Visa fullständig version : Priser i alanya
Tjenare kolo gänget.
Jag och en polare tänkte panik fly det svenska vädret.
Resan bär av mot antingen alanya eller någon grekisk ö. :hbang:
Grekland vet jag är underbart, sämre koll har jag på turiet.
Det som får avgöra var vi hamnar verkar bli priset på framförallt
öl och mat.
Så finns det någon som varit där relativt nyligen som har koll på hur det ligger till.
/Richard
Goddaniel
2007-07-16, 16:40
Kom hem efter en vecka på Rhodos igår.
Att äta middag ute kostade oftast runt 10 Euro på en helt okey restaurang och en stor lunch går att äta för 6-7 Euro med något att dricka till också.
Ölen i mataffärer var inte lika billig som jag förväntat mig men däremot var spriten det. En sjuttis gick att hitta för 5 Euro om man inte var så kräsen.
Alkoholen ute på klubbar och sånt var väl kanske inte så billig, en drink kostar från 5 Euro beroende på var man går så klart. Dock får man ofta sköna erbjudanden av de som jobbar där, typ "köp en drink, få tre gratis shots" och liknande.
Jag och en polare tänkte panik fly det svenska vädret.
Offtopic.. Men fan - känns det inte fel att yttra nåt sånt en dag när solen skiner från blå himmel och det är 25 grader i skuggan? :D
Alltid kul att folk får väderpanik oavsett om det regnar eller gassar. :thumbup:
Kom hem efter en vecka på Rhodos igår.
Att äta middag ute kostade oftast runt 10 Euro på en helt okey restaurang och en stor lunch går att äta för 6-7 Euro med något att dricka till också.
Ölen i mataffärer var inte lika billig som jag förväntat mig men däremot var spriten det. En sjuttis gick att hitta för 5 Euro om man inte var så kräsen.
Alkoholen ute på klubbar och sånt var väl kanske inte så billig, en drink kostar från 5 Euro beroende på var man går så klart. Dock får man ofta sköna erbjudanden av de som jobbar där, typ "köp en drink, få tre gratis shots" och liknande.
Det låter ju helt ok prismässigt, jag är ju inte så kräsen.:thumbup:
Jag gillar dessutom dom grekiska öarna skarpt, iaf fall dom två jag varit på.
Offtopic.. Men fan - känns det inte fel att yttra nåt sånt en dag när solen skiner från blå himmel och det är 25 grader i skuggan? :D
Alltid kul att folk får väderpanik oavsett om det regnar eller gassar. :thumbup:
Jo det känns fördjävligt, men en snabb titt på smhi:s hemsida och man får semester panik. *gah!*
Bara tre veckor när innan slitet börjar, då vill jag vara brun.:cool:
Jo det känns fördjävligt, men en snabb titt på smhi:s hemsida och man får semester panik. *gah!*
Bara tre veckor när innan slitet börjar, då vill jag vara brun.:cool:
Du menar prognosen som säger att det kommer vara 20-25 grader varmt och sol hela veckan?
Hemskt hemskt hemskt.. :D
Ja - det är bara sthlm som räknas som vanligt.
bosse_brutal
2007-07-16, 22:40
va i alanya i slutet av juli, bärsen låg oftast runt 4 pengar för en halvliter och drinkar fick man för en tiepeng ungefär, käket låg på knappa 20 i snitt.
en peng är ungefär 5,5 SEK, och den fränaste pengen är tiosedeln där herr ataturk är stenhård!!!
va i alanya i slutet av juli, bärsen låg oftast runt 4 pengar för en halvliter och drinkar fick man för en tiepeng ungefär, käket låg på knappa 20 i snitt.
en peng är ungefär 5,5 SEK, och den fränaste pengen är tiosedeln där herr ataturk är stenhård!!!
+1
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.