Visa fullständig version : Den stora "kommer du in på högskolan?"-tråden!
Fatalist
2007-07-10, 11:37
Idag får man reda på om man kommit med i första urvalet, jag kommer inte in på studera.nu men jag antar att det är lite överbelastat.
Kom du in på ditt förstahandsval?
Har bara sökt kurser, räknas det?
Fatalist
2007-07-10, 11:46
Självklart!
Fatalist
2007-07-10, 11:56
http://www.tinypic.us/images/44843JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.JPG
YES! :D
Skål :cheers:
http://www.tinypic.us/images/44843JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.JPG
YES! :D
Skål :cheers:
Haha, grattis. Häromkring är det ingen större bedrift att komma in på något civilingenjörsprogram :D
Fick precis reda på att jag kom in på mitt förstaval! Byggnadsvårdsprogrammet, Visby.
Sökte bara en kurs och den kom jag in på. Yay!
Fredrik S
2007-07-10, 12:18
Antagen till mitt förstaval, vilket jag redan visste pga mitt resultat på högskoleprovet. Jag skall bli ett KTH-ufo. :Virro
soulsplinter
2007-07-10, 12:24
kommer inte in på studera.nu *gah!*
har i första hand sökt franska distanskurser i 25% studietakt. sen har ja sökt civilekonom bara för o se om ja kommer in :)
ska ändå bara jobba o ta det lite lungt det här året!
Fatalist
2007-07-10, 12:29
kommer inte in på studera.nu *gah!*
har i första hand sökt franska distanskurser i 25% studietakt. sen har ja sökt civilekonom bara för o se om ja kommer in :)
ska ändå bara jobba o ta det lite lungt det här året!
Försök några gånger så kommer du in till slut!
Grattis alla som kommit in på sitt förstahands val.. jag kom in på mitt också.. Lärarprogrammet, inriktning idrott och hälsa i örebro
Kom in på Skydd Mot Olyckor i Sandö. Valet av ort var inte mitt förstahandsval men jag är första reserv i Skövde och andra reserv i Rosersberg så det blir nog bra
Kom in på Skydd Mot Olyckor i Sandö. Valet av ort var inte mitt förstahandsval men jag är första reserv i Skövde och andra reserv i Rosersberg så det blir nog bra
Grymt, grattis!
Vad betyder "Ant i UG"?
Jag sökte 3 kurser och det står att jag är antagen till alla 3, hur funkar det? Trodde det var så att om jag kom in på mitt 1:stahandsval så ströks de andra, nu är jag lite förvirrad.
Sökte stockholm som förstahands men visste att jag inte skulle komma in, men kom in på andra i Umeå på socionomprogrammet. Högskoleprovet ftw :D
Vad betyder "Ant i UG"?
Jag sökte 3 kurser och det står att jag är antagen till alla 3, hur funkar det? Trodde det var så att om jag kom in på mitt 1:stahandsval så ströks de andra, nu är jag lite förvirrad.
Gissar på Antagna i UrvalsGrupp, är det rätt?
Ngn som vill hjälpa mig ang. min andra fråga?
Kom du in på ditt förstahandsval?
Ja. Fast jag har ångrat mig och vill ha mitt tredjehandsval istället. Nu vet jag inte vad jag ska göra. :(
Ngn som vill hjälpa mig ang. min andra fråga?
Du kan bli antagen till flera kurser så länge det sammanlagt inte blir mer än heltidsstudier.
Du kan bli antagen till flera kurser så länge det sammanlagt inte blir mer än heltidsstudier.
Fast det blir ju mer än heltidsstudier, det som är konstigt.
1 HK-23118
Statsvetenskap 1-30 hp (A-nivå)
30hp, Dagtid, Helfart (100%)
Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Kalmar,
Kalmar
2 BTH-10387
Nationalekonomi, grundkurs
Fristående kurs
Normal undervisning
Blekinge tekniska högskola,
Ronneby
3 HK-24036
Statistik 15 hp (A-nivå, Distans, Halvfart)
15hp, Veckoslut, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Distans
Högskolan i Kalmar,
Kalmar
Står att jag är antagen på alla. I don't get it.
Kom in på 8e men vill ha 10e:Virro hur löser man sånt här?
1: Praktisk filosofi: Argumentationsanalysens grunder
7,5hp, Kvällstid, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 99 (akademiska poäng modell)
Res 65 (gymnasiebetyg)
2: Rättspsykologi I
15hp, Kvällstid, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 192 (akademiska poäng modell)
Res 128 (gymnasiebetyg)
3: Konflikter, världsordningen och mänskliga rättigheter
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 14 (akademiska poäng modell)
Res 2 (gymnasiebetyg)
4: Skriva, grundkurs
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 75 (akademiska poäng modell)
Res 58 (gymnasiebetyg)
Japp, då ska vi se hur det här går ;D
tossefar
2007-07-10, 14:19
Japp, det gick bra.
Jadå, både första- och andrahandsvalet. NU är frågan om man ska välja att jobba extra eller läsa 150 % nästa termin... Cash är iofs king, så det blir nog jobb istället.
MAH-02336
Internationell Migration och Etniska Relationer III, 61-90
Fristående kurs
Normal undervisning
Malmö högskola,
Malmö
APG-110
Antagen
LU-24211
Psykologi: Översiktskurs
15hp, Dagtid, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Distans
Lunds universitet,
Lund
APG-110
Antagen
wintersnowdrift
2007-07-10, 14:24
Yes, jag kom in på den enda utbildning jag hade sökt (gudskelov!). Politices Kandidatprogrammet i Uppsala. Passade på att fixa boende imorse också; blir antagligen 19 kvm i Flogsta den första terminen så får vi se sen. Känns skönt att veta redan nu var och kanske framför allt ATT man har någonstans att bo (var mer orolig för det än själva antagningen egentligen).
Så, Uppsala here I come.
//Kristin
Jag tror det betyder antal i urvalsgrupp. Inte antagna.
Annars var det 153 pers som kom in på en 15hp Psykologi-kurs i Lund via akademiska poäng.. och det låter ju lite kajk.
Åfan är det idag man ska få veta det. Jag har platsgaranti så jag känner mig rätt home safe.:cool:
mirrranda
2007-07-10, 14:29
Antagen till 30p Italienska, heltid, ingen överraskning direkt. Ska nog skippa det och dra till Italien i september istället :)
Jag hittar inte var man ser om man blivit antagen eller ej. Orkar inte leta upp min pinkod så kan bero på det...?
hahavaffan
2007-07-10, 14:42
Fett, jag kom in på min kurs! Digital Bildbehandling på distans, kvartsfart, 7.5p i Jönköping.
X-Change
2007-07-10, 14:55
1: Praktisk filosofi: Argumentationsanalysens grunder
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 99 (akademiska poäng modell)
Res 65 (gymnasiebetyg)
2: Rättspsykologi I
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 192 (akademiska poäng modell)
Res 128 (gymnasiebetyg)
3: Konflikter, världsordningen och mänskliga rättigheter
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 14 (akademiska poäng modell)
Res 2 (gymnasiebetyg)
4: Skriva, grundkurs
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
Res 75 (akademiska poäng modell)
Res 58 (gymnasiebetyg)
Japp, då ska vi se hur det här går ;DDet där blir jag faktiskt lite avis på, Mela. Låter som roliga kurser.
Det där blir jag faktiskt lite avis på, Mela. Låter som roliga kurser.
Sökte bara roliga kurser eftersom jag saknar skolan, men fortfarande vill jobba :em: Verkar som om jag kan komma in på "Världsordnings"-kursen där :) Kan nog vara intressant :)
Fett, jag kom in på min kurs! Digital Bildbehandling på distans, kvartsfart, 7.5p i Jönköping.
fan va kul
Grymt, grattis!
Tack:) Kommer jag in i Lund, där jag är som reserv nr 10, så slår jag en frivolt av lycka. Får jag dessutom boende i korridoren så skänker jag bort min bil till någon behövande. Men jag ska inte klaga som det är för jag är riktigt glad över att få bli brandman!
X-Change
2007-07-10, 15:00
Själv är man första res. i gävle. design och möbelsnickeri. hmm..
Eddie Vedder
2007-07-10, 15:01
Jag blev antagen på Kostvetarprogrammet i Uppsala samt tredje reserv på drömutbildningen Kost-och friskvårdsprogrammet i Göteborg. Båda fallen var ur urvalsgruppen för Högskoleprovet.
Hade bestämt mig för att inte plugga till hösten redan men nu känner jag mej fan så kluven!*gah!* Splittrad är det minsta man kan säga, jag ville ju inte plugga men sökte ändå "eftersom jag ändå inte kommer in" och nu känns det som jag riskerar att göra mig själv en otjänst oavsett vad jag bestämmer mig för.:(
Kom in på de kurser jag hade valt. Nu är bara frågan om jag ska läsa Japanska på heltid, eller läsa det på halvtid och gå KY utbildningen jag kom in på i Sundsvall samtidigt som jag läser 50% Japanska kursen på distans. Lutar åt det senare, då jag behöver en riktig yrkseutbildning. Jag är bara orolig att KY-utbildning inte är jämförbar med samma utbildning från universitet och det slutar med att jag slösar två år och inte lär mig ett skit och får en yrkessexamen som jag bara kan använda som bokmärke. KY-utbildningen jag ska gå heter "Inköp och supplymanagement" om någon råkar känna någon som har gått samma eller liknande KY-utbildning så skulle jag vara väldigt tacksam att veta hur det gick för den personen efter utbildningen.
GU-14900
Japanska, grundkurs
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
HA-1.40
Antagen
15
GU-14901
Japanska, distanskurs
30hp, Veckoslut, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet,
Göteborg
HP-1.40
Antagen
12
jag ville ju inte plugga men sökte ändå "eftersom jag ändå inte kommer in" och nu känns det som jag riskerar att göra mig själv en otjänst oavsett vad jag bestämmer mig för.:(
Hur länge ska du plugga, och hur mycket av ditt liv har du fortfarande kvar efter det tycker jag du kan tänka :)
Jag blev antagen på Kostvetarprogrammet i Uppsala samt tredje reserv på drömutbildningen Kost-och friskvårdsprogrammet i Göteborg. Båda fallen var ur urvalsgruppen för Högskoleprovet.
Hade bestämt mig för att inte plugga till hösten redan men nu känner jag mej fan så kluven!*gah!* Splittrad är det minsta man kan säga, jag ville ju inte plugga men sökte ändå "eftersom jag ändå inte kommer in" och nu känns det som jag riskerar att göra mig själv en otjänst oavsett vad jag bestämmer mig för.:(
Vad har du för anledning till att inte plugga? Har du motivationen kan du alltid läsa ett år och ta sabbatsår sen, då har du iaf kommit in liksom.
Eddie Vedder
2007-07-10, 15:13
Hur länge ska du plugga, och hur mycket av ditt liv har du fortfarande kvar efter det tycker jag du kan tänka :)
Jo så sant så, bara det att jag lixom "slappnat av" och skaffat bostad här i Degerfors över ett år, har tänkt jobba och sen hoppa på en utbildning.
Att säga upp lägenheten nu efter en månad, febrilt börja leta bostad i Uppsala (där det för övrigt kommer innebära dubbel hyra ett tag då den här har tre månaders uppsägningstid!), fixa ihop ett jävla flyttlass igen, ny folkbokföring och fr.a. att binda upp mig inför tre års stuier efter 13 år på raken redan.
Svårt svårt svårt!!!*gah!*
Vad har du för anledning till att inte plugga? Har du motivationen kan du alltid läsa ett år och ta sabbatsår sen, då har du iaf kommit in liksom.
Jo du har såklart rätt mela, pluggandet är egentligen inte problemet heller utan snarare allt runtomkring, fixa bostad, kontakta CSN, flytta, säga upp den här lägenheten, krångla hit och krångla dit. Kom så snabbt inpå nu hehe.
Jo du har såklart rätt mela, pluggandet är egentligen inte problemet heller utan snarare allt runtomkring, fixa bostad, kontakta CSN, flytta, säga upp den här lägenheten, krångla hit och krångla dit. Kom så snabbt inpå nu hehe.
Ah. CSN kan vara krångliga att ha att göra med, men det mesta går med tjat där, har jag märkt.
Bostad och flytt är väl mest segt iofs :( Om du verkligen vill så går det :)
SGS går att få bostad via lätt om man ringer dem typ dagligen och kollar sånt som folk lämnat återbud till osv.
Civilingenjör Industriell ekonomi
LTU
Antagen
Nån mer som ska till Luleå? :)
Civilingenjör Industriell ekonomi
LTU
Antagen
Nån mer som ska till Luleå? :)
Civilingenjör Maskinteknik
300hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Luleå tekniska universitet,
Luleå
men fick dock mitt antagningsbesked från NBG igår så jag ska till boden och leka krig istället:D .
Eddie Vedder
2007-07-10, 15:34
Ah. CSN kan vara krångliga att ha att göra med, men det mesta går med tjat där, har jag märkt.
Bostad och flytt är väl mest segt iofs :( Om du verkligen vill så går det :)
SGS går att få bostad via lätt om man ringer dem typ dagligen och kollar sånt som folk lämnat återbud till osv.
CSN måste visserligen inte innebära problem, jag är såpass lyckligt lottad att jag säkert kan låna pengar räntefritt av mina föräldrar och slippa ta sudielån faktiskt. Så det kan ju lösa sig på det smidiga sättet.
Som du säger är flytt segt, särskilt med tanke på att jag knappt öppnat alla flyttlådor här hemma än. Det är just den mentala biten, jag har knappt slagit mig ner från att ha bott och pluggat ett år i Örebro med planer på ett sabbatsår nu och då kan alla dom planerna rivas upp och helt plötsligt väntar Uppsala och mer pluggande.
SGS verkar iofs inte omöjliga som du själv säger, men i Gbg var jag ju bara reserv så det blir ju ännu mer tight med tid om jag skulle komma in där så småningom.*gah!*
Får helt enkelt ta mig en sjujädrans funderare på detta dilemma.....
CSN måste visserligen inte innebära problem, jag är såpass lyckligt lottad att jag säkert kan låna pengar räntefritt av mina föräldrar och slippa ta sudielån faktiskt. Så det kan ju lösa sig på det smidiga sättet.
Som du säger är flytt segt, särskilt med tanke på att jag knappt öppnat alla flyttlådor här hemma än. Det är just den mentala biten, jag har knappt slagit mig ner från att ha bott och pluggat ett år i Örebro med planer på ett sabbatsår nu och då kan alla dom planerna rivas upp och helt plötsligt väntar Uppsala och mer pluggande.
SGS verkar iofs inte omöjliga som du själv säger, men i Gbg var jag ju bara reserv så det blir ju ännu mer tight med tid om jag skulle komma in där så småningom.*gah!*
Får helt enkelt ta mig en sjujädrans funderare på detta dilemma.....
Ah det är bra. Det suger att vara skyldig CSN pengar. Jag oroar mig för det hela tiden och jag ska ändå plugga vidare sedan, men det är 40k där redan liksom. :/
Har du inte packat upp än blir det ju mindre segt att flytta ;) Du slipper allt packande.
Sök lägenheter i Göteborg ändå, via sgs och boplats.se, för säkerhetsskull. Även om du blir erbjuden en lägenhet är det bara att tacka nej till den. Samma i Uppsala antar jag.
Kom inte in på mitt förstahandsval.. Men det gör inget då jag känner för att jobba ett tag till.
Tack:) Kommer jag in i Lund, där jag är som reserv nr 10, så slår jag en frivolt av lycka. Får jag dessutom boende i korridoren så skänker jag bort min bil till någon behövande. Men jag ska inte klaga som det är för jag är riktigt glad över att få bli brandman!
Kanske ser annorlunda ut på skydd mot olyckor, men nr 10 brukar väl vara rätt säkert annars? Fast jag antar att du tar vilken plats som helst? Det hade jag gjort iallafall :)
soulsplinter
2007-07-10, 15:59
Prio Anm kod/Utb UG-MV Urval Ant i
UG
3 UMU-01240
Civilekonomprogrammet
240hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Umeå universitet,
Umeå
BG-18.02
Antagen
157
nån som fattar vad alla förkortningar betyder??
Kom int ein på franskan för ja va obehörig :( vetefan vad de var för special behörighet man behövde, uppenbarligen utöver gymnasiestudier+högstadiestudier haha
kom in på andrahandsvalet som var i Umeå iaf. men jag vill ju jobba de här året!
säkte även sthlm, lund o så, kommer säkert in där också, men var mer sugen på umeå... har ju goa släkten där uppe!
yep!
Medie- och kommunikationsvetenskap 30hp i Halmstad
Får se om jag hoppar på det eller ej. Ska i första hand få klart min examen i höst och sen är ju målet att få ett jobb. Den sökta utbildningen är mest en reservplan.
Kanske ser annorlunda ut på skydd mot olyckor, men nr 10 brukar väl vara rätt säkert annars? Fast jag antar att du tar vilken plats som helst? Det hade jag gjort iallafall :)
Det varierar riktigt starkt på hur många som tackar nej. Förra hösten så var det 50 st som gjorde det i Lund så i relation till det så är ju 10 ganska säkert. Men ja, jag tar vilken plats som helst:) Det är bra att man fortsätter att stå kvar som reserv till sina högre rankade alternativ ända tills man börjar utbildningen.
Har du sökt?
Det varierar riktigt starkt på hur många som tackar nej. Förra hösten så var det 50 st som gjorde det i Lund så i relation till det så är ju 10 ganska säkert. Men ja, jag tar vilken plats som helst:) Det är bra att man fortsätter att stå kvar som reserv till sina högre rankade alternativ ända tills man börjar utbildningen.
Har du sökt?
Ah, får hoppas på det bästa då.
Nepp, ska köra ett race i nbg nu. Men efter det är det inte helt omöjligt att jag söker :)
Helena B
2007-07-10, 16:29
Jag kom in på alla mina val, men måste nog ta bort något. Har inte lust att läsa 225 % de första 10 veckorna eftersom jag arbetar också.
1 UU-40030
Folkhälsovetenskap C EP-999 Antagen 14
0hp, Dagtid, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Distans
Uppsala universitet,
Uppsala
2 HIG-14407
Fysisk aktivitet och hälsa AP-80 Antagen 5
15hp, Dagtid, Helfart (100%)
Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Gävle,
Gävle
3 HIG-14410
Människan och maten AP-80 Antagen 4
Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Gävle,
Gävle
Litecore
2007-07-10, 16:41
Jag kom in på alla mina val, men måste nog ta bort något. Har inte lust att läsa 225 % de första 10 veckorna eftersom jag arbetar också.
1 UU-40030
Folkhälsovetenskap C EP-999 Antagen 14
0hp, Dagtid, Halvfart (50%)
Fristående kurs
Distans
Uppsala universitet,
Uppsala
2 HIG-14407
Fysisk aktivitet och hälsa AP-80 Antagen 5
Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Gävle,
Gävle
3 HIG-14410
Människan och maten AP-80 Antagen 4
Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Gävle,
Gävle
FAH är en riktigt bra kurs har jag hört, en del polare som läser/läst det :)
Frantic: Hoppas verkligen du kommer in i lund för då kommer jag ett steg närmare :D Som du vet igenom blaljus.se så är jag 10:e reserv i sandö. Blev så jävla knäckt när jag fick reda på att jag inte kom in så det är inte sant. Skulle kunna offra min mor (eller inte) för en plats.
yankee, hoppas verkligen verkligen att du har rätt i att man är ganska säker om man ligger som 10:e reserv.
yankee, hoppas verkligen verkligen att du har rätt i att man är ganska säker om man ligger som 10:e reserv.
Jag vet som sagt inte, beror ju på hur populär utbildningen är i år osv.
150% har det varit tidigare men jag vet inte om det blivit någon ändring i samband med det nya systemet.
Logistik & ekonomi-programmet på Södertörn HERE I COME! :smash:
Jag kom in på två kurser och typ reserv 3 och 5 och sånt på dom andra.
Fast dom två jag kom in på skulle självklart gå på helfart och jag hade bestämmt mig för att läsa upp Ma B till hösten, vad jobbigt det blev nu.
Kan man tacka ja till kurser nu och "ångra sig sen" om man kommer in på dom andra?
Hälsoutvecklarprogrammet
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Örebro universitet,
Örebro
Res 117 *cry* har jag nån chans? :(
Folkhälsovetenskap A
Fristående kurs
Normal undervisning
Örebro universitet,
Örebro
Res 3
Rättsvetenskap A
Fristående kurs
Normal undervisning
Örebro universitet,
Örebro
Antagen
Jag kom in på två kurser och typ reserv 3 och 5 och sånt på dom andra.
Fast dom två jag kom in på skulle självklart gå på helfart och jag hade bestämmt mig för att läsa upp Ma B till hösten, vad jobbigt det blev nu.
Kan man tacka ja till kurser nu och "ångra sig sen" om man kommer in på dom andra?
Bara att ge fan i att vara på uppropen.
Löjtnant Blank
2007-07-10, 19:14
Angel, skulle inte du plugga till läkare i Polen? Du skrev det i någon tråd.
150% har det varit tidigare men jag vet inte om det blivit någon ändring i samband med det nya systemet.
Om det är kurser vid samma universitet tror jag det är så. Annars kan du väl läsa mer.
Jag hittar inte var man ser om man blivit antagen eller ej. Orkar inte leta upp min pinkod så kan bero på det...?
BUMP
Angel, skulle inte du plugga till läkare i Polen? Du skrev det i någon tråd.
Jo jag funderade faktiskt på det, var tom på någon slags intervjusak. Men jag vet inte om det är värt att tillbringa 5år i Polen. Är nog trevligare o läsa ssk i Jönköping.,
BUMP
jupp, just därför.. man måste ha berifierat med pin-kod
Sheogorath
2007-07-10, 21:07
Kom in på Sjukgymnastprogrammet, Lunds Universitet. Trodde aldrig att jag skulle komma in på förstaurvalet men jag halkade visst in och jag är dj-vligt glad. :D
Handelshögskolans ekonomprogram, Analytisk inriktning
Göteborg
Reserv 9 i grupp H.P
Civilekonomprogram, Analytisk inriktning
Lund
Antagen
Vad tror ni, hur är chansen att komma in i göteborg som 9e reserv?
Handelshögskolans ekonomprogram, Analytisk inriktning
Göteborg
Reserv 9 i grupp H.P
Civilekonomprogram, Analytisk inriktning
Lund
Antagen
Vad tror ni, hur är chansen att komma in i göteborg som 9e reserv?
Ingen aning men jag är lite intresserad av vad du har för HP-poäng. PM om du inte vill skriva i tråden.
Om det är kurser vid samma universitet tror jag det är så. Annars kan du väl läsa mer.
Det betyder alltså att jag kan läsa de 75hp som jag har blivit antagen till? Hmmm, svårt att vara på föreläsningar i två olika städer samtidigt.
Herr Oberst
2007-07-11, 15:46
Jag gråter!
Har sökt:
Mälardalens högskola Västerås,
UG-MV, Urval, Ant i UG
HA-1.5, Res 3, 9
Uppsala universitet,
HA-1.5, res 7, 11
Enligt statistiken som man hittar här; www.hpguiden.se/Forums...=2458.html så ser läget ut som följande.
Västerås
45 platser, 9 platser UG-HA, lägsta jämförelsetal HA 1.5, Antal behöriga sökande i urvalsgrupp 675.
Uppsala
60 platser, 11 platser UG-HA, lägsta jämförelsetal HA 1.6, Antal behöriga sökande i urvalsgrupp 1016
Fråga: Finns det något hopp för en stackars sate som mig? Någon här som har hyffsad koll på sjukgymnastprogrammet?
machine gun
2007-07-11, 15:55
Jag har kommit in på "Psykologi för dietister" AI + AII, 20 p/30 hp. Iofs föga förvånande eftersom jag har förtur som programstudent :D
Fråga: Finns det något hopp för en stackars sate som mig? Någon här som har hyffsad koll på sjukgymnastprogrammet?
Sjukgymnast brukar vara förstaval hos ganska många så ligger du långt ner på listan så kan det bli svårt men många har nog även Västerås som backup om de inte kommer in på någon annan ort så det kan försvinna en del från kön iom att det blir platser lediga i Uppsala, Umeå etc.
Fultjack
2007-07-12, 13:37
JA motherf*ckers
kom in på mitt förstaval
biomedicin - fysisk träning inriktning i halmstad \ o /
hade typ 10.90 i snitt så det är ett under att man kom in, men glad är jag :thumbup:
Eddie Vedder
2007-07-12, 13:46
JA motherf*ckers
kom in på mitt förstaval
biomedicin - fysisk träning inriktning i halmstad \ o /
hade typ 10.90 i snitt så det är ett under att man kom in, men glad är jag :thumbup:
Känner en snubbe som går där och en som jag tror ska börja där till hösten. Verkar vara en kul utbildning, den är bara tvåårig va?
UMU-28004
Kostvetenskap B
Dietistprogrammet
Normal undervisning
Umeå universitet,
Umeå
Antagen
Tillhör dietistpogrammet, så jag hade platsgaranti.
2 UMU-29406
Vin och mat
Fristående kurs
Normal undervisning
Umeå universitet,
Umeå
HP-1.7
Antagen
Den här därimot, tror jag kommer bli kul! måste ju ha lite kvällsnöjje i umeåvintern :)
UMU-28004
Kostvetenskap B
Dietistprogrammet
Normal undervisning
Umeå universitet,
Umeå
Antagen
Tillhör dietistpogrammet, så jag hade platsgaranti.
2 UMU-29406
Vin och mat
Fristående kurs
Normal undervisning
Umeå universitet,
Umeå
HP-1.7
Antagen
Den här därimot, tror jag kommer bli kul! måste ju ha lite kvällsnöjje i umeåvintern :)
Vilket jävla slöseri med skattepengar.
Vilket jävla slöseri med skattepengar.
Rofl.
Fultjack
2007-07-12, 16:38
Känner en snubbe som går där och en som jag tror ska börja där till hösten. Verkar vara en kul utbildning, den är bara tvåårig va?
jepp den verkar riktigt rolig :thumbup:
den är väl 3 år ?
HH-10012
Biomedicin - inriktning fysisk träning
Normal undervisning
Utbildningsprogram
Högskolan i Halmstad, Halmstad
Löjtnant Blank
2007-07-12, 17:05
Jo jag funderade faktiskt på det, var tom på någon slags intervjusak. Men jag vet inte om det är värt att tillbringa 5år i Polen. Är nog trevligare o läsa ssk i Jönköping.,
Jag förstår dig. Vilka behörigheter krävs? Är det samma som i Sverige, det vill säga ma D, fy B, ke B, bi B, och så vidare?
Arnesson
2007-07-13, 13:55
Yes, jag kom in på den enda utbildning jag hade sökt (gudskelov!). Politices Kandidatprogrammet i Uppsala. Passade på att fixa boende imorse också; blir antagligen 19 kvm i Flogsta den första terminen så får vi se sen. Känns skönt att veta redan nu var och kanske framför allt ATT man har någonstans att bo (var mer orolig för det än själva antagningen egentligen).
Så, Uppsala here I come.
//Kristin
Välkommen och börja leta nytt boende ;)
Arnesson
2007-07-13, 13:58
Jag kom in på Företagsekonomi C här i Uppala, inriktning C "Management consulting" och "Service Relationship Management"
Tror det blir skoj.
Fick imorse reda på att jag kom in i Lund (Revinge) så jag är förbannat glad :hbang: Synd att det är en omöjlighet att få boende på skolan vilket jag väldigt gärna hade fått. Nu blir det att hitta lägenhet i Lund inom 6 veckor. Det är väl inga problem;)
EDIT: Grattis till kattfan som kom in i Sandö också:)
Jag kom in på Företagsekonomi C här i Uppala, inriktning C "Management consulting" och "Service Relationship Management"
Tror det blir skoj.
Vi ska faktiskt läsa en kurs tillsammans. Blev också lite sugen på service R, efter jag sökt men tillvidare blir det internationella affärer
Jag förstår dig. Vilka behörigheter krävs? Är det samma som i Sverige, det vill säga ma D, fy B, ke B, bi B, och så vidare?
Nej det var lite luddigt på den delen, man skulle ha läst dom ämnena och haft ca VG i dom, men man hade inte behövt läsa B-kurserna som jag förstog det +ända till Ma D. Dom hade ett annorlunda system.
Jag drömmde inatt att jag skulle bli biomedicinsk analytiker....
Fick imorse reda på att jag kom in i Lund (Revinge) så jag är förbannat glad :hbang: Synd att det är en omöjlighet att få boende på skolan vilket jag väldigt gärna hade fått. Nu blir det att hitta lägenhet i Lund inom 6 veckor. Det är väl inga problem;)
Grattis och lycka till! :D
Grattis, nu sitter vi i samma rävsax.. verkar omöjligt att hitta boende.. jag börjar snart plocka fram tältet tror jag..
Grattis. Jag kommer ner i vår! =)
Fatalist
2007-07-19, 15:00
Grattis alla som kommit in! :)
Arnesson
2007-07-19, 15:03
Vi ska faktiskt läsa en kurs tillsammans. Blev också lite sugen på service R, efter jag sökt men tillvidare blir det internationella affärer
Trevligt, trevligt.
Grattis och lycka till! :D
Tack tack. Det verkar inte vara det lättaste att hitta boende. Får lägga mig i en pappkartong i en mörk gränd de första veckorna haha
Grattis, nu sitter vi i samma rävsax.. verkar omöjligt att hitta boende.. jag börjar snart plocka fram tältet tror jag..
Åh se där ja. Hur söker du boende där nere nu? Jag har börjat leta efter folk som söker inneboende men det är det ju många som gör så det är en hård kamp:)
Grattis. Jag kommer ner i vår! =)
Härligt:D Vad ska du plugga?
Tack tack. Det verkar inte vara det lättaste att hitta boende. Får lägga mig i en pappkartong i en mörk gränd de första veckorna haha
Åh se där ja. Hur söker du boende där nere nu? Jag har börjat leta efter folk som söker inneboende men det är det ju många som gör så det är en hård kamp:)
Du jag drar i alla jag känner, kollar blocket osv.. känns väldigt hopplöst måste jag säga. Letar oxå efter folk som söker inneboende mm
I värsta fall får vi vell fixa en husvagn eller nåt :D
Juridik.
Eddie Vedder
2007-07-19, 16:35
jepp den verkar riktigt rolig :thumbup:
den är väl 3 år ?
HH-10012
Biomedicin - inriktning fysisk träning
Normal undervisning
Utbildningsprogram
Högskolan i Halmstad, Halmstad
Jadu där serman, var visst en treårig utbildning ändå.:)
Den verkar som sagt både kul och intressant, hoppas verkligen du kommer trivas!:thumbup:
Välkommen och börja leta nytt boende ;)
Är det så illa?:( Precis som wintersnowdrift lutar det åt korridor i Flogsta även för mig.
Jag har ganska lågt ställda standardkrav och sålänge det inte är en svinstia där varje natt är en fyllecirkus så klarar jag mig. Är detta vad jag har att vänta mig *biter på naglarna av fruktan*
Den verkar som sagt både kul och intressant, hoppas verkligen du kommer trivas!:thumbup:
Är det så illa?:( Precis som wintersnowdrift lutar det åt korridor i Flogsta även för mig.
Jag har ganska lågt ställda standardkrav och sålänge det inte är en svinstia där varje natt är en fyllecirkus så klarar jag mig. Är detta vad jag har att vänta mig *biter på naglarna av fruktan*
Jag skulle sattsa på korridor på kantorn istället. Närmare till city, mindre personer i samma korridor och trevligare område!
Sheogorath
2007-07-19, 17:53
Jag sa tidigare att:
JAG KOM IN PÅ SJUKGYMNASTPROGRAMMET I LUND!
Nu ska ni börja säga bra saker om mig och träning och lämplighet osv.
*väntar*
Arnesson
2007-07-19, 18:19
Njaa.. Rummen (iaf det jag hade) är fräscha och så. Men tolv personer i ett kök funkar inte. Att hälften är utbytesstudenter (som har en tendens att vara dryga enligt mina erfarenheter) gör inte saken bättre. Så okej rum men kasst läge och kök.
Dock så ligger en sjyst matbutik (ICA Väst) i närheten, alltid nått.
Så lyd nu Jakke och satsa på Kantorn, mycket trevligare (dit flyttade jag från Flogsta efter 5 mån..)
Men välkommen till Uppsala.
Herr Oberst
2007-07-19, 19:18
Jag sa tidigare att:
JAG KOM IN PÅ SJUKGYMNASTPROGRAMMET I LUND!
Nu ska ni börja säga bra saker om mig och träning och lämplighet osv.
*väntar*
Jag tycker du är ett stort svin. Enbart ett positivt besked från sjukgymnastprogrammet i Västerås kan få mig att ändra uppfattning.
I must get in.
Frantic och Lexidos: Kan ni tänka er att bo strax utanför Lund till en början? I så fall kan jag berätta om de lite mindre tätorterna som ligger i nära anslutning till Lund. Finns Södra Sandby och Staffanstorp som har grymt bra busskommunikationer. Sedan finns det Kävlinge, Hjärup och Åkarp som har rätt så bra tågkommunikationer.
Frantic: Du skulle väl hålla till i Revinge? I så fall är S Sandby ett utmärkt ställe att bo på (avståndsmässigt).
Sheo: Grattis tjockis!
Frantic och Lexidos: Kan ni tänka er att bo strax utanför Lund till en början? I så fall kan jag berätta om de lite mindre tätorterna som ligger i nära anslutning till Lund. Finns Södra Sandby och Staffanstorp som har grymt bra busskommunikationer. Sedan finns det Kävlinge, Hjärup och Åkarp som har rätt så bra tågkommunikationer.
Frantic: Du skulle väl hålla till i Revinge? I så fall är S Sandby ett utmärkt ställe att bo på (avståndsmässigt).
Sheo: Grattis tjockis!
hmm jo hittar jag inget annat kan jag nog tänka mig att bo lite utanför till en början. Får kolla upp om jag kan hitta något där oxå bara :)
Jo jag har funderat på S Sandby. Bara ett par km till skolan så då kan man ju t.o.m ta cykeln
Eddie Vedder
2007-07-20, 13:31
Nu verkar det vara helst klart att jag faktiskt flyttar till Uppsala och läser Kostvetarprogrammet trots att jag "absolut inte ska börja plugga redan i år". En alldeles för intressant utbildning och kul stad för att skippa, skulle det dessutom skita sig med antagning nästa år då bryter jag väl ihop.*cry*
Så ja. det verkar bli flytt inom kort!:thumbup:
Krille 87
2007-07-20, 13:43
På min stod det: Antagen: Reserv 1.... Antalet uttagna i urvalsgrupp: 0..... Vad betyder detta?
Civ. Ekonom, Göteborg.
Eddie Vedder
2007-07-20, 13:44
På min stod det: Antagen: Reserv 1.... Antalet uttagna i urvalsgrupp: 0..... Vad betyder detta?
Civ. Ekonom, Göteborg.
Det fetstilta betyder väl att ingen antagits ur en viss urvalsgrupp, typ om man inte tar in folk på resultat från Högskoleprovet.
sir_shaker
2007-07-20, 14:44
Kom in på ett ingenjörsprogram, flyttar till Lund i Augusti, rätt snart. ÄR GRYMT NERVÖS. Aldrig bott hema eller något sånt :P ska bli kul :D
Fy fan va jävla underbart att jag kom in på SMO jag med, skiter fullständigt i att jag måste flytta till norrland, för jag ska bli brandman!! :D :D :D
Frantic: Tack ska du ha! Härligt för dig att du kom in där du ville, du lär få det bättre där än i kramfors iaf :) Skulle det va 7 till reserver som säger nej till Revinge så ses vi där nere i september :D
Kom in på min tredje val:
Utveckling och internationellt samarbete - statsvetenskap med internationella relationer
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Södertörns högskola,
Huddinge
Har dock ingen aning om utbildningen är svår eller lätt. Har någon fördelaktig information om utbildningen?
Har nu fått tag på en blivande klasskompis som jag söker lägenheter tillsammans med men det går ändå ganska tungt. Det enda som kanske kan bli nåt hittills är en lägenhet i Eslöv.
Kan du, eller nån annan, berätta nåt om Eslöv?
Scratch89
2007-07-25, 14:01
Jag kom in på mitt andrahandsval; Kostekonom på Göteborgs Universitet. Mitt förstahandsval, Kost- och friskvårdsprogrammet, hamnade jag som 58:e reserv på. :D
Eddie Vedder
2007-07-25, 14:26
Jag kom in på mitt andrahandsval; Kostekonom på Göteborgs Universitet. Mitt förstahandsval, Kost- och friskvårdsprogrammet, hamnade jag som 58:e reserv på. :D
Skippa Göteborg och häng med mig till samma utbildning i Uppsala istället.:D Göteborg är ju inriktat på ledarskap, tyckte deras inriktning passade mig mindre bra än Uppsala när jag jämförde kurser. Ingen stor skillnad förstås men fortfarande lite bättre i Uppsala så som jag kände.:)
Scratch89
2007-07-27, 07:36
Skippa Göteborg och häng med mig till samma utbildning i Uppsala istället.:D Göteborg är ju inriktat på ledarskap, tyckte deras inriktning passade mig mindre bra än Uppsala när jag jämförde kurser. Ingen stor skillnad förstås men fortfarande lite bättre i Uppsala så som jag kände.:)
Eller... så hänger du med till Göteborg. Orka Uppsala. :D Du bor ju i Örebro nånstans? Det är ju bättre kommunikationer o ett större universitet i Göteborg. ;)
EDIT: Vad var skillnaderna mellan Göteborg och Uppsala, rent uppläggsmässigt?
Eddie Vedder
2007-07-27, 07:42
Eller... så hänger du med till Göteborg. Orka Uppsala. :D Du bor ju i Örebro nånstans? Det är ju bättre kommunikationer o ett större universitet i Göteborg. ;)
EDIT: Vad var skillnaderna mellan Göteborg och Uppsala, rent uppläggsmässigt?
Nä nu bor jag i Degerfors igen, planen var att bo här ett år och jobba men när jag kom in så bestämde jag mig. Kost- och friskvårdsprogrammet blev jag tredje reserv på faktiskt, dock kände jag i slutändan att den här utbildningen är bättre. Så jävla smal utbildning Kost- och friskvård känns det som.
Och kommunikationerna är bra till Uppsala.:thumbup:
Skillnaden är ju bara att kola upp, men hursomhelst tycker jag det var lite för mycket tråkig ledarskapsinriktining i Gbg och mer kost i Uppsala.
Eller så ansluter ni till dietistprogrammet i umeå ;)
Fatalist
2007-07-27, 13:27
Eller så läser ni alla 5 års läkemedelskemi med mig! :D
Så jävla smal utbildning Kost- och friskvård känns det som..
är det inte den fanatico har gått och inte fått något jobb efter?
Tackade nej till Umeåuniversitet på Civilekonomi. Skulle varit kul att börja men tror jag har fler val på vårterminen. Skrev upp mig på TOEFL-testet som jag tror dewt heter den 18 augusti. Då kanske jag har valet uppe att plugga i USA om jag känner för det. Riktigt svårt att välja.
I Sverige blir det iaf Uppsala, Lund eller Umeå, sen är det Gainsville i Florida som är ett alt. också.
Tackade nej till Umeåuniversitet på Civilekonomi. Skulle varit kul att börja men tror jag har fler val på vårterminen. Skrev upp mig på TOEFL-testet som jag tror dewt heter den 18 augusti. Då kanske jag har valet uppe att plugga i USA om jag känner för det. Riktigt svårt att välja.
I Sverige blir det iaf Uppsala, Lund eller Umeå, sen är det Gainsville i Florida som är ett alt. också.
Sikta på nåt annat än Umeå, ärligt. Vädret är förbannat kukigt, kommer du från södra Sverige kommer du bli deprimerad.
Umeå business school är väl iofs helt ok men staden i sig är väl inte tokspännande, kommer du från en större stad kommer det kanske inte vara så roligt. Väldigt studentinriktad stad på gott och ont iofs.
Eddie Vedder
2007-07-27, 14:24
Vet inte, som sagt tycker jag det känns smalt iaf. Betydligt mer öppet om man utbildad inom måltidsservice och företagsekonomi utöver kostvetenskapen känner jag. Dom yrken som en kost-och friskvårdsutbildning ger känns som man dessutom skulle kunna få via Kostvetarprogrammet också.
Jag har nu tackat ja till att läsa näringslära, det behöver jag
Sikta på nåt annat än Umeå, ärligt. Vädret är förbannat kukigt, kommer du från södra Sverige kommer du bli deprimerad.
Umeå business school är väl iofs helt ok men staden i sig är väl inte tokspännande, kommer du från en större stad kommer det kanske inte vara så roligt. Väldigt studentinriktad stad på gott och ont iofs.
Okey, tack för din input, kommer från södra Sverige såvisst är Norrland lite fjärran. Vädret Florida/umeå är iaf ett lätt val ;)
Som sagt svårt o välja, men jag tror Lund och Uppsala är före i mitt val i Sverige.
Peace
Kebab-Arne
2007-07-27, 20:32
Kom in förra året på System i Teknik och Samhälle, STS i Uppsala, Civilingenjör. Men fick anstånd pga lumpen och skickade in papprena i vår så blir det i höst samt Flogsta. Men jag har iallafall ett pentry så slipper rum.
Eddie Vedder
2007-07-27, 20:38
Kom in förra året på System i Teknik och Samhälle, STS i Uppsala, Civilingenjör. Men fick anstånd pga lumpen och skickade in papprena i vår så blir det i höst samt Flogsta. Men jag har iallafall ett pentry så slipper rum.
Ännu en koloit som man kommer bo i samma område som.:thumbup:
Scratch89
2007-07-28, 00:11
Nä nu bor jag i Degerfors igen, planen var att bo här ett år och jobba men när jag kom in så bestämde jag mig. Kost- och friskvårdsprogrammet blev jag tredje reserv på faktiskt, dock kände jag i slutändan att den här utbildningen är bättre. Så jävla smal utbildning Kost- och friskvård känns det som.
Och kommunikationerna är bra till Uppsala.:thumbup:
Skillnaden är ju bara att kola upp, men hursomhelst tycker jag det var lite för mycket tråkig ledarskapsinriktining i Gbg och mer kost i Uppsala.
Bah. Jag hade bättre betyg än dig o du hamnar på bättre reservplats?
Fast du kanske har gjort ett högskoleprov? :D
Eddie Vedder
2007-07-28, 05:01
Fast du kanske har gjort ett högskoleprov? :D
Ja det var resultatet från Högskoleprovet för min del.
Kebab-Arne
2007-07-29, 19:18
Ännu en koloit som man kommer bo i samma område som.:thumbup:
*flex* Får bli Koloträff :)
Nån som vet hur det är med antagningsbesked. Får man nåt papper om det hemskickat nångång? Har för mig man kunde kryssa i om man ville ha "nånting" hemskickat. Kommer inte ihåg vad det var men antar det var vilken utbildning man kom in på. Behöver ju ha med det till studiestarten.
Eddie Vedder
2007-07-29, 19:20
*flex* Koloträff på G? :)
Nån som vet hur det är med antagningsbesked. Får man nåt papper om det hemskickat nångång? Har för mig man kunde kryssa i om man ville ha "nånting" hemskickat. Kommer inte ihåg vad det var men antar det var vilken utbildning man kom in på. Behöver ju ha med det till studiestarten.
Jag fick beskedet på studera.nu och sedan skrev jag ut det därifrån. Det räckte ju iaf för att kunna få studentbostad, om det krävs mer än så vid registreringen vet jag ej. Dock krävs ju leg och dylikt såklart.
Kebab-Arne
2007-07-29, 19:27
Jag fick beskedet på studera.nu och sedan skrev jag ut det därifrån. Det räckte ju iaf för att kunna få studentbostad, om det krävs mer än så vid registreringen vet jag ej. Dock krävs ju leg och dylikt såklart.
Okej, får skriva ut det så jag har nånting iallafall. Löser sig alltid på nåt sätt. Får tacka för svaret.
Isabella
2007-08-09, 15:00
hihihi idag fick jag veta att jag kom in på idrottsvetenskapliga programmet(medicin & coathing) uppe i umeå, är så gla:)
hihihi idag fick jag veta att jag kom in på idrottsvetenskapliga programmet(medicin & coathing) uppe i umeå, är så gla:)
Bli inte alltför deprimerad av höstmörkret och den långa vintern bara :D
AFanatic
2007-08-09, 15:39
Nix. Jag gick Hälsopromotion (http://www.hv.se/extra/pod/?action=pod_show&id=538&module_instance=2&page=hv_prog.php&progid=24&show_prog=visaprog) 120 p. Året efter jag började startade de upp en systerutbildning med huvudämne i företagsekonomi i Varberg lr om det var Halmstad. Jag blev något sur. I vilket fall som helst, pedagogik (och framför allt högskola/universitetsutbildningar) är överskattat.
Isabella
2007-08-09, 15:39
Bli inte alltför deprimerad av höstmörkret och den långa vintern bara :D
Har redan pluggat i umeå ett år, bara kurser, o bella längtar tillbaka:)
Herr Oberst
2007-08-09, 15:50
Sjukgymnastprogrammet
180hp, Uppsala universitet - Antagen
:cheers:
hmm, inget spännande, reserv 1 på Katastrofberedskap.
Men ja tror ja skippar de o satsar på matte istället.
Mersault
2007-08-09, 16:10
Kom in på kost och friskvårdsprogrammet i GBG men är inte helt säker på om jag ska hoppa på den. Mycket p.g.a. att jag tycker det verkar vara en rätt osäker arbetsmarknad efter utbildningen.
Har redan pluggat i umeå ett år, bara kurser, o bella längtar tillbaka:)
Haha, hälsa till Ålidhemsfyllona från mig och det där sköna hamburgerstället som hette nåt på B tror jag.
Fasen saknar stället lite nu också. Och NK nere på stan....mums. Saknar fan IKSU också.
Gudfadern
2007-08-09, 19:54
Kom in i läkarprogrammet i Polen. Medical university of Warsaw. Såå glad!
Eddie Vedder
2007-08-09, 20:13
Kom in på kost och friskvårdsprogrammet i GBG men är inte helt säker på om jag ska hoppa på den. Mycket p.g.a. att jag tycker det verkar vara en rätt osäker arbetsmarknad efter utbildningen.
Just därför valde jag bort den utbildningen. Jag var tredje reserv och insåg att chansen för att jag skulle komma in var stor.
Dock tänkte jag precis som du och tackade nej.
Idag kollade jag antagningsstatistiken och såg att jag hade kommit in om jag tackat ja. Kostvetarprogrammet i Uppsala blir det istället, känns som arbetsmarknaden är bredare efter en sådan utbildning men att utbildningen ändå är lika intressant bortsett från en jävla termin företagsekonomi som jag får plåga mig igenom.;)
Gammal, ringrostig Hemi varvar med utbildning och kommer väl att studera då och då restan av livet. Ja, jag kom in på en fristående kurs. Den är inte så intressant på forumet men det skall dessutom studeras näring.
skeletron
2007-08-17, 00:35
Jo, jag kom in på mitt förstahandsval, personal, organisation och ledarskap, i Skövde :D
lärarprogrammet i linköping
Japp! Civilekonomprogrammet i Lund :)
Fattar inte att folk tycker det är kul att snacka om SKOLA! USCH och FY!
MacGyver
2007-08-17, 07:26
Datanätteknik i Jönköping
Datanätteknik i Jönköping
Välkommen!!
kanske för att dom tycker att det är intressant och givande att studera och lära sig saker?
Ignatius72
2007-08-17, 07:35
Det är inte obligatoriskt och då behöver man inte vara obstinat mer.
MacGyver
2007-08-17, 07:40
Välkommen!!
Danke! Jag är född och uppvuxen i Huskvarna så det blir tillbaka till rötterna igen efter många år boendes på småländska höglandet :hbang:
Affärsjuridiska programmet i linköping.
Nollningen drog igång i onsdags, så det är hårt nu med plugg samtidigt :) Om det är fler nyinflyttade linköpingsbor kan ni väl skriva nån rad, alltid kul att lära känna nytt folk.
Grattis, det har jag också gjort :thumbup:
Jag kom in på allt jag har sökt men måste tyvärr tacka nej till kursen "Anpassad fysisk aktivitet", 15 hp (handikappidrott). *cry* Sen har jag "Fysisk aktivitet och ledarskap" samt "Människans anatomi och fysiologi" kvar.
Scratch89
2007-08-17, 09:55
Det som jag stör mig mest på just nu är det obligatoriska medlemskapet i Kåren. Det känns lite förlegat... *grr27*
Sökte inte ens det här året, måste höja mig med 0.8 först. Men nästa år får man passa sig på juridikutbildningen i antingen Lund eller GBG :)
Fultjack
2007-08-17, 10:22
Det som jag stör mig mest på just nu är det obligatoriska medlemskapet i Kåren. Det känns lite förlegat... *grr27*
jag stör mig på bostadsbristen som råder här i halmstad, verkar nästintill omöjligt att få tag i en studentlya *grr*
jag stör mig på bostadsbristen som råder här i halmstad, verkar nästintill omöjligt att få tag i en studentlya *grr*
Har du sökt lägenhet på Bolmens? Det gör du via kåren annars...
Fultjack
2007-08-17, 10:30
Har du sökt lägenhet på Bolmens? Det gör du via kåren annars...
Vad / var är Bolmens? :confused:
The_RobRoy
2007-08-17, 10:46
En annan flyttar nu ifrån Linköping, bara ex-jobbet kvar, 40 år i arbetslivet väntar - skrämmande
Grattis, det har jag också gjort :thumbup:
Då ses vi vell på nollningen på torsdag? :D
Brandingenjör i Luleå för mig!
Då ses vi vell på nollningen på torsdag? :D
Kan tyvärr inte vara med där... Jobbar hela denna veckan också, sen ska jag ha 6 underbara dagars ledigt innan vi börjar 31/8. Mina 6 dagars sommarlov, har jobbat på sandvik hela sommaren 11 veckors arbete... :Virro
Men vi ses nog den 31 i alla fall :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.