handdator

Visa fullständig version : Piercingfråga.

IntenZe
2007-07-11, 17:22
Har köpt en sån här ring:
http://www.barbarella.se/barbarella/images/t1150878766575BCR.jpg

Kulan är alltså inte gängad utan man ska väl typ "bryta" lös den och sen få tryckt dit den på något sätt. Har nån nåt tips på hur jag enklast får lös och sedan tillbaks den? Känns ju lite jobbigt att sitta och bryta med en näbbtång.

pony
2007-07-11, 17:36
Ta kulan mellan pekfinger och tumme och rulla den snett ur sin plats.

Handcuff
2007-07-11, 17:36

Kulan är alltså inte gängad utan man ska väl typ "bryta" lös den och sen få tryckt dit den på något sätt. Har nån nåt tips på hur jag enklast får lös och sedan tillbaks den? Känns ju lite jobbigt att sitta och bryta med en näbbtång.

Fråga en random kille i Ö-kalix eller Kalix..tror jag ej träffat på någon utan örhänge eller ögonbrynspiercing...:D

IntenZe
2007-07-11, 18:10
Fråga en random kille i Ö-kalix eller Kalix..tror jag ej träffat på någon utan örhänge eller ögonbrynspiercing...:D
Det är rätt bögigt här. :thumbup: Kan ha med inaveln att göra..

yoshy
2007-07-11, 18:10
precis som pony sa håll fast kulen och bryt lös i överkant lr underkant om du tycker det verkar lättare, sen när du ska ha fast den så lägg gropen i kulen i under/överkant och försök bryte in den andra kanten...

tycker det är klurigt som fasen men det går :p

pilt77
2007-07-11, 18:24
öppna med en låsringstång, eller det kanske är en tunn ring du har? då räcker det att trycka ut kulan med tummen. Jag har 12mm ringar som kräver en tång annars går det inte att få ut kulan

t0tte
2007-07-11, 18:54

när du tagit ut kutan ta tag så att du håller kulan mellan pekfingrarna så att hålet lätt kan sättas mot en av endarna. samtidigt håller du i ringen mellan tummen och penkfingret. du pressar nu tummarna mo kulan samtidigt som du pressar kulan ner. OBS! ena änden måste vara i hålet på kulan och du måste pressa den rakt ner.

PÅ så här vis kommer du att vidga ringen samtidigt som du presar ner kulan i öppningen. när den väl sitter, snurra kulan för att se om den sitter ordentlingt. Har haft ring nu i snart 4 år, vet hur det är i början :P man lär sig. Var sitter den? Lycka till!

Ps: använd inga värktyg. du kommer bara skada dig själv och ringen. använd fingarna eller be en vän om hjälp. DS

pilt77
2007-07-11, 19:00
jo använd verktyg, ringarna är gjorda för att öppnas med tång, dom skadas inte

Fed up
2007-07-11, 19:01
Som andra redan sagt beror det på hur kraftig ringen är. Är den tunn så lirka och pilla, jag tog en sån låsringstång på en sån och råkade böja ut den för mycket så kulan lossnade hela tiden (går ju iof. börja tillbaka), men sen hade jag en 24 mm-ring, då var det inte tal om nåt annat än tång, men det var ett jäkla lirk och pill, inget man gör varje dag direkt. Jag undvek det så gott det gick.

Handcuff
2007-07-11, 19:07
Det är rätt bögigt här. :thumbup: Kan ha med inaveln att göra..

Behöver inte vara "bögigt"..menar bara att ni alla ser likadana ut. Piercing, byggarlänk, tröja med flames/tribaler, vit mössa alt. keps och sist men inte minst! The diesel Mercedes som ni kallar "tysken" "daimlern" "benzen" osv enformigt? Ja. Ghey? inte nödvändigtvis.

IntenZe
2007-07-11, 22:22
Behöver inte vara "bögigt"..menar bara att ni alla ser likadana ut. Piercing, byggarlänk, tröja med flames/tribaler, vit mössa alt. keps och sist men inte minst! The diesel Mercedes som ni kallar "tysken" "daimlern" "benzen" osv enformigt? Ja. Ghey? inte nödvändigtvis.
det är nog så att folket härifrån som du sett är folk som är till lule rätt ofta och det är möjligt att de har vit keps byggarlänk och piercing, det är ju mest för att det är folk som de umgås med ofta så de har väl likadan stil ungefär. jag bor här och jag kan säga att det är jävligt sällsynt med folk som klär sig så. men det andra lät mer ut som nåt nån från råneå håller på med.

ska jag var on topic just så är ringen 3mm tjock ungefär.

IntenZe
2007-07-11, 22:26
när du tagit ut kutan ta tag så att du håller kulan mellan pekfingrarna så att hålet lätt kan sättas mot en av endarna. samtidigt håller du i ringen mellan tummen och penkfingret. du pressar nu tummarna mo kulan samtidigt som du pressar kulan ner. OBS! ena änden måste vara i hålet på kulan och du måste pressa den rakt ner.

har du tre pekfinger eller fattar jag fel?