handdator

Visa fullständig version : Mailproblem...

gladiatorerna1
2007-06-22, 07:46
Fick detta mail. Vad betyder detta:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

mini
2007-06-22, 07:47
"Delivery to the following recipients has been delayed."

jakke
2007-06-22, 07:47
lexin.nada.kth.se
tyda.se

mangs
2007-06-22, 07:49
Troligtvis har mottagaren något problem med sin mailserver vilket gör att mailet du skickade kommer vara försenat. Du behöver dock inte skicka om det utan det kommer att komma fram i sinom tid.

Det är helt enkelt en varning så att du är medveten om att personen inte fick meddelandet så snabbt som din tanke var.

gladiatorerna1
2007-06-22, 08:00
Troligtvis har mottagaren något problem med sin mailserver vilket gör att mailet du skickade kommer vara försenat. Du behöver dock inte skicka om det utan det kommer att komma fram i sinom tid.

Det är helt enkelt en varning så att du är medveten om att personen inte fick meddelandet så snabbt som din tanke var.

okej, då väntar jag på att mottagaren ska få mailet...hoppas det inte tar allt för lång tid bara...

MasterChief
2007-06-22, 08:46
okej, då väntar jag på att mottagaren ska få mailet...hoppas det inte tar allt för lång tid bara...

När jag fick ett exakt likadant meddelande sist(när jag skickade från min gmail till en hotmail) så var hotmailadressen jag använt felaktig (jag hade använt .se istället för .com). Så det kan vara värt att dubbelkolla.

gladiatorerna1
2007-06-22, 09:24
När jag fick ett exakt likadant meddelande sist(när jag skickade från min gmail till en hotmail) så var hotmailadressen jag använt felaktig (jag hade använt .se istället för .com). Så det kan vara värt att dubbelkolla.

okej, men mottagarens adress är "se". Funkar inte sådana adresser då? hur gör jag nu?

Handcuff
2007-06-22, 09:26
okej, men mottagarens adress är "se". Funkar inte sådana adresser då? hur gör jag nu?

Du kontrollerar om du har skrivit rätt adress...

gladiatorerna1
2007-06-22, 09:41
Du kontrollerar om du har skrivit rätt adress...

jag kollade noga när jag skrev adressen. Den består av "se" i slutet

qwerty1
2007-06-22, 11:36
:smash:
Beror ju på vilken mailadress det är. Är det en hotmail så har man inte .se i slutet.

Är det en volvo-mail-adress så kanske det är @volvo.se

Beror ju på vilken mailadress ägaren ha. Bara kolla vilken han/hon gav dig och kopiera->klistra in.

gladiatorerna1
2007-06-22, 11:56
:smash:
Beror ju på vilken mailadress det är. Är det en hotmail så har man inte .se i slutet.

Är det en volvo-mail-adress så kanske det är @volvo.se

Beror ju på vilken mailadress ägaren ha. Bara kolla vilken han/hon gav dig och kopiera->klistra in.

men adressen var ju identisk som jag skrev i adressfältet. Förstår inte vad du menar att jag ska göra...

Prankie
2007-06-22, 12:07
men adressen var ju identisk som jag skrev i adressfältet. Förstår inte vad du menar att jag ska göra...

Tänk som om det vore vanliga brev, och ändelse är själva landet du skicka till.
Om din kompis bor i sverige så skickar du brevet till sverige, om han bor i usa så skickar du brevet till USA. Så om din email adress är nils@volvo.se då ska du skickar email dit, och inte nils@volvo.com. Och förmodligen har du gjort rätt och behöver inte göra ett smack.

MasterChief
2007-06-22, 14:14

Då är det lugnt gladis. Har du skrivit rätt så har du. Jag skrev bara vilket fel jag hade gjort.

Jax
2007-06-22, 14:15
Då är det lugnt gladis. Har du skrivit rätt så har du. Jag skrev bara vilket fel jag hade gjort.
Säker på att du inte fick ett meddelande som var identiskt sånär som på sista raden? När adressen inte finns brukar det nämligen stå något i stil med "could not be delivered".

gladiatorerna1
2007-06-22, 15:10

okej, tack.