Visa fullständig version : kramp pga vätskebrist?
soulsplinter
2007-07-03, 14:36
Har vaknat de senaste nätterna med kramp i vänstra vaden. Hörde någon gång att det beror på vätskebrist, kan det stämma?
Vad beror det annars på? :)
kan helt enkelt va att du har druckit för lite :)
soulsplinter
2007-07-03, 14:54
då ska jag dricka mer :)
King Grub
2007-07-03, 15:33
Det kan finnas en mängd orsaker. Från graviditet till blyförgiftning. ;)
http://www.patient.co.uk/pdf/pilsL122.pdf
redbrigade
2007-07-03, 15:39
har haft precis samma sak men glömde ofta bort det dagen efter för att jag trodde det var en dröm
soulsplinter
2007-07-03, 15:53
Det kan finnas en mängd orsaker. Från graviditet till blyförgiftning. ;)
http://www.patient.co.uk/pdf/pilsL122.pdf
men sluta nu ;)
vi säger att det beror på vätskeförlust, det blir enklast så haha!
Juliette
2007-07-03, 15:58
Jag får det lite då och då när jag sover, typ en gång varannan månad. Oftast är det nog när jag har vätskebrist, men när jag en period jobbade som expedit (stod upp hela dagarna) så fick jag kramp flera gånger per natt, men när jag slutade jobba med det så försvann det nästan helt. Sen när jag var gravid så fick jag det ofta igen.
Så som King Grub skrev, det kan bero på massa olika saker :)
men sluta nu ;)
vi säger att det beror på vätskeförlust, det blir enklast så haha!
Jag får det när jag har saltbrist. Räcker inte att bara dricka - don't forget the salt!
soulsplinter
2007-07-03, 16:29
Jag får det lite då och då när jag sover, typ en gång varannan månad. Oftast är det nog när jag har vätskebrist, men när jag en period jobbade som expedit (stod upp hela dagarna) så fick jag kramp flera gånger per natt, men när jag slutade jobba med det så försvann det nästan helt. Sen när jag var gravid så fick jag det ofta igen.
Så som King Grub skrev, det kan bero på massa olika saker :)
Ja ojsan där kan vi ha det också! Jag jobbar också som expedit och står väl upp mest hela tiden (nästan) under 9 h... och så dricker jag inte så mkt här eller! Ska komma ihåg saltet också!
Liten Men Fet
2007-07-03, 19:30
Ja ojsan där kan vi ha det också! Jag jobbar också som expedit och står väl upp mest hela tiden (nästan) under 9 h... och så dricker jag inte så mkt här eller! Ska komma ihåg saltet också!
Du behöver inte ösa i dig salt, men du kan ju salta lite på maten ibland om du dricker mycket. Vanligtvis är det inga problem att få i sig tillräckligt med salt tvärtom..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.