handdator

Visa fullständig version : Present till "nya" föräldrar

PowPow
2007-07-14, 00:58
Morgondagens kväll ska spenderas tillsammans med en gammal vän som nu har fått sitt andra barn. När han fick sitt första så var jag inte riktigt med i svängarna här i Malmö, så jag fick aldrig tid att träffa honom och gratulera ordentligt.

Vad jag nu ber er om, är att ni hjälper mig att komma på någon trevlig och rolig present jag kan ge till föräldrarna som nu har fått sitt andra barn. föräldrarna är 27 respektive 22.

Jag vill inte har tips till pesenter till det nyfödda barnet, utan jag vill ha tips på present till föräldrarna. Saker som spa och barnpassning går bort direkt, eftersom jag varken har tillräckligt med pengar eller tid för dessa saker. En flaska champagne är såklart redan inhandlad.

Tacksam för svar :)

PowPow
2007-07-14, 10:58
Ingen? /=

mela
2007-07-14, 11:01
Vinprovning? Ölprovning? Whiskeyprovning?

Fast jag vet inte vad man ger till föräldrarna. Något som kan behövas i hemmet kanske?

Krokodil
2007-07-14, 12:58
Var barnvakt en kväll eller två, det uppskattas.

PowPow
2007-07-14, 13:10

Det var ju just det jag uteslöt i första posten ;)

Olika provningar är en god idé, Mela! Ska titta på det.

Löjtnant Blank
2007-07-14, 13:33
Eller kanske ett spabesök?

Baha
2007-07-14, 13:34
Hörselkåpor

daja
2007-07-14, 13:38

Barnvakt en hel kväll till en nyfödd bebis? Det tror jag varken föräldrarna eller barnvakten skulle uppskatta, då får det vänta ett antal månader och känns kanske inte så kul att ge som present nu?
Själv är jag ganska nybliven pappa men presenterna vi fick var till vår lilla tjej, men en sån där "babywatcher" är nog inte helt fel att få. Finns för ganska rimligt pris med och kommer till nytta direkt.

Baha
2007-07-14, 13:42
skulle gett ngt roligt klädesplagg till barnet alternativt ngt skoj gosedjur eller så.

Liten Men Fet
2007-07-14, 13:44
Tänk på att alkohol aktiviteter kanske inte är så populärt så länge mamman ammar barnet.

PowPow
2007-07-14, 13:45
skulle gett ngt roligt klädesplagg till barnet alternativt ngt skoj gosedjur eller så.

Ja,d et är ju en klassiker. Men jag skulle föredra att ge något till föräldrarna. Inte till barnet. Barnet känner jag ju inte :D

Barnvakt en hel kväll till en nyfödd bebis? Det tror jag varken föräldrarna eller barnvakten skulle uppskatta, då får det vänta ett antal månader och känns kanske inte så kul att ge som present nu?
Själv är jag ganska nybliven pappa men presenterna vi fick var till vår lilla tjej, men en sån där "babywatcher" är nog inte helt fel att få. Finns för ganska rimligt pris med och kommer till nytta direkt.

Det är deras andra barn, så de lär väl redan ha en sådan. Annars var det ett bra tips!

Och nej, barnvakt håller ju inte. Som du sa.

Sofia4_4
2007-07-14, 13:47
Det var ju just det jag uteslöt i första posten ;)

Olika provningar är en god idé, Mela! Ska titta på det.

alkoholprovning, vin, champange uteslutar tjejen ju, eftersom hon måste amma och då inte dricka alkohol.
Jag tror nyblivna föräldrar är så upptagna med sina nya bebisar att de uppskattar presenter till barnet mest...tror jag.

PowPow
2007-07-14, 13:50
alkoholprovning, vin, champange uteslutar tjejen ju, eftersom hon måste amma och då inte dricka alkohol.
Jag tror nyblivna föräldrar är så upptagna med sina nya bebisar att de uppskattar presenter till barnet mest...tror jag.

Fast min kompis sa att denna helgen var första gången tjejen kunde dricka alkohol på skitlänge (hon har ju varit gravid). Vet inte riktigt hur det går ihop.. hon kanske inte ammar, eller något.

Sofia4_4
2007-07-14, 13:56
Fast min kompis sa att denna helgen var första gången tjejen kunde dricka alkohol på skitlänge (hon har ju varit gravid). Vet inte riktigt hur det går ihop.. hon kanske inte ammar, eller något.

ja, hon kanske inte gör det. Då är det en riktigt bra present - en flaska champange som de kan njuta av när bebisen har somnat. Det saknar de säkert.

PowPow
2007-07-14, 14:01
ja, hon kanske inte gör det. Då är det en riktigt bra present - en flaska champange som de kan njuta av när bebisen har somnat. Det saknar de säkert.

Ja, det blir säkert bra.
Jag kommer nog inte hinna fixat något mer, så för kvällen blir det en flaska champagne, en blandskiva och mitt sällskap som får räcka.

Sofia4_4
2007-07-14, 14:15
Ja, det blir säkert bra.
Jag kommer nog inte hinna fixat något mer, så för kvällen blir det en flaska champagne, en blandskiva och mitt sällskap som får räcka.

det är ju perfekt. blandskiva är en riktigt bra present.

Me_Myself
2007-07-14, 14:23
Du kan ju alltid ge dom mat. Laga o frys in till dem.
Det hade jag blivit glad för när jag hade min nyföding.

PowPow
2007-07-14, 16:40
Du kan ju alltid ge dom mat. Laga o frys in till dem.
Det hade jag blivit glad för när jag hade min nyföding.

Sjukt bra tips!

PowPow
2007-07-14, 17:06
Blandskiva is the shit. Svårt när den som ska få skiten har en musiksmak som inte är identisk med ens egen. Jag safeade fett.

http://farm2.static.flickr.com/1350/809766944_6c6e8b6da7_o.jpg

Gabber
2007-07-15, 09:07
Saker som uppskattas av nybivna föräldrar:

-Presenkort P&P eller om du är snål H&M
Kan köpa barn eller mammakläder

-Leksaker uppskattas men köp inga stora grejor för att det är häftigt, inom någon månad har alla varit häftiga och du har ingen plats att stå på hemma.

-Barnbböcker, mitt första år bok

-BLÖJOR

-Härlig inramad och förstorad familjefoto

-Kondomer för undvika en alltför snabb tillökning

blekfet2
2007-07-15, 09:41
trekant?

Annars så funkar det alltid med rosa rattmuff :D

Piranha
2007-07-15, 09:47
Öronproppar, huvudvärkstabletter, en bok om stresshantering

Cilia
2007-07-15, 10:46
Saker som uppskattas av nybivna föräldrar:

-Presenkort P&P eller om du är snål H&M
Kan köpa barn eller mammakläder

-Leksaker uppskattas men köp inga stora grejor för att det är häftigt, inom någon månad har alla varit häftiga och du har ingen plats att stå på hemma.

-Barnbböcker, mitt första år bok

-BLÖJOR

-Härlig inramad och förstorad familjefoto

-Kondomer för undvika en alltför snabb tillökning
Nu skulle det ju inte vara till barnet utan till föräldrarna
så allt gick väl bort där utom möjligtvis kondomerna.

bra tips där!!

Gabber
2007-07-15, 11:12
Nu skulle det ju inte vara till barnet utan till föräldrarna
så allt gick väl bort där utom möjligtvis kondomerna.

bra tips där!!

beror på hur man tänker, inte så att barnet får blöjorna eller tavlan m.m allt ska föräldern betala så det uppskattas kan jag säga.

Gabber
2007-07-15, 11:13

jag har två barn och jag skulle bara bli arg om jag fick dessa, att få barn är inget negativt vilket dessa gåvor säger

Cilia
2007-07-15, 11:18
beror på hur man tänker, inte så att barnet får blöjorna eller tavlan m.m allt ska föräldern betala så det uppskattas kan jag säga.
aahhhh du menar att det är föräldrarna som ska använda blöjorna!!!
kinky ;)
du överraskar varje gång

edit
jag kan berätta att inte alla föräldrar känner behov av tavlan.

Tolkia
2007-07-15, 11:22
Jag tycker iofs just nu (barnlös och utvilad) att det är rätt humor - dock är trötta nyblivna föräldrar (särskilt mödrar med hormoncirkus i kroppen) ofta lite känsligare än man tror, så har man otur så slår det brutalfel ut (*cry* ). Har hört en och annan skräckhistoria på det temat.

Cilia
2007-07-15, 11:24
Jag tycker iofs just nu (barnlös och utvilad) att det är rätt humor - dock är trötta nyblivna föräldrar (särskilt mödrar med hormoncirkus i kroppen) ofta lite känsligare än man tror, så har man otur så slår det brutalfel ut (*cry* ). Har hört en och annan skräckhistoria på det temat.
Jag tycker också det var kul.
Men boken om stresshantering kan faktiskt vara bra och inte bara negativ.
Barnet lär ju må bättre om föräldrarna vet hur dom ska hantera stress.
för alla mina kompisar som fått barn har känt stress till och från.