handdator

Visa fullständig version : Reagge beat? Hjälp jag blir galen ffs!

zeusden1
2007-06-26, 22:06
Hej! Skulle någon kunna förklara för mig hur man spelar reagge beats? Det går bara inte. Hur jag än gör så funkar det inte!
Håller man bar é och på vartannat slag så ska man muta? Jag gör det, men det funkar inte!
För er som inte förstod så handlar denna (ganska onödiga) tråd om gitarr.

zeusden1
2007-06-26, 22:34
bumb! :)

Liten Men Fet
2007-06-26, 22:36
Baktakt?

zeusden1
2007-06-26, 22:37
Baktakt?

?:smash:*gah!*

Fagen
2007-06-26, 22:43
Hej! Skulle någon kunna förklara för mig hur man spelar reagge beats? Det går bara inte. Hur jag än gör så funkar det inte!
Håller man bar é och på vartannat slag så ska man muta? Jag gör det, men det funkar inte!
För er som inte förstod så handlar denna (ganska onödiga) tråd om gitarr.

Det finns två sätt för att få till det du är ute efter. 1) Det norderoupesika sättet. Räkna takten högt för dig själv a´la: "ett, två, tre, fyr - ett, två, tre, fyr". Slå sedan an ditt prefererade ackord endast på "två" och "fyr". Låt dock inte ackordet ringa ut och spilla över de andra taktslagen (dvs "ett" och "tre"), utan "muta" ackordet, som du uttrycker det. 2) Det västindiska sättet. Ta fyra till sju bloss på en marujanacigarett. Försök spela på "ett" och "tre" och voila, it´s reggeamusic, maaan.

stevebc
2007-06-26, 22:44
För er som inte förstod så handlar denna (ganska onödiga) tråd om gitarr.Stampa i takt till musiken (om musiken inte går i baktakt) och slå ackordet när foten är högst upp.

zeusden1
2007-06-26, 22:46
Det finns två sätt för att få till det du är ute efter. 1) Det norderoupesika sättet. Räkna takten högt för dig själv a´la: "ett, två, tre, fyr - ett, två, tre, fyr". Slå sedan an ditt prefererade ackord endast på "två" och "fyr". Låt dock inte ackordet ringa ut och spilla över de andra taktslagen (dvs "ett" och "tre"), utan "muta" ackordet, som du uttrycker det. 2) Det västindiska sättet. Ta fyra till sju bloss på en marujanacigarett. Försök spela på "ett" och "tre" och voila, it´s reggeamusic, maaan.

Haha, nää CB finns det inte så gott om. just nu

zeusden1
2007-09-20, 21:31
Det var inte så svårt!

Honken
2007-09-20, 21:36
Som sagt ovan, baktakt.

Röda_Lacket
2007-09-20, 22:01
http://www.youtube.com/watch?v=75elopAE24k&mode=related&search=

panzerpig
2007-09-20, 22:33
japp baktakt. enkelt förklarat är att gitarren spelar mellan trumslagen.

försöker lära min tjej spela gitarr. hon fastnar lätt i baktakt omedvetet. låter coolt, allt blir reggae :)