handdator

Visa fullständig version : Roligt med lite BB i Matten - Uppgift som min systerson skickade till mig

Stoltz
2007-07-17, 21:19
Min systerson läser upp Matte B (Eller A?) över sommaren just nu och han skickade två uppgifter som hade varit med på ett mindre test. Nu är inte siffrorna helt rätt enligt min systerson, men själva konceptet att detta var med på ett matteprov tycker jag är lite kul :)

1)
I en burk kosttillskott finns 1 kilo kosttillskottspulvet. På 100 gram får den tränande i sig 350 kalorier per dag. Denne kostar 500 kr /kilo.
Bredvid burken ligger kycklingfiléer för den deffande Bodybuildaren, vilka innehåller 100 kalorier per filé. Dessa kostar 80 kr /kilo.

A) Om Jay Cutler måste inta 7000kalorier på en dag, genom endast den här dieten, hur gör han för att komma billigast undan innan han besegrar Coleman ytterligare en gång, då det är 58 dagar kvar till Mr.Olympia?

B) Media tycker inte alltid om kosttillskott och därför sjunker intresset, och likaså priset. Ronnie Coleman tycker detta är väldigt bra, så han får tillfälla att testa något nytt istället för maltodexterin. Hur mycket behöver han lägga på kosttillskott ifall han under fem dagar i veckan förbränner 5000 kalorier/dag och under de två övriga 3500 kalorier om dagen? Han måste ligga på ett underskott av 500 kalorier för att få en hyfsad form.

----------------------

Ja som sagt, bara lite småkul att se på ett matteprov :)

burkmat
2007-07-17, 21:20
hehe klockrent,, nån "lärare" som e lite inne i träning verkar det som

rememberence
2007-07-17, 21:50
Jag skulle nästan kunna garantera att jag skulle få godkänt i mattekursen b om det var liknande uppgifter.

regus
2007-07-17, 21:51
Verkar lite väl enkelt för matte B faktiskt.

Första hatern i tråden :/

Fatalist
2007-07-17, 22:13
Hater nr2 är jag då. Klart det är fejk, en vanlig MatteB-elev har väl ingen aning om vad ett underskott på 500 kalorier innebär...

NiXPhoenix
2007-07-17, 22:50
Min systerson läser upp Matte B (Eller A?) över sommaren just nu och han skickade två uppgifter som hade varit med på ett mindre test. Nu är inte siffrorna helt rätt enligt min systerson, men själva konceptet att detta var med på ett matteprov tycker jag är lite kul :)

1)
I en burk kosttillskott finns 1 kilo kosttillskottspulvet. På 100 gram får den tränande i sig 350 kalorier per dag. Denne kostar 500 kr /kilo.
Bredvid burken ligger kycklingfiléer för den deffande Bodybuildaren, vilka innehåller 100 kalorier per filé. Dessa kostar 80 kr /kilo.

----------------------

)

Säkert att inte varje file väger 100g och innehåller 100 kalorier? Låter lite konstigt med 1kg - 100 kalorier. :)

Stoltz
2007-07-17, 23:29
Alltså, jag får nog understryka att jag fick dem skickade av min systerson som sade att det var uppgifter från hans matte som han läste upp nu under sommaren (Trodde det var B, men han kanske inte klarade A heller), och det hade varit ett sådant test de gör halvvägs in, inte de nationella proven (Hoppas jag vid Gud).

Han kanske hittade på allt, men i så fall var det jävligt random när det var två år sen jag sist talade med honom förutom detta ;)