Visa fullständig version : is this hardcore or what??!!
tja alla! ville bara berätta att jag kommit hem från ett benpass bestående av 8 eller 9 set frontböj varav 3 av dom var dropset, var uppe på 210 som mest, 3 set benspark, 3set liggande lårcurl och 2 set raka mark varav jag körde sista setet med några andetags vila när jag tog slut sen 1-2 reps till och vila och 1 reps till och vila och 1 rep till sen följde cykeltur hem och lite spya efter vägen.. är absolut inte det tuffaste passet jag kört men hårdast på länge, skriv in era hårdaste pass som ni kommer ihåg i den här tråden..vem vet, det kanske kan vara en motivationstråd?
Muskelbyggaren
2007-07-13, 18:09
Haha, det låter underbart Ruhl! Och 210 i frontböj. *screwy* Mitt hårdaste pass någonsin var nog den gånger jag gav mig fan på att nu ska det hända något med vaderna. Passet varade i två timmar och startade med den inledande tanken att smärtan kan nog inte döda hur stor den än blir. :) (lite jag är hårdkår!!!!11 får alla vara ibland) Körde stående med skivstång på ryggen, 20 reps till det tog stopp, vilade i bottenläget och gjorde några långsamma till, fortsatte proceduren till jag gjort 30 reps på 180 kg. Det gjorde så ont att jag aldrig varit med om like, men det var ett sånt tillfälle när man känner sig oövervinnerlig av kämparglöd så det var bara att köra vidare.
Tror nog jag slutade på cirka 15 set knäböj, det sista setet orkade jag enbart 5 reps med stång.
Måste antagligen vara någon gång då man kört mjölksyra intervaller och spytt efter. Inte nog med att man spytt, man mådde dåligt flera timmar efter. Jävligt äcklig känsla.
Då har det tagit bra. *rolleyes*
mystic[-_-]
2007-07-13, 19:30
Tävlade mot en kompis. Vi sprang intervaller i en grusgrop upp och ned. På sista rammlade han och spydde mitt i backen och jag kom upp till toppen och ropade: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. När jag väl slutat skrika känndes allt bra sen helt plötsligt svartna det till och jag låg ned och spydde :D Good times
shadowfire
2007-07-13, 19:33
är nog lumpen för min del då jag slagit i ett knä i en stubbe och vätskefyllt högerknät med en rejäl bubbla... dessvärre var det befälsuttagningen, så jag fortsatte uppdragen och för att inte sinka hela gruppen så var det bara o bita ihop... spydde ett par gånger och svimmade en gång av smärta, men vi kom in i mål och blev bästa grupp... NSKY :D
Ett o-optimalt Monsterbenpass med killen som stog i gymkassan.
Dropset och forced reps med mera, på varenda set. ca 6 övningar med 4-5 set varje. Samt 4 set vader (självklart lite överdrivet mycket).
Kunde inte gå normalt på en vecka, kunde nästan inte gå alls dom första tre dagarna. låret var helt oanvändbart.
Rätt dumt, hade knappt tränat ben ordentligt innan. Men jag var 16 och hardcore.
10 triset vader. Smärtsamma pass.
Annars mystränar jag bara.
tja alla! ville bara berätta att jag kommit hem från ett benpass bestående av 8 eller 9 set frontböj varav 3 av dom var dropset, var uppe på 210 som mest, 3 set benspark, 3set liggande lårcurl och 2 set raka mark varav jag körde sista setet med några andetags vila när jag tog slut sen 1-2 reps till och vila och 1 reps till och vila och 1 rep till sen följde cykeltur hem och lite spya efter vägen.. är absolut inte det tuffaste passet jag kört men hårdast på länge, skriv in era hårdaste pass som ni kommer ihåg i den här tråden..vem vet, det kanske kan vara en motivationstråd?
:thumbup:
Tuffaste pass jag kommer ihåg var löpning.
Sommarträning (hockey), vi a-junare och a laget hade gemensam löpträning.
1,5 timme intervaller på asfalt, i en kulle och på en mindre backe där vi skulle ha en kompis på ryggen. När vi var klara så löpte vi tillbaka till vitberget då tränaren säger försten upp, upp för vitbergsbacken (skellefteås slalombacke).
Blev 2:a upp efter en ur a-laget men jag vann spytävlingen *spy*
3 hulkningar blev det innan jag var uppe på toppen. Har inget minne av hur vi tog oss ned
Mitt är från sommaren för två år sedan.
Uppladdningen veckan innan hade gjort sitt med hård löpning måndag tisdag och torsdag. Sedan kommer fredagen, och då kan man ju inte vara sämre.
Löpning i samlad trupp. Sträcka 12 km. Tid: 55 minuter.
Inte så illa kanske, men det hela utfördes som en enda lång intervall. Jogging hela vägen, laget på rad. Siste man rushar längst fram. Om, och om och om igen.
Väl hemma vid hallen igen kör vi 8x400 meter. Hade endorfinkick i ett dygn typ :)
En annan jobbig grej var när vi skulle köra så många 500m intervaller vi kunde på en timme, en grupp springer, den andra vilar. Jag tror att vi gjorde 15 st. Det var också rätt jobbigt :/
Jobbigaste styrkepasset är nog när jag körde 4 set 30-reppare i böj och militärpress.
Fick väl någon idé för ett tag sedan att köra drop-sets tills jag knappt kunde röra benen. Om jag inte minns helt fel var det först ett set benpress till fail, direkt följt av benspark och bencurl där jag körde 4-5 drop-sets med fail på alla och bara vila för att flytta pinnen.
Det gick förvånansvärt bra att gå efteråt, tills jag försökte kliva över en viktskiva - benet gick inte att lyfta tillräckligt högt. En sådär 30 minuter senare när jag var klar med resten av kroppen fick jag ta hjälp av armarna för att lyfta benen uppför trappstegen ut ur gymet.
Hade konstiga ryckningar i framsida lår i en vecka efteråt och det tog över två veckor innan benen kändes normala igen.
Knappast smart träning men nångång måste man ju testa hur långt man kan ta ut sig. En lustig sak jag noterade är också att det slutade göra ont efter sisådär första drop-setet i bensparken(vilket jag annars betraktar som en extremt smärtsam övning). Fortsätter man förbi den där gränsen där det känns outhärdligt verkar det vända och bli bättre.
Jag har dålig karaktär :/
Mr. Moose
2007-07-13, 22:38
Vad jag kan komma ihåg just nu så var nog det hårdaste passet en gång när jag körde 5 tri-set. Först leg-extension till "fail", ingen vila, front böj sen vanlig böj (samma vikt) till fail och dumpa stången. Har sina fördelar att träna i en tyngdslyftningslokal med lyft flak och Eleiko vikter. Att säga jag hade ont dagarna efteråt är en "underdrift", total agony!
Löpmässigt tyckte jag aldrig om 400 meters intervallerna eller 15-15. 15-15 var att vi sprang i max 12 sekunder, den sträckan skulle vi springa på 15 sekunder. Sen var det 15 sekunder löpning, 15 sekunder vila i 15 minuter!*spy*
Muskelbyggaren
2007-07-14, 01:08
Jag har dålig karaktär :/
Min erfarenhet är att de allra flesta av de som utmärker sig för sina prestationer, i aktion och inte tal dvs., tänker precis så.
Min erfarenhet är att de allra flesta av de som utmärker sig för sina prestationer, i aktion och inte tal dvs., tänker precis så.
Först trycka ner för att sedan motbevisa sig själv is the shit.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.