Visa fullständig version : Sova efter fest och alkohol!?
VARJE gång efter jag har varit på fest och druckit lite alkohol kan jag fan inte sova efter! Jag är halvvaken hela natten och jag yrar som fan. En sak som ALLTID händer är att jag får för mig att jag fortfarande är kvar på festen?! Jag är alltså Helt säker på att folk sitter runt om mig och pratar och festar..
Det är till och med så jag skäms över att jag ligger naken i sängen, eftersom alla människor sitter runt mig.. Helt sjukt :p Någon som känner igen sig?!
Du lär ju inte vara "lite full" om du tror att du fortfarande tror att du är kvar på festen. :D
DenSisteMohikanen
2007-06-24, 14:26
hahaha du är inte ensam...
ser hela tiden saker i rummet som liknar människor och drömmarna handlar också om fester och krogen.
Mitt tips när du är riktigt full och inte kan sova för du ligger och känner dig yr är att du tvingar dig att kräkas innan du går och lägger dig. Tryck ner ditt långfinger ner i halsen och framkalla kräk så känns det mycket bättre efteråt.
Se även till att sova med huvudet så högt upp som möjligt. Använd dubbla kuddar.
Ett råare alternativ är att supa ännu mer tills du blir medvetslös därhemma, så du inte har några problem med ett somna in menar jag.
Sundsarn
2007-06-24, 14:31
Eller så slutar man dricka i lagom tid så man inte är så full just när man ska sova. fast jag tycker ifs om att sova när jag är lite påverkad. *rolleyes*
Eller så är det inte alkoholen utan dom där pillren du tar tillsammans med alkoholen :smash:
VARJE gång efter jag har varit på fest och druckit lite alkohol kan jag fan inte sova efter! Jag är halvvaken hela natten och jag yrar som fan. En sak som ALLTID händer är att jag får för mig att jag fortfarande är kvar på festen?! Jag är alltså Helt säker på att folk sitter runt om mig och pratar och festar..
Det är till och med så jag skäms över att jag ligger naken i sängen, eftersom alla människor sitter runt mig.. Helt sjukt :p Någon som känner igen sig?!
har hänt mig en gång, yrade hela natten, kändes helstört, kanske hade feber lr nåt, ja vet inte men d e inge kul
Det e riktigt jobbigt :p När man kommer hem från en fest vill man kunna slappna av, släppa ut alla gaser man har hållt inne under kvällen, inte ligga o skämmas över att man e naken i sängen :S
Är det en viss typ av alkohol du blir sån av? Eller all? Det låte rju helt sjukt, drick mindre eller inte alls.
haha min polare berättade att efter att han rökt vattepipa så drömmer han att han rä en vattenpipa och alla sitter och röker honom. Kanske samma grej för dig? Han har dock inte kommit på något sätt att få det att sluta utan det blir alltid så efter han har rökt.
Är det en viss typ av alkohol du blir sån av? Eller all? Det låte rju helt sjukt, drick mindre eller inte alls.
Brukar man dricka annat än etanol? :S
haha min polare berättade att efter att han rökt vattepipa så drömmer han att han rä en vattenpipa och alla sitter och röker honom. Kanske samma grej för dig? Han har dock inte kommit på något sätt att få det att sluta utan det blir alltid så efter han har rökt.
Då är det nog mer än tobak i den pipan.
Drick mindre!
Däremot kan jag känna igen mig i en sak. Har jag druckit för mycket kan jag ligga och halvsova, och vid tillståndet mellan dröm och vakenhet kan jag ligga och höra alla röster från festen kvällen innan samtidigt som allt snurrar och man mår illa som fan. *spy*
hahavaffan
2007-06-24, 23:57
Du dricker för lite.
tossefar
2007-06-25, 00:04
Jag blir precis likadan. Jag dricker aldrig mycket heller, så jag misstänker hjärnfel.
jag veet :D haha fyfan alltså. det där stämmer. t.o.m förut när ja kom hem från träningarna ibland , så kunde jag inte somna pga jag satt och svarade på min tränare, helt upprätt i sängen. jag visste att ingen var där men jag svarade ändå och jag minns fortfarande att jag gjorde det liksom. samma om man var på ngt knattedisco när man va yngre; man vågade inte ens gå upp ur sängen pga man trodde det var folk där. även fast man visste att ingen var där. stört..
Puh! Inte ensam alltså :p Alltså det har nog itne så myckett med att jag dricker o göra.. För på en fest för 2 veckor sen så drack jag kanske 2 öl och ändå yrade jag som fan :D
Puh! Inte ensam alltså :p Alltså det har nog itne så myckett med att jag dricker o göra.. För på en fest för 2 veckor sen så drack jag kanske 2 öl och ändå yrade jag som fan :D
Var det inte du som knapra 600 mg koffein + intag av alkohol?
redbrigade
2007-06-25, 18:50
det som händer mig när jag ska sova när jag är full är att snurrar något sjukt och det enda sättet att bli av med snurrande är att spy
det som händer mig när jag ska sova när jag är full är att snurrar något sjukt och det enda sättet att bli av med snurrande är att spy
En helt vanlig och bra reaktion - som man ska vara glad över att man har.
Fettecke
2007-06-25, 18:59
En helt vanlig och bra reaktion - som man ska vara glad över att man har.
nej, spritmissbruk kallas det.
Var det inte du som knapra 600 mg koffein + intag av alkohol?
Nej? :p
Fatalist
2007-06-26, 20:43
nej, spritmissbruk kallas det.
Moralisera mera 2k7. Ta ett bloss? :)
Fettecke
2007-06-26, 20:45
Moralisera mera 2k7. Ta ett bloss? :)
tror du missuppfattade det hela... att spy upp spriten är ju bara värdelöst... man har ju betalat dyra pengar för den, inte ska man hulka upp den då!, därav spritmissbruk :D
Börjar ju undra vad det ni dricker egentligen. Har aldrig hört talas om något liknande innan. Går ni på hasch partyn eller? :D
Hasch får det inte att snurra som sprit. Jag upplever samma fenomen själv när jag väl dricker och brukar ignorera det, somnar ändå.
Jag som trodde jag var den enda som hade problem att sova efter att jag druckit alkohol. Men att tro att man fortfarande är på festen har aldrig hänt ännu. Skumma drömmar är det alltid dock :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.