handdator

Visa fullständig version : Sousse, Tunisien

mirrranda
2007-07-09, 13:02
Är det någon som har varit i Sousse någon gång? Hur trivdes du? Var bodde ni? Vad åt ni? Skulle vara kul med lite intressanta synpunkter om stället, åker dit den 18e juli :)

Slartibartfast
2007-07-09, 13:04
Undrar om Yankeee varit i Sousse nån gång. :MrT:

mela
2007-07-09, 13:09

Han är väl därifrån? :confused:

Nitrometan
2007-07-09, 13:25
Du menar väl: Undrar om Yankeee varit i en sousse nån gång?

bubbe
2007-07-09, 13:32
Du menar väl: Undrar om Yankeee varit i en sousse nån gång?

Frågan går att vända på, har det varit sousse i Yankee alt har en sousse varit i Yankee?

ante
2007-07-09, 13:44
Haha, skön OffT vändning på tråden.

Tyvärr har jag aldrig varit där, hoppas du får det skoj.

Granatgiraffen
2007-07-09, 13:55
Så otroligt tråkig, och väntad, offtopicvändning menas kanske?

Jag har inte varit där, men använd google? Brukar fungera bra till sådant.

Pingu
2007-07-09, 15:10
Är det någon som har varit i Sousse någon gång? Hur trivdes du? Var bodde ni? Vad åt ni? Skulle vara kul med lite intressanta synpunkter om stället, åker dit den 18e juli :)

Har polare som har varit där och alla sa samma sak, fruktansvärt.

Tore (han med armarna) var där med sin sambo och det var det värsta dom hart varit med om. Tunisierna förföljde dom eller henne rättare sagt, hon fick inte vara ifred.

Våran granne hon var där med en väninna och dom blev också förföljda, spelade ingen roll vart dom var. Dom var efter dom hela tiden så deras semester slutade med 4 dagar på hotellrummet för dom vågade inte gå ut.

hultman
2007-07-09, 15:15
Frågan går att vända på, har det varit sousse i Yankee alt har en sousse varit i Yankee?

Japp. Där vände han allt på sig till sin rätta sida.

mirrranda
2007-07-09, 15:37
Har polare som har varit där och alla sa samma sak, fruktansvärt.

Tore (han med armarna) var där med sin sambo och det var det värsta dom hart varit med om. Tunisierna förföljde dom eller henne rättare sagt, hon fick inte vara ifred.

Våran granne hon var där med en väninna och dom blev också förföljda, spelade ingen roll vart dom var. Dom var efter dom hela tiden så deras semester slutade med 4 dagar på hotellrummet för dom vågade inte gå ut.

Oj är det sant?! Jag har läst ganska mycket på olika reseforum och hört väldigt mycket positivt, men även en del negativt - som framförallt handlar om det du pratar om. När var de där, länge sedan eller förra året? Mina grannar var där 99 och de säger samma sak som du, fast å andra sidan tycker jag att det borde ha blivit bättre efter 7 år..

Slartibartfast
2007-07-09, 15:42
fast å andra sidan tycker jag att det borde ha blivit bättre efter 7 år..

Varför det? Samma pack där nu som då.

mirrranda
2007-07-09, 15:45
Varför det? Samma pack där nu som då.

Vad menar du med pack egentligen? Jag menar att de borde ha vant sig med turister nu när det har blivit mer av ett turistställe de senaste åren.

Jag menar absolut inget illa om tunisier, och jag har inga fördomar, jag tycker bara att det är synd om det är som en del säger, att man blir förförljd bara för att man är tjej.

D Andersson
2007-07-09, 15:49
Tunisien är ett av de länder som enbart passar att åka till som soldat...

hulken
2007-07-09, 15:53
Har varit på många ställen runt i världen, har även hört många säga att tex Turkiet skulle vara det värsta stället på jorden då det gäller försäljare m.m. Åkte till turkiet i våras och tycker det var mycket bra, inte alls så som dom flesta påstått, däremot kan jag säga att Tunisien är mycket värre vad gäller försäljare m.m. men det vet man ju om, så det var då inget som störde min semester, Tunisien åker man till om man vill se och lära sig historia samt bada och shoppa, inte om man vill dricka sprit och partaja. Finns mycket att se om man nu vill det, åk då iväg på den där 2-3 dagars utflykten dom har med bl.a. kamelridning i sahara.

Men som sagt, är man blödig och grinig, åk då till Disneyland istället:thumbup:

bubbe
2007-07-09, 16:07
Apropå jobbiga försäljare, dom där jäklarna som står inne på ica och pressar gamla damer att skriva på avtal till mobiltelefoner *grr27*

Fasiken tar hellre att pruta eller veva bort efterhängsamma försäljare på marknaden än försäljare som genom tvivelaktiga löften sätter folk på 24 månadersavtal.

Pingu
2007-07-09, 18:52
Oj är det sant?! Jag har läst ganska mycket på olika reseforum och hört väldigt mycket positivt, men även en del negativt - som framförallt handlar om det du pratar om. När var de där, länge sedan eller förra året? Mina grannar var där 99 och de säger samma sak som du, fast å andra sidan tycker jag att det borde ha blivit bättre efter 7 år..

Tore var där för 5-6 år sedan och grannen för 3

Pingu
2007-07-09, 19:03
Har ett tillskräck exempel fråpn Tunisien, ytterligare en granne var där 1997. Hon är blond, kurvig och ser riktigt bra ut.
Det gick så långt att dom började springa efter henne men hon tog sig gråtandes och skrikandes in på ett hotell där hon fick hjälp av 2 tyska killar. Dom hjälpte henne att lämna landet samma kväll.

Deceiver85
2007-07-09, 19:11
Tunisien är ett av de länder som enbart passar att åka till som soldat...

:D

Hade en kvinnlig klasskompis som var där 2002 och de hade "whites only"-stränder för turisterna, med stängsel runt för att hålla den inhemska manliga befolkningen borta.

ramagoen
2007-07-09, 19:39
Om du ska bo i sousse bo för fan inte inuti staden utan i Port el kantaoui, där finns det vakter och många poliser. :D

Såg mycket vackra tjejer där jag bodde så, men man åker som sagt inte dit för att festa , mest sola och bada.

Gamla staden är fin. Mycket dryga jävla försäljare bara, man får se till att vara elak och säga ifrån, samt kunna pruta bra. Är man tysk tar dom oftast 3-4gånger vanliga priset, dom frågar alltså efter nationalitet jääämt, så säg svensk... Billig mat och taxi. Det bästa man kan göra ang. försäljarna är att ha manligt sällskap.

Jag bodde på Vincci, trevligt hotell, 4 stjärnigt. Bra restaurang(frukost och lunchbuffé), god service samt egen del av stranden. Strandförsäljarna lär sig efter 1 dag vilka som köper, iofs blir dom bortkörda så fort dom blir sedda.

Skulle jag åka med vänner så åker jag inte till tunisien men nu ska jag dit för 3e gången i år med mamma och hennes kille, iofs inte till sousse utan mer söderut.

Hamnen är fin, d.v.s. port el kantaoui, mycket mysig med mycket folk, mest trökaffärer där dock.

edit: jag har vart i sousse 2 år i rad

J.Saarela
2007-07-09, 19:47
Jag var där i Maj och tyckte det var underbart.Åt det mesta som erbjöds där då det var bra mat.Bodde på hotell Kaiser som var helt ok.Dock är ju försäljarna irriterande jobbiga men be dom fuck off så fattar dom oftast.

Åkte dit med en tjej kompis,å hon sa att dom var rätt påflugna och jobbiga då hon gick själv,men inte så det var obehagligt på nått sätt.Dock blev jag kallad Rambo av varenda Arabfan så jag sa Bin Laden tillbaka,blev lite sura miner då:)Skulle lätt kunna oka tillbaka dit igen.

mirrranda
2007-07-09, 21:05
Jag var där i Maj och tyckte det var underbart.Åt det mesta som erbjöds där då det var bra mat.Bodde på hotell Kaiser som var helt ok.Dock är ju försäljarna irriterande jobbiga men be dom fuck off så fattar dom oftast.

Åkte dit med en tjej kompis,å hon sa att dom var rätt påflugna och jobbiga då hon gick själv,men inte så det var obehagligt på nått sätt.Dock blev jag kallad Rambo av varenda Arabfan så jag sa Bin Laden tillbaka,blev lite sura miner då:)Skulle lätt kunna oka tillbaka dit igen.

Jag ska också bo på hotell Kaiser! Kan du berätta lite mer om hotellet, typ frukost och rum? Jag ska dit med pojkvännen så det blir mest shopping, ökentur och mys, ingen speciell partyresa alltså.

edit: jag har vart i sousse 2 år i rad

Det låter ju inte så dåligt :) Man blir ju lite uppskrämd av alla som berättar otrevliga historier, dock verkar de flesta vara några år gamla och jag tror nog att det har blivit bättre nu. Åkte du på någon ökentur?

Angel
2007-07-09, 21:11
Jag var där för ca 2år sedan. Åker inte tillbaka frivilligt, att gå ut där var bland det värsta jag varit med om så till slut vägrade jag lämna hotellet. Killar förföljde mig varenda steg jag tog, dom tog tag i mig, som skrek "jennifer lopez" efter mig (det va ju iofs smickrande haha). Helt jävla galna, det va som trakkasserier. När min mamma gick ut kunde killar skrika från andra sidan gatan och fråga var hennes dotter var. Dom stog utanför hotellet och väntade.
Det var inte speciellt fint heller direkt.

Åk någon annanstans för fan.

Princy
2007-07-09, 21:14
Min syssling var i Sousse för två år sedan, och hon hade bara positiva upplevelser med sig hem.

Hon varnade dock för killar som erbjuder "massage" på stranden, samt att killarna som känt kan vara rätt efterhängsna. Men hon hade inte upplevt det som ett stort problem.

Själv åker jag till Hammamet den 11:e. :)

grisbil3n
2007-07-09, 21:18
:)

HellCat
2007-07-09, 21:28
Jag och min pojkvän bodde på Kaiser förra året. Hotellet var ok, med frukostbuffé. Försäljarna är väl alltid jobbiga, oavsett vart man åker. Det gäller bara att inte orka reta upp sig på dom. Jag hade inga problem, iofs gick jag aldrig ute själv.

Maten var helt ok, det bästa med resan var att det var så sjukt billigt.
Skulle absolut kunna tänka mig att åka dit igen, både till resmålet och hotellet.

HellCat
2007-07-09, 21:32
Sen är ju mycket upp till en själv hur man beter sig. Går man runt i bikiniöverdel och kort kjol i medinan, så får man skylla sig själv om man får oönskad uppmärksamhet.

Jay-Z
2007-07-09, 21:36
Jag tänker aldrig mer åka till Tunisien.

bubbe
2007-07-09, 21:45
Jag tänker aldrig mer åka till Tunisien.

var det dom unga killarna som trakaserade dig?

teargaz
2007-07-09, 21:46
HA! Jag var där för, SHIT det är fan 20 år sen!!! Börjar bli gammal.
Jag gick iofs i 5'an då.
Tyckte det var svinkul. Vi hängde mest på stranden, åkte lite båt och åt svinbra mat.
Visst var det galet med försäljare men så är det ju överallt. Man får vara lite muckig så drar dom.
Folk tutade efter syrran vill jag minnas. Hon var väl 13 då.
Nordafrika ska väl generellt vara ganska tungt att åka till som tjej.
Ha med dig killen överallt så kommer ni få svinkul tror jag.

Absinteh
2007-07-09, 21:48
Jag har varit på ett av deras semestermöten på mallis.

ante
2007-07-09, 22:03
Det enda jag kan säga, är att om det är som jag tror, så kommer din pojkvän att ha det tufft, inte du. Om han inte släpper iväg dig själv dvs. Tror du kan glömma att gå runt där själv faktiskt.

Var i egypten 2005 med flickvännen och det var lite samma sak, de är påflugna och jobbiga, men det gick aldrig så långt att någon tafsade eller så. Fast då gick hon aldrig mer än 10 meter ifrån mig på hela resan. Dock är försäljarna jobbiga osv, men det är inte värre än i Turkiet eller så.

ramagoen
2007-07-09, 22:36
Det låter ju inte så dåligt :) Man blir ju lite uppskrämd av alla som berättar otrevliga historier, dock verkar de flesta vara några år gamla och jag tror nog att det har blivit bättre nu. Åkte du på någon ökentur?

Nej vi sket i att åka på ökentur. Vi ska göra det nu i år när vi ska norrut eller söderut eller va fan vi ska, åka till där dom spela in star wars :)

Men bo i hamnen om du ska bo i sousse säger jag, stora delar av staden är skit och slum!

J.Saarela
2007-07-10, 07:42
Jag ska också bo på hotell Kaiser! Kan du berätta lite mer om hotellet, typ frukost och rum? Jag ska dit med pojkvännen så det blir mest shopping, ökentur och mys, ingen speciell partyresa alltså.

Rummen var helt ok,tråkig frukost dock.Finns en liten pool på hotellet som var skön å slappa vid då man blev less på stranden.Förstår inte vars alla får sina skräckhistorier ifrån.Inte kommer du bli trakkaserad speciellt om du har pojkvän med dig.O.B.S åk inte på Kameltur med den fula vattenskallade mannen som säljer resor i lobbyn,svin tråkigt och handla i kiosken brevid,mycket billigare å så slipper du Mohammed som lossas vara så trevlig i sin sketna kiosk i hotellet.

Du kommer säkert se en gammal gubbe på stranden som går runt å erbjuder nått till folk säger typ tika tika taxi taxi.Betyder vill du ****** haha