Visa fullständig version : Discshop är ganska slarviga
Onsdagen den 27:e la jag en order på ett stycke PS3, 3 handontroller och 2 spel hos discshop. Fredagen den 29:e kom det ett paket som innehöll handkontrollerna och spelen. Besviken ringer jag dem och då får jag till svar: "Oups, vi måste ha glömt det." Hon lägger en ny order åt mig och lovar att jag kommer få konsollen på tsdagen. Då jag ser att de inte ens hade skcikat iväg paketet natten måndag/tisdag så drar jag iväg ett mail till dem för att vara säker på att de skickar paketet på tisdag i alla fall. Kommer hem från jobbet på tisdagen och ser att varan fortfarande inte blivit skickad och inget svar har jag fått på mailet heller. Då klockan blivit lite mycket så kunde jag inte ringa dem heller, men det gjorde min bror idag (onsdag) strax före 12 då jag jobbade och killen i kundtjänst svarar:"Ojdå" Dock så lovade han att se till att paketet kommer iväg idag, vilket det gjort.
Han skickade det tydligen med posten också i stället för deras vanliga fraktbolag för att det fanns en chans att det skulle komma tidigare då.
Ser att jag fått ett kollinummer nu, så tror ni att jag kan sitta och lira i moron eftermidddag?
kan inflika annars att jag tycker discshop är helt suveräna.(om nu ngn skulle få för sig dom är dåliga av denna)
kan inflika annars att jag tycker discshop är helt suveräna.(om nu ngn skulle få för sig dom är dåliga av denna)
Kan bara hålla med. Discshop har grymt bra kundservice.
DenSisteMohikanen
2007-07-04, 20:11
Bra service men däremot är schenker värdelöst som de skickar med vid större beställningar. Då tar det fan år för grejerna att komma....
Ganymedes
2007-07-04, 20:40
Discshop är den bästa webshopen på nätet - lätt! Kollo är säkert god tvåa, har inte testat dem än. ;)
Säkert sommerjobbare, om du har otur så är det en på posten också som vill avisera osv så att det tar 1 dag till.
Säkert sommerjobbare, om du har otur så är det en på posten också som vill avisera osv så att det tar 1 dag till.
Som sig ska om de har skickat Postens Företagspaket till privatperson.
NiXPhoenix
2007-07-04, 22:02
Som sig ska om de har skickat Postens Företagspaket till privatperson.
Jag fick ett företagspaket i tisdags, klockan 10 hade det kommit till orten där jag bor. Det står då att de skickar ut avi, utkörning ingår ej. Trodde jag skulle få avin idag, ett dygn tills posten kommer liksom men icke. Så nu tog paketet som skickats på måndagen hela tre dagar på sig innan jag kan hämta ut det. Ett dygn till orten där jag bor, två dygn för avi och lite vidareskickning...
Wennerberg
2007-07-05, 09:49
`De är riktigt slarviga ibalnd. Beställer man tio filmer, och en inte finns i lager, trots att det står att den finns, ska man få ett mail. Det har hänt tre-fyra gånger att jag inte fått mailet och att jag fått kontakta dem för att paketet inte kommer. Då säger de bara ojdå, och man får ingen ursäkt eller kompensation för att man väntat 1-2 veckor på ett paket som skulle komma dagen efter man beställde det...
F.ö. är de bra, men det verkar vara en bugg att mailet inte kommer alltid. Har berättat det för dem men ändå har det hänt igen.
Skitsamma, jag handlar där ändå, de är ju bra fö
Jag fick ett företagspaket i tisdags, klockan 10 hade det kommit till orten där jag bor. Det står då att de skickar ut avi, utkörning ingår ej. Trodde jag skulle få avin idag, ett dygn tills posten kommer liksom men icke. Så nu tog paketet som skickats på måndagen hela tre dagar på sig innan jag kan hämta ut det. Ett dygn till orten där jag bor, två dygn för avi och lite vidareskickning...
Dagens läxa: Skicka inte FÖRETAGSpaket till privatpersoner.
Tro det eller ej, men sagan är inte slut än.
Fick inte mitt paket den fredagen som det var, mer eller mindre, lovat. Då jag åkte in på posten direkt efter jobbet på fredagen med ett kollinummer och stora förhoppningar om att paketet äntligen kommit. Slänger fram Kollinummret och killen bakom disken ser förvånande ut och säger: " Det ser inte ens ut som om de ha skickat paketet". Åket hem och ringer kundtjänst som tycker lite synd om mig och säger att jag kan åka och köpa konsollen var jag vill och skicka tillbaka deras när det dyker upp. Ville inte missa en till spelhelg.
Paketet kommer veckan därpå, efter att det varit i Göteborg en vända. Konstigt då Discshops lager ligger i Solna och jag bor uppåt i landet. Men men, ringer kundtjänst än en gång som då skickar en fraktsedel som jag sedan lämnar till posten samtidigt som jag hämtar ut paketet. Frid och fröjd...tänkte jag. Men i dag så får jag en avi i brevlådan där det står att jag har ett paket att hämta hos Posten Företag. Avsändare Discshop.
När hämtade du ut paketet?
Om det var igår så är det antagligen avin för det paketet du fått. Det är en dags fördröjning på avierna. Kolla om kollinumert på paketet du hämtade ut är samma som kollinummert på den avi du nu har fått hem.
jag har bara bra erfarenheter av discshop
Hockeyplayer
2007-07-19, 20:38
Du kan ju hämta ut det med kollinr!
Du kan ju hämta ut det med kollinr!
Inte nu längre. Nu för tiden så sorteras det ut på morgonen, för att sedan göras om till postpaket och sorteras på nytt. Då blir det en dags fördröjning innan det har lämnat sorteringsterminalen. När det väl har nått ditt uthämtningsställe så kan man såklart hämta ut det med kollinummer, men det dröjer en dag extra jämfört med tidigare. Så är det i alla fall i Malmö. Lär vara så i hela Sverige nu.
Förstår inte varför folk envisas med att skicka företagspaket till privatpersoner. Det kostar mer och tar en dag längre att få jämfört med vanliga postpaket.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.