JockeH
2007-06-28, 19:55
Ja jag har tidigare försökt och misslyckats, 2 ggr rättare sagt under 3 år. Men nu e det slut med det roliga fusket.
Efter att ha lagt på sig skengravidskilon, julmatkilon så fick jag nog. Inga kläder i garderoben passar inte. Gått från stor S i t-shirt till Large.. strlk 32 i mijdan på byxor till stor 34 *screwy* *gah!*
+ 8 kg på 1 år..
Har sedan mars kört på gymmet, morgonpromenade och olika dietscheman.. tappat ~5 kg på detta men nu står det still.
Har bett om lite hjälp på traven och fått kanonrespons. Så nu jäklar är motivationen på topp!!
Nu kör vi.
Fettmätning av kropp idag.
Längd 177cm
Ålder 30
Vikt 83.1kg (eftermiddagsvikt, all framtida vägning kommer ske på morgonen)
BMI 26.5
BMR 8309 kJ
1986 kcal
Fat% 16.7%
Fat mass 13.9kg
FFM 69.2kg
TBW 50.7kg
Viktigast är ju nu för mig magen.. Fat% ligger under 15 på armar och ben. Men magen ser värre ut.
Fat% 18.2%
Fat mass 8.2 kg
Detta ska ner till mycket lägre siffror.
Och självklart är en journal roligare med bilder.
men det kommer senare..
more info to come
Efter att ha lagt på sig skengravidskilon, julmatkilon så fick jag nog. Inga kläder i garderoben passar inte. Gått från stor S i t-shirt till Large.. strlk 32 i mijdan på byxor till stor 34 *screwy* *gah!*
+ 8 kg på 1 år..
Har sedan mars kört på gymmet, morgonpromenade och olika dietscheman.. tappat ~5 kg på detta men nu står det still.
Har bett om lite hjälp på traven och fått kanonrespons. Så nu jäklar är motivationen på topp!!
Nu kör vi.
Fettmätning av kropp idag.
Längd 177cm
Ålder 30
Vikt 83.1kg (eftermiddagsvikt, all framtida vägning kommer ske på morgonen)
BMI 26.5
BMR 8309 kJ
1986 kcal
Fat% 16.7%
Fat mass 13.9kg
FFM 69.2kg
TBW 50.7kg
Viktigast är ju nu för mig magen.. Fat% ligger under 15 på armar och ben. Men magen ser värre ut.
Fat% 18.2%
Fat mass 8.2 kg
Detta ska ner till mycket lägre siffror.
Och självklart är en journal roligare med bilder.
men det kommer senare..
more info to come