Visa fullständig version : Byebye Henry...
shadowfire
2007-06-23, 13:51
... som gammal trogen Arsenalsupporter så sitter jag tårögd med min Henrytryckta Gunnerströja och sörjer.
Det är en sorgetid idag då en av världens absolut bästa forwards bekräftat ryktet att det blir transfer till Barca. Tack och bock för underhållning och för framgång i AFC!
http://www.youtube.com/watch?v=9ymh2-9svqM
http://www.youtube.com/watch?v=_tI-Sqa8a_k
Tigerkotten
2007-06-23, 13:59
Vet hur du känner själv Arsenal supporter :( Priset Arsenal ryktas få är lite anser jag med, visst han börjar komma till åren. Men han skulle kunnat fortsätta i samma roll som Bergkamp hade tycker man.
Du länkade lite fel på youtube grejset. (spara bara det som är efter =)
9ymh2-9svqM
_tI-Sqa8a_k
Jepp, sitter också och sörjer.
Visserligen håller jag Barcelona och Inter ganska nära hjärtat också, tur att det var i en av dem klubbarna han hamnade iaf.
215miljoner är lite för lite yes.
Nyfiken på vem som blir ersättare..
Puh! Vart orolig när jag läste topicen!:D*mini*
Tigerkotten
2007-06-23, 14:13
Arsenal 06-07 "The New" season comps
Q0beHlGlTGI
Jag tycker dessa spelarna var klart större förluster för the gunners.
Den flygrädde holländaren med den bländande tekniken.
http://www.youtube.com/watch?v=z2qgsrxZOxE
Motorcyckelfantasten som ensam bar upp Arsenal under många år.
http://www.youtube.com/watch?v=Z4p6MC3Rk_s
Tigerkotten
2007-06-23, 15:35
Men Olof så kan du inte riktigt säga, då Ian Wright samt Dennis Bergkamp valde ju Arsenal själv att inte ha kvar längre. Dessa hade även kommit till åldern, samt speciellt Bergkamp (minns inte hur det var för Wright 100%) fick ej spela mycket på slutet.
Henry var fortfarande ordinarie spelare för startelvan.
Nu länkar jag in länkarna dina korrekt.
Z4p6MC3Rk_s
z2qgsrxZOxE
Riktigt torrt att värdens bästa anfallare lämnar. Att det sen är för en riktig skitsumma gör inte saken bättre. Nu hoppas jag att Etoo och/eller Diogo kommer till Arsenal. Men den chansen är väll lika liten som att Wenger skriver på för ett år till.
Den största förlusen var helt klart Robert Pires. När han var i toppform (02/03,03/04,04/05) så var Arsenal som bäst offensivt. Att försvaret svikta lite under den tiden och gjorde att Arsenal inte vann något är en helt annan sak. Men att Pires,Henry och Bergkamp lämnar inom två säsonger svider för en arsenalare....
Löjtnant Blank
2007-06-24, 10:31
Visst kommer jag att sakna Henry i Arsenal, men jag tror att han kommer att passa riktigt bra tillsammans med Dinho, Eto'o, Messi och Deco. Om han var tvungen att gå, var det här det absolut bästa alternativet. Han har fortfarande mycket att ge.
shadowfire
2007-07-26, 16:45
Visst kommer jag att sakna Henry i Arsenal, men jag tror att han kommer att passa riktigt bra tillsammans med Dinho, Eto'o, Messi och Deco. Om han var tvungen att gå, var det här det absolut bästa alternativet. Han har fortfarande mycket att ge.
Jo, du har rätt, han är långt ifrån över som spelare. Tvärtom kommer han nog utvecklas ännu mer nu.
shadowfire
2007-07-26, 16:49
Dags o lägga Ljungberg till Hall Of Fame för Arsenal med. Minns rödtuppkammade Freddies lysande djupledslöpningar och spel i tidigt Arsenalskede, snacka om att den svenske Halmstadspågen inledde en strålande - dock skadefylld - karriär.
Bergkamp
Viera
Ljungberg
Henry
Pires
Ray Parlour
Wright
Ian Rush
... börjar sakna mina gogubbar i laget nu, dags o kicka Wenger och förnya truppen med lite mindre franskt och lite mer nationellt.
shadowfire
2007-07-26, 16:51
Glömde Marc Overmars.
Tigerkotten
2007-07-26, 18:38
Ian Rush WTF? :D Liverpool dammit!
Ian Wright var dock under en annan "era". Parlor gillade jag aldrig, tycker inte det var fel att sälja Ljungberg. Lönen han satt inne med var enorm, och tycker inte han var värd det om man tänker på han senaste säsongerna. Dock så gör han bra löpningar etc. Men blir intressant hur nästa säsong blir, har ju varit prat om att Arsenal har mycket pengar. Men inte riktigt sett något "etablerat" nyförvärv. Men Wenger är ju lite emot det också, vilket jag tycker är fel. Samma det där med enbart 30+ ska få 1år i taget är absurt.
shadowfire
2007-07-26, 18:46
Ian Rush WTF? :D Liverpool dammit!
Ian Wright var dock under en annan "era". Parlor gillade jag aldrig, tycker inte det var fel att sälja Ljungberg. Lönen han satt inne med var enorm, och tycker inte han var värd det om man tänker på han senaste säsongerna. Dock så gör han bra löpningar etc. Men blir intressant hur nästa säsong blir, har ju varit prat om att Arsenal har mycket pengar. Men inte riktigt sett något "etablerat" nyförvärv. Men Wenger är ju lite emot det också, vilket jag tycker är fel. Samma det där med enbart 30+ ska få 1år i taget är absurt.
lol var fick jag ian rush ifrån? hahah...
Wrigt var en annan era ja, Overmars också och Bergkamp med då han var i sitt ässe...
Ray Parlour var GRYM på långdistansskott och närkamper, han drog på sig många kort men han var också alltid stenhård in i närkamper och vann mycket boll på mittfältet. Till skillnad från Arsenals fjolliga passningsspel utanför målgården på sistone, så vågade Ray Parlour dra på rökare långt utanför mål, nästan uteslutande utanför boxen...
s9BuiO9x69Y
shadowfire
2007-07-26, 18:47
arsenal vs chelsea i FA-cupen, typiskt Ray Parlour-skott utanför boxen:
YLcWg4-8TwU
Jag saknar de där skotten från AFC numera, de står ju för fan mest o passar runt backlinjen tills att de förlorar bollen till en counter attack... :(
Viktor_Balck
2007-07-26, 18:57
Dags o lägga Ljungberg till Hall Of Fame för Arsenal med. Minns rödtuppkammade Freddies lysande djupledslöpningar och spel i tidigt Arsenalskede, snacka om att den svenske Halmstadspågen inledde en strålande - dock skadefylld - karriär.
Bergkamp
Viera
Ljungberg
Henry
Pires
Ray Parlour
Wright
Ian Rush
... börjar sakna mina gogubbar i laget nu, dags o kicka Wenger och förnya truppen med lite mindre franskt och lite mer nationellt.
Ja att kicka wenger är säkert en jättebra lösning på problemen. Det är han som tagit fram spelare som henry, viera, fabregas etc att bli storstjärnor. Sen kom faktiskt arsenal 4 förra året om jag inte minns fel och har ett otroligt lovande lag. Lämnar Wenger laget så lämnar antagligen Fabregas också.
shadowfire
2007-07-26, 20:51
Ja att kicka wenger är säkert en jättebra lösning på problemen. Det är han som tagit fram spelare som henry, viera, fabregas etc att bli storstjärnor. Sen kom faktiskt arsenal 4 förra året om jag inte minns fel och har ett otroligt lovande lag. Lämnar Wenger laget så lämnar antagligen Fabregas också.
Wenger lämnar nästa år, han har bara kontrakt till sommaren.
... och precis ALLA lag (eller företag?) gynnas av ny ledning i intervall. Det kallas utveckling. En lag med en och samma coach/manager i flera års följd stagnerar. De andra lagen lär sig spelstilen, lär sig spelartänket och spelarna i sig stagnerar (bara o se efter de var Unbeaten i 49 matcher).
En ny tränare tillför nytt tänk, vågar möblera om, skapa kaos/oreda men också förändringar och nytänk. Det gynnar (oftast) laget i sin helhet. Därav som det ska bli skoj o följa Svennis t.ex; han kommer med ett helt nytt tänk till city.
Men om en ny tränare kommer så lämnar förmodligen Cesc för en skitsumma, precis som Henry. Wenger behöver inte lämna bara få en andratränare som bestämer mer än dagens andratränare. Även en ny stjärnanfallare eller en ruskigt grym mittfältare. För Gilberto, Cesc och Rosicky håller sen så tänker jag RVP som anfallare. Men en ny yttermittfältare som skjuter mycket och gör mycket mål. Eller flytta ner RVP som mittfältare och köpa en stjärnanfallare, inga halvkända som den kroaten och Argentinaren Wenger skaffat sig för 250 mkr...
Tigerkotten
2007-07-26, 22:43
... och precis ALLA lag (eller företag?) gynnas av ny ledning i intervall. Det kallas utveckling. En lag med en och samma coach/manager i flera års följd stagnerar. De andra lagen lär sig spelstilen, lär sig spelartänket och spelarna i sig stagnerar (bara o se efter de var Unbeaten i 49 matcher).
En ny tränare tillför nytt tänk, vågar möblera om, skapa kaos/oreda men också förändringar och nytänk. Det gynnar (oftast) laget i sin helhet. Därav som det ska bli skoj o följa Svennis t.ex; han kommer med ett helt nytt tänk till city.
Men nu får du ta och kamma dig.
1) Ja kontraktet går ut, betyder det att han lämnar? Lämnade Henry Arsenal som bosman förra sommaren? Nej.
2) Varför behövs ny tränar? Arsenal har grym fotboll när de spelar som "bäst", och det gör de för det mesta mot topplagen. Det är mot lite sämre lag de tappar koncentration för det mesta, detta kan bero på att det är rätt så ungt ord.
3) Har United stagnerat med Fergusson vid rodret? De har varit i toppen flera flera flera år, och de började inte så bra. Men han fixade till klubben bra och nu är det verkligen i toppen. Sen ska man ju inte glömma att de trots allt vann ligan förra året.
tänkte precis dra samma parallell med Fergie och Man United :)
jag tror det kommer bli betydligt bättre för arsenal den här säsongen när folk är varma i kläderna. visst var vieira en viktig kugge, men arsenal tog sig ändå till champions league-finalen utan honom så...
den här säsongen har varit ok ändå, man slutade bland topplagen i PL i stort sett utan henry och ljungberg som har varit skadade
sen brukar wenger inte heller slänga en massa pengar på storstjärnor, han odlar dem :cool:
Viktor_Balck
2007-07-27, 10:09
Precis som Man United stagnerat med Alex Ferguson som tränare i 20 år eller hur lång tid det nu rör sig om ;)
Jag hoppas iaf inte att Wenger slutar, vet att han har kontrakt ett år till men som sagt slutar han så finns det risk att många andra hakar på honom exempelvis fabregas.
Personligen tycker jag Arsenal borde köpa in nån yttermittfältare till då det är ganska tunt på den fronten, forwards borde väl räcka beroende på hur dom lyckas såklart.
Ska absolut bli skoj att följa city, nu har dom väl gjort klart med 4 nyförvärv, köpte in nån bulgar från spanska ligan såg jag, hoppas det går bra för honom. :thumbup:
edit: nu såg jag att fler dragit samma parallell med united
shadowfire
2007-07-27, 11:03
Men nu får du ta och kamma dig.
1) Ja kontraktet går ut, betyder det att han lämnar? Lämnade Henry Arsenal som bosman förra sommaren? Nej.
Henry lämnade Arsenal bland annat för att Wenger kommer att sluta. Tittar man dessutom hur det gått för arsenal på sistone så har det ju inte direkt gått bra, från att ha tagit the double och varit bra ute i champions league så har laget rasat rejält. Just nu tippar engelsmännen att Arsenal kommer fortsätta bli omkört och kanske ta 5'e eller 6'e plats i ligan nästa säsong. Som om klubbstyrelsen kommer låta Wenger vara kvar?
2) Varför behövs ny tränar? Arsenal har grym fotboll när de spelar som "bäst", och det gör de för det mesta mot topplagen. Det är mot lite sämre lag de tappar koncentration för det mesta, detta kan bero på att det är rätt så ungt ord.
Arsenal hade grym fotboll. På sistone har de fipplat till det rejält, står och passar boll runt målgård utan att få till avslut. Nej, nu om något behövs nytänk. Eftersom Pires, Ljungberg och Henry är borta så har djupledslöpet och de snabba spelvändningarna inte så mycket syfte kvar längre. Adebayor är en spelare för en helt annan typ av fotboll (ungefär som zlatans roll).
3) Har United stagnerat med Fergusson vid rodret? De har varit i toppen flera flera flera år, och de började inte så bra. Men han fixade till klubben bra och nu är det verkligen i toppen. Sen ska man ju inte glömma att de trots allt vann ligan förra året.
Det är sant, men Fergusson har inte behövt göra så mycket heller egentligen. Han dumpade Jaap Stam och köpte Ronaldo, sedan har laget hållt sig flytande. Arsenal å andra sidan tappar hela tiden nu. Precis som ett företag så får en VD oftast en chans att fixa till situationen först. Fergusson lyckades. Lyckas inte Wenger nu nästa säsong så ryker han.
viktor_black, Denna "någon" Bulgaren är Martin Petrov. Han spela i Atl. Madrid innan ;)
Quresma från Porto eller Diego från Werder Bremen hade jag gärna sett bli klara för Arsenal innan sommaren. Nu när Klose har lämnat är chansen mycket större att Diego från Werder Bremen kommer :)
Detta borde jag förmodligen nte säga men jag vill ha Adriano i Arsenal om Wenger kan få han till samma klass om han höll 04/05
shadowfire
2007-07-27, 11:08
jag tror det kommer bli betydligt bättre för arsenal den här säsongen när folk är varma i kläderna. visst var vieira en viktig kugge, men arsenal tog sig ändå till champions league-finalen utan honom så...
den här säsongen har varit ok ändå, man slutade bland topplagen i PL i stort sett utan henry och ljungberg som har varit skadade
sen brukar wenger inte heller slänga en massa pengar på storstjärnor, han odlar dem :cool:
mjo, Wenger har gjort det bra som odlat bland annat Ashley Cole, men just nu så saknas det nyckelspelare i laget för att kunna spela den fotboll som laget bygger på - dvs kontringsattack. Arsenals kugge nr1 har varit att ta spelvändningar i ett nafs och sätta upp snabba attacker.
Just nu ser jag ingen spelare "på g" i laget, hade förhoppningar om Theo Walcott, men nu vettefan, han har inte blommat ut direkt... (ännu?)
Flamini mfl är ju inte heller så mkt att hänga i julgranen.
Ska vara om man kan få fart på Rosicky då.
Puh! Vart orolig när jag läste topicen!:D*mini*
Haha, mordhotad på kolo :laugh:
mjo, Wenger har gjort det bra som odlat bland annat Ashley Cole, men just nu så saknas det nyckelspelare i laget för att kunna spela den fotboll som laget bygger på - dvs kontringsattack. Arsenals kugge nr1 har varit att ta spelvändningar i ett nafs och sätta upp snabba attacker.
Just nu ser jag ingen spelare "på g" i laget, hade förhoppningar om Theo Walcott, men nu vettefan, han har inte blommat ut direkt... (ännu?)
Flamini mfl är ju inte heller så mkt att hänga i julgranen.
Ska vara om man kan få fart på Rosicky då.
Jag hoppas och tror att Rosicky kan få sitt riktiga genombrott i Arsenal denna säsongen. Då är han en enastående fotbollsspelare eller var det i Dortmund iallafall. Men en riktigt vass yttermittfältare hade inte varit helt fel som sakt var.
jag tycker det läggs för mycket fokus på enskilda stjärnor, som kanske inte riktigt är stjärnor längre. fredrik ljungberg är ett utmärkt exempel, han är fortfarande en bra fotbollsspelare men han har varit bättre förut
det är dags att bygga ett lag med lagkänsla nu, spelet ska inte falla ihop för att nån enskild spelare är skadad eller är borta. när nån enskild är borta ska det finnas resurser att sättas in som är minst lika bra, det gör ett vinnande lag imho
har man då gamla rävar som henry, som då sitter fast i sin position och inte tillåter nya talanger att växa och komma in, ja... då har man ju ingen bra reserv när han är borta. klart det svider att han är borta nu, men i det långa siktet tror jag mer på att laget kommer klara sig bättre, kanske inte tack vare nån ny enskild individ... utan som ett lag
ta bara henrik larsson som ett exempel, det är en fantastisk fotbollsspelare med många kvalitéer. i barcelona och man united fick han slåss om sin plats, och gjorde det för jäkla bra... men i landslaget har han alltid mer eller mindre varit given, hade han varit kvar skulle jag aldrig tro att elmander hade blommat ut så mycket som han gör nu. det han gör i klubblaget, och som han sen får bekräftat i landslaget har varit guld för hans självförtroende, som jag anser vara en viktig egenskap för en anfallare
Viktor_Balck
2007-07-27, 15:59
viktor_black, Denna "någon" Bulgaren är Martin Petrov. Han spela i Atl. Madrid innan ;)
Quresma från Porto eller Diego från Werder Bremen hade jag gärna sett bli klara för Arsenal innan sommaren. Nu när Klose har lämnat är chansen mycket större att Diego från Werder Bremen kommer :)
Detta borde jag förmodligen nte säga men jag vill ha Adriano i Arsenal om Wenger kan få han till samma klass om han höll 04/05
Ja, just det, så hette han.
Klose hade varit kanon att värva då han inte hade varit så extremt dyr heller, men men.
Jag tror att Arsenal kan komma på fjärde plats iaf, antingen vinner Man United lr chelsea, liverpool kommer nog trea.
Får hoppas på att Eduardo, den nya strikern, lyckas bra, han har ju öst in mål tidigare.
bigtraps
2007-07-27, 16:06
Ska bli mycket intressant att se vad Henry kan uträtta tillsammans med Ronaldinho. Om de båda herrarna hittar tillbaka till den form de hade för ett par år sen. Kommer Barca inte att bli och leka med.
Tigerkotten
2007-07-27, 18:14
Han har ju varit skadad en bit av förra säsongen, men visst inte blommat ut riktigt. Men fick samtidigt sparsamt med tid.
Henry lämnade Arsenal bland annat för att Wenger kommer att sluta. Tittar man dessutom hur det gått för arsenal på sistone så har det ju inte direkt gått bra, från att ha tagit the double och varit bra ute i champions league så har laget rasat rejält. Just nu tippar engelsmännen att Arsenal kommer fortsätta bli omkört och kanske ta 5'e eller 6'e plats i ligan nästa säsong. Som om klubbstyrelsen kommer låta Wenger vara kvar?
Arsenal hade grym fotboll. På sistone har de fipplat till det rejält, står och passar boll runt målgård utan att få till avslut. Nej, nu om något behövs nytänk. Eftersom Pires, Ljungberg och Henry är borta så har djupledslöpet och de snabba spelvändningarna inte så mycket syfte kvar längre. Adebayor är en spelare för en helt annan typ av fotboll (ungefär som zlatans roll).
Det är sant, men Fergusson har inte behövt göra så mycket heller egentligen. Han dumpade Jaap Stam och köpte Ronaldo, sedan har laget hållt sig flytande. Arsenal å andra sidan tappar hela tiden nu. Precis som ett företag så får en VD oftast en chans att fixa till situationen först. Fergusson lyckades. Lyckas inte Wenger nu nästa säsong så ryker han.
1) Hur vet du att Wenger lämnar? Har han sagt det? Nej. Så sluta säg saker som inte stämmer? Kanske han lämnar ja, men inget är bestämt.
2) Hur har de fifflat till det rejält när de tog de flesta poäng mot "storlagen" förra säsongen? Och visst senaste 2 liga säsongerna har ju inte varit så bra, men samtidigt ska man ha i tanke på att Chelsea blandat sig in med alla sina $$$$$$. CL denna säsong var inte speciellt bra nej, men tidigare har det ej varit så dåligt alls.
Var flertal som var borta, som du säger. Henry, Ljungberg, samt även Van Persie (som jag tror på mycket denna säsong), Walcott en bra bit med, även Gallas samt Eboue var skadade rätt bra mycket om jag inte minns fel.
Jag hoppas vi får se 1 till anfallare, samt även en ytter.
Jag tror inte så mycket på dansken, och då har vi Eduardo, RvP, Adebayor.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.