handdator

Visa fullständig version : Internet UTOMLANDS?

_Robbie_
2007-06-23, 14:43
Jag ska nu åka iväg till bland annat Polen i en månad och behöver internet under den här tiden.

Hur kan jag få internet till min laptop? Det ska gärna INTE kosta 5000 kr eller liknande.

Någon som vet?

mvh

Raggis
2007-06-23, 14:44
Finns väl ställen, där man kan få tillgång till trådlöst internet?

rQx
2007-06-23, 14:44
Tre har ju men vet inte om det fungerar utomlands?

zeusden1
2007-06-23, 14:45
McDonken har väl trådlöst bredband på många av sina "resturanger"

_Robbie_
2007-06-23, 14:46
McDonken har väl trådlöst bredband på många av sina "resturanger"

Kommer bo ganska långt ifrån stora städer och mcdonken så på de sättet går det inte...

zeusden1
2007-06-23, 14:46
Ring till en turistinformation som säkert kan koppla dig till någon som vet bättre.

rQx
2007-06-23, 14:57
Trådlöst internet med Tre

Kan jag surfa i utlandet?
Svar: Ja, men då det är väldigt dyrt och du betalar per MB rekommenderar vi dig att inte använda ditt bredband i utlandet. Kostnaden är mellan 70-120 kr/MB så därför har vi valt att begränsa abonnemangen hos privatkunder för utlandssurf. Om man ändå vill surfa utomlands trots den höga kostnaden är det bara att ringa vår Kundservice så tar de bort begränsningen. I Danmark surfar du i 3's nät till samma kostnad som i Sverige.

_Robbie_
2007-06-23, 15:01
Trådlöst internet med Tre

Kan jag surfa i utlandet?
Svar: Ja, men då det är väldigt dyrt och du betalar per MB rekommenderar vi dig att inte använda ditt bredband i utlandet. Kostnaden är mellan 70-120 kr/MB så därför har vi valt att begränsa abonnemangen hos privatkunder för utlandssurf. Om man ändå vill surfa utomlands trots den höga kostnaden är det bara att ringa vår Kundservice så tar de bort begränsningen. I Danmark surfar du i 3's nät till samma kostnad som i Sverige.

70-120 kr/MB är ju ett skämt. Aldrig i livet.

Telenor hade riktigt bra priser. Men de hade inget avtal med Polen där jag ska vara...

zeusden1
2007-06-23, 15:03
Ring till någon i Polen och fråga! Kolla om det ställer där du ska bo har uppkoppling och om du får låna!

_Robbie_
2007-06-23, 15:04
Ring till någon i Polen och fråga! Kolla om det ställer där du ska bo har uppkoppling och om du får låna!

Tror också det blir det enda alternativet.

Hemi
2007-06-23, 20:37
Passa dig, vissa leverantörer utnyttjar och blåser sina kunder på onödigt mycket pengar. Sedan går det inte att få tag på någon att prata med utan man får prata med någon som sitter i Indien som knappt pratar engelska en gång och har nada förståelse för ditt problem. Bra idé att snacka med andra först för att höra vad de använder.