Visa fullständig version : Alternativ till tuggummi & läkerol!!!
Visste inte om jag skulle lägga denna under Diet & fettförbränning eller Matlagning & Recept. eller rent av under kosttillskott :D
Men nu när jag börjar komma i slutet av min diet börjar jag alltid nyttja sockerfria tuggummi och läkerol. Problemet blir att man har en tendens o tugga allt för mycket. Flera påsar om dagen.
Någon som har något altenativ till dessa produkter??
Jag vet att de innehåller lite kolisar, men gör ingen störe betydelse för min del...
fun light dricker jag också då o då...
Langster
2003-04-02, 10:40
SNUS!!! :thumbup:
testa någon sorts sockerfria halstabletter som tar en stund innan de smälter för då klara man sig troligen en dag/påse.
ps. Blir du inte extra hungrig av tugumin? det blir alltid jag när jag tuggar
Sojaköttsbitar/sojagrytbitar/sojaköttsmulor(de här smulorna har jag inte hittat, pauline tipsade om dem i "snacks"-länken) är goda som de är (otillagade) som snacks. Vet inte riktigt vad du är ute efter men här har du en "gotter"-länk: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9184
Flera påsar tuggummi om dagen låter faktiskt som en ovana, (och dyrt) men nu får du lite att välja på iaf.. :thumbup:
Som alternativ till fun light kan jag rekommendera Godegårdens lightsaft (särskilt jordgubb) då den är lightare och godare! Mums i kesella! :eating:
King Grub
2003-04-03, 10:25
Vad är det som är "lightare" med den saften? :)
Originally posted by King Grub
Vad är det som är "lightare" med den saften? :)
Det är ju droppar i havet minst sagt - Fun light ger 1 kcal / 100 ml drickfärdig dryck medans Godegårdens ger 0.4/100 ml drickfärdig dryck. (Onödigt vetande: Godegården spädes 1+4 medan Fun light späds 1+9, jag tycker däremot inte att man behöver större mängd G än F i tex Kesella). Så det kvittar ju egentligen.
Tycker godegårdens jordgubb är godare än Fun lighten - som däremot har godare limesmak - och för mig avgör smaken så jag är inte trogen nåt märke! :cheers:
Har för mig att Ica Handlarnas lightsaft har samma energiinnehåll och blandas som Fun lighten - men den är dyrare så den har jag inte testat.
Shit, lightsaft är ju en hel veteetenskaap.. :rolleyes: :D
King Grub
2003-04-03, 13:31
Ojdå! Hela 0.6 kcal mindre! Och här sitter man och häller i sig rena kaloribomben med 1 kcal per deciliter! ;)
Ojdå! Hela 0.6 kcal mindre! Och här sitter man och häller i sig rena kaloribomben med 1 kcal per deciliter! ;)
*asg* Jaa... men jag saaa ju faktiskt att det var droppar i havet..:em: Tänkte mest öppna ögonen för att fun light inte har monopol på att göra god lågenergidricka!
Kan ju skrämma upp Actionman med att ett tuggummi ger 2 kcal också, så om han tuggar "några påsar" så blir det 100-200 kcal extra minst.. :D
(Svar: Nej.. jag ÄR inte så paranoid.. höll på bli pga lågkcaldiet som jag numera övergett till förmån att äta mig mätt, nöjd och glad utan att gå till överdrift åt ngt håll.. :thumbup: )
Förresten så vet jag faktiskt inte vad det är Actionman är ute efter för tips? Nåt att tugga på.. ska det ge fett, protein, eller kolhydrater? Eller ingetdera? (tugga på en studsboll?:naughty: )
tugga torkat kött kanske vore ngt. :)
Langster
2003-04-03, 14:49
Råkar veta att det finns "en kostillskottsförsäljare som är medlem på detta forum" som säljer just torkat kött!;)
Langster: Torkat kött kan man också köpa i matvaruaffären... ett stort stycke som man hänger i skafferiet och karvar en bit av när man vill ha. Torkad fårfiol som man värmt över eld är ju en delikates, renkött äter jag lätt ett hekto åt gången. :eating:
ivandrago
2003-04-03, 16:30
På NK har de spanskt, torkat griskött som är flera år gammalt för 1500kr kilot :). Skulle vara intressant att smaka. Kan inte tänka mig något som smakar 1500kr kilot-gott :MrT:
Jag vet att tuggummi innehåller en hel del!!! kalorier... Frågan är hur mycket det går åt i energi när man tuggar dem... hm... :D
King Grub
2003-04-03, 18:09
Om du tuggar 1 bit i 30 minuter har du förbrukar dubbelt så mycket energi som biten innehöll! Har jag läst, i alla fall.
Om du tuggar 1 bit i 30 minuter har du förbrukar dubbelt så mycket energi som biten innehöll! Har jag läst, i alla fall.
:D Ja om det stämmer så e det ju bara att jag tuggar på bäst jag kan... :D
Originally posted by Action
:D Ja om det stämmer så e det ju bara att jag tuggar på bäst jag kan... :D
Och vad var det för fel på mitt förslag att tugga på en studsboll då?? :rolleyes: Inga kcal alls juh... ;) :D
Originally posted by Action
Jag vet att tuggummi innehåller en hel del!!! kalorier... Frågan är hur mycket det går åt i energi när man tuggar dem... hm... :D
8kcal i timmen :thumbup:
King Grub
2003-04-04, 08:27
Originally posted by Janna
8kcal i timmen :thumbup:
Vilken käkfrekvens räknar du med då? Sedan inverkar ju tuggmotståndet på olika fabrikat. :D
antar att de måste räknat på ett medelvärde av tuggmotståndet och normal tuggfrekvens
King Grub
2003-04-04, 09:47
Det var inga seriöst menade frågor. ;)
Det var inga seriöst menade frågor. ;)
det förstod jag väl men jag svarade för jag tyckte inte det va nåt speciellt roligt inlägg
/janna som i vanliga fall har världens sämsta humor o tycker allt är kul - idag är ingen vanlig dag
Jag brukar dricka kaffe med sötningsmedel, kakao och minimjölk/sojamjölk när jag defar som godisersättning.
Gillar man rent starkt kaffe är det förstås bättre.
Har du ett stort tuggbehov bara så kan du testa att tugga hela linfrö och att lägga in mycket grönsaker med mycket lite kalorier som en del utav dieten.
Finncrisp vilket är tunna surdegsrågknäckebröd, är kalas att tugga på. Man kan även baka sina egna surdegsrågknäckebröd om man har surdeg hemma.
Yngve
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.