handdator

Visa fullständig version : A-Kassa under studietiden

L-Sami
2007-06-21, 23:48
Jag jobbar nu, har fast jobb men tänker börja plugga i höst. Om jag söker efter ett deltidsarbete under tiden jag pluggar, kommer jag då få arbetslöshetsersättning? och om inte, vad finns det för fördelar med att betala a-kassa när man pluggar?

Speedy
2007-06-22, 00:09
tror du kommer att få mycket svårt att få a-kassa när du pluggar...dock är ju fördelen att du får det när du är klar om du fortsätter att betala in, kan vara skönt att veta om man inte är hundra på att få jobb direkt när man är klar med skolan...

L-Sami
2007-06-22, 00:27
tror du kommer att få mycket svårt att få a-kassa när du pluggar...dock är ju fördelen att du får det när du är klar om du fortsätter att betala in, kan vara skönt att veta om man inte är hundra på att få jobb direkt när man är klar med skolan...

men finns det en möjlighet att få a-kassa när man pluggar eller är det helt out of question?

Raggis
2007-06-22, 00:30
men finns det en möjlighet att få a-kassa när man pluggar eller är det helt out of question?

Helt out of question.

Pez
2007-06-22, 01:57

Står du till arbetsmarknadens förfogande?