handdator

Visa fullständig version : Köpråd - Insp.DVD med HDD

Johan O
2007-06-24, 20:25
Ska köpa mig en inspelningsbar DVD med hårddisk, men undrar lite över det här med "stödda bildformat".

Har en 32" LCD-TV 1366x768 och undrar om jag ska satsa på en DVD-spelare som stödjer 720p eller kommer jag se någon skillnad om jag köper en som bara stödjer 480/576p som dom flesta lite billigare gör?
Kommer köra genom komponentutgången.

Tips på spelare med hårddisk (160gb) under 3000kr mottages tacksamt.

Just nu lutar det åt denna som finns för 2600kr på Siba
Toshiba: http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=130871

blekfet2
2007-06-24, 20:45
Om du ändå ska köpa en dvd med inspelning varför inte satsa en lite större peng istället för att få hem något halvtaskigt som du komma vilja kasta i väggen 2 månader efter inköpet?

blekfet2
2007-06-24, 20:46
Den du har länkat är juh i dagslägget sedd som gårdagens skit.

Johan O
2007-06-25, 15:33
Jag är inte gjord av pengar. Av samma anledning kör jag en flera år gammal Volvo och bor i en tvåa. Gårdagens skit får helt enkelt duga i många situationer...
Men tack för ett givande svar!:banned

Har inte HDMI uttag på TV´n och kommer köra med den ett par år till.
Därför känns det onödigt att köpa en 1080p spelare med 500gb hårddisk och blu-ray och allt annat jag kanske inte kan uttnyttja på flera år.

Men, till frågan; Är det kanske ändå vettigt att satsa på en som klarar 720p med tanke på Tv´ns "HD-ready" upplösning??

NiXPhoenix
2007-06-25, 15:45
Jag är inte gjord av pengar. Av samma anledning kör jag en flera år gammal Volvo och bor i en tvåa. Gårdagens skit får helt enkelt duga i många situationer...

Men, till frågan; Är det kanske ändå vettigt att satsa på en som klarar 720p med tanke på Tv´ns "HD-ready" upplösning??

Nej, men det är ofta inte bra att snåla heller... Jag tror du ska lägga ut åtminstone 3000, kanske 3500. Om du inte har råd, avstå då helt tills vidare istället för att köpa något halvdant.

Uppskalning till 720p kommer du ju bara ha nytta av när du kollar på köpedvder, antar att det inte blir något vidare resultat på inspelat material.
Jag vet inte om det är nödvändigt direkt...

Här kanske du kan hitta lite http://www.smartson.se/tester/ljud-bild/dvd.htm
Priser http://prisjakt.se/kategori.php?k=v576

Tror Panasonic är ett bra märke till exempel. Kanske inte så snygga men bra.

Du sitter med digital-tv eller?

MasterChief
2007-06-25, 15:49

Därför känns det onödigt att köpa en 1080p spelare med 500gb hårddisk och blu-ray och allt annat jag kanske inte kan uttnyttja på flera år.

Alltså...Om inte spelaren skalar upp bilden så gör ju TV:n det. I de billigaste och "äldsta" spelarna sitter det kretsar som är lika "usla" på det som din TV är.
Så jag tror inte skillnaden blir speciellt stor.

Jag föredrar själv Pioneers spelare. Har alltid funkat perfekt för mig.

blekfet2
2007-06-25, 16:12

Då sparar.

blekfet2
2007-06-25, 16:17
Köp det billigaste för sitter du framför en skräptv så kommer det se risigt ut i vilket fall som helst.