handdator

Visa fullständig version : Efterlyses i Dalarna

mini
2007-07-04, 13:41
Kommer spendera några dagar mellan Rättvik och Leksand. Är det någon som har tips på ett bra gym i området? Jag har inget emot att åka lite bil så det behöver inte ligga jättenära. Söker också Dalarnas bästa löpspår.

Nimille
2007-07-04, 14:00
Du kan åka till borlänge och träna på Atlantum, dalarnas största gym.
Tar väl inte alltför lång tid med bil, halvtimme-timme kanske.

mini
2007-07-04, 14:09

Borlänge säger du... Bäst att ta med baseballträt. Kan bli kul, tack för tipset.

Reddan
2007-07-04, 14:34

+1 på Atlantum, riktigt fräscht där nere.
Undvik dock att träna måndagskvällar om det går då det oftast är kö inne bland powerracken och bänkarna. Övriga dagar är det i princip helt folktomt, förstår ärligt talat inte hur stället går runt.. Men det gör det väl säkert inte heller.

cam
2007-07-04, 14:51
Borlänge säger du... Bäst att ta med baseballträt. Kan bli kul, tack för tipset.

Basebollträt, ingen dum idé :laugh:

+1 på Atlantum, annars kan du joina mig på Comax i Rättvik (fast det är mycket mindre, ingen AC samt dyrare engångskostnad :( )

Niclaaas
2007-07-04, 15:19
leksand gym i simhallen är helt OK imo. saknas powerrack vilket är ett minus. det är rätt litet också men det brukade (när jag tränade där iaf) vara lite folk så det spelar oftast ingen större roll, man behövde sällan vänta på något.

iofs har de sommarstängt vissa veckor så det beror på när du ska vara där också.

Nimille
2007-07-04, 16:20

Haha wtf, har borlänge dåligt rykte på något sätt? :D

Nej men Atlantum tycker jag du ska satsa på om bilresan inte blir för lång, finns även lite löpspår i borlänge, mellsta har från 2,5 km till 7,5 km sträckor, belysta när mörktet faller in givetvis samt dusch & bastu i anslutning till de.
"Terrängtypen är hedmark, med inslag av ett antal djupa gropar." enligt hemsidan.
Trevligt ställe att springa på :)

sweetkarolina
2007-07-05, 19:28

om du orkar åka till borlänge ska du självklart träna på borlänge AK i maserhallen...

och jag skulle nog skaffa en machete istället.

men jag tror det finns skapliga träningsmöjligheter även i leksand, och löpspår behöver du inte, du har siljan *kissass*

JCVD9
2007-07-05, 19:34
Kommer spendera några dagar mellan Rättvik och Leksand. Är det någon som har tips på ett bra gym i området? Jag har inget emot att åka lite bil så det behöver inte ligga jättenära. Söker också Dalarnas bästa löpspår.

Jag är villig att åka dit med en skivstång, ett par hanlar, en bänk och ett gäng vikter. Du står för bensinen och OB-tilläget. OBS, jag är seriös. PM:a mig för bästa effekt.

Hemi
2007-07-05, 20:01

Borlänge är inte farligare än något annat ställe nuförtiden och frågan är väl om det ens var det förut heller.

Jag har tränat och om jag var du, skulle jag träna på gymet i Leksands simhall. Det är inte helt fel, allt finns, liksom. Du kan göra de tre styrkelyften samt veva lite med 20 kilosstängerna även om man inte kanske accepterar ren tyngdlyftning. Maskiner finns så det räcker, (för mig). Det är inte alltid så proppat med folk heller. Kolla upp stället i alla fall. Är det runt Tällberg t ex du skall vistas zoomar du ned till Noret på nolltid. Vet inte vilka krav du har.

Trance
2007-07-05, 20:03
Jag har inget emot att åka lite bil så det behöver inte ligga jättenära.

Så du ogillar också att spendera tid med släkten?

Hemi
2007-07-05, 20:05
Ett löpspår har du bakom simhallen vid Isstadion. Det går uppåt orsanbaden och är ett fint spår. Kolla upp det också, kan ha ändrats lite sedan jag sprang hela slingan.

mini
2007-07-05, 20:08
Det verkar vara i Borlänge det händer. Hur många pass det blir beror på vädret. Simmandet blir det nog inget. Jag har hört att man gör sådant i vatten, och då går det bort.
Tack för tipsen!

Sundsarn
2007-07-05, 20:22
Haha wtf, har borlänge dåligt rykte på något sätt? :D

Landets rondelltätaste stad per areaenhet har jag för mig. Enligt vissa poliser ingår Borlänge i ett av de största stråken i landet vad gäller narkotikahandel om man bortser från storstäderna. typ.

*en parantes (*

Niclaaas
2007-07-05, 23:21
Borlänge är inte farligare än något annat ställe nuförtiden och frågan är väl om det ens var det förut heller.

Jag har tränat och om jag var du, skulle jag träna på gymet i Leksands simhall. Det är inte helt fel, allt finns, liksom. Du kan göra de tre styrkelyften samt veva lite med 20 kilosstängerna även om man inte kanske accepterar ren tyngdlyftning. Maskiner finns så det räcker, (för mig). Det är inte alltid så proppat med folk heller. Kolla upp stället i alla fall. Är det runt Tällberg t ex du skall vistas zoomar du ned till Noret på nolltid. Vet inte vilka krav du har.

klart man accepterar tyngdlyftning. dejan och antero gillar när det lyfts :thumbup:

Jackie Dee
2007-07-06, 10:53
Gillar källargymmet i maserhallen i borlänge. Borlänge atletklubb som håller i det, där finns allt du behöver. Dalarnas bästa löpspår finns vid stångtjärn i falun. En väldans massa spår och fräscht som fan. Finns ett spår som går mellan borlänge och falun som är populärt. Systrarna kallurs hemma plan.

Zedo
2007-07-06, 16:16
klart man accepterar tyngdlyftning. dejan och antero gillar när det lyfts :thumbup:

Fasen, finns dom kvar än? ;) Nu är det några år sen jag tränade där men trevligare människor får man leta efter. Har fått många goda skratt p.g.a dom!

Zedo
2007-07-06, 16:19
Landets rondelltätaste stad per areaenhet har jag för mig. Enligt vissa poliser ingår Borlänge i ett av de största stråken i landet vad gäller narkotikahandel om man bortser från storstäderna. typ.

*en parantes (*

För att spinna vidare på din parentes så hade Borlänge för några år sen fler missbrukare per capita än Chicago.

(Jaja, ni kan sluta vifta med intresse-flaggorna nu! *whistle* )

Niclaaas
2007-07-06, 16:24
Fasen, finns dom kvar än? ;) Nu är det några år sen jag tränade där men trevligare människor får man leta efter. Har fått många goda skratt p.g.a dom!

haha, jag tror det. men det var så längesen jag var där så jag är inte säker. men jag håller med, finns många historier om de två :D

Zedo
2007-07-06, 16:28
haha, jag tror det. men det var så längesen jag var där så jag är inte säker. men jag håller med, finns många historier om de två :D

Och om jag känner dom två rätt så är det bäst att inte dra dom här!
Hur längesen är det du var där då? Eller, det kanske man ska ta via PM, jag skickar PM istället...

Hemi
2007-07-06, 16:39
Efter era inlägg blir jag bara mer övertygad om att det är ett riktigt bra ställe. Att bränna fram och tillbaks till Borlänge känns onödigt, men man gör som man vill. Maserhallen är förstås bra. Har själv pendlat ett liknande avstånd till Falun förr och tränade då på Lugnet, vilket har 2 gym.

Btw, jag kommer till min stora lycka att befinna mig i Sverige/Leksand i höst och skall nog träna där då.