Logga in

Visa fullständig version : Sätta in pengar

vedor
2007-06-28, 23:11
Hej!
När man går till banken och ska sätta in pengar på ett konto, sätts pengarna in direkt då eller kan det ta några dagar?

Mvh

Rahf
2007-06-28, 23:12
Direkt om det är ett svenskt konto, vet ej med internationella.

Flygplan
2007-06-29, 06:27
Nja. Om det ar tva olika banker tar det nagra timmar eller ev. nasta arbetsdag. Jag har konton i SEB och Nordea, om jag for over pa morgonen har jag pengarna precis innan banken stanger.

Samma sak da jag fatt pengar overfort fran FSB.

Dnepr
2007-06-29, 07:21
Nja. Om det ar tva olika banker tar det nagra timmar eller ev. nasta arbetsdag. Jag har konton i SEB och Nordea, om jag for over pa morgonen har jag pengarna precis innan banken stanger.

Samma sak da jag fatt pengar overfort fran FSB.

Vem har pratat om överföring? Han sa ju om man går in på banken. Då sätts pengar in på direkten.

nim
2007-06-29, 09:34
Hej!
När man går till banken och ska sätta in pengar på ett konto, sätts pengarna in direkt då eller kan det ta några dagar?

Mvh

Pengarna kommer in direkt om kontot är på samma bank annars så bokförs dom dagen efter.

Dnepr
2007-06-29, 09:40
Pengarna kommer in direkt om kontot är på samma bank annars så bokförs dom dagen efter.

Vadå om kontot är på samma bank? Läser ni inte vad han skriver? Han säger ju att han går in på banken. Pengarna kommer in direkt.

coxie
2007-06-29, 10:08
Kommer du med kontanter så skall det gå med än gång, ska du flytta pengar mellan konton så kan det ta upp till en bankdag (om det är olika banker).

hahavaffan
2007-06-29, 10:17
Vadå om kontot är på samma bank? Läser ni inte vad han skriver? Han säger ju att han går in på banken. Pengarna kommer in direkt.Men afan att vi kan läsa. Men vi kan ju inte vara 100% säker på att han menar att han tänker gå in på just den banken där kontot finns.

nim
2007-06-29, 11:27
Vadå om kontot är på samma bank? Läser ni inte vad han skriver? Han säger ju att han går in på banken. Pengarna kommer in direkt.

Låt säga att man inte har internetbanken och vill sätta in pengar på tex Kaupthing Bank. Hur skulle du göra då?

Dnepr
2007-06-29, 11:47
Men afan att vi kan läsa. Men vi kan ju inte vara 100% säker på att han menar att han tänker gå in på just den banken där kontot finns.
Lite dumt att gå in på Nordea när kontot finns på SEB. Jag hoppas och antar att han går in på den banken där kontot finns.
Låt säga att man inte har internetbanken och vill sätta in pengar på tex Kaupthing Bank. Hur skulle du göra då?

Vad har det med denna tråden att göra?

Pudzianovski
2007-06-29, 11:50
Haha ! :D Stackars Dnepr

nim
2007-06-29, 11:53
Lite dumt att gå in på Nordea när kontot finns på SEB. Jag hoppas och antar att han går in på den banken där kontot finns.

Vad har det med denna tråden att göra?

Du började ju å dryga dig utan att ha en aning om vad du skriver. Jag gav ett exempel på ett fall då man går till sin bank och betalar till ett konto i en annan. Det finns ju massor med banker där jag tror du får problem att hitta ett kontor att gå till.

Dnepr
2007-06-29, 11:57
Du började ju å dryga dig utan att ha en aning om vad du skriver. Jag gav ett exempel på ett fall då man går till sin bank och betalar till ett konto i en annan. Det finns ju massor med banker där jag tror du får problem att hitta ett kontor att gå till.

Nu såg jag att ditt första inlägg inte var så himla pjåkigt. Nu har han fått flera direktiv i rätt riktning. Hoppas nu bara inte att det är Pantbanken det handlar om.

hahavaffan
2007-06-29, 12:21
Lite dumt att gå in på Nordea när kontot finns på SEB. Jag hoppas och antar att han går in på den banken där kontot finns. Jo, självklart. Men det är inte alltid man vet hos vilken bank kontot finns. Man kanske bara får ett clearingnummer och ett kontonummer.

Dnepr
2007-06-29, 12:31
Jo, självklart. Men det är inte alltid man vet hos vilken bank kontot finns. Man kanske bara får ett clearingnummer och ett kontonummer.

Och förhoppningsvis ett namn. Annars kan pengarna hamna fel, men det kan dom inte om man även har ett namn. (eller då minimerar man risken så mycket man kan)

Men visst - scenariot att han bara har ett clearing & kontonummer och dessutom går in på "fel" bank, är ju inte så troligt. Ska bli kul att se vad han säger.