Visa fullständig version : Deff-snacks!
LadyInsane
2007-07-04, 22:18
Med deff-snacks, menar jag just det. Snacks, "onyttigheter som är nyttiga"...:D Inga tips på broccolistavar m.m.
Har ni några? Själv läste jag precis om denna
http://www.allevo.nu/upload/Produkter/Low%20Fat%20Snacks/LowFatSnacks.jpg
http://www.allevo.nu/Site/Templates/Product.aspx?id=286&epslanguage=SV och de verkar inte alltför onyttiga. Hur de smakar, återstår dock.. :D
Alfred Nobel
2007-07-04, 22:37
Ingredienser:
majs
90g
Näringsvärde:
energi 1650kJ/390 kcal
protein 8g
kolhydrater 84g
fett 2g
http://www.allergimat.com/produkt.asp?id=383
Torsk_ole
2007-07-04, 23:20
Snacks som ligger mellan 370 och 390 kcal/100 g.
Det kan man ju verkligen klassa som "onyttigheter som är nyttiga".
Snacks som ligger mellan 370 och 390 kcal/100 g.
Det kan man ju verkligen klassa som "onyttigheter som är nyttiga".
Allt vanligt gelegodis ligger också inom den kaloriramen!
Onyttigheter som är nyttigt??? :)
terminator
2007-07-04, 23:46
nått tips på var man kan få tag på dessa "majs-krokar"?
Verkar intressanta!
theoppositescollide
2007-07-04, 23:58
ska man äta 400kcal/100 för att man deffar kan man lika gärna slänga till 20% kcal och få "riktiga" snacks istället.
Juliette
2007-07-05, 07:35
Verkar intressanta!
De finns på ica i Ringen, om man bor i Stockholm. *popcorn*
Torsk_ole
2007-07-05, 10:22
Allt vanligt gelegodis ligger också inom den kaloriramen!
Onyttigheter som är nyttigt??? :)
Precis som trådskaparen skrev.
Kolla på alla light-chips i butikerna är mitt tips. Oftast torra och inte så goda, men kring 400 kcal per 100 g.
Verkar intressanta!
Gillar man frigolit så är det helt klart ett bra köp! *whistle*
terminator
2007-07-05, 11:17
Gillar man frigolit så är det helt klart ett bra köp! *whistle*
men fan, frigolit är ju bättre än inget:naughty:
men fan, frigolit är ju bättre än inget:naughty:
Du kommer knappast att missa påsen om den finns i äffären, största påsen av snacks jag någonsin sett! Men det är ju mest luft förstås. *flex*
LadyInsane
2007-07-05, 13:49
Solero exotic!
http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=30
Ca 100 kcal/glass. :)
http://lastafetah.edu.gellivare.se/tidigarenr/nr_45/bilder/soleroexotic.jpg
Precis som trådskaparen skrev.
Kolla på alla light-chips i butikerna är mitt tips. Oftast torra och inte så goda, men kring 400 kcal per 100 g.
Du fattade nog inte vad jag menar/menade
Eftersom du ansåg att 380kcal/100 gram var lite för snacks så ville jag bara upplysa dig om att gelegodis också ligger däromkring, lite mindre till och med, anser du då att det är "onyttigheter som är nyttiga"? :)
Tänk att folk jämt ska envisas med att stoppa massa skräp i munnen.
"Majskrokar"..
LadyInsane
2007-07-05, 17:55
Tänk att folk jämt ska envisas med att stoppa massa skräp i munnen.
"Majskrokar"..
Somliga av oss tycker om onyttigheter, samt om man ska synda, varför inte synda på något som ändå är lite nyttigare.
Håll dig till topic tack. Gnälla kan man göra i allmänt.
Jordnötter som är oskalade. Tar en jävla tid att äta = Äter inte så många.
Alfred Nobel
2007-07-05, 18:53
Jordnötter som är oskalade. Tar en jävla tid att äta = Äter inte så många.
Smart! Haha fick spontant en bild framför mig då Dynamitharry försöker dra av plasten från ett 6-pack öl. Under någon av Jönssonligans alla kupper. Tror det var på flygplatsen. Sån möda för att få upp plasten och när han äntligen lyckas, får han inte heller dricka första klunken på nyöppnad bira..
Men själva affärsidén tror jag skulle kunna slå hårt. Låt oss säga att jag öppnar en egen liten livsmedelbutik, med endast utvalda varor. Varor jag vet om säljer bra. Sen kommer själva haken. Det fyndiga med mina produkter är att allting är inplastat i flera lager. Så om en liten rackare kommer för att handla sin lördags glass får han istället en stor jävla plastboll på pinne. Och när han lyckats få bort plasten orkar han inte äta den längre och kastar den i soptunnan. Och vid soptunnan står mina inhydra spioner och tar tillbaka glassen, så säljer jag den igen till någon annan kund.
WHITEFOLKS
2007-07-05, 19:10
Känns väldigt aftonbladet att basera nyttighet på antal kcal/100g.
Känns väldigt aftonbladet att basera nyttighet på antal kcal/100g.
Men nu ligger tråden under kategorin "Diet, Deff & Fettminskning". Då är väl kalorier det enda som är väsentligt i frågan, eller? Annars förstår jag vad du menar.
Polarkrafts kanelrosor
Som hemmabakat
Somliga av oss tycker om onyttigheter, samt om man ska synda, varför inte synda på något som ändå är lite nyttigare.
vad är din definition av nyttigt?
Jag brukar göra en Tinnitus
Vispa äggvitor, blanda ner kesella light och sötningsmedel och sen bär i det. Sen är det bara att slafsa i sig. Har även fryst det i glasshållare och fått pinnglass.
Om man ska köpa något tycker jag salta pinnar är det bästa, 384 kcal/100 gram. Inte för att dom är så nyttiga men man kan knappra utan att behöva trycka i sig så mycket
LadyInsane
2007-07-06, 07:58
Jag defnierar både livsmedel med bra innehåll, samt livsmedel med lågt kcal innehåll som nyttigt.
------------------------------------------------------------------------
Poängen med tråden var mest att tipsa om saker i affären, saker som klassas som "onyttigt", men ändå innehåller relativt lågt kcal. S.k "Lightprodukter" som är goda.
Det finns i princip en tusen trådar om olika morotsstavar m.m. och andra "snacks" som är hälsosamma här på kollo, men ville starta en lite annorlunda tråd helt enkelt.
Jag defnierar både livsmedel med bra innehåll, samt livsmedel med lågt kcal innehåll som nyttigt.
------------------------------------------------------------------------
Poängen med tråden var mest att tipsa om saker i affären, saker som klassas som "onyttigt", men ändå innehåller relativt lågt kcal. S.k "Lightprodukter" som är goda.
Det finns i princip en tusen trådar om olika morotsstavar m.m. och andra "snacks" som är hälsosamma här på kollo, men ville starta en lite annorlunda tråd helt enkelt.
jag bara undrar för jag var med ända tills du började prata om att det skulle vara nyttigt. Då är jag fortfarande lost. Tror inte ditt första snacks där är nyttigt någonstans. Det har inte så lite kalorier heller. Däremot är det lägre kalorier än vanliga chips.
Jag brukar göra en Tinnitus
Vispa äggvitor, blanda ner kesella light och sötningsmedel och sen bär i det. Sen är det bara att slafsa i sig. Har även fryst det i glasshållare och fått pinnglass.
*cupid*
Det är så långt min matlagningskonst sträcker sig *s* men det är faktiskt riktigt riktigt gott!
*cupid*
Det är så långt min matlagningskonst sträcker sig *s* men det är faktiskt riktigt riktigt gott!
promis i helgen?
promis i helgen?
Nej men gärna nästa!?
theoppositescollide
2007-07-06, 10:22
Kan ju även tipsa om GBs lättglass. 280kcal på ett halvliterspaket.
Kan ju även tipsa om GBs lättglass. 280kcal på ett halvliterspaket.
sant men ännu godare är sorbeerna som finns tycker jag.
Dom smakar inte lika konstgjort. Ungefär samma kaloribelastning ca 100 kcal/100 gr
Eddie Vedder
2007-07-06, 14:04
Se upp med vegetariska snacks från USA bara, dom har visat sig vara salmonellasmittade.
Fick mail från Livsmedelsverket idag och tyckte det passade i den här tråden:
http://www.slv.se/templates/SLV_NewsPage.aspx?id=19240&epslanguage=SV
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.