Visa fullständig version : flugfångare
Är du som jag en flughater?
Jag vill verkligen inte ha flugor inne, roidar ur totalt på dom.
Min metod att fånga dom små bastarderna är att invänta tills dom sätter sig, göra en svepande rörelse med armen och fånga dom i flykten i handen. Varpå dom kastas i golvet och slängs ut eller ner i toan.
Vad har ni för fångst metoder som inte inbegriper att springa och hämta redskap?
samma som dig, men jag släpper ut dom om det inte är lång till fönstret, får en bra känsla av det, kanske har lite med karma att göra
LadyInsane
2007-07-04, 22:37
Brukar tända lampan vid fönstret och jaga ut dem. Döda flugor är äckligt... *rolleyes*
Brukar tända lampan vid fönstret och jaga ut dem. Döda flugor är äckligt... *rolleyes*
what? du menar att du vallar ut dom?
Har försökt att vifta ut genom dörren men det brukar oftast bli att dom smiter förbi mina microarmar.....
Döda flugor är äckligt, ut med dom....
http://www.barzelay.net/files/images/other/rubber_band_shooting.jpg
Jag fångar dem i ett plastglas, visar Noel och sen släpper vi ut flugan så att den kan flyga hem till trädet där den bor. Typ det roligaste han vet.
fångar dem som dig, sen idisslar jag dem och sen snusar dem i ett halvt dygn, bara för att dem ska förstå att dem faktiskt inte är välkomna.
Musselbank
2007-07-05, 19:41
Ni som röker kan testa en grej: fånga flugan under ett glas, stick in ett sugrör och blås in lite tobaksrök. Den tuppar av och ser helt död ut, men kommer till sans efter ett tag. Jojomensan.
Köttflugor och bromsar, dvs lite större kamrater, kan man gömma under kapsyler och liknande som då hasar omkring på ett spooky manér. (Mycket roligare än sånt däringa "WoW".)
Hata flugor som kliver omkring på en när man ska sova :-/
Skaffa en Gecko o låt den roida loss
http://www.culturequest.us/acobes/animals_files/Gecko.jpg
Ni är onda.
Vi har sjukt mycket flugor inne men har inte ont av dem, skulle aldrig slå ihjäl nån.
Ni är onda.
Vi har sjukt mycket flugor inne men har inte ont av dem, skulle aldrig slå ihjäl nån.
LOL
Skämt åsido, SOFT AIR GUN.
LOL
Skämt åsido, SOFT AIR GUN.
Mohahah
http://www.global-b2b-network.com/direct/dbimage/50228495/Electric_Air_Soft_Gun.jpg
Det bästa med soft air guns är att man kan skjuta sina husdjur (katter) och skrämmas lite grann, jättekul att se deras reaktioner!
Lite off-topics men en gång så döda jag några fåglar som häckade på min balkong med en luftpistol 4,5 mm. När dom ligger livlösa är det bara att kasta ner dom på gräset :) . No harm, no foul.
LOL
Vad är så kul?
Det bästa med soft air guns är att man kan skjuta sina husdjur (katter) och skrämmas lite grann, jättekul att se deras reaktioner!
Lite off-topics men en gång så döda jag några fåglar som häckade på min balkong med en luftpistol 4,5 mm. När dom ligger livlösa är det bara att kasta ner dom på gräset :) . No harm, no foul.
Du skojar?
Varför vill du skada dina egna djur med en softairgun?
Vad är så kul?
Du skojar?
Jag skrev LOL för jag tycker det är kul med folk som inte skadar flugor.
Ibland önskar jag att jag gjorde det. Speciellt när jag delar med mig till brudarna, dom gillar inte sånt.
Okej.
Djuren skadas inte efter som dom har päls och skotten inte gör så ont.
Okej.
Det borde väl räcka med att det gör ont, för att du inte ska skjuta på dina husdjur. djurplågare brukar det kallas i folkmun.
Okej.
Iof du har antagligen nån sunk springer från hobbex eller nåt, det är nog helt ofarligt för de flesta varelser..
Okej.
Du inser att det är djurplågeri du sysslar med?
Skulle jag se dig göra nåt sånt så skulle jag ta din leksakspicka, stampa sönder den och sen ge dig en örfil.
Jävla snorunge.
Du inser att det är djurplågeri du sysslar med?
Skulle jag se dig göra nåt sånt så skulle jag ta din leksakspicka, stampa sönder den och sen ge dig en örfil.
Jävla snorunge.
Skulle nog urarta sig till en KO :P
Skulle nog urarta sig till en KO :P
slå man med nedre delen av handen när man gör en örfil man man dra en KO (A)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.