handdator

Visa fullständig version : req: sunny beach + gym

apa_ola
2007-07-04, 20:47
Hej!
Sunny beach nästa vecka.

Vad jag undrar över är om någon känner till ett gym där? Helst inte gym på hotell, vårt har inget heller för den delen.

Söka gav mig föga. Och för den som ändå tänker säga att man inte reser dit för att träna kan bespara sig dylikt.

Tack!

Everest
2007-07-04, 21:12
Funkar väl annars bra med sit ups, armhävningar osv för att pumpa upp sig inför kvällen?

apa_ola
2007-07-04, 21:15
Funkar väl annars bra med sit ups, armhävningar osv för att pumpa upp sig inför kvällen?

Inte vad det handlar om.

Handcuff
2007-07-04, 21:16
Inte vad det handlar om.

Kanske ska slappna av lite under semestern?

Yankeee
2007-07-04, 21:16

Eller göra saker som han gillar?

apa_ola
2007-07-04, 21:18

*gah!*
Hur kommer det sig att alla liknande trådar hamnar här?

Raggis
2007-07-04, 21:25
Får man fråga hur länge det rör sig om?

joak1m
2007-07-04, 21:45
Hej!
Sunny beach nästa vecka.

Vad jag undrar över är om någon känner till ett gym där? Helst inte gym på hotell, vårt har inget heller för den delen.

Söka gav mig föga. Och för den som ändå tänker säga att man inte reser dit för att träna kan bespara sig dylikt.

Tack!

Tänk på att alkoholintag i stora mängder hämmar proteinsyntesen och din träning blir tämligen meningslös, men hey du kanske åker till sunny beach för att njuta av det fina landskapet *whistle*

Chris
2007-07-04, 21:58
Det finns lite gym här och där. Fråga nån där nere, är svårt att beskriva vägen för mig. ;) Vi hade iallafall ett shyst gym ganska nära hotellet, låg typ mittemot ett disco med en stor alien-staty utanför.

Purren
2007-07-04, 22:06
Ser inget fel med att träna lite på semestern. För mig känns det som ett rätt härligt sätt att starta dagen på, gå upp tidigt och träna lite och sen glassa i solen.

Sen kanske man inte är speciellt på topp om man gör som de flesta gör när dom åker till Sunny Beach, och då är det väl lite onödigt att tvinga sig själv till det.

LadyInsane
2007-07-04, 22:07
MItt hotell hade gym när jag var där.

Gym innebar dock för dem endast cardio-maskiner och en ab-roller...*gah!*

apa_ola
2007-07-05, 15:17
Tänk på att alkoholintag i stora mängder hämmar proteinsyntesen och din träning blir tämligen meningslös, men hey du kanske åker till sunny beach för att njuta av det fina landskapet *whistle*

Åker inte för att supa. Snarare för att få lite sol med polarna.

Okej, ska då leta efter Aliendiscot.

Sofia4_4
2007-07-05, 16:24
Åker inte för att supa. Snarare för att få lite sol med polarna.

Okej, ska då leta efter Aliendiscot.

Vilket hotel ska du bo på?

apa_ola
2007-07-05, 16:26

Paloma, tror jag det heter. Nära Bazarområdet tydligen.

apa_ola
2007-07-05, 16:32

Aha, har nu fattat att du är därifrån?!

Dela gärna med dig om sevärdheter eller annat man bör göra när man är där. Tack!

Sofia4_4
2007-07-05, 16:41
Paloma, tror jag det heter. Nära Bazarområdet tydligen.

Ok, den är lite för långt både från Sunny Beach centrum och Nesebar centrum.
Det finns ett jätte bra gym i nya Nesebar, där alla bulgariska bodybuildare tränar på. Det är svettigt slitet och det lättaste vikterna är 12 kg. Det kostar 3 lv för utlänningar - vilket är 15 kr. per träning. Det är lite svårt att hitta dock.
Men om du tar bussen från huvudgatan till nesebar (fråga i receptionen) och kliver av vid Posten (fråga i bussen) så tar precis den gatan som T-korsar den stora gatan så går du rakt fram och frågar efter skolan. Gymmet ligger bakom skolan. Typ 5 min gång från busshållplatsen. Fråga efter "fitness" istället för att säga gym, annars fattar dem inte vad du menar :) .

Det finns ett till gym lite längre ner, nära stranden. Den är i ett hotel. Där finns också massage. Den är flashigare, luftigare och bättre. Där betalar man 5 lv för en träning (20 kr). Då kan du fråga efter gymmet på hotel Gårupså, så vet alla vart det är.

En till gym i mitten av stan på hotel Alexander, men där går en del mafioter och där finns inte varken bra vikter eller mashiner.

Annars måste det finnas nåt gym i närheten där du bor, men som LadyInsane säger, så finns det mest dåliga cardio-machiner. De har sett på filmer att västerläningar håller formen med löppband, cykel och aerobics och det går inte att övertyga dem tvärtom. :laugh:

apa_ola
2007-07-05, 16:47
Ok, den är lite för långt både från Sunny Beach centrum och Nesebar centrum.
Det finns ett jätte bra gym i nya Nesebar, där alla bulgariska bodybuildare tränar på. Det är svettigt slitet och det lättaste vikterna är 12 kg. Det kostar 3 lv för utlänningar - vilket är 15 kr. per träning. Det är lite svårt att hitta dock.
Men om du tar bussen från huvudgatan till nesebar (fråga i receptionen) och kliver av vid Posten (fråga i bussen) så tar precis den gatan som T-korsar den stora gatan så går du rakt fram och frågar efter skolan. Gymmet ligger bakom skolan. Typ 5 min gång från busshållplatsen. Fråga efter "fitness" istället för att säga gym, annars fattar dem inte vad du menar :) .

Det finns ett till gym lite längre ner, nära stranden. Den är i ett hotel. Där finns också massage. Den är flashigare, luftigare och bättre. Där betalar man 5 lv för en träning (20 kr). Då kan du fråga efter gymmet på hotel Gårupså, så vet alla vart det är.

En till gym i mitten av stan på hotel Alexander, men där går en del mafioter och där finns inte varken bra vikter eller mashiner.

Annars måste det finnas nåt gym i närheten där du bor, men som LadyInsane säger, så finns det mest dåliga cardio-machiner. De har sett på filmer att västerläningar håller formen med löppband, cykel och aerobics och det går inte att övertyga dem tvärtom. :laugh:

Jättebra svar! Tack som fan. Då var gymfrågan ur världen.

Är det nåt annat jag bör göra där nere, något att se eller att uppleva?

Sofia4_4
2007-07-05, 16:52
Aha, har nu fattat att du är därifrån?!

Dela gärna med dig om sevärdheter eller annat man bör göra när man är där. Tack!

Ok, vill du äta gott så ska du inte räkna med Sunny Beach. Åk till nya staden, kliv av vid Posten och gå samma väg som till gymmet, men efter du har gått förbi dagiset, fråga var "The Old oak" ligger (Starijat Oreh) - på bulgariska.
OTROLIGT GOD mat. Både grillen, fisken och lokalrätterna och 2 gng billingare än sunny beach.
Annars är det allmänt restauranterna där att rekommendera.

Gör INGA affärer med folk på gatan om dem inte har en affär.
Det finns väldigt bra diskotek Lazur, bara några 100 meter från ditt hotel. Där går många skandinaver. Vill du blanda dig mer med britterna ska du ta en promenad uppåt, mot Kuban. Där ligger ett par brittiska hoteller och diskoteker.

Det finns väldigt många goda drinker på många ställen som säljes 2 för pricet av ett fram till kl. 21. Det är ett måste. Sååååå gott.

Sen måste du räkna med att allting i Sunny Beach är mycket dyrare än i Nesebar. På visa ställen är det t.o.m svenska priser. Men det finns ett ställe i Sunny Beach, när du går längs strandgatan där de grillar lamm. Mycket bra ställe med bra grill och fin utsikt. Dyrt.

Jag rekommenderar att fråga lite om priserna allmänt på hotellet, för folk tar alltid mer än vad det kostar. De försöker lura även mig bara för att jag bryter lite på svenska och de förstår att jag bor utomlands. Tråkigt, men det är deras ända inkomst, för visa, på hela året, eftersom de flesta är säsongsarbetare.

Ja, jag vet inte vad mer jag ska berätta. Det finns en del underhållningar på stranden.

Sofia4_4
2007-07-05, 16:55
Jättebra svar! Tack som fan. Då var gymfrågan ur världen.

Är det nåt annat jag bör göra där nere, något att se eller att uppleva?

Jag glömde att poäntera - Det är den NYA Nesebar jag pratar om och inte den Gamla. Och det är näst sista stationen där Posten är. Nästa är Gamla stan (Nesebar) och där finns inga gym.

apa_ola
2007-07-05, 17:00
tack sofia :thumbup:

Sofia4_4
2007-07-05, 17:06
tack sofia :thumbup:

Det var så lite så. Jag hoppas att du har kul.
Jag ska dit i slutet av augusti. Kan knappt vänta. Nu är det livet där ju. Mycket folk. *drool* *cupid*

hultman
2007-07-06, 17:36
Det finns väldigt bra diskotek Lazur, bara några 100 meter från ditt hotel. Där går många skandinaver. Vill du blanda dig mer med britterna ska du ta en promenad uppåt, mot Kuban. Där ligger ett par brittiska hoteller och diskoteker.

Skämtar du eller? :D Lazur är det luffigaste haket i hela Sunny Beach, och där är det fanimig minst 50 % bulgarer.

Gå på Fenix eller Las Palmas. Helt klart de bästa alternativen. (de ligger bredvid varandra)

Toxic
2007-07-06, 18:43
Samt franky´s riktigt schysst o hälsa på lilla vicky (svensk inkastare) samt bertil den tunna servitören.
När vi skulle beställa dem svenska köttbullarna där så hade den svenska kocken supit ner sig för mycket dagen innan och ej kommit upp i tid hahahaha!

redbrigade
2007-07-06, 21:16
varför åka till sunny om du inte ska supa*screwy* ,av dom som jag känner som varit där finns det nästan inget annat än att supa

LadyInsane
2007-07-10, 07:17

Det svenska sättet att uttala ordet?:D Hur stavas det på bulgariska? Ska själv ned dit nästa vecka, och det verkar bra med ett gym i området. :)

varför åka till sunny om du inte ska supa*screwy* ,av dom som jag känner som varit där finns det nästan inget annat än att supa

Jag ska själv dit ned, fast inte enbart för att supa skallen av mig. Åker dit eftersom det är varmt, soligt, billigt att shoppa/äta m.m. Behöver semester helt enkelt. Lär inte hänga på de typiska festhaken såsom Las Palmas och skämmas över alla jättefulla småungar.

hockeyFREAK
2007-07-10, 08:18
Bulgarer ar det mest hemskaste folkslag jag har mott. Otrevliga, forsoker lura en pa pengar och extremt kalla. (Detta baserar jag pa dem jag traffat, finns sakert trevliga Bulgarer, men som sagt jag har inte traffat nagon).Ha inte klocka/halsband/armband eller nagot av speciellt varde pa dig for att tva av mina kompisar blev av med klocka/halsband for de blev ranade mitt pa huvudgatan. Ska du aka taxi sa bestamm ett pris innan ni borjar aka. Partylivet ar underbart
! Lazur ska du bara ga pa sondagen da det ar skandinaviskt-poolparty. Las palmas ar ett maste! Grabbarna bus ar vart pengarna man lagger for de festerna! Men som sagt akta dig for Bulgarerna!

Sofia4_4
2007-07-10, 08:20
Skämtar du eller? :D Lazur är det luffigaste haket i hela Sunny Beach, och där är det fanimig minst 50 % bulgarer.

Gå på Fenix eller Las Palmas. Helt klart de bästa alternativen. (de ligger bredvid varandra)

Ok, du har rätt. Jag har faktiskt undvikit både Lazur och andra skandinaviska diskoteker i närheten, egentligen undviker jag diskotteker i Sunny Beach överhuvudtaget för jag har vid det tillfället fått nog av supa-sig-till-döds sättet att umgås, så min information om just detta är ca 10-15 år gammal. Men jag vet att Las Palmas blivit populär.
Jag brukar gå till diskottekerna i gamla stan - Tequilla bar t.ex. men mest hänger med kompisar och softar på olika cocktailbars eller krogar.

Sen finns det en nyöppen Hård Rock ställe vid kajen i Gamla Stan. Där har jag inte varit än men hörde positiva saker förra året.

LadyInsane - Om du uttalar det ordet exakt så, kommer det att bli rätt på bulgariska. Jag har inte installerad kiriliza på min dator så jag vet inte hur jag ska skriva det.

de här grejerna kan man göra:

* instruction in yachting,
* wind-surfing,
* water skiing,
* motor-launch cruises,
* para-sailing,
* hang-gliding.

Att rekommenderas är att åka till Hanska Shatra, det är en restaurang på kullen som man kan se från Sunny Beach. Där dansar de på eld och serverar underbar grill.

Vill man inte hänga på stranden hela dagen kan man åka en runda till nära ställen. Bussar går nästan jämnt från busshållplatsen nära Kuban hotell. (eller vid bazaren - samma plats, dock olika sätt att beskriva det).
man kan åka till Burgas - stor stad. När man kommer in till stan så ser det väldigt sliten ut. Men går man i centrum är det många bra affärer och bra för shopping. Billigare än Sunny Beach.

Man kan också åka till Sozopol - ca 60 km från Sunny beach - först åker man till Burgas och därifrån åker man till Sozopol. samma busshållplats, bara att byta buss.

Vill man se någonting av landet så ska man åka till
Jeravna - http://zheravna.hit.bg/
eller Kalofer - http://www.kalofer.com/stranitsi/sights%20and%20activities/churches_bg.htm

Man kan också åka till Varna från Sunny Beach. Det tar 2 timmar med buss.

Det att det inte finns någonting att göra har jag hört i Brazilien också, från missnöjda turister. Jag tyckte det var skitmycket att göra i Brazilien och tiden räkte inte till, men det beror på hur man är som person också.

Det verkar som att jag kommer att missa semestern där i år. *cry*

Sofia4_4
2007-07-10, 08:24
Bulgarer ar det mest hemskaste folkslag jag har mott. Otrevliga, forsoker lura en pa pengar och extremt kalla. (Detta baserar jag pa dem jag traffat, finns sakert trevliga Bulgarer, men som sagt jag har inte traffat nagon).Ha inte klocka/halsband/armband eller nagot av speciellt varde pa dig for att tva av mina kompisar blev av med klocka/halsband for de blev ranade mitt pa huvudgatan. Ska du aka taxi sa bestamm ett pris innan ni borjar aka. Partylivet ar underbart
! Lazur ska du bara ga pa sondagen da det ar skandinaviskt-poolparty. Las palmas ar ett maste! Grabbarna bus ar vart pengarna man lagger for de festerna! Men som sagt akta dig for Bulgarerna!

haha, jag är visst farlig!
Nä, skämt åsido, det är inte de bästa av folket man träffar i sunny beach. Där samlas avskum från hela landet under sommaren för att tjäna snabba pengar. Det är många zigenare. Så passa er och var inte så godtrogna. Alla länder är inte lika ekonomiskt trygga som Sverige.

LadyInsane
2007-07-10, 08:47
Sen finns det en nyöppen Hård Rock ställe vid kajen i Gamla Stan. Där har jag inte varit än men hörde positiva saker förra året.

LadyInsane - Om du uttalar det ordet exakt så, kommer det att bli rätt på bulgariska. Jag har inte installerad kiriliza på min dator så jag vet inte hur jag ska skriva det.

Jag minns att jag var förbi ett rockställe mitt i Sunny Beach när jag var där förra året. Det var fint med ganska dåligt drag. Ska kolla in dethär nya stället när jag kommer dit iår. :)

Med kajen menar du den i gamla Nessebar? Är det smartast att ta sig dit med båt tror du?:)

Ska träna på att uttala det så. :D

Sofia4_4
2007-07-10, 09:03
Jag minns att jag var förbi ett rockställe mitt i Sunny Beach när jag var där förra året. Det var fint med ganska dåligt drag. Ska kolla in dethär nya stället när jag kommer dit iår. :)

Med kajen menar du den i gamla Nessebar? Är det smartast att ta sig dit med båt tror du?:)

Ska träna på att uttala det så. :D

Man kan ta sig dit med båt också. Men det blir taxi nog på väg hem. annars tar du bussen och åker till sista stationen(båten stannar ju också där). Sen följer du vägen runt stan, vid havet, på samma sida som busshållplatsen är. Så är du där om 5 min.

Ok, en kul grej, om folk på gatan vill sälja grejer till dig så kan du säga - "Ne, mersi", så kommer de att lägga ner på en gång för de tror att du är bulgariska. Jag roade mig med det förra året när vi var där med min kille. Fick honom att säga det överallt och lyssnade på kommentarerna, typ: "Ah, titta, han var bulgar, han ser inte ut som bulgar...".