Visa fullständig version : En snubbe sitter och räknar till en miljon (live)
http://millioncount.com/
Haha :D En bit kvar.
Slartibartfast
2007-06-28, 17:02
Men-för-helvete.
Kollat i 6.15
Jag är hooked.. som fan :/
snacka om pucko @_@
har han inget liv eller...?
PS: verkar som han bunkrat upp med rejält med vatten på burk ;o
Försöker väl få in pengar till "välgörenhet". Såna här projekt brukar, konstigt nog, bli ganska populära.
Försöker väl få in pengar till "välgörenhet". Såna här projekt brukar, konstigt nog, bli ganska populära.
du bidrar ju själv till det
Han räknar ju inte? sitter bara o jiddrar i köket
Väldigt konstigt men funkar det så är det bra
du bidrar ju själv till det
Ja? Lol. Förstår inte din poäng.
Ja? Lol. Förstår inte din poäng.Du bidrar med att göra projektet populärare samtidigt som du tycker det är konstigt att såna här projekt blir populära. Kan du lista ut varför du skapade denna tråden är det inte konstigt längre.
Du bidrar med att göra projektet populärare samtidigt som du tycker det är konstigt att såna här projekt blir populära. Kan du lista ut varför du skapade denna tråden är det inte konstigt längre.
Såklart jag inser att jag gör det populärare. Det jag menar är att konstiga projekt ofta lockar stor publik.
Fan va kul om han räknar fel och måste börja om från början. :D
Löjtnant Blank
2007-06-28, 19:55
Ska inte någon skriva att han har för mycket fritid snart?
Fan va kul om han räknar fel och måste börja om från början. :D
"974.875, 974.876, 974.87... um... crap!"
XD
Patrik Cutler
2007-06-28, 20:13
när jag blir arg brukar jag räkna till 10
Nitrometan
2007-06-28, 20:13
Mycket härligare för tio år sen eller nåt när en snubbe hade memorerat typ tusen decimaler på pi och läste upp dem live inför publik (tror det var i Cambridge) utan stödanteckningar.
Mycket härligare för tio år sen eller nåt när en snubbe hade memorerat typ tusen decimaler på pi och läste upp dem live inför publik (tror det var i Cambridge) utan stödanteckningar.
1000 var ju inte SÅ mycket, jag har lyckats lära mig ungefär 60 på en timme som mest helt utan någon speciell teknik (trååååkig mattelektion), rekordet måste var mycket högre.
1000 var ju inte SÅ mycket, jag har lyckats lära mig ungefär 60 på en timme som mest helt utan någon speciell teknik (trååååkig mattelektion), rekordet måste var mycket högre.
Pfffffft :P
The Guinness-recognized record for remembered digits of pi is 67,890 digits, held by Lu Chao, a 24-year-old graduate student from China [3]. It took him 24 hours and 4 minutes to recite to the 67,890th decimal place of pi without an error
http://en.wikipedia.org/wiki/Pi#Memorizing_digits
Haha vilken störd jävel :D
Never Mind. Såg att han är på dag 11
http://en.wikipedia.org/wiki/Pi#Memorizing_digits
Tackar, DET är imponerande! (Inte för att 1000 är dåligt det heller.)
Nitrometan
2007-06-28, 20:38
Det var Daniel Tammet jag tänkte på.
Now he is 26, and a mathematical genius who can figure out cube roots quicker than a calculator and recall pi to 22,514 decimal places.
http://www.guardian.co.uk/weekend/story/0,,1409903,00.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Tammet
Det var visst i Oxford han gjorde det. 14:e mars 2004.
om han i genomsnitt per dygn räknar en siffra var 15'e sekund kommer det där ta ca 174 dagar :smash:
tror han kommer ge upp
Hittade på wiki:
"Ramanujan claimed he had a dream in which the goddess Namagiri appeared and told him the true value of pi. [4]"
Haha, tyckte detta var roligt. :D
Never Mind. Såg att han är på dag 11
ah ok. då räknar han lite snabbare. tar väl 'bara' 100 dagar då :D
Nitrometan
2007-06-28, 20:51
Hittade på wiki:
"Ramanujan claimed he had a dream in which the goddess Namagiri appeared and told him the true value of pi. [4]"
Haha, tyckte detta var roligt. :D
Skulle pi vara 4?
Skulle pi vara 4?
[x] brukar oftast vara källhänvisning.
mangemani
2007-06-28, 20:53
lika intressant som att sitta och lyssna på låten 99 bottles of beer on the wall...
Jackie Dee
2007-06-28, 20:58
Haha, vilken jävla ide. Hoppas han får en stor del av sponsor kakan..
Komma ihåg pi med 64000 decimaler är fan helt otroligt, helt otroligt.
Jag har haft det i hörlurarna i en 30 min nu. Det är ju hypnotiskt.
Herregud vad lång tid det kommer att ta... Riktigt strongt gjort att ha orkat så långt som han gjort och att faktiskt hålla koll på siffrorna
super_sorken
2007-06-28, 21:36
han har ju en skärm som han tittar på .. han klickar ju på kontrollen hela tiden ;).. alltid ska dom fuska . va det än är ;)
Nu pratar han i tele*popcorn*
Jackie Dee
2007-06-28, 22:16
Tror ni man skulle hinna räkna till en miljard under sin livstid om man räknar all sin vakna tid. talen blir ju ganska långa när man kommer till trehundramiljonerfemhundraåttioniotusensexhundrafe mtionsju
StarkeMats
2007-06-28, 22:28
haha de där va de sjukaste någonsin, skadat och ens komma på tanken och mer skadat att genomföra det.
haha de där va de sjukaste någonsin, skadat och ens komma på tanken och mer skadat att genomföra det.
Skadat att tjäna pengar?
är han klar nu? =( damnit
eller pausar han?
"I am approximately on number:
137000"
Det kommer ta ett par veckor innan han är klar så du kan ta det lugnt
Skulle pi vara 4?
Nej det var en källhänvisning, borde tagit bort den. Tyckte bara hela grejen att han drömde om pi var komisk.
Patrik Cutler
2007-06-29, 19:11
Haha, vilken jävla ide. Hoppas han får en stor del av sponsor kakan..
Komma ihåg pi med 64000 decimaler är fan helt otroligt, helt otroligt.
det var inga siffror som han hade memorerat. han är så jävlig på matte. en savant, ett underbarn.
hur ofta är det han räknar?
Scroll ner så finns det lite info
What is his daily goal?
Jeremy is aiming to count for 16 hours per day (minus break time). Depending on the day’s distractions, we anticipate 12000-15000 numbers per day.
kan ingen bara tvär kolla hur många sek varje nummer tar räkna ut lite snabbt ungefär hur många timmar det tar att räkna till 1000000 från där han är nu? =)
dock står det ju we anticipate 12000-15000 numbers per day. :p
Tricklev
2007-07-11, 03:09
Nu ringde telefonen, fyfan vad intressant.
Tricklev
2007-07-11, 03:14
Grymmt söt hund han har, kom förbi och voffade lite nu.
Tricklev
2007-07-11, 03:24
Nu snackade han med hunden också, jag är helt fast.
Han är över 800 000 nu och inne på dag 71!
Eftersom jag har bumbat den förut så vore det väl synd att inte bumpa den en gång till nu när han snart är klar. Han är på 999 000 och har alltså 1000 kvar att räkna och ska vara klar innan kl 01.
89 dagar tog det:D
NiXPhoenix
2007-09-14, 23:26
Så givande!
Tänk vad han bidragit till den här världen.
Jag räkna till tusen en gång när jag var liten. :D
Service Unavaliable :/
Hade ju varit kul att se slutet.
Service Unavaliable :/
Hade ju varit kul att se slutet.
Testa att uppdatera! Jag fick det problemet förut men har sidan uppe nu. 700 kvar
Han räknar ju inte. *grr27*
Edit: Nu kom han igång igen.
Haha, Köpes! ett liv, billigt!
Testa att uppdatera! Jag fick det problemet förut men har sidan uppe nu. 700 kvar
Funkade nu:thumbup:
Ser att han har sparat till slutspelsskägg också :D
Oh, mera chicken dance! :laugh:
Absinteh
2007-09-15, 01:13
Mycket intressant.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.