handdator

Visa fullständig version : Arvikafestivalen: Recensionstråden

Fatalist
2007-07-16, 19:14
Jag är säker på att fler än jag var där, skulle vara kul om alla kunde recensera banden de såg? Att man såg hela konserten är ICKE ett krav. Så länge man hann bilda en uppfattning så.

In flames: Tråkig show, det enda bandet som använde eld och fyrverkerier. Uppenbarligen förstod dem själva att det behövdes. 4/10

FLA: Kasst ljud, kan berott på att jag stod vid staketet. Sjukt röjig show, bra setlist även om de fick spela på tok för kort tid. Ca 7 låtar på timman hann de dra av. 8/10

The Tough Alliance: Det jag såg var skitbra, det jag hört berättats om showen i efterhand verkar bekräfta detta. Väldigt trevligt sound, spelade på samma scen som FLA och här var ljudet mycket bra. Troligen därför att jag stod längre bak. 8/10

Apoptygma Berzerk: Kunde aldrig tro att han skulle vara såhär bra live, det var helt enkelt lysande. Non Stop - VIOLENCE! 10/10

Hocico: Första låten var bra, resten lät likadant och därför blev konserten till en enda lång låt baserad på en basslinga, ett blipljud och en sönderdistad sång. 3/10

Patrick Wolf: Hade bara hört 3-4 låtar innan av denne man, ändå kändes det som om jag hade hittat hem i varenda låt. Helt enkelt fantastisk konsert. Att han till scenskötarnas förtret (vilket de visade flera gånger) drog över tiden med 30 minuter varav 20 var underbart prat gjorde saken ännu bättre. 10/10

VNV Nation: Skitbra live, tyvärr var jag lite trött. Dock var de oslagbara vad gäller publikkontakt, frontmannen har mycket vettigt att säga bara man lyssnar. Mycket bra setlist även om några klassiker saknades till förmån för nyare låtar. 9/10

Infected Mushroom: Fega som inte vågade köra låten artillery. Annars mycket bra show, som troligtvis hade uppskattats till max i rätt sinnelag. ;) 8/10

Sen såg jag lite andra band, kommer ej på nu. Fyll på nu gott folk, och recensera det ni såg!

Fultjack
2007-07-16, 19:19
minns du vilka låtar in flames spelade? nyfiken som tusan vad man missade

Eddie Vedder
2007-07-16, 19:24
minns du vilka låtar in flames spelade? nyfiken som tusan vad man missade

+1

Jag älskar fanimej In Flames, tyvärr har dom ju lite fjortisstämpel numera. Ändock kan jag aldrig nånsin tröttna på dom och dom var helt klart bäst på Hultsfred förra året.

Lallle
2007-07-16, 19:27
Iambia - 3/10. Enformigt.

Frontline Assembly: 7/10. Kände inte igen så många av låtarna, men det var bra.

Vapnet: 9/10. Mycket bra.

Hocico: 4/10. Också enformigt. Men skönt go i sångaren.

The tough alliance: 9/10. Mycket bra låtar och duon verkade härligt borta.

Infected Mushroom: 7/10. Sångaren var på micken för mycket. Hade också velat höra lite andra låtar.

Patrick Wolf: 9/10. Otroligt skön. Hade dock velat höra Teignmouth.

Apoptygma Berzerk: 6/10. Tände aldrig till. För mycket gitarr och trummor och inte mina favoritlåtar.

VNV Nation: 8/10. Bra, men var dock en aning trött vilket försörde upplevelsen en aning.

Whistler
2007-07-16, 20:16
Patrick Wolf: Hade bara hört 3-4 låtar innan av denne man, ändå kändes det som om jag hade hittat hem i varenda låt. Helt enkelt fantastisk konsert. Att han till scenskötarnas förtret (vilket de visade flera gånger) drog över tiden med 30 minuter varav 20 var underbart prat gjorde saken ännu bättre. 10/10

Hur i hela friden skulle det där kunna vara något positivt?
Det enda det visar på är bristande respekt mot de andra artisterna och folket som sliter för att få evenemanget att fungera! *screwy*

Fatalist
2007-07-16, 21:05
Hur i hela friden skulle det där kunna vara något positivt?
Det enda det visar på är bristande respekt mot de andra artisterna och folket som sliter för att få evenemanget att fungera! *screwy*

Så du menar alltså att du tycker att det är bra att ett band du gillar slutar spela efter bara en timma när du vill höra så mycket mer. OK, då vet vi - du är dum. ;)

Med tanke på att scenen såg likadan ut band efter band (en skärm i mitten som visade bandloggorna och ev. filmer) och att nästa band var 3½h senare tycker jag inte det var farligt.

RassK
2007-07-16, 21:10
Lillasyster då?