Visa fullständig version : solarium - vit under ögonen
Jag var och sola solarium, för jag är en lazy ass som inte orkar ligga och steka på stranden. Men nu till dagens I-lands problem. Jag blev helt VIT under ögonen för att jag använde dom där plupparna man ska ha. Vad ska jag göra för att få bort det?
Sen lite andra frågor. Hur är det med spray duschar? bli-brun på spray burk? Och brun utan sol krämer? Är det något att ha?
säg inte, ligg ute och sola. För jag är fet och orkar inte med sånt just nu :)
jag tar bort ögongrejerna efter halva tiden så ja får strålar på ögonlocken också. Vissa solar helt utan dom. Men man ska inte sola utan dem om man är förkyld har jag hört.
Det enda me spray suntan är väl att det kostar en jäkla massa om man vill ha det bra så att det inte börjar flagna utan att det går bort jämnt.
jag tar bort ögongrejerna efter halva tiden så ja får strålar på ögonlocken också. Vissa solar helt utan dom. Men man ska inte sola utan dem om man är förkyld har jag hört.
Det enda me spray suntan är väl att det kostar en jäkla massa om man vill ha det bra så att det inte börjar flagna utan att det går bort jämnt.
För att?
Jaduuu.Något om att dom kan bli inflamerade eller nåt... Jag skrev bara att jag hört det inte att det är så. Men vissa säger att man inte ska sola alls när man är förkyld så allt är väl relativt
Jaduuu.Något om att dom kan bli inflamerade eller nåt... Jag skrev bara att jag hört det inte att det är så. Men vissa säger att man inte ska sola alls när man är förkyld så allt är väl relativt
Bra svar, allt är relativt.
Man skall överhuvudtaget inte sola i solarium utan ögonskydd om man är rädd om ögonen. Akut riskerar man hornhinneinflammation (snöblindhet - obs. att detta inte bara gäller när man är förkyld, som någon skrev ovan), på lång sikt ökar risken för grå starr.
Den vita ringen brukar jämnas ut ganska fort om man vistas ute i den "riktiga" solen lite.
ska nog börja med ögonskydd
soulsplinter
2007-07-06, 12:59
täckstift?
Jag solar aldrig med ögonskydd (I know, inte smart). Men, händer det, så händer det. Det är helt enkelt en risk man får ta.
soulsplinter
2007-07-06, 14:23
wtf solar ni för, använd brun utan sol så slipper ni utsätta er för alla risker! Jag tänker på hudcancer och ögonen t.ex. inte så kul när det händer en till slut, för det gör det med stor sannolikhet! Sluta tänka"det händer inte mig"
:)
wtf solar ni för, använd brun utan sol så slipper ni utsätta er för alla risker! Jag tänker på hudcancer och ögonen t.ex. inte så kul när det händer en till slut, för det gör det med stor sannolikhet! Sluta tänka"det händer inte mig"
Om man tänker sådär, så kan man lika gärna lägga sig ner och dö.
Om man tänker sådär, så kan man lika gärna lägga sig ner och dö.
Nej?
Nej?
Jo, det tycker jag. Om man ska gå och vara rädd för allting, och vilka konsekvenser X medför. Vi ska alla dö någon gång. När, var och hur vet vi inte. Visst, man kan förebygga det, genom att just leva ett tråkigt liv. Men, det är ingenting jag föredrar.
Viktor_Balck
2007-07-06, 14:31
Tror inte att det är stor sannolikhet att man drabbas av hudcancer om man solar med måtta, däremot om man hänger i solariet 4-5 ggr i veckan kanske inte är så bra.
Tror inte att det är stor sannolikhet att man drabbas av hudcancer om man solar med måtta, däremot om man hänger i solariet 4-5 ggr i veckan kanske inte är så bra.
vem sa något om det?
om man hänger i solen varje dag 10 timmar är nog inte bra either
vem sa något om det?
Soulsplinter :P
Viktor_Balck
2007-07-06, 14:39
vem sa något om det?
Soulsplinter.
Jo, 10 timmar i solen varje dag är grymt bra, det förstår du väl?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.