Visa fullständig version : Min godaste frukost just nu
Okej, klychigt kanske, men måste bara poängtera hur gått det är att äta:
* Havregrynsgröt (inte kletig, utan lite al dente!)
* Ett äpple
* Massa kanel
Mums *drool*
MyungChul
2007-07-17, 12:33
En aning. Jag som inte ätit gröt på hur länge som helst, senast va väl ris alá malta under julbordet.:D
Usch, jag hatar ris ala malta :D
dinkelflingor yoghurt kanel och kaffe med mjölk som alltid MUMS!
Eddie Vedder
2007-07-17, 21:27
Makrill i tomatsås och kall potatis kokt från gårdagskvällen.
Vet inte hur det har kommit sig men dom dagarna jag inte äter på det jobbet bjuder på så är det alltid "vanlig mat" till frukost och frukostmat till lunch och/eller middag. Gröt äter jag närsomhelst på dagen förutom morgon typ.
Har bara blivit så, trivs kanonbra med det.
1dl Whey80, 2matskedar vetekli, 1matsked linfrö, 1banan, 5dl minimjölk! mixa ner o drick, går på 3minuter snabbt mättande o gott. Annars föredrar jag ägg och havregrynsgröt ifall tiden, orken och hungern finns
Emil_Larsson
2007-07-18, 15:22
Havregryn, mjölk, äpplemos är inte dumt :thumbup:
5 limpmackor, 3st med sylt 2st med nusco och en halvliter Kasll standard mjölk mmmmmmmmmmmmmm
soulsplinter
2007-07-18, 16:20
Massa valio lättvaniljyoghurt o all branflingor!!! :D *beroende*
Naggande go!
2007-07-18, 16:38
Havregrynsgröt som man kokar länge så den blir jätte fast/torr, massa pumpafrön och KANEL:P
Protte drink på mjölk, banan och såklart bananvassle!!
http://i47.photobucket.com/albums/f183/cabmini/massamat009.jpg
linusiceberg
2007-07-18, 17:40
En tallrik havegrynsgröt med hallonsylt, 2st fullkorns mackor med keso, skinka, ost och lite blandade grönsaker på (gurka, paprika, isbergssallad) och ett glas juice
Havregrynsgröt som man kokar länge så den blir jätte fast/torr, massa pumpafrön och KANEL:P
Protte drink på mjölk, banan och såklart bananvassle!!
http://i47.photobucket.com/albums/f183/cabmini/massamat009.jpg
Asså snart flyttar jag in hos dig....din mat knäcker allt! Du e verkligen duktig!
Naggande go!
2007-07-19, 07:52
Asså snart flyttar jag in hos dig....din mat knäcker allt! Du e verkligen duktig!
Haha, faaan va poppis jag känner mig!! Tack :hbang:
Makrill i tomatsås och kall potatis kokt från gårdagskvällen.
+1
Fast jag äter det mer som kvällsmål, helt suverän och enkel blandning *cupid*
På morgonen blir det mest nån form av gröt, varierar mig ganska mycket, bara det håller sig runt 300 kcal per portion.
Blev grymt inspirerad av Eddies kikärtstillsättning... åt gröt på AXAs Grynblandning idag med en slät mix av keso, banan och kikärter på :)
Fyrkornskrossgröt med extra havrekli, psylliumfrön och mixade frysta bär är annars en klassiker :thumbup:
Mina bästa onyttiga som inte ens är att tänka på nu:
creme cheese bagel, m kaffe
rostat bröd med jordnötsmör
rostat bröd med smör, skinka och brie
långpannebröd med smör och ost
äh jag menar alla mackor
Min bästa frukost är en riktigt bra hotellfrukost.
Men hur ofta blir det av?
Min bästa frukost är en riktigt bra hotellfrukost.
Men hur ofta blir det av?
+1000
Hur kunde man missa en så självklar detalj!? *drool*
Inte min varjedagsfrukost, men gott ändå
40796
thatkrillesshow
2007-07-19, 10:21
Har börjat att ha keso istället för mjölk till havregrynsgröten. Lätt bästa frukosten:thumbup:
En skivad banan i en skål med a-fil, lite lätt pudrad med vaniljsocker. Ovanpå detta en müsli med bland annat cashew- och valnötter, havregryn och diverse olika torkade frukter. Brukar kasta på lite psylliumfrön också.. Ca 250 g keso till en omelett på tre ägg och man är GO.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.