handdator

Visa fullständig version : Överviktiga poliser

cennys
2007-07-09, 23:12
Ok, detta hänvisas mer till USA.
Efter man har sett ett antal cops avsnitt så förstår man ju verkligen att det är utsträckt.

Polisen springer efter brottslingen i 20m flåsar sedan som en jävla galning och skickar någon annan efter honom. Eller ger upp.

Jag vet inte om det är så att poliser i usa måste gå ingenom diverse fitness tester och med fitness tester menar jag typ springa osv för att få bli polis?
kanske just när dom blir det men uppenbarligen inte efter.

Jag tycker poliser måste hålla sig i form och vara vältränad för att vara så effektiv som möjligt.

Vad tycker du/ni?

cennys
2007-07-09, 23:13
Har för mig att brandmän måste gå igenom tester rätt ofta..

Trance
2007-07-09, 23:14
Jag tycker du borde läsa en bok istället för att titta på Cops. Det skulle nog göra dig gott, kanske vidga dina vyer lite.

Rahf
2007-07-09, 23:15
De poliser som är överviktiga var garanterat i bra form när de ansökte. Klarar de inte av att utföra sina uppgifter så blir de omplacerade. Att de tappar flåset efter 20m är antingen tillfälligt eller så kommer de förmodligen få tillsägelse.

Underskatta dem inte dock ;)

cennys
2007-07-09, 23:15
Jag tycker du borde läsa en bok istället för att titta på Cops. Det skulle nog göra dig gott, kanske vidga dina vyer lite.

Självklart är det ju inte så överallt.
Men det är ju så på massa ställen och det kan du inte förneka.

jag tycker poliser ska uppfylla hårda fysiska krav för att va poliser.
Dom ska ju faktiskt kunna jaga folk till fots och inte bara i bilen.

Trance
2007-07-09, 23:16
Självklart är det ju inte så överallt.
Men det är ju så på massa ställen och det kan du inte förneka.

Jag tycker polisen skall anställa personer som passar så bra som möjligt som poliser.

cennys
2007-07-09, 23:17
De poliser som är överviktiga var garanterat i bra form när de ansökte. Klarar de inte av att utföra sina uppgifter så blir de omplacerade. Att de tappar flåset efter 20m är antingen tillfälligt eller så kommer de förmodligen få tillsägelse.

Underskatta dem inte dock ;)

Tycker det är riktigt förjävligt att dom flåsar hårt överhuvudtaget på den distansen.
Kan faktiskt vara skillnades på liv och död om polisen hinner ifatt eller inte.
Så jag tycker förutsättningar alltid ska bara bra.

mini
Äh, polisen har pistoler. Det är omodernt att springa. Och jobbigt.

cennys
Jag tycker polisen skall anställa personer som passar så bra som möjligt som poliser.

Exakt. och det gör inte folk som flåsar efter 20m.

cennys
2007-07-09, 23:18
Äh, polisen har pistoler. Det är omodernt att springa. Och jobbigt.

Polisen får inte skjuta personer som springer om deras liv inte är i fara.
och det är det inte om personer står med ryggen emot och inte har ett vapen.

Pudzianovski
Jag har faktiskt sett en del avsnitt på sistone. Jag tycker inte de verkar vara speciellt överviktiga, tvärtom i ganska bra form. :confused:

Raggis
20 m är väl och ta i. Snarare 200-400m. Dessutom, så bär dom på ganska tunga saker. Men, dom spärrar som sagt av området, och omringar the bad guys. Så, dom behöver inte springa så mycket.

Jay-Z
2007-07-09, 23:19

Fast brottslingen kanske har tagit lådan med munkar. Då är det en annan femma.

mini

Men om man är tvungen att springa när man är överviktig är det nästan livsfarligt ju.

Trance
Exakt. och det gör inte folk som flåsar efter 20m.

Säker på det?

grisbil3n
2007-07-09, 23:20
Finns väldigt mycket poliser i USA, finns också väldigt mycket överviktiga.

Rahf
2007-07-09, 23:20
Kevlar-väst, tung och förjävla varm.

cennys
2007-07-09, 23:21
Säker på det?

Absolut. om nu inte polisen har ett jobb vid ett skrivbord som inte var frågan.

en polis ska va allsidig.

cennys
2007-07-09, 23:21
Kevlar-väst, tung och förjävla varm.

Finns ingen ursäkt.

Rahf
2007-07-09, 23:22

Du vet inte vad polisyrket innebär rent praktiskt och definitivt inte hur det ser ut för amerikanska poliser.

Trance
2007-07-09, 23:22

Hur ofta behöver polisen springa efter en brottsling ungefär? Vad har de för tester i USA när det gäller fysik? Upplys mig, oh du vise.

cennys
2007-07-09, 23:23
Hur ofta behöver polisen springa efter en brottsling ungefär? Vad har de för tester i USA när det gäller fysik? Upplys mig, oh du vise.

Det händer garanterat många gånger varje dag alltså ska polisen kunna.
Det är det jag inte vet och frågade om någon visste, eftersom det verkar som dom inte har något alls.

cennys
2007-07-09, 23:28
Polisen ska va i så bra form som möjligt för att skydda våra liv.

cennys
2007-07-09, 23:29
annars kan dom fan ta nått annat yrke

Trance
2007-07-09, 23:33
Cennys, du hatar ju USA så mitt tips är att läsa på lite. Speciellt är det faktumet att det inte fungerar som Sverige när det gäller styrelesätt och lagar. Titta lite på state law och federal law.

cennys
2007-07-09, 23:35
Cennys, du hatar ju USA så mitt tips är att läsa på lite. Speciellt är det faktumet att det inte fungerar som Sverige när det gäller styrelesätt och lagar. Titta lite på state law och federal law.

vafan har just det med vad jag skriver i denna tråden att göra? varför hatar jag ett helt land för just detta?

Poliser SKA vara vältränade så dom på ett sådan effektivt sett som möjligt kan skydda medborgarna.
så borde det vara iaf. handlar ju i slutändan om människoliv faktiskt.

Trance
2007-07-09, 23:38
Men hur jäkla svårt är det att söka istället för att gnälla konstant på feta människor i USA? Det tar 2 jäkla sekunder att ta reda på testerna de olika staterna har. Fan, hoppas du inte skall bli polis för dumma människor är bra mycket värre än feta.

cennys
2007-07-09, 23:38
och om man jämför en överviktig polis mot en vältränad polis så borde valet vara självklart.

cennys
2007-07-09, 23:40
Men hur jäkla svårt är det att söka istället för att gnälla konstant på feta människor i USA?.

Gnäller på personer som ska rädda liv en en väldans skillnad "Trance".
Det verkar ju hur som helst inte funka särskilt bra.
Kanske just som sagt när dom blir poliser. Borde vara ett obligatoriskt test varje månad.

Pudzianovski
och om man jämför en överviktig polis mot en vältränad polis så borde valet vara självklart.

Om den överviktiga polisen är mycket smartare än den vältränade då?

mini

Men nu är ju inte det de enda faktorerna som avgör om en polis är bra eller inte. Tänk ett litet tag innan du svarar nu.

cennys
2007-07-09, 23:41
hoppas du inte skall bli polis för dumma människor är bra mycket värre än feta.

Ja tänkt om alla hade varit så dumma som jag, Vältränade poliser som kan göra jobbet mycket bättre.
Hemskt hade det varit va?

Trance
2007-07-09, 23:42
Gnäller på personer som ska rädda liv en en väldans skillnad "Trance".
Det verkar ju hur som helst inte funka särskilt bra.
Kanske just som sagt när dom blir poliser. Borde vara ett obligatoriskt test varje månad.

För du har tittat på Cops?

cennys
Men nu är ju inte det de enda faktorerna som avgör om en polis är bra eller inte. Tänk ett litet tag innan du svarar nu.

eftersom jag gav just sprigningen som exempel, så relaterar jag mina uttalanden till det. eftersom det är en del av deras jobb.

cennys
För du har tittat på Cops?

och där ser man Riktiga poliser som Är överviktiga och flåsar direkt.
Borde inte få ske någon stans.

cennys
2007-07-09, 23:43
Menar inte att dom är dåliga poliser överlag. men borde vara ett krav att dom kan göra sådana saker på ett bra sett.

Dnepr

Den överviktige kanske är en mycket bättre civilpolis, förhörsledare osv. Allt handlar ju inte om långa sprinterlopp mot crackpåtända väskryckare.

cennys
Den överviktige kanske är en mycket bättre civilpolis, förhörsledare osv. Allt handlar ju inte om långa sprinterlopp mit crackpåtända väskryckare.

Läs lite och sluta med personpåhopp =)

Raggis
2007-07-09, 23:44
Uppenbarligen, så klarar dom av yrket. Annars skulle dom inte få jobba kvar som poliser.

Pudzianovski
2007-07-09, 23:44
:D Helt otroligt. Längesen jag läste en liknande tråd...:D

cennys
2007-07-09, 23:45
Fattar inte hur någon kan tycka att det är ok att personer inte är i toppform som ska rädda våra liv.

Trance

Så då kör vi på det. Inga poliser som är feta. Eller över 35...eller kvinnor.

mini
eftersom jag gav just sprigningen som exempel, så relaterar jag mina uttalanden till det. eftersom det är en del av deras jobb.

Men nu tänker du ju inte igen. Tycker du att den viktigaste "egenskapen" hos en polis är att h*n ska kunna springa fort? Du ser inte att det kan finnas annat som avgör om någon är lämplig som polis eller ej?

cennys
2007-07-09, 23:46
Så då kör vi på det. Inga poliser som är feta. Eller över 35...eller kvinnor.

Låter skit bra faktiskt.

Dnepr

Då borde ju i s f polisen rekrytera i löparlandslaget? Och Kenya ha världens bästa poliskår?

mini
Läs lite och sluta med personpåhopp =)

Tog du åt dig av "crackpåtänd väskryckare"?

cennys
Men nu tänker du ju inte igen. Tycker du att den viktigaste "egenskapen" hos en polis är att h*n ska kunna springa fort? Du ser inte att det kan finnas annat som avgör om någon är lämplig som polis eller ej?

snälla läs igen.
jag tycker det är en DEL som ska vara bra.
bara för någon är bra på förhöra ska inte det ses som tillåtelse att va fet och inte kunna springa efter en brottsling.

cennys
2007-07-09, 23:47
Tog du åt dig av "crackpåtänd väskryckare"?

Nope, men det hör inte hemma här.

egge
2007-07-09, 23:47

Döts straff!!!

Gonatt gott folk:sleep:

cennys
2007-07-09, 23:50

edit fel quote*

Dnepr
2007-07-09, 23:51
snälla läs igen.
bara för någon är bra på förhöra ska inte det ses som tillåtelse att va fet och inte kunna springa efter en brottsling.

Var sak har sin plats. Den som förhör och glider i civilbilen och spanar, måste kanske inte nödvändigtvis vara toksnabb på 100 m eller göra milen under 45. Det kan någon/några av hans kollegor göra. Varför ska man vara en 10-kampare om man spenderar dagarna i förhörsrummet? Där är det ju inte så långt mellan väggarna.

cennys
2007-07-09, 23:51
Var sak har sin plats. Den som förhör och glider i civilbilen och spanar, måste kanske inte nödvändigtvis vara toksnabb på 100 m eller göra milen under 45. Det kan någon/några av hans kollegor göra. Varför ska man vara em 10-kampare om man spenderar dagarna i förhörsrummet?

om du läser en gång till så ser du också..

cennys
2007-07-09, 23:52

oj shit. skrev jag verkligen så?

mini
2007-07-09, 23:54
Jag har nog aldrig sett en polis springa. Så tittar jag inte på Cops iofs, men ändå. Man kan ju tro att de inte gör annat hela dagarna om man tar Cennys utsaga för sanning.

Dnepr
2007-07-09, 23:54
om du läser en gång till så ser du också..

Har inte lusläst alla dina ord, men du verkar prioritera den som har lättast att springa/mest vältränad. Dom som är på fältet bör kunna förflytta sig bra till fots. På andra ställen inom kåren kan jag inte se någon fördel.

cennys
2007-07-09, 23:55
Jag har nog aldrig sett en polis springa. Så tittar jag inte på Cops iofs, men ändå. Man kan ju tro att de inte gör annat hela dagarna om man tar Cennys utsaga för sanning.

vars påstår jag det?

cennys
2007-07-09, 23:55
Har inte lusläst alla dina ord, men du verkar prioritera den som har lättast att springa/mest vältränad. Dom som är på fältet bör kunna förflytta sig bra till fots. På andra ställen inom kåren kan jag inte se någon fördel.

Det är exakt det jag har skrivit.

christian
2007-07-09, 23:56
Allt man ser på TV är inte sant, cennys.

Dnepr
2007-07-09, 23:57
Det är exakt det jag har skrivit.

Om det nu är så - så kan jag inte tänka mig att någon skulle säga emot dig. I s f har missförstånd skett.

cennys
Allt man ser på TV är inte sant, cennys.

Så inte någon av poliserna i cops är polisen egentligen Christian?

Pudzianovski
Som sagt. De jag har sett i programmet har inte varit i dålig form.

Det finns masor av andra egenskaper man bör ha som polis varav att vara vältränad bara är en del. Det finns andra delar som antagligen är myckert bättre att som polis. Att vara smart, att vara social, att kunna ta människor på rätt sätt, att kunna lagar, att kunna skjuta, att kunna försvara sig, att hjälpa andra, att kunna göra rätt val i en stressad situation, att ha kunskap om droger, att vara lugn, att vara snäll....osv osv osv.....

Att vara vältränad är bara en liten del som säkert är viktigt men långt ifrån det viktigaste i mina ögon.

cennys
2007-07-09, 23:58
Om det nu är så - så kan jag inte tänka mig att någon skulle säga emot dig. I s f har missförstånd skett.

Faktiskt inte jag heller,

cennys
2007-07-09, 23:58
Att vara vältränad är bara en liten del som säkert är viktigt men långt ifrån det viktigaste i mina ögon.

när har jag påstått något annat?

cennys
2007-07-09, 23:59
snälla läs igen.

oj, skrev jag verkligen det? :O

mini
2007-07-10, 00:00
vars påstår jag det?

Om man springer många gånger varje dag blir det en hel del springande.

Trance
2007-07-10, 00:00
Självklart anser du att det är ett av de viktigaste eftersom du anser att det är något som exkluderar feta/äldre/kvinnor totalt från yrket.

cennys
2007-07-10, 00:01
Kan sammanfatta för personer som inte har förstått då.

Om polisen i fråga har som arbetsuppgift att jaga brottlingar i bilen, som kan leda till foot pursuit så tycker jag polisen ska va i bra form för att klara av det så bra som möjligt.

Om polisen i fråga har abretsuppgifter som innebär konstant sitta vid skrivbord eller i förhör eller åt det hållet så ser jag ingen fördel med att vara vältränad.

cennys
2007-07-10, 00:02
Självklart anser du att det är ett av de viktigaste eftersom du anser att det är något som exkluderar feta/äldre/kvinnor totalt från yrket.

Det va du som skrev så gubben,
och vem vet, kanske inte var Min åsikt att skriva att det låter bra?

agazza
2007-07-10, 00:03
Men hur jäkla svårt är det att söka istället för att gnälla konstant på feta människor i USA? Det tar 2 jäkla sekunder att ta reda på testerna de olika staterna har. Fan, hoppas du inte skall bli polis för dumma människor är bra mycket värre än feta.

Man ska inte kalla människor för dumma eller idioter *rolleyes*

förlåt, var bara tvungen :smash:

för övrigt har svensk polis och brandkår fystester och en polis kan se fet ut men ändå vara vältränad.

tävlade mot en polis i push ups med klapp bakom ryggen och han gjorde 25 kanske, i full mundering.

han såg fet ut. Men det var nog bara gh mage :D

Pudzianovski
2007-07-10, 00:04
när har jag påstått något annat?

Man kan får lätt uppfattningen att fallet är så när du formulerar dig...

cennys
2007-07-10, 00:05
Man kan får lätt uppfattningen att fallet är så när du formulerar dig...

inte om du slutar anta och läser exakt det jag skriver. :)

Pudzianovski
2007-07-10, 00:06

Märkligt att nästan ingen förstått det i tråden innan.

Dnepr
2007-07-10, 00:08
Kan sammanfatta för personer som inte har förstått då.

Om polisen i fråga har som arbetsuppgift att jaga brottlingar i bilen, som kan leda till foot pursuit så tycker jag polisen ska va i bra form för att klara av det så bra som möjligt.

Om polisen i fråga har abretsuppgifter som innebär konstant sitta vid skrivbord eller i förhör eller åt det hållet så ser jag ingen fördel med att vara vältränad.

Jag skulle kunna hjälpa Cenny genom att säga; om även den tjocke förhörsledaren vore smärt, så skulle han kunna ta fältmannens plats när han är sjuk. Eller - det är aldrig en nackdel att vara vältränad. Men så som Cenny sammanfattade det är ju ändå det mest väsentliga.

cennys
2007-07-10, 00:08
Märkligt att nästan ingen förstått det i tråden innan.

dom verkar göra samma fel som dig.
Men jag sammanfattade ju det nyss som jag kanske alltid borde göra lite då och då :)
quotade även mig själv för att visa :)

cennys
2007-07-10, 00:12
tyst det blir när folk kommer på att man har rätt.

agazza
2007-07-10, 00:15

som i förra tråden dom låste så är det den här sura gamla gubbar attityden som härjar :)

(Det är mest dom i mitt i mellanåldern dock som lider av det.)

För övrigt är det väl ganska självklart att jobbar man som polis/brandman/PT osv
så måste man vara någerlunda vältränad genom hela sin karriär.

Men många vill ju såklart klanka ned bara för att visa sitt otroliga intellekt och hur mycket smartare och världsvan dom är.

cennys
2007-07-10, 00:16
som i förra tråden dom låste så är det den här sura gamla gubbar attityden som härjar :)

(Det är mest dom i mitt i mellanåldern dock som lider av det.)

För övrigt är det väl ganska självklart att jobbar man som polis/brandman/PT osv
så måste man vara någerlunda vältränad genom hela sin karriär.

Men många vill ju såklart klanka ned bara för att visa sitt otroliga intellekt och hur mycket smartare och världsvan dom är.

Tycker också att det ska vara helt självklart och ska inte finnas något undantag. :)

agazza
2007-07-10, 00:17
Tycker också att det ska vara helt självklart och ska inte finnas något undantag. :)

Edit: sen kan man såklart ha skrivbordstjänst och man kan självklart vara vältränad polis av kvinnligt kön. Men det var ju inte heller det du ville diskutera.

Det händer ofta att folk går Oftopic för att försöka få rätt i någon mening.

cennys
2007-07-10, 00:18
japp folk antar massa saker och babblar på om något man inte ens har skrivit :)
för att få känna att dom skriver något rätt :)

agazza
2007-07-10, 00:19
ajja, det var kul att följa, gonatt på er alla :)

cennys
2007-07-10, 00:23
jag som skulle se die hard 4 också haha,
sängen för mig med,
Im out

Allan
2007-07-10, 07:55
Springning???

mini
2007-07-10, 08:51

Eller så har folk annat för sig än att argumentera med en spammande 16-åring halv två på natten.

Bamse79
2007-07-10, 09:07
Tycker överlag att det ser ut att vara rätt tränat folk som är poliser i Sverige iaf av vad det jag sett ute och av de kompisar som går polisutbildningen.
I Usa därremot verkar det vara mer svullos som patrullerar, men till skillnad mot i sverige så om dom tex jagar en knarkare som kör bil eller springer iväg så är det rätt fort 20 poliser efter honom... Inte riktigt den polisstyrkan som finns tillgänglig i sverige.

Men jag håller med, att som polis vara någorlunda vältränad borde vara en självklarhet. Om inte minst för en själv som polis.

Allan
2007-07-10, 09:10
Jag vet inte om det är så att poliser i usa måste gå ingenom diverse fitness tester och med fitness tester menar jag typ springa osv för att få bli polis?

Nej, det finns ingen central polisutbildning i USA, där alla får lära sig samma sak. Polisväsendet är fördelat på - enkelt uttryckt - tre nivåer: Statlig, delstatlig och lokal nivå, och utbildningarna sker på diverse akademier med fullständigt olika pedagogiska program. För att bli patrullerande polis i Cairo, Miss., genomgår man en tremånaders utbildning och sen räcker det med det.
Inträdeskraven är inte särskilt höga, vare sig utbildningsmässigt eller fysiskt. Man har helt enkelt inte den kravbilden för landsortspoliser. Många är fd veteraner från militären. Den huvudsakliga träningen sker därefter i yrket
Vi snackar inte polishögskolan i Solna här.

Skriv ett brev till de som bestämmer kraven för de olika polismyndigheterna i USA då. Lämpligast är att skriva till The County Board, Chief of Police. Det finns över tretusen som alla gör och tycker olika

Fel. Polsen har all rätt att skjuta folk som inte hörsammar uppmaningar. Stanna eller jag skjuter! är en mycket reell sak i USA.

Det är det jag inte vet och frågade om någon visste, eftersom det verkar som dom inte har något alls.

Nej, i de flesta polisinstruktioner i hela världen ingår att man inte skall förfölja misstänkta till fots. Särskilt inte om man kan misstänka att vederbörande kan vara beväpnad. Man vet inte vad man kan hamna i, och man är mer exponerbar. Alltså ska man inte kubba efter brottslingar - istället ska man ringa in dem med hjälp av kollegor etc. Vilket i stort sett alltid skett i de avsnitt av Cops jag sett.

Polisen ska va i så bra form som möjligt för att skydda våra liv.

Vår polis är det

vafan har just det med vad jag skriver i denna tråden att göra? varför hatar jag ett helt land för just detta?

Poliser SKA vara vältränade så dom på ett sådan effektivt sett som möjligt kan skydda medborgarna.
så borde det vara iaf. handlar ju i slutändan om människoliv faktiskt.

Och det är fortfarande så att det är de folkvalda i USA som bestämmer vad de ska kräva av sina poliser.

Fattar inte hur någon kan tycka att det är ok att personer inte är i toppform som ska rädda våra liv.

Fortfarande är svenska poliser i allmänhet i mycket bättre form än sina amerikanska kollegor. Men det handlar inte heller om att kräv fysiska toppexemplar - det finns massor med bra snutar, starka, tuffa, uthålliga snutar. Men det vi behöver är fler bra människor som blir snutar, och då spelar den fysiska statusen mindre roll.
Polisen ska vare sig slåss med eller jaga tjuvar till fots - det är en jävla femtiotalsuppfattning.

Bamse79
2007-07-10, 09:12

Och om brottslingen springer iväg då? Ska polisen bara säga, fan också där sprang han...typiskt, jaja, inget att göra åt det...Ungefär som när man får en fisk på kroken och den släpper precis när man ska dra upp den....
Du har nog läst för mycket böcker, du borde komma ut i verkligheten och titta lite tror jag, skulle göra dig gott, kanske vidga dina vyer lite.

Handcuff
2007-07-10, 09:12
Men det vi behöver är fler bra människor som blir snutar, och då spelar den fysiska statusen mindre roll.
Polisen ska vare sig slåss med eller jaga tjuvar till fots - det är en jävla femtiotalsuppfattning.

Så sant som det är sagt. Som polis hamnar du dock tyvärr i situationer som kan kräva viss fysisk standard. Många gånger väljer du själv om du vill ha en sådan situation.

Granatgiraffen
2007-07-10, 09:47
Och om brottslingen springer iväg då? Ska polisen bara säga, fan också där sprang han...typiskt, jaja, inget att göra åt det...Ungefär som när man får en fisk på kroken och den släpper precis när man ska dra upp den....
Du har nog läst för mycket böcker, du borde komma ut i verkligheten och titta lite tror jag, skulle göra dig gott, kanske vidga dina vyer lite.

Min vilda gissning är att dom fångar bra mycket mer tjuvar som smiter (springandes eller med bil) i USA jämfört med Sverige, just av dom orsakerna som Allan drog upp.

Jag ska upp till Orust snart. Där tror jag inte det finns en enda polis, eller möjligen en på cykel?! Det är grymt! Åtminstone blir han vältränad om han cyklar mycket. :hbang:

Bamse79
2007-07-10, 09:59
Min vilda gissning är att dom fångar bra mycket mer tjuvar som smiter (springandes eller med bil) i USA jämfört med Sverige, just av dom orsakerna som Allan drog upp.

Jag ska upp till Orust snart. Där tror jag inte det finns en enda polis, eller möjligen en på cykel?! Det är grymt! Åtminstone blir han vältränad om han cyklar mycket. :hbang:

jo tror jag med...

Ja där kanske du klarar dig ifrån polisen :D

Hobbes
2007-07-10, 11:34
Fortfarande är svenska poliser i allmänhet i mycket bättre form än sina amerikanska kollegor. Men det handlar inte heller om att kräv fysiska toppexemplar - det finns massor med bra snutar, starka, tuffa, uthålliga snutar. Men det vi behöver är fler bra människor som blir snutar, och då spelar den fysiska statusen mindre roll.

Kan bara skriva under det som Allan påpekar!

I höst så kommer ytterligare ca. 90 stycken studenter att börja på polisutbildningen här i Växjö. De poliser vi utbildar här får under hela sin utbildning lära sig vikten av att möta människor, att kommunicera - det kommunikativa förhållningssättet är av yttersta vikt. Tyvärr så blir det ibland lite "förmycket" övertro på fysiskförmåga, längd och vikt.

Mr. Moose
2007-07-10, 11:58

oj, skrev jag verkligen det? :O

oj shit. skrev jag verkligen så?

Nu blev jag konfunderad. :confused:

Whistler
2007-07-10, 13:09
Cops?

Nej, nej!

Det är Troops som gäller!

CO3WRkVMF2M

Runda Grodan
2007-07-10, 13:24
Det spelar inte så stor roll ifall poliserna är i form eller inte. I programmet Cops jagas det ju bara påtända, svarta killar i sneakers och White Trash.

Medlemmar ur den första kategorin är ju omöjlig att springa ikapp - där handlar det mer om samarbete och att ringa in den kriminelle. Då är det ju bra om man som polis tar upp en stor yta.

Den andra kategorin krävs det ju inget spring alls för att få fast. Vanligast är ju att familjemedlemmar eller grannar i trailer-parken har brottat omkull varandra så det enda polisen behöver göra är att grabba tag i dem.

Det vore roligare att få se när polisen gör tillslag mot några "White-collar-förbrytare" istället för alla fattiga stackars människor. Jag hade gärna sett en sådan där "entrapment-grej" mot Martha Stewart. Jag tycker hon är läbbig. :(

cennys
2007-07-10, 14:28
Nu blev jag konfunderad. :confused:

quotade det jag själv hade skrivit för att bevisa diverse saker, och la till skrev jag verkligen det på skämt =)

cennys
2007-07-10, 14:30
Håller med till viss del det allan skriver också.
Men jag sammanfattade det jag menade senare och så tycker jag det ska va.
Sa inte hur det är i sverige :) .

BisseN
2007-07-10, 14:51
jämför inte brandmän o poliser ;)

cennys
2007-07-10, 14:53
jämför inte brandmän o poliser ;)

Så du tycker alltså inte att poliser också ska ha fysiska krav på sig som brandmän har eftersom det va det jag jämförde?

BisseN
2007-07-10, 15:01
Klart dom ska ha fysiska tester, fysiska tester är bra.. poliser har det alldeles för slappt men eftersom dom inte riskerar med lika hög sannolikhet att utsättas för samma fysiska men även psykiska påfrestning som brandmän så är det inte lämpligt att jämföra yrkesgrupperna på det sättet.. då kan man lika gärna jämföra med elitsoldater eller vafalls som.... aja kanske bara är jag som är lite grinig o reagerade med min idag aggroreptilhjärna.. gillar väl inte att bli jämförd me mr popo :D

cennys
2007-07-10, 15:04
sa väll inte att dom skulle ha samma tester? :)

Handcuff
2007-07-10, 15:07
Klart dom ska ha fysiska tester, fysiska tester är bra.. poliser har det alldeles för slappt men eftersom dom inte riskerar med lika hög sannolikhet att utsättas för samma fysiska men även psykiska påfrestning som brandmän så är det inte lämpligt att jämföra yrkesgrupperna på det sättet.. då kan man lika gärna jämföra med elitsoldater eller vafalls som.... aja kanske bara är jag som är lite grinig o reagerade med min idag aggroreptilhjärna.. gillar väl inte att bli jämförd me mr popo :D

Tror inte en polis vill bli jämförd med en sådan "elitsoldat" som dig heller. Och usch nej polisen har det sååå slappt...tur de slipper psykiska påfrestningar.

Rambo
2007-07-10, 15:31
Jag tror inte bara det handlar om dålig konditon ...
När dom är ute och joggar i spåret så är det inte samma sak som att jaga en brottsling ....Pulsen går nog upp rejält när jakten börjar för ingen vet ju hur den slutar...

Jag tror inte dom har dålig kondition inte av det jag har sett på Cops ..

BisseN
2007-07-11, 17:16
Tror inte en polis vill bli jämförd med en sådan "elitsoldat" som dig heller. Och usch nej polisen har det sååå slappt...tur de slipper psykiska påfrestningar.

Du har nog så rätt min vän. Jag är nog en sådan som polisen gäärna skulle vilja utöva lite makt på och kanske ge ett kidneypunsh motsvarande ;)... I förorten så har man ingen förkärlek till poliser så antar att det präglar mitt tänkande.. ber om ursäkt för mitt klumpiga utalande.. klart att poliser får stå ut med en himla massa..

stefannn
2007-07-11, 18:19
tänkt på att dom oftast flåsar när dom pratar med kameramannen typ.. testa springoch snacka samtidigt så inser du nog att man flåsar betydligt snabbare än om man bara springer

Absinteh
2007-07-11, 20:17
Haha, någon har fått ett dåligt rykte. Då är det inte lätt att disskutera