:51
Jag tror nog att alla bryr sig om utseendet till en viss del. Man måste ju finna personen attraktiv för att det ska bli något.
Vore det dock inte fördjävligt om hon i verkligheten var ganska söt men skickade en ful bild för att testa hur "djup" du är? :D

Röda_Lacket
2007-07-20, 16:53
Jag tror nog att alla bryr sig om utseendet till en viss del. Man måste ju finna personen attraktiv för att det ska bli något.
Vore det dock inte fördjävligt om hon i verkligheten var ganska söt men skickade en ful bild för att testa hur "djup" du är? :D

Fy vilken elak text nästan block på dig nu:(

Upptaget
2007-07-20, 16:55

Så sant!!!

chidde
2007-07-21, 02:29
slarti ? :D

hrm, har du missat slarti helt och hållet? hur?

fast iofs, jag ser att du inte har hängt här så länge men slarti är en förkortning på slartibartfast, det är en metlem på kolozzejum

utan att låta för homosexuell så är det en fruktansvärt "bildskön" kille med det "perfekta" utseendet, vältränad kropp. kort och gott, man kan i stort sett säga att slarti fyller samma funktion på kolozzeum som brad pitt gör i hollywood

Slartibartfast
2007-07-21, 09:40
utan att låta för homosexuell så är det en fruktansvärt "bildskön" kille med det "perfekta" utseendet, vältränad kropp. kort och gott, man kan i stort sett säga att slarti fyller samma funktion på kolozzeum som brad pitt gör i hollywood

LOL.

ffs.

chidde
2007-07-21, 12:05
LOL.

ffs.

VAD?! :D

Länkad: Slartibartfast
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/juni07.jpg

Ryska_raketen
2007-07-21, 12:16
Chidde: Synd att det pajas så fort han öppnar munnen och ska tala med sin finlandssvenska :D

men slarti är söt hest :)

Mellen
2007-07-21, 17:31
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag "tänder" inte på killar som e sådär bildsköna o har det "perfekta utseendet". Vad är det för vits med det liksom? Då känns de nästan lite gay =P Det är mkt hetare om de har lite speciella ansiktsdrag eller så, inte "vacker" bara snygg/het/speciell etc. Jag har ingen idealbild av den perfekta killen.

Men de ska helst inte se ut som alla andra. Personliget är de viktigaste, skulle aldrig ha ett förhållande med en kille som "bara är snygg". Been there done that, inget jag rekommenderar.

Ja, de är iaf som så att har han personlighet och ett utseende man "tänder" på, svårt o förklara vad jag menar, de där är också olika för alla, men då funkar de prima för mig. Dessutom är de så otroligt irriterande att ha en kille som är mer utseendefixerad än en själv.....

vet inte om nån blev så mkt klokare av det där men!

Jag håller helt med dig. Jag började på ett nytt jobb för ungefär ett år sen. Då tyckte jag ingen där var nåt intressant. Nu när jag känner killarna som jobbar där så är det flera som har pojkvänspotential. Personlighet gör jättemycket. MEN, för att inte krångla till situationen ska jag inte bli tillsammans med en kollega utan behålla dem som bra vänner istället.

Herkulez
2007-07-21, 18:01

ja men tar hon den i rosen????

Spawn
2007-07-21, 18:53
webcams har en jävla tendens att va trasiga hos det andra könet.. speciellt efter 00.00

+1

soulsplinter
2007-07-23, 11:16
VAD?! :D

Länkad: Slartibartfast
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/juni07.jpg

ojoj heting geting ;)

jag har inget EMOT sådana killar, men de måste ha en jävla massa härlig personlighet för att ja inte ska få fördomar om dem som jag av olika anledningar har fått av sådana killar... :em:

Precis som många snygga tjejer finns det många snygga killar som helt enkelt bara kan finnas på denna jorden av en anledning; att se på. så fort de öpnnar käften är det tyvärr allt för många som visar sidor av sig själva man absolut inte vill ha hos en partner eller ens en vän. men sån är säkert inte slarti haha!

Lexidos
2007-07-23, 11:45
ojoj heting geting ;)

jag har inget EMOT sådana killar, men de måste ha en jävla massa härlig personlighet för att ja inte ska få fördomar om dem som jag av olika anledningar har fått av sådana killar... :em:

Precis som många snygga tjejer finns det många snygga killar som helt enkelt bara kan finnas på denna jorden av en anledning; att se på. så fort de öpnnar käften är det tyvärr allt för många som visar sidor av sig själva man absolut inte vill ha hos en partner eller ens en vän. men sån är säkert inte slarti haha!

Tror slarti är en underbar kille vars problem snarare är finlandssvenskan ;)*kissass*

Förlåt slarti, gulle dej

Slartibartfast
2007-07-23, 13:18
Tror slarti är en underbar kille vars problem snarare är finlandssvenskan ;)*kissass*

Förlåt slarti, gulle dej

Jag är faktiskt ganska dum, dryg och elak. :)

Lexidos
2007-07-23, 14:30

Det där tror vi inte en sekund på :D

soulsplinter
2007-07-23, 14:49

Det där tror vi inte en sekund på :D

Men nu blir jag förvirrad *gah!*

Lexidos
2007-07-23, 14:52
Men nu blir jag förvirrad *gah!*

Livet kan vara hårt :smash:

paddanboy
2007-07-23, 18:16
Killar dras till flickor med fördelaktigt utseende, och inte till tjejer med ett ofördelaktigt utseende. Detta är inget val du gör, du bestämmer inte vem du ska känna attraktion till.