Logga in

Visa fullständig version : Rädd för förändringar

Röda_Lacket
2007-07-07, 09:50
Det finns mycket visdom här inne så varför inte se vad ni tycker om ett dilemma jag har!

För ett tag sedan då jag inte mådde så bra började jag med en kreativ sak som för att kunna få ut det man kände. Ibörjan var det mest på skoj och kändes jätteskönt. Brydde mig inte så mycket vad andra tyckte om detta och försökte hålla det så hemligt som möjligt. Med tiden blev jag mer och mer fast i denna värld och började få ett kontaktnät utomlands med folk som var duktiga på detta. Lärde mig att bli ännu bättre på detta som fick fram sidor hos mig jag inte ens fanns. Men jag förblev alltid anonym om vem jag egentligen var.

När jag för några månader började dela med mig av det jag under 2 år skapat dagligen flera timmar per dag har det för mig öppnat sig många nya dörrar. Detta har även exponerats i Sverige och har även hört folk prata om detta i min omgivning utan att jag sagt något. Nu blir jag pressad av folk som inser att dem kan tjäna pengar på mig? Men jag vet inte vad jag vill på något sätt trivs jag med ett stillsamt liv där man kan få vara anonym. Nu sitter man här i sin lägenhet och undrar vad man ska göra. För jag vet inte alls vad jag vill ....

skaparn
2007-07-07, 09:54
Vad är det du vill att kolopanelen ska säga? Jag kan nämligen inte hitta några klara val du står mellan.

Mer nyfiken blir jag på vad det är du börjat med. Skulle gissa något slags poesi.

Lexidos
2007-07-07, 09:56
WoW?

Nä jag fattar inte alls vad det kan vara du pysslar med.. ge o oss några alternativ om vad du ska göra osv..

Lelle Pelle
2007-07-07, 11:12
AmWay?

Löjtnant Blank
2007-07-07, 12:06
Om det är poesi kan du glömma att försöka tjäna pengar på det. Har du riktig tur säljer dina dikter så pass bra att förläggaren har råd att betala tryckeriet. Känd blir du inte heller. 99% av jordens befolkning bryr sig inte om poesi, så du kan lugnt fortsätta leva i anonymitet, lukta på korkeken, och så vidare.

Röda_Lacket
2007-07-07, 12:06
det är verkligen inte poesi

Löjtnant Blank
2007-07-07, 12:09
Då har du en chans. Ge oss lite ledtrådar!

joriice
2007-07-07, 12:09
Du skall berräta vad det är du har hittat på. Annars kommer folk sitta här oc gissa sig till det, och du måste svara NEJ massa gånger.

Jag då; är det ORGIGAMI? :D

Akilles
2007-07-07, 12:12
Akvarellmålningar av skärgårdsmiljöer?

Löjtnant Blank
2007-07-07, 12:14
Gör du musik på datorn?

Frida.B
2007-07-07, 12:16
mjukporr?

joriice
2007-07-07, 12:18
mjukporr?

Ja, tack gärna! *rolleyes*

Akilles
2007-07-07, 12:38
Om det är poesi kan du glömma att försöka tjäna pengar på det. Har du riktig tur säljer dina dikter så pass bra att förläggaren har råd att betala tryckeriet. Känd blir du inte heller. 99% av jordens befolkning bryr sig inte om poesi, så du kan lugnt fortsätta leva i anonymitet, lukta på korkeken, och så vidare.

Att dikterna inte säljer i de breda folklagren brukar väl snarare vara ett steg på vägen till parnassen? Hur många berömda poeter läses av 99% av jordens befolkning? Svårigheten i att nå framgång som poet torde snarare vara det omvända: Det finns alltför många som redan skriver poesi (reflektioner över jaget och livet med ojämn högerkant) för att det ska finnas plats var för ytterligare ett geni. Han drunknar i mängden.

Löjtnant Blank
2007-07-07, 12:50
Att dikterna inte säljer i de breda folklagren brukar väl snarare vara ett steg på vägen till parnassen? Hur många berömda poeter läses av 99% av jordens befolkning? Svårigheten i att nå framgång som poet torde snarare vara det omvända: Det finns alltför många som redan skriver poesi (reflektioner över jaget och livet med ojämn högerkant) för att det ska finnas plats var för ytterligare ett geni. Han drunknar i mängden.
Poesi säljer inte av den enkla anledningen att gemene man tycker att det suger. Att varannan kotte skriver dikter gör varken till eller från, eftersom det inte finns någon marknad att mätta eller inte mätta. Det kan släppas en diktsamling om året eller tusen - poesi kommer ändå aldrig att sälja.

Zakath
2007-07-07, 13:09
Jag är 99% säker på vad lacket pratar om, men vill han itne säga det så vill han inte. :)

Jag förstår dock inte riktigt frågan?

Röda_Lacket
2007-07-07, 13:10
Jag är 99% säker på vad lacket pratar om, men vill han itne säga det så vill han inte. :)

Frågan är om jag ska ge upp det livet jag lever nu som är tryggt eller satsa på att gå en annan väg i livet som inte alls är trygg fast mer spännande och mer äkta för mig som person!.

Det finns många som gillar trygghet och jag är en av dessa personer.

Zakath
2007-07-07, 13:14
Frågan är om jag ska ge upp det livet jag lever nu som är tryggt eller satsa på att gå en annan väg i livet som inte alls är trygg fast mer spännande och mer äkta för mig som person!.

Det nya kommer ju bara kännas otryggt medan du inte är van vid det, efter hand så kommer det att bli det trygga. :) Så kör på det om du verkligen vet att du kommer trivas med det. Men man har ju läst vissa historier om hur det gått för många, så personligen skulle jag aldrig vilja satsa på det långsiktigt. Du har ju nytta av dina kunskaper för allt annat i livet också. :thumbup:

egge
2007-07-07, 13:15

Har det ngt med boken The Game att göra?

Röda_Lacket
2007-07-07, 13:16
Har det ngt med boken The Game att göra?

Nope

Niclaaas
2007-07-07, 13:17
det är lite svårt att säga nåt när man inte vet vad det handlar om. fördelar/nackdelar (var du ju inne på lite), risker, vad du kan tjäna på det (ekonomiskt och på andra sätt) osv, osv

Milia
2007-07-07, 13:20
Jag läste just en bok som handlade om rädsla. Författaren skrev att om man står inför ett vägskäl ska man inte se det som att man ska göra ett val som är rätt och att det andra är fel.
Se det mer som att vilket val du än gör så blir det rätt val, bara med lite annorlunda resultat, om du förstår vad jag menar?

sehnpaa
2007-07-07, 13:32
Vet du med dig att du är en orealistisk, trögflytande person som, av orimliga skäl, helst gömmer sig bakom sin mentala skyddsmur; Tuta och kör! :thumbup:

piraten99
2007-07-07, 14:07

gör det inte då! basta!
du menar att du kommer bli kändis.

Löjtnant Blank
2007-07-07, 14:43
För helvete, Lacket, spill the beans. Varför hemlighetsmakeriet? Du startar en tråd bara för att tala om att du inget vill tala om. The fuck?

Raggis
2007-07-07, 14:44
Han har kommit ut ur garderoben. Duuuh.

mini
2007-07-07, 15:10
För helvete, Lacket, spill the beans. Varför hemlighetsmakeriet? Du startar en tråd bara för att tala om att du inget vill tala om. The fuck?

AW?
Jag tror att det är bögporr.

Löjtnant Blank
2007-07-07, 15:20
AW?

Du har förmodligen rätt. Om han inom kort startar en tråd där han bekänner sin bisexualitet vet vi säkert.

blekfet2
2007-07-07, 15:23
Poker? (eller kanske pojker) :D:D

Runda Grodan
2007-07-07, 15:53
Jag tycker du ska satsa fullt ut. Det finns många som är i behov av din raggningsskola, inklusive jag själv.

sissa
2007-07-07, 16:01
sjung ut!

for hilvide!

Mr. Moose
2007-07-07, 19:09

Satsa på tryggheten och om 10-15 år (kanske mindre) kommer du hata dig själv för att du inte vågade ta steget som du då vet du borde tagit!

Go for it!

Kwon
2007-07-07, 19:14
Gissar på Konst, manus alt författat en bok.

Eller följa sitt kall som manlig strippa a la Chippendales. (lämna tryggheten)

egge
2007-07-07, 19:15
Blir det ligga ikväll?

Röda_Lacket
2007-07-07, 20:27
tack för alla insikter har bestämt mig för att göra det 100%

Sofia4_4
2007-07-08, 06:30
tack för alla insikter har bestämt mig för att göra det 100%

och nu berättar du vad det är! :naughty:

Anyway, om du inte ska stå framför kameran och visas på TV, kan jag garantera dig att du inte kommer att förlora din trygghet. Även om du blir framgångsrik journalist, författare, konstnär, webdesigner, uppmärksamheten kommer fortfarande vara inriktat mot Persbrandt och hans krogbesök.
Skapare som inte står direkt i TV rutan brukar stå i skuggan. Du kommer att bli känd inom den krets du jobbar i, men du kan fortfarande behålla din frihet att promenera på stan, träna på gym och gå på krogen utan ett gäng paparazi bakom dig.
Sen är det väldigt mycket politik i "den skapande" världen och mycket trixande och spelande om det lilla summa pengar som staten har utsett som "bidrag till kreativa verksamheter", så det kommer att komma en del besvikelse på vägen.
Egentligen har du ingenting att förlora, kör på bara.

Garnax
2007-07-08, 09:25
Du är kemist och lagt all tid på att utveckla en ny superdrog och nu börjar skiten få spridning och folk har kommit fram till vad det är och börjar göra det utan dig och det är så super att folk talar om det på stan...

:D

Arnold Armstrong
2007-07-09, 14:40
Killen driver ju bara eller tjejen!

marolss
2007-07-09, 23:13
varför vara hemlig??? Är det nått helt nytt uppfiningsmässigt och inte vill ge ut beskrivning eller idèer så fattar man och då är det lugnt, men annars cheeeeez..... *rolleyes*

agazza
2007-07-10, 00:43
Vilken otroligt j*vla irriterande tråd.
Man ska aldrig ha hemligheter för då får alla andra ont i huvudet eller sömnbrist

tror att det har med något naket att göra ändå

Vinter
2007-07-10, 04:39

Det är precis detta som livet handlar om, utforska sig själv och utvecklas som person. Jag skulle inte tveka.

kharon
2007-07-11, 06:47
Ska du bli raggare?