Logga in

Visa fullständig version : Bull Run

NiXPhoenix
2007-06-24, 21:42
Tänkte bara tipsa om den här sköna realityserien som handlar om ett bilrace genom USA.

Andra avsnittet idag, 2255, tipsar lite väl sent, sorry för det men kolla nästa söndag annars. :)

http://kanal5.se/templates/page.aspx?id=20721

Första avsnittet var klart kul, det mesta är race men även nån liten "tekniktävling" och lite allmänt tjafs. Programledaren var ganska jobbig men man slipper se honom allt för mycket.

Raggis
2007-06-24, 21:43
Gumball 3000 > *.

mangemani
2007-06-24, 21:48
baah,trodde för första gången här på kollo det hade startats en historie tråd (om själva slaget bull run).
jaja,im out of here

NiXPhoenix
2007-06-24, 21:55
baah,trodde för första gången här på kollo det hade startats en historie tråd (om själva slaget bull run).
jaja,im out of here

Bilkörning är väl kul ;)

Ska kolla upp vad det var för slag, tycker man hört "Bull Run" en del. Tror mig iaf ha gjort det.

Kunde hitta noll info om serien på nätet btw. :em:

mangemani
2007-06-24, 21:59
Bilkörning är väl kul ;)

Ska kolla upp vad det var för slag, tycker man hört "Bull Run" en del. Tror mig iaf ha gjort det.

sök på amerikanska inbördes kriget så hittar du nog;)

NiXPhoenix
2007-06-24, 22:13

Kanal5 särskrev visst en engelskt titel... Så enkelt var det.
http://www.tv.com/bullrun/show/70696/summary.html?q=Bullrun&tag=search_results;title;0

NiXPhoenix
2007-07-01, 21:36
Bump. ;)

Det är en bra serie!!
Idag kommer Murcielagon åka ut antagligen, lite synd.

Liten Men Fet
2007-07-01, 23:10
Fast det känns fånigt, en liten bil med stor tank och en liten turbodiesel motor hade ju spöat allihoppa för att den inte behöver tanka så ofta. Dessutom kör dom ju som krattor och inte fan kan dom läsa kartor heller.

Vad är det för mening med en lamborgihini eller stor törstig charger om man håller samma hastighet som resten av trafiken? Dessutom så verkar det ju vara en kamera bil som hänger på varje bil..

Sen är det ju inte troligt att TV bolaget har gett dom sitt tillstånd för att dom ska köra fort och riskera sina egna liv och andra trafikanters, hur skulle det se ut om det hände en allvarlig olycka under inspelningen? Dålig publicitet är en oerhörd underdrift.

Kul att titta på bilarna men ganska fånigt upplägg.

cennys
2007-07-01, 23:22
Goldberg! iaf

RösböJunior
2007-07-04, 00:12
har inte ens sett, men det verkar juh patetiskt?

Tacka vet jag Ultimate Rally (som iufs blev inställt sist)

Där är grabbar som satsar stora pengar på bilar & kan köra.
Vet några svenskar som byggde en porsche med 600hk + som ska klara av snitta en bra fart.

Liten_Men_Fet givetvis, jag tror dock man behöver en ganska stor diesel. gärna 8-10-12 cylindrar med stor slagvolym.
varför? för att kunna ha vridmoment i högre farter.

2000rpm&500N/m@ 150km/h med 5cylindrig är bra.
men ligga i 200++ kräver nog mer volym & sjukt högt dieseltryck:P