Visa fullständig version : Mästaren utkastad, Fuskskandal skakar armbrytnings-EM
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1100963,00.html
På vilket sätt borde han ha skött detta smidigare?
Har för lite att göra på jobb idag så jag försökte fundera ut hur han hade kunnat fixa det bättre, har dock inte kommit på nåt...
christian
2007-06-21, 10:28
Smidigare? Vad menas?
Han borde ha tokbastat ett par timmar till han nästan svimmade av vattenbrist o sen kört lite laxermedel på det. Eller börjat banta tidigare. =)
Frågan som uppkommer är ju: Är armbrytning verkligen en sport? ;)
Tanken är att det inte ska vara så seriöst.
Hela situationen är lite komisk, frågan är var han har växt upp...
"Ah, jag väger för mycket...hur ska vi nu göra? Just det! Jag tar in en annan snubbe och låtsas att han är jag! Klockrent."
champion
2007-06-21, 10:37
Liknar dom varandra? Annars är det ju så klantigt så man skrattar.
Sen är det ca 10kg mellan dom och det kanske synns?
christian
2007-06-21, 10:38
Hehe, jag var inte så seriös, heller.
Men han kan ju inte haft tänkarmössan på sig den där dagen, iaf.
Oki om han haft ett gäng plastikkirurger standing by, men då kunde han ju lika gärna haft ett gäng fettsugare på speed dial. =)
Hehe, jag var inte så seriös, heller.
Oki om han haft ett gäng plastikkirurger standing by, men då kunde han ju lika gärna haft ett gäng fettsugare på speed dial. =)
Näe jag tänkte nästan till det också, men skrev det mest för att upplysa andra som inte är lika kompetenta som oss. :D
Nitrometan
2007-06-21, 11:08
Men det var ju det han hade.
Enligt DN:s rapportering var det en hatt.
Asen Hadjitodorov från Bulgarien är president i internationella armsportförbundet och han säger att diskningen var glasklar.
- De använde en hatt för att försöka lura oss.
Sheo som är hattexpert kanske vet hur de hade tänkt?
Armbrytarna väger in och fotograferas dagen innan. Men när Liliev ska gå sin första match upptäcker domarna att bilden på tävlingspasset inte föreställer Liliev. Han har dagen före tävling upptäckt att han väger två kilo för mycket och därför skickat en lite lättare kollega till invägningen.
När han visste att det fanns bild på honom...
*phew*
Jag trodde Brzenk tagit sterioder ;(
Svedberg
2007-06-22, 15:12
Tja han kunde väl gjort som dom andra ryssarna där uppe. Snackade med lite folk där när jag var och kollade. Nån ryss hade kutat runt i bastun i 2+ timmar totalt inlindad i handdukar.
Christian: Har du några intressanta motiveringar till varför armbrytning inte är en sport? :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.