handdator

Visa fullständig version : Utomlands om 2 veckor, Hjälp!

jowler
2007-07-10, 23:12
Hej
(jag är 18 år, 1:84 och väger 70 kg)

Jag ska utomlands om 2 veckor. Jag har tränat i 6 veckor för att bygga muskler. Nu har jag fått lite mage och så..

Hur ska jag göra för att se så bra ut som möjligt, så snabbt som möjligt inom 2 veckor? Alltså jag syftar på defination och magrutor.

Det vore ju möjligt att få fram sexpacket om man sprang och tränade mage varje dag.. men hur ska jag käka? och hur ska jag gymma?

Tack så hemskt mycket på förhand!

Raggis
2007-07-10, 23:17
Tycker verkligen inte att du ska gå ner mer i vikt. Tränat i 6 veckor? Ger väl knappast några märkbara resultat på 6 veckor.

Whistler
2007-07-10, 23:51
Du får inte fram sexpacket genom att göra situps, eller crunches eller whatever. Ska du ha fram det så är det att gå ner i vikt som gäller, och enda sättet att åstadkomma det är att äta mindre energi än du gör av med. Med tanke på din vikt är det knappast något jag rekommenderar.

Tror du att du får jättebiceps om du springer och gör hantelcurls varenda dag?

Kör på som vanligt. Kroppen lär inte må bra av att tokbanta, och du kommer antagligen förlora de framsteg de här sex veckorna har gett dig om du nu försöker gå ner i vikt snabbt.

Jacky
2007-07-11, 11:15
Vad är viktigast: att njuta av semestern eller att visa upp kroppen?
Vem vinner på att du har ett sex-pack?
Om jag vore som du skulle jag tänka lite mer långsiktigt. 6 veckor är en alldeles för kort tid att åstadkomma en viktminskning på ett bra sätt.
Satsa de 6 veckorna på att lära älska din kropp istället, då kommer du att få en bättre utstrålning som folk nappar mer på...

Om du ändå vill göra ett försök så blir det cardio, strikt diet och styrketräning. Finns inga genvägar. Risken är att du kör för hårt och inte kommer vilja träna alls när du kommer hem. En annan risk är att du förlorar muskler om du går ner i vikt för fort.

Your choice...

Eddie Vedder
2007-07-11, 11:22
Om du ändå vill göra ett försök så blir det cardio, strikt diet och styrketräning. Finns inga genvägar. Risken är att du kör för hårt och inte kommer vilja träna alls när du kommer hem. En annan risk är att du förlorar muskler om du går ner i vikt för fort.

Your choice...

Å andra sidan kan det omöjligt krävas mycket för den kroppen att få fram rutorna. På 6 veckor kan man gå ner 3kg med jämn och fin takt och 3kg är mycket när man redan är mager.

Jag väger ca. 65kg på 174cm och skulle jag tappa 3kg fett skulle det synas grymma skillnader.

Så frågan är egentligen inte om det går och om det kommer kosta massa muskelmassa, jag ser inte att det är någon större risk för något av dom. Frågan känns snarare hur det överhuvudtaget kan behövas deffas bort något från en kropp med 180cm och 70kg, och vad skulle kunna deffas fram på den kroppen?
Det luktar skev kroppsuppfattning lång väg och jag tycker att du inte skall gå ner ett dugg jowler, kan inte finnas någon anledning till det. Fråga vem som helst runtomkring dig om dom skulle försöka förlora några extra kilon inför semestern med din kropp, knappast kommer folk svara ja.

Det Jacky säger om vad du egentligen skulle vinna på ett sex-pack är huvudet på spiken, lyssna på henne/honom.:thumbup:

Så ta hand om dig och må bra.:)

Jacky
2007-07-11, 11:27
Det Jacky säger om vad du egentligen skulle vinna på ett sex-pack är huvudet på spiken, lyssna på henne/honom.:thumbup:

henne ;)