handdator

Visa fullständig version : När och fjärran - hjälp

Emil_Larsson
2007-07-12, 08:01
Hej!

Var uppe på vinden och rotade idag bland grejerna och hittar (till min förvåning) När och Fjärran spelet, tänkte är det någon ide att ta ner, hmm, minst 150 av korten är väl utspridda.
Jag tog ner spelet, kollar om allt är med, och det är tamejkatten allting med! (utom spelreglerna)

Skulle någon människa vilja beskriva allting, hur man spelar, bla bla..

Vore evigt tacksam. Både farsan, morsan och brorsan är SUPER EXITED! *drool*

Edit: Jag har sökt på internet men hittar inga regler, jag kanske använder fel ord när jag söker. Jag vet inte.

Yankeee
2007-07-12, 08:09
Slå tärningar, välj en av dem som visar hur många steg du skall gå, den andra är numret på frågan som skall läsas. Är det fråga nummer 6 som skall läsas får den som slår välja nummer.

Varje gång ni hamnar på en världsdel kryssar ni i en ruta på "stegpappret", rätt svar ger 100 kr. Man får inte slå igen vid rätt svar.

Kommer ni på HF-fält gör som ni som i stycke 1 med frågorna, rätt svar ger 400. Man kan välja att endast svara med världsdel om man vill, då ger rätt svar 200 (tror jag).

Bildfråga, samma som ovan. Svara på frågan. Rätt svar ger 300.

Chans, läs det nummer som (andra) tärningen visar.

Hamnar ni på kunskaps-stege kryssar ni i rutan längst till höger på pappret. Alla frågor på kortet läses och man får 100 x antal kryss man har på den världsdelen för varje rätt svar.

När någon har gjort en kunskapsstege på varje världsdel är spelet slut, den med mest pengar vinner.

Har säkert glömt en del, har inte reglerna tillgängliga. Hoppas det går bra ändå.

Emil_Larsson
2007-07-12, 08:46
Tack, jätte snällt. Nu blev alla glada :D

daja
2007-07-12, 09:14
Har själv ett hemma, ett riktigt bra frågespel om man gillar geografi och resor som jag själv.