Logga in

Visa fullständig version : Resa till New Zeeland

trym
2007-07-08, 13:24
Ar i Sydney nu och ska snart bege oss (flickvan med mig) vidare till Auckland.
Har 14 dagar pa oss att se oss om och en hyfsad budget, har lite att rora oss med men inga lyxhotell. Tankte h'o'ra:) med er om ni hade nagra tips pa saker man inte far missa har nere nar vi ar har!?
Sandboard, skydiving och ser ut som jag blir indragen i ett par dagar pa trekking; sa langt har vi kommit i planerandet. Funderar pa att hyra en van och aka runt lite men vet overlag valdigt lite om stallet.
Sa, forgyll varan semaster:)

Trym & Frida

Lexidos
2007-07-08, 13:31
Tjena Trym!

Om ni bara har 14 dagar på er så får ni snabba er på.
Flyger ni ifrån Auckland igen eller ifrån Christchurch?
Att hyra en bil/van är en bra idé o ett smidigt sätt att ta sig runt.

Åk så snabbt ni kan ifrån Auckland!
Åk ner till Taupo o gör skydive, det bästa jag gjort helt klart :D

Stanna till en snabbis i Wellington, väldigt trevlig stad :) Men ta er till sydön så snart ni kan.
Spendera mest tid på sydön! SYDÖN I TELL U!
Åk till några av nationalparkerna o gå på några trevliga turer. Finns ingen vackrare plats än nya zeeland, efter öland givetvis ;)
Eftersom ni har så lite tid så strunta i att besöka städer, itne något att se ialla fall. Queenstown är dock ett måste.
Åk en tur på fjordarna alt padla kanot. Men du är vell norrman så det har du vell sett tillräckligt antar jag :smash:

Ja snabba tips såhär direkt ur huvudet Ha trevligt :D

aron
2007-07-08, 13:37
Kan bara hålla med! Sydön är det bästa. Skydviving i taupo är inte heller att missa. 14 dagar blir stressigt dock. Spendera max en dag i auckland, Auckland charmade varken mig eller någon annan jag talat med iaf. Tar du dig till sydön är bungejumptriologin i Queenstown något jag verkligen rekomenderar! :)

Löjtnant Blank
2007-07-08, 14:45
Wellington var en av de tråkigaste städerna jag någonsin varit i. Jag gillade däremot Auckland. Alla snackar alltid om Sydön, och visst är den fin, men norr om Auckland finns det regnskogar med vattenfall, milslånga stränder och otroliga klipplandskap längs kusterna. Ni behöver inte åka särskilt många timmar norrut från Auckland för att hitta natur som får er att gråta. Jag hängde på två danskar i deras campingvan i några nätter, och vi hade skitkul hela tiden.

trym
2007-07-09, 06:08
Tackar for tipsen!
Manga som sagt att sydon ar fin. Blir nog itll att hyra bil och se oss om lite.
Har ni nagon koll pa vad sannt kostar? Dyrt med bensin?
Fler tips!!!! :)