Logga in

Visa fullständig version : Laglig "clen"?

Camel
2003-03-31, 21:20
Ngn. som har tips på en fettförbrännare som funkar ungefär som clenbuterol men som är laglig? Vill ha något att variera "E/C/A" med under deffen....

z_bumbi
2003-03-31, 21:25
Fem minuter extra i en trappa varje morgon.

Varför letar du efter något som är lagligt när du redan använder en produkt som är förbjuden att sälja i Svergie ?

Viveqa
2003-03-31, 22:01
Ephedra är lagligt (örten som efedrin utvinns ur), koffein också, vilket utav många ses som ett starkare stimulantia än efedrin.

Den fettförbrännande effekten utav efedrin/koffein är som z_bumbi nämner tämligen värdelös, effekten ligger snarare i att du får mer energi och då indirekt förbränner mer samt att efedrinet verkar aptitdämpande.

z_bumbi
2003-03-31, 22:42
Heroinegirl: Efedrin är av någon konstig anledning tillåtet vid träning men inte vid tävling (som jag har förstått det i alla fall), tycker detta verkar konstigt men eftersom jag varker använder efedrin (eller för den delen tävlar i någon idrott) så har jag inte kollat upp vad som gäller.
Ingen typ av efedrin (Syntetiskt eller "naturligt") är tillåtet att sälja i Sverige, att halvskumma handlare inte följer reglerna är ju en annan femma.

Tanman
2003-04-01, 08:42
Japp, E är tillåtet vid träning men inte vid tävling. Så är det med koffein också faktiskt men där har man satt ett gränsvärde vid tävling. Inom styrkeidrotten känns det som om det inte spelar så stor roll att E är förbjudet vid tävling då det ändå är för sent då..i uthållighetsidrott är det en annan sak då E kan stimulera fettfrisättningen och på så sätt spara glykogen.

Greenman
2003-04-01, 11:05
lagligt och lagligt, du får ha effedrin i blodet, men det betyder inte att du får handskas med rena effedrinprodukter utan tillstånd (t.ex ett recept).

Viveqa
2003-04-01, 14:07
Det finns lagar för hela samhället och det finns kagar för idrottens egen värld.

I samhället så är innehav och bruk utav efedrin utan recept brott mot läkemedelslagen, i idrootens värld räknas efedrin som doping vid tävling, men ej vid träning.

z_bumbi
2003-04-01, 14:16
Med andra ord så anmäler man eventuellt efedrinbruk vid vanliga dopningstester till polisen även om det inte är vid tävling, ser ingen annan lösning utan att bryta mot lagen.
Man kanske inte blir avstängd från idrotten men får i alla fall en polisanmälan att handskas med vilket verkar kul, har gymet sen egna regler så kan man ju bli utslängd från gymet också.

ABC123
2003-04-01, 14:36
Är det? Enligt bland annat dopingjouren går ephedra och efedrin under samma regler. Man får inneha och använda (ej vid tävling) det, men inte sälja. Det är även lagligt att ta in ephedra och efedrin från utalandet (inom eu och i mängder som inte överskrider egetbruk).

Viveqa
2003-04-01, 15:48
Enligt polisen så är innehav av efedrin olagligt ;) , men ej ephedra.

Men innehav utav efedrin för eget bruk är ett så pass ringa brott att de antagligen inte ens väljer att åtala för det, lika allvarligt som att ha en karta pecillin hemma trots att du inte fått det på recept etc... Säljer du därimot receptbelagda läkemedel så kan du vänta straff.

z_bumbi
2003-04-01, 16:14
Heroinegirl: Har i ofs inte pratat med någon inom polisen om detta men då båda är läkemedelsklassade så borde båda vara förbjudna enligt samma lag.
Att det är ett ringa brott och antagligen inte leder till någon påföljd kan jag nog tänka mig, vill mer göra folk uppmärksamma på att det är inte vilket vitaminpiller som helst som många som tränar tycks tro.

Camel
2003-04-03, 18:29
Originally posted by z_bumbi
Fem minuter extra i en trappa varje morgon.

Varför letar du efter något som är lagligt när du redan använder en produkt som är förbjuden att sälja i Svergie ?

Har en av de lagliga "E/C/A" liknande preparaten... Funkar faktiskt lika bra det om jag jämför med vänner som anv. det "olagliga"..

AciDBL00D
2003-04-03, 19:05
Men vill man egentligen använda preparat som är olagliga. Någon anledning måste det ju finnas även om det inte är helt olagligt...

Muskelsmurfen
2003-04-04, 00:04
Camel>Har DU testat en riktig ECA-stack? Olika människor reagerar olika.
Har dina vänner testat den "Svenska" ersättaren?

isakssonmartin
2003-04-04, 22:15
kan säga att clenbuterol är helt olagligt vare sig du tränar eller tävlar

Muskelsmurfen
2003-04-04, 22:55
Hmmm, har för mig att tullen inte får beslagta Clen då det är medicin eller något sånt? Effe får de inte stoppa i.a.f.
Någon som vet reglerna för vad tullen får och inte får stoppa? Mycket kanske, tror och hoppas runt preppen i gråzonen...

Greenman
2003-04-05, 01:32
tullen får stoppa i princip vad de vill.....

Linda
2003-04-05, 10:55
Finns ett ephedra preparat som heter Lepigen som är fettförbrännande. Innehåller ephedra, guarana och koffein (har jag för mig). Kolla deras hemsida www.lepigen.nu.

Muskelsmurfen
2003-04-05, 16:10
Greenman>Tullen får inte alls beslagta saker godtyckligt, det finns strikta regler. Frågan är bara vad dessa regler är?

Camel
2003-04-06, 11:11
Originally posted by Gillerstedt
Camel>Har DU testat en riktig ECA-stack? Olika människor reagerar olika.
Har dina vänner testat den "Svenska" ersättaren?

Har visserligen testat äkta "effe" men jag gillar de lite svagare varianterna bättre. Är inte ute efter "träningsboosten" hos efedrinet utan de förbrännande och till viss del antikatabola egenskaperna. Vanlig efedrintablett får mig lite väl "uppskruvad" så att säga. Sedan vill jag egentligen hålla mig till det som är tillåtet här, även om det säkert kan vara minst lika påfrestande för kroppen med dessa preparat.

z_bumbi
2003-04-06, 11:51
Gillerstedt: Det är något med att leverans från land utanför EU eller tvärtom som gör att man kan föra in vissa medel, har för mig det hade något med att göra vilken klassning de har i regelverket.
Var uppe på tv får några månader sedan.