handdator

Visa fullständig version : Kallbadhus på Riddarfjärden?

Krokodil
2007-07-04, 20:59
Det ser ut som det kommer byggas ett flytande kombinerat kallbadhus/hotell på Riddarfjärden i Sthlm. 55m i diameter ska det bli.

Vad anser ni om detta?

shadowfire
2007-07-04, 21:00
Vad är riddarfjärten?

Lexidos
2007-07-04, 21:02
Vad är riddarfjärten?

Det är resultatet av att äta bönor när du har rustning på dig

shadowfire
2007-07-04, 21:04
Det är resultatet av att äta bönor när du har rustning på dig

OK!
Ja det kan bli jobbigt. Röstar för nej då alltså, ingen riddarfjärt här tack.
Bada kallt är dock alltid roligt, sist jag badade kallt var i en jokk i hemtrakten, mellan isflaken var det åtminstone -2 grader.

Lexidos
2007-07-04, 21:05
OK!
Ja det kan bli jobbigt. Röstar för nej då alltså, ingen riddarfjärt här tack.
Bada kallt är dock alltid roligt, sist jag badade kallt var i en jokk i hemtrakten, mellan isflaken var det åtminstone -2 grader.

Crazy :Virro Sen tog du dig samman o flyttade till södra sverige? :)

qwerty1
2007-07-04, 23:01
Mini-penis-pansar-pung på att bada i -2

Lizard
2007-07-05, 10:08
Jag vet inte vilken av knapparna jag ska pluppa i?!

Jag tycker kallbadhuset blir lite ivägen de gånger jag susar fram i bilen på Söder Mälarstrand och sneglar mellan gamla stan och Stadshuset.
Men, och kanske viktigare; jag gillar att staden förändras. I motsats till vad de flesta verkar tro och tycka så anser jag inte att städer kan bevaras. Man kan visst bevara delar och områden. Men att försöka konservera en stad vid en viss tidpunkt tror jag är nipprigt. Det blir lite som att dra ett djupt andetag just där luften upplevs som bäst och sedan försöka genomleva sitt liv på just det andetaget. Antingen dör man och staden eller så tvingas man till ett radikalt ombyte, då troligtvis inte då förutsättningarna är de bästa.
Ergo är jag för att det byggs på höjden i Stockholm också. Om inte annat så för att det blir billigare.

Lizard

tomasa
2007-07-05, 13:47
allt gnäll om det där fina badhuset....jag tycker det skall bli fint med en ny symbol på SVERIGE! precis som Big Ben i London och operahuset i sidney osv. det skymmer inte och det är apsolut inte i vägen. stockholm är ändå inte särskilt imponerande så det är ju inte så att det skymmer ngt monument eller ngt i den stilen.

1897
2007-07-05, 13:58
Nej. Av den enkla anledningen av att Riddarfjärden är Riddarfjärden. Stockholm behöver nya landmärken men inte på bekostnad av våra fina vatten!
Sen så kanske inte ett kallbadhus är det man önskar sig direkt...

raQblad
2007-07-05, 14:33
Varför bygga flumbyggnader när man kanske borde ta tag i lite problem och börja bygga lite bostäder/kontor på höjden?

Cilia
2007-07-05, 21:10
Jag är för.
Jag gillar att staden utvecklas och det är bra att man kan bada i city.
Kul idé och jag tycker t o m att förslaget är snyggt

NiXPhoenix
2007-07-05, 21:33
Ser så fult ut så nej tack.
Kommer ju inte vara mindre fult om 20, 40 eller 60 år eller hur länge det nu blir kvar.