Visa fullständig version : Bra restauranger i Sthlm!?
LadyInsane
2007-06-27, 01:07
This is what I want:
-Bra priser. Upp mot 150/rätt men inga monstersummor på flera hundra tack.
-Bra service.
-Mysig lokal.
Behöver inte befinna sig i city. Många guldkorn ligger i förorterna.
Jag är trött på Food-courts, Sushi-hak och Italien cuisine som endast serverar pizza/pasta.
Sådär, berätta nu, vilken är er favoritrestaurang?
Jag kan inte garantera att priserna är de du efterfrågar eftersom jag aldrig kommer ihåg vad det kostar men...
Arirang - Koreanskt, Luntmakargatan 45
Roppongi - Japanskt, Hantverkargatan 76
Elias Taverna - Grekiskt, Södermannagatan 8
Depå - Kalorirestriktivt, Mäster Samuelsgatan 10
...kommer säkert på fler sen.
Någon klockren italienare har jag däremot inte hittat (eller jo, men den är borta). Inte heller internationellt kök, gourmet. Dåligt.
dontomase
2007-06-27, 06:02
Finns en bra grek på Valhallavägen Kouzina bra priser och god mat. Sen är deras chokladkaka fantastiskt god ;-)
Finns en bra grek på Valhallavägen Kouzina bra priser och god mat. Sen är deras chokladkaka fantastiskt god ;-)
Håller med. Det är ett bra ställe.
Eddie Vedder
2007-06-27, 07:53
Little Persia på söder, troligtvis min favoritrestaurang i Stockholm. Persisk mat, skitmysig restaurang med hälften middagsgäster och hälften folk som mer hänger och dricker och umgås.
Avspänt och trevligt.:thumbup:
....och gott.*drool*
Östgötakällaren. Kanon gott.
Sofia4_4
2007-06-27, 08:07
Little Persia på söder, troligtvis min favoritrestaurang i Stockholm. Persisk mat, skitmysig restaurang med hälften middagsgäster och hälften folk som mer hänger och dricker och umgås.
Avspänt och trevligt.:thumbup:
....och gott.*drool*
+10000...
fruktansvärd god mat och väldigt bra inredning och atmosfär.
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&advert_code=19072705&nimbus_id=770532&referring_what=cs&search_word=Little+Persia&geo_area=Stockholm
Eddie Vedder
2007-06-27, 08:10
+10000...
fruktansvärd god mat och väldigt bra inredning och atmosfär.
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&advert_code=19072705&nimbus_id=770532&referring_what=cs&search_word=Little+Persia&geo_area=Stockholm
Åh vad kul, en till som tycker om den. Käkade där senast 19:e maj, efter att ha sprungit Kungsholmen runt på dagen. Det smakade BRA.:thumbup: *drool*
Har du käkat det där köttet i lerkrukan? Det är ju typ husets special där, fruktansvärt gott!:thumbup:
Sofia4_4
2007-06-27, 08:17
Åh vad kul, en till som tycker om den. Käkade där senast 19:e maj, efter att ha sprungit Kungsholmen runt på dagen. Det smakade BRA.:thumbup: *drool*
Har du käkat det där köttet i lerkrukan? Det är ju typ husets special där, fruktansvärt gott!:thumbup:
nej, det har jag inte gjort. Min favoriträtt är den men auberginer. och kycklingfile i granatäpple sås. den ser lite skumt ut för det är en svart röra men det är såååååå god.
LadyInsane
2007-06-27, 09:00
Tack för alla svar! Även om man har stor aptit kan det vara svårt att hinna upptäcka en massa trevliga ställen. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.