Visa fullständig version : Microsoft visar framtidens teknik
MasterChief
2007-06-25, 09:55
http://www.microsoft.com/surface/
Läckert. *drool*
Ja verkligen:
CZrr7AZ9nCY
tossefar
2007-06-25, 10:03
Är stora touchscreens verkligen nytt?
nananana brad pitt? That don't impress me much.
MasterChief
2007-06-25, 10:04
Gränssnittet ffs!
Gränssnittet ffs!
Du menar stort arsle bord-gränssnittet?
MasterChief
2007-06-25, 10:11
Du menar stort arsle bord-gränssnittet?
Ja! Nu kan man ju lägga upp dasken direkt på bordet när man kör cam. Slippa olla skärmen ftw
Touchscreen i sig säger ju rätt lite, få nuvarande har ju t.ex. multi touch. Samt det är ju alltid intressant att se dedikerad mjukvara som är lite bättre.
Angående storleken. Den passar rätt bra för vad som är deras målgrupp nu i början. Typ affärer, teater etc.
Hahahaha. Tanken av vad Surface gör då kan ju bli galen.
Totalt meningslöst.. "nu slipper du leka med dina barn, nu kan du se dem leka själva".. pinsamt
MasterChief
2007-06-25, 10:23
Totalt meningslöst.. "nu slipper du leka med dina barn, nu kan du se dem leka själva".. pinsamt
Varför skulle det bli så? Kan du inte bestämma själv hur du använder datorn?
Du menar den filmen som var en uppenbar parodi?
Varför skulle det bli så? Kan du inte bestämma själv hur du använder datorn?
...
Vad fyller den för funktion som vi inte redan har?
MasterChief
2007-06-25, 14:05
...
Vad fyller den för funktion som vi inte redan har?
Smidigt, intutivt osv.
Är du lika aptråkig när det kommer till val av bilar, kläder, tv osv?
aptråkig? Nej, jag kör inte runt i en ny mini cooper med gps trots att jag bara kör på ställen jag känner till iklädd peter siepen-utklädnad snackandes i den nyaste häftigaste mobilen med Den gråtande bäbisen som ringsignal.
Smidigt?... snälla, en digitalkamera är smidig, detta är bara onödigt
MasterChief
2007-06-25, 14:15
aptråkig? Nej, jag kör inte runt i en ny mini cooper med gps trots att jag bara kör på ställen jag känner till iklädd peter siepen-utklädnad snackandes i den nyaste häftigaste mobilen med Den gråtande bäbisen som ringsignal.
Smidigt?... snälla, en digitalkamera är smidig, detta är bara onödigt
Du dissar en teknik du aldrig testat och som inte ens finns (på riktigt). Något får mig att tänka på Gates kända citat:
"640K ought to be enough for anybody."
Andy.da.wohoo
2007-06-25, 14:21
Ja verkligen:
CZrr7AZ9nCY
1+
:thumbup:
Du dissar en teknik du aldrig testat och som inte ens finns (på riktigt). Något får mig att tänka på Gates kända citat:
"640K ought to be enough for anybody."
http://www.faktoider.nu/640kb.html
MasterChief
2007-06-25, 14:35
http://www.faktoider.nu/640kb.html
Jag visste att någon smartass skulle dra upp det där (och förstöra ett bra citat).
Får väl ta en liknande då:
"There is no reason for any individual to have a computer in their home.
-Ken Olson (President of Digital Equipment Corporation) at the Convention of the World Future Society in Boston in 1977"
Men det är ju inte bara en touchscreen. Tanken är att man ska kunna placera enheter på skärmen och direkt få upp informationen från den på skärmen. Lägg till exempel en digitalkamera på bordet, och bilderna dyker upp på skärmen. Om man kan få det säkert så kan det säkert användas med betalkort i affärer också. Lägg kortet på bordet bara, eller nåt. Ja, och en massa annat trams.
Men inget av det funkar väl idag. Men det kan bli grymt.
Men det är ju inte bara en touchscreen. Tanken är att man ska kunna placera enheter på skärmen och direkt få upp informationen från den på skärmen. Lägg till exempel en digitalkamera på bordet, och bilderna dyker upp på skärmen. Om man kan få det säkert så kan det säkert användas med betalkort i affärer också. Lägg kortet på bordet bara, eller nåt. Ja, och en massa annat trams.
Jag skulle bli svårt imponerad av den där manicken om den lyckades locka av min kamera dess bilder.
Microsoft Surface är en enda vacker demo-effekt. Alla ser direkt nyttan med saker som har sådana [nyttor].
Jag skulle bli svårt imponerad av den där manicken om den lyckades locka av min kamera dess bilder.
Microsoft Surface är en enda vacker demo-effekt. Alla ser direkt nyttan med saker som har sådana [nyttor].
Försöker du säga emot mig? I så fall misslyckas du.
Försöker du säga emot mig? I så fall misslyckas du.
Sure. Berätta hur den får ur bilderna ur min kamera. Vad har jag för modell?
MasterChief
2007-06-25, 15:28
Är det så jävla svårt att pilla in minneskortet i läsaren i datorn då för helvete. Vilket jävla trams. Fy fan. Gayradarn slår fan i taket. Fan.
/Griip från MC:s jävla toppmoderna skitdator (MC, den jäveln, sitter väl på dasset och onanerar till M3. Fan. Den jävla bögen).
MasterChief
2007-06-25, 15:29
Analog kamera kanske?
/MC tillbaka efter runket
Vad är det du brukar säga? "Läs om, läs rätt"?
När, och om, det blir standard, så kommer det ju säkerligen bara fungera tillsammans med enheter som är kompatibla med grunkan.
Haters.
Ni fattar ju inte hur det här kommer att revolutionera internetporren.
Haters.
Ni fattar ju inte hur det här kommer att revolutionera internetporren.
Lägg dasen på skärmen så drar den ut de små hjältarna?
Muskelbyggaren
2007-06-25, 19:14
Borde man inte få nackproblem av att sitta framåtlutad?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.