Visa fullständig version : Superskinny me
Ett program som just nu går på TV3.
"Brittisk dokumentärserie från 2007. Del 1 av 2. De normalviktiga journalisterna Kate Spicer och Louise Burke undersöker Hollywodds tilltagande besatthet av viktminskning, genom att själva försöka banta ner sig till 'size zero'."
Man får följa deras väg. Men jag förstår inte riktigt vad dom vill visa. Dom här två hetsbantar sig ner till en super zero. Är det för att visa vad som krävs för att bli size zero? Men dom flesta som vill hålla sig där kämpar ju länge. Det är en livsstil för dom. Dom flesta har nog inte hetsat sig ner utan anpassat sitt liv så att dom inte behöver så mycket mat. Klart dom blir helt slut i början innan kroppen har vant sig vid så lite mat.
alltså, det är bara dålig tv att visa dom spinkiga divorna.
man mår ju mest illa av att se på dom.
var inget vidare att titta på dem igår måste jag säga...den ena så ju död ut från början och den andra tycker jag såg väldigt bra ut från början...bara hoppas att de inte förstör sig själva genom detta...känns ju väldigt onödigt extremt..
De värtsa är nog att det finns säkert flera kvinnor som tittar på programmet och efter programmets slut ser dom inte allt skit journalisterna genomsatte sig för utan "wooow dom fick resultat"
Jag tyckte det var lite intressant att få se vilka uppoffringar som krävs för att bli så smal. Sedan är det ju kul att så alla galna kändisbantningskurer.
Larsson85
2007-07-12, 07:05
Hon använde tarmsköljning för att gå ner i vikt :smash:
I en tävling i Japan på TV tarmsköljde de, donerade blod och rakade av allt håret för att vinna.
En annan tävling på TV vann en tjej efter att ha levt på Diet Pepsi i nästan en månad.
Dom flesta har nog inte hetsat sig ner utan anpassat sitt liv så att dom inte behöver så mycket mat. Klart dom blir helt slut i början innan kroppen har vant sig vid så lite mat.
Jag tror de flesta hetsar sig ner inför de tillfällen då de ska spela in en film/visa sig på någon större gala men att göra en ätstörning till en livstil verkar iofs inte heller så mycket bättre.
High1ander
2007-07-12, 08:27
Jag tror de flesta hetsar sig ner inför de tillfällen då de ska spela in en film/visa sig på någon större gala men att göra en ätstörning till en livstil verkar iofs inte heller så mycket bättre.
Det dumma e ju att vanliga svensons bara tror att de kan ata som kandisar sa blir de likadana. Kandisar e rika och har folk som jobbar for dem som ser till att de kan trana och ata ratt. Kandisar har "rad med fittnes". Sjalvklart sa finns det manga ohalsosamma kurer hos kandisarna, men deras jobb e att vara attraktiva/intressanta, det e inte medelsvensons jobb.
Jag forsvarar inte idealen utan bara det faktum att om medelsvensons forsoker sig pa vad andra gor sa kommer de sakert inte lyckas.
J.Saarela
2007-07-12, 08:29
Skönt om det här leder till en ny livstil bland folket,att hetsbanta.Svensson är för feta nu för tiden.
Jag störde mej också lite på att de framhäver size-zero-fölket som om de måste lida 24/7 för att få och eller bevara en smal kropp. Visst existerar ätstörningar och hetsbantare men de kändes som att alla blev dragna över en kam. Att käka 500-1000 kcal under sin förbrukning ner till zero-sthl är ju mkt mkt mkt lättare när man inte har några muskler. Det känns fan knappt att man går på kcalunderskott jämfört med att deffa med muskler :D *popcorn* Me knöws, pysslat med båda.
Sedan valde dom helt åt helvete fel käk. Klart man blir hungrig om man dricker kalorierna, men det är en annan saga.
ManuelIT
2007-07-12, 11:41
iofs så beror det mycket på kroppstyper och genetik med, tror jag.
Jag har tex. svårt att gå upp i vikt och måste i stort sett tänka konstant på min kost för att lyckas. Jag har lätt för mig att inte äta, och kan gå igenom en hel dag med en lr två måltider. Jag har även två kompisar som är likadana. När jag "slarvar" med maten, då går jag ner i vikt tillskillnad från folk som tydligen går upp i vikt.
Och folk påpekar att det är ett underligt problem, de säger "men ät mer då, hur svårt kan det vara?", det är lika underligt för mig att se överviktiga personer, "men det är väl bara att äta mindre, hur svårt ska det vara?", tänker jag.
kan tillägga att när jag vägde som minst så låg jag under 50kg. Idag efter två-tre års träning är jag uppe i 80+kg.
Bronkitkorv
2007-07-12, 13:15
Jag tycker det mest verkar vara ett desperat försök av två kändiskåta låtsasjournalister att vinna ära och berömmelse som supersize me snubben gjorde.
Highlander kan du utveckla ditt resonemang ?
Muskeljossan
2007-07-12, 13:17
SJUKT!:furious:
SJUKT!:furious:
Dålig och hälsofarlig skräp-TV!
Förhoppningsvis blir många avskräckta...*gah!*
soulsplinter
2007-07-12, 15:57
jag önskar att det inte fanns några ideal. Bortsett från att hålla sig sund och frisk :) Tänk vilken gladare värld man skulle ha levt i då!
jag önskar att det inte fanns några ideal. Bortsett från att hålla sig sund och frisk :) Tänk vilken gladare värld man skulle ha levt i då!
det är mentalt svaga personer som blir påverkade av ideal.
och om inte det hade funnits hade det säkert varit nått annat flickor hade fått ätstörningar över och män.
Tänk om alla istället slutade jämföra sig med editerade bilder och levde sitt eget liv till fullo.
Va världen hade varit bra
svaga personer som blir påverkade av ideal.
Precis. Starka människor påverkas inte av något. Det vore att visa svaghet. Sånt gör inte vi starka människor.
Vi gråter inte heller. Eller förresten - jo, men bara när vi blir antagna till Top Gun.
det är mentalt svaga personer som blir påverkade av ideal.
Det betyder att jag o en del andra som tränar är mentalt svaga personer med andra ord. Måste kännas skönt för dig cennys att träna utan att bry dig direkt om ditt utseende eller ideal. Önskar att jag oxå kunde göra det.
Och angående Top Gun säger jag bara: http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=five_shitty_movies :D
Det betyder att jag o en del andra som tränar är mentalt svaga personer med andra ord. Måste kännas skönt för dig cennys att träna utan att bry dig direkt om ditt utseende eller ideal. Önskar att jag oxå kunde göra det.
Tränar du bara pga ideal så ja, då är du en svag person.
det är skillnad att försöka uppnå sitt Eget ideal eller det media osv framför :) .
Precis. Starka människor påverkas inte av något. Det vore att visa svaghet. Sånt gör inte vi starka människor.
Vi gråter inte heller. Eller förresten - jo, men bara när vi blir antagna till Top Gun.
eller kollar på extreme home makeover whop whop
Jag menar man vet att det finns personer som är större bättre osv, inte fan behöver man må dåligt för det? =)
"buhu jag går hem och skär mig i armarna för tjejen på HM reklamen va smalare än mig :("
Cennys: Kan du inte bara editera, istället för att posta 3487 replies. Liknar mer en MSN konversation.
jag kommer ju på saker eftersom :D
+ att det går ju att editera i 4.99sek
jag kommer ju på saker eftersom :D
+ att det går ju att editera i 4.99sek
*3 minuter
Tränar du bara pga ideal så ja, då är du en svag person.
det är skillnad att försöka uppnå sitt Eget ideal eller det media osv framför :) .
Så du menar att dina egna ideal inte är påverkade av media på något sätt?
Cennys har växt upp utan någon som helst påverkan av omvärlden.
Så du menar att dina egna ideal inte är påverkade av media på något sätt?
Bodybuilding är ju inte särskilt ofta i media.
Men nej, jag tänker inte "åhh jag måste se ut som ronnie" utan att ronnie har kämpat hårt som fan, och man får se hur man själv ser ut efter man har tränat länge :)
Självklart går det att ha fysiker som man kan se upp till, men att blir ledsen för man inte ser ut som det är fjantigt :)
Cennys har växt upp utan någon som helst påverkan av omvärlden.
utom din Stalkning som har påverkat mig lite kompiis
Bodybuilding är ju inte särskilt ofta i media.
Men nej, jag tänker inte "åhh jag måste se ut som ronnie" utan att ronnie har kämpat hårt som fan, och man får se hur man själv ser ut efter man har tränat länge :)
Självklart går det att ha fysiker som man kan se upp till, men att blir ledsen för man inte ser ut som det är fjantigt :)
Kanske inte i tv o radio. Men internet är ju en form av media det oxå. :)
Ja ledsen är ju lite konstigt, man måste ju ha ett mål med sin träning.
Oj, vad jag störde mig på det programmet. Jag förstår inte vad de ville visa. Att man blir trött och mår dåligt av att bara dricka juice - vem fattar inte det? Och att man går ner i vikt när man ligger på ett energiunderskott - det finns det teoretisk fakta som bevisar, måste man testa det?
Egentligen så tycker jag inte det borde vara så himla svårt att gå ner till/leva med en size zero-kropp... Visst att man mår skit och ger upp direkt om man går på såna dieter som tjejerna i "dokumentären" gjorde, men ligger man på typ 1500 kcal (som tjej) år ut och år in, då borde man ju ändå bli jäkligt smal. Och jag har levat på 1500 kcal i flera månader, för att gå ner i vikt - utan att varit hungrig alls. Bara man väljer rätt livsmedel så funkar det också.
Jag hade nog gärna varit en size zero, tänkt elin kling, tänk liten etiopier..
Artikel i GP om programmet:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=357597
High1ander
2007-07-12, 22:59
Highlander kan du utveckla ditt resonemang ?
Kandisar e inga supermanniskor. Men det kanns lite som att denna journalistik applicerad pa folk som skulle forsoka bli bodybuilders som Coleman inte skulle bli sa bra: att ta en smal journalist och trycka full med anabola skulle knappast ha samma effekt pa honom som pa Coleman.
Vad som saljer nyheter e hur galna satt kandisar gar ner i vikt. Men inte nams det lika ofta om hur mycket de tranar etc for de saljer inte till "vill ga ner snabbt svensons".
Sen som sagt, kandisar har generellt rad med kostrad o traning och deras jobb cirkulerar kring att vara i form och/eller hamna i tidningen.
Alla vet som sagt att folja en pro-bodybuilder matvanor (och forbjudna saker) inte funkar for 99% av befolkningen, men att folja "pro-kandisars" galna livstil ska funka?
Alla vet som sagt att folja en pro-bodybuilder matvanor (och forbjudna saker) inte funkar for 99% av befolkningen, men att folja "pro-kandisars" galna livstil ska funka?
Hur menar du med inte funkar?
Alla skulle bli jävligt mkt större än innan. alltså funkar det för 99% av befolkningen.
Inte lika bra som proffsen men funka kommer det att göra.
High1ander
2007-07-13, 05:17
Hur menar du med inte funkar?
Alla skulle bli jävligt mkt större än innan. alltså funkar det för 99% av befolkningen.
Inte lika bra som proffsen men funka kommer det att göra.
De flesta manniskor reagerar nog knappast lika bra pa traning och anabola som de i toppscenen gor.
Nu e jag inte for insatt i deras anabolavanor och hur mycket de trycker.
Men visst, om du slanger in en snubbe som inte tranat speciellt innan och tvingar denna att kora 2-3 pass per dag pa 2 timmar varje pass sa kommer det nog inte funka sa bra, plus att den personen maste ha tid/rad att ata som en hast sen ocksa.
Det tar ar av traning och atande for att komma upp i en pro-BBs intensitet, sa nej, det kommer inte funka for 99% av befolkningen.
Det e ungefar som narkomaner, inte fan kan en icke-pundare dra lika manga linor som en som tagit kokain i 10 ar? Man maste "trana/vanja" kroppen, be that droger eller traning.
De flesta manniskor reagerar nog knappast lika bra pa traning och anabola som de i toppscenen gor.
Det va inte det du påstod,
Vi kan ta dexter jackson som exempel tränar 4 dagar i veckan inte några dubbelpass,
Skulle ne vanlig svensson träna som han och inte ta Lika mycket "tillskott" utan 1/4 då skulle han hur som helst bli mycket större än vad han är, alltså skulle det funka =) .
och nej Inte lika bra som för dexter eftersom alla proffs har gener som är långt ovanför oss "normala" =)
NiXPhoenix
2007-07-13, 12:42
Så, när visas programmet egentligen?
TV3 har jag förstått och första avsnittet har redan gått men när kommer nästa?
Äh, nevermind.
13/7 1700 Superskinny me
Brittisk dokumentärserie från 2007. Del 1 av 2. De normalviktiga journalisterna Kate Spicer och Louise Burke undersöker Hollywodds tilltagande besatthet av viktminskning, genom att själva försöka banta ner sig till 'size zero'. Repris från 11/7.
Program två den 18, måste bli en onsdag..
Så, när visas programmet egentligen?
TV3 har jag förstått och första avsnittet har redan gått men när kommer nästa?
En vild gissning är exakt en vecka efter första inlägget skrev i denna tråd kl 20.00
High1ander
2007-07-13, 20:26
Det va inte det du påstod,
Vi kan ta dexter jackson som exempel tränar 4 dagar i veckan inte några dubbelpass,
Skulle ne vanlig svensson träna som han och inte ta Lika mycket "tillskott" utan 1/4 då skulle han hur som helst bli mycket större än vad han är, alltså skulle det funka =) .
och nej Inte lika bra som för dexter eftersom alla proffs har gener som är långt ovanför oss "normala" =)
Ja, men da e han inte lika "extrem" som de andra, vilket min poang var att extrema BB-vanor eller extrema drogvanor funkar inte for en vanlig svensons att bara slanga sig in i, varfor ska man da anta att det funkar med extrema "ga ner i viktkurer" for vanliga svensons?
Ja, men da e han inte lika "extrem" som de andra, vilket min poang var att extrema BB-vanor eller extrema drogvanor funkar inte for en vanlig svensons att bara slanga sig in i, varfor ska man da anta att det funkar med extrema "ga ner i viktkurer" for vanliga svensons?
saken är ju att det först5a funkar ju garanterat till en viss del :)
lederna osv lär ju förstöras efter några pass dock
High1ander
2007-07-14, 04:02
saken är ju att det först5a funkar ju garanterat till en viss del :)
lederna osv lär ju förstöras efter några pass dock
Ja, det e just det som e min poang. Leder pajjar, man blir uttranad, etc. eftersom det e nagot man maste vanja sig till, samma sak for alla kandisars galna kurer. Sen som sagt skryter inte kandisar om droger eller plastikoperationer for att halla sig i form, samma sak galler BBs som inte skryter om hur mycket de preppar: men svenson far bara hora om hur de ater lite for att ga ner i vikt, inte alla andra faktorer som gor att de kan na sina mal att vara size zero.
AFanatic
2007-07-20, 13:06
Lätt att gå ner så många storlekar när man inte har några muskler. De gick ju bara ner ca 5 kg, vilket blir en ansenlig mängd fett på en icke muskulös kropp.
Tänk på oss stackare som har muskler istället - det tar sån djvla tid...
Det som var riktigt intressant var ju hur båda, men främst Kate (tror jag den kortklippta heter), så snabbt kom in i ett sjukligt förhållningssätt till maten - att trots att hon nästan inte åt ngt ändå tyckte att hon åt för mkt och fick ångest för att hon skulle lägga på sig fett. Nu hade hon iofs tidigare erfarenheter av dåliga influenser (fr sin skoltid), och då kan man förstå att hon lättare blir påverkad av en destruktiv "diet". Likväl är jag ändå lite förvånad över hur fort de kom in i "tänket" som är så beskrivande för hur en anorektiker/bulimiker tänker (om man ska ha utgångspunkt i vad läkaren sade).
Och det är väl egentligen det som är poängen med dokumentären, att alla är i riskzonen under "rätt" omständigheter och kan utveckla sådana sjukliga tankegångar som uppvisades i programmet.
Jag är delvis förvånad över hur lätt dom kom in i tänket och delvis inte.
När man börjar så vet vi ju att det går ganska fort, man tappar vätska och så.
Det har dom ingen koll på.
Man får direkt en enorm positiv boost.
Du lyckas och "relativt" enkelt.
Det sporrar dig att köra hårdare. Så går du inte ner lika mycket.
Antingen ger du upp eller så kör du ännu hårdare och ännu hårdare. Du vill lyckas.
Du vill få den där känslan igen.
Tror inte det handlar så mycket om att vara smal då som att lyckas.
Att vara duktig
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.