Visa fullständig version : Tandblekningsresultat (recension)
Det var många som frågade efter bilder i min tandblekning tråd. Därför tänkte starta en ny så fler kunde se resultat och ställa frågor.
Nu blev jag just klar med min fjärde blekning. Så jag har blekt mina tänder i ca 100minuter totalt under tre dagar. Jag har blekt två gånger per dag, en gång på morgon och en gång innan jag lägger mig. Borsta tänder precis innan med tandkräm och borsta en gång utan efter som det står i instruktionen.
Första kortet är innan jag började, dvs noll blekning. Dag 1
Andra kortet har jag hunnit med två blekning. Dag 2
Tredje kortet har jag hunnit med fyra blekning. Dag 3
Jag har tagit alla kort under naturliga ljus utan blixt för att representera mest realistisk resultat. Även om jag har tagit kort varje morgon så har ljusförhållande har ändrat sig lite vilket kan ge skev bild på det verkliga resultat. Kommer posta en bild varje dag från med idag tills jag är nöjd med resultatet. Enjoy!
Och ja, peroxid 35% är starka grejer. Det bränns om man får det på tandköttet och tänderna kan kännas lite ömm efteråt. Gör det på egen risk.
http://img510.imageshack.us/img510/1694/3dagarkb8.jpg
Vita blev de iallafall :)
Är det ljuset som gör att de på den andra bilden ser lite gulare ut än den första bilden?
Vita blev de iallafall :)
Är det ljuset som gör att de på den andra bilden ser lite gulare ut än den första bilden?
Jag skulle tror det, och att tredje bilden visar lite vitare än vad det borde vara. Men det har blivit märkbart vitare allafall. Fortsätter ett par dagar till och se vad som händer.
Jag skulle tror det, och att tredje bilden visar lite vitare än vad det borde vara. Men det har blivit märkbart vitare allafall. Fortsätter ett par dagar till och se vad som händer.
Sluta bara medan du har några tänder kvar :) Sånna där frätande grejer låter opålitliga
Slartibartfast
2007-06-21, 09:06
Klart vitare ju!
MasterChief
2007-06-21, 09:10
Sluta bara medan du har några tänder kvar :) Sånna där frätande grejer låter opålitliga
Får mig att tänka på ett av de bättre vänneravsnittet:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_One_with_Ross's_Teeth
http://www.youtube.com/watch?v=8S6V5Tk_ip4
Här är mitt mål.
haha är det inte då hans tänder lyser extremt i UV-ljust? Helt klart ett av de bästa avsnitten :)
MasterChief
2007-06-21, 09:27
http://www.youtube.com/watch?v=8S6V5Tk_ip4
Här är mitt mål.
Så jävla bra. Tack för länken. :D
För övrigt ser dina tänder riktigt bra ut.
Ta det lungt med det för bövelen, så du inte får onaturligt vita tänder. Det kan se riktigt jävligt ut.
Men än så länge - Helt klart bra resultat!
Slartibartfast
2007-06-21, 09:53
Jag skulle sluta nu redan.
Animalistic
2007-06-21, 10:30
Jag skulle sluta nu redan.
+1
Var rädd om din emalj! 35%-igt blekningsmedel låter rätt mycket. Jag skulle inte våga hålla på så utan att fråga min tandläkare och visa upp medlet först.
Annars funkar vanlig hederlig rengöring hos tandhygenist en till två gånger per år så att eventuella missfärgningar mellan tänderna försvinner.:thumbup:
gladiatorerna1
2007-06-21, 15:23
Det var många som frågade efter bilder i min tandblekning tråd. Därför tänkte starta en ny så fler kunde se resultat och ställa frågor.
Nu blev jag just klar med min fjärde blekning. Så jag har blekt mina tänder i ca 100minuter totalt under tre dagar. Jag har blekt två gånger per dag, en gång på morgon och en gång innan jag lägger mig. Borsta tänder precis innan med tandkräm och borsta en gång utan efter som det står i instruktionen.
Jag har tagit alla kort under naturliga ljus utan blixt för att representera mest realistisk resultat. Även om jag har tagit kort varje morgon så har ljusförhållande har ändrat sig lite vilket kan ge skev bild på det verkliga resultat. Kommer posta en bild varje dag från med idag tills jag är nöjd med resultatet. Enjoy!
Och ja, peroxid 35% är starka grejer. Det bränns om man får det på tandköttet och tänderna kan kännas lite ömm efteråt. Gör det på egen risk.
[IMG]http://img510.imageshack.us/img510/1694/3dagarkb8.jpg[/IG]
andra kortet ser täänderna gulare ut!!
Ryska_raketen
2007-06-21, 15:29
Han är kines :/
gladiatorerna1
2007-06-21, 15:36
Är det farligt att bleka 1 - 2timmar i sträck?
MasterChief
2007-06-21, 15:44
Snela, läs tråden.
Är det farligt att bleka 1 - 2timmar i sträck?
Jag klarar bara av 20-25minuter varje gång. 35% är fan riktig stark så jag skulle inte rekommendera 1-2timmar per gång.
gladiatorerna1
2007-06-21, 15:53
Jag klarar bara av 20-25minuter varje gång. 35% är fan riktig stark så jag skulle inte rekommendera 1-2timmar per gång.
jag har haft mitt i ca 30 min nu utan problem. vad är det som är jobbigt? känns ju knappt...
gladiatorerna1
2007-06-21, 15:54
Snela, läs tråden.
vad är problemet?
MasterChief
2007-06-21, 15:57
vad är problemet?
Svaret på din fråga står där klart och tydligt.
Finns några kronor billigare på http://www.tandblekning.tk/
dom har 23%, 35% och 36% styrka.
gladiatorerna1
2007-06-21, 17:16
har blekt tänderna i ca 2timmar nu utan problem...har dessutom lagt på mera gel 3 gånger...
tossefar
2007-06-21, 17:19
har blekt tänderna i ca 2timmar nu utan problem...har dessutom lagt på mera gel 3 gånger...
Det verkar ju onekligen skitdumt. Vad står det på förpackningen?
lol jag kanske är blind men jag ser inte nån jätteskillnad på bild 1 och 3. Bild 2 ser ju gulare ut... Tycker du redan hade fina tänder.
LOL, här är det nån som har bråttom. Hoppas inte dina tänder smälter bara.
gladiatorerna1
2007-06-21, 17:23
lol jag kanske är blind men jag ser inte nån jätteskillnad på bild 1 och 3. Bild 2 ser ju gulare ut... Tycker du redan hade fina tänder.
Tack!! Äntligen någon som fattar vad jag menar! Det är inte alls starkt!! Känner knappt någonting!
gladiatorerna1
2007-06-21, 17:26
LOL, här är det nån som har bråttom. Hoppas inte dina tänder smälter bara.
men jag känner ju inget! varför då sluta vid 30 min?
gladiatorerna1
2007-06-21, 17:28
Prankie - jag är bara ärlig! Jag vore elak om jag påstodd något annat. Jag vill inte ge falska förhoppningar till andra. Jag påstår heller inte att du gör det.
Hoppas du har tagit kort. :)
Det är bra att du inte märker av bieffekten allafall.
Här är det saxat från Sjukvårdrådgivning
"Det är kontakten mellan blekgelen och tandköttet som kan orsaka en irritation, speciellt när de starkare preparaten används eller när plastskenorna passar dåligt.
Isningar och den ökande känsligheten i tänderna beror på att blekmedlet tränger in i tanden och skapar en inflammation i nerven, pulpan. Besvären försvinner i regel inom ett till två dygn om man upphör med behandlingen.
Emaljens hårdhet minskar och ytan blir porösare under en blekningsbehandling, men det är också förändringar som går över med tiden."
Jag har känt av isningar i tänderna och irritation på tandköttet från och med den andra dagen så jag väljer att dela upp behandlingar i fler kortare gånger.
gladiatorerna1
2007-06-21, 17:44
Hoppas du har tagit kort. :)
Det är bra att du inte märker av bieffekten allafall.
Här är det saxat från Sjukvårdrådgivning
"Det är kontakten mellan blekgelen och tandköttet som kan orsaka en irritation, speciellt när de starkare preparaten används eller när plastskenorna passar dåligt.
Isningar och den ökande känsligheten i tänderna beror på att blekmedlet tränger in i tanden och skapar en inflammation i nerven, pulpan. Besvären försvinner i regel inom ett till två dygn om man upphör med behandlingen.
Emaljens hårdhet minskar och ytan blir porösare under en blekningsbehandling, men det är också förändringar som går över med tiden."
Jag har känt av isningar i tänderna och irritation på tandköttet från och med den andra dagen så jag väljer att dela upp behandlingar i fler kortare gånger.
nej, men däremot så bleker jag bara överkäken för att kunna jämföra.
Wow, du tar testkanin uppgiften verkligen seriös. Kommer det inte se konstig ut då? :)
gladiatorerna1
2007-06-21, 17:52
Wow, du tar testkanin uppgiften verkligen seriös. Kommer det inte se konstig ut då? :)
jo, det är klart :) Jag har inte ens sett något resultat efter 2 timmar och 30 minuter...
Tänk om det är så att det skadar dina tänder utan att du känner det, och utan att det blir vitare bara för det?
gladiatorerna1
2007-06-21, 18:00
Tänk om det är så att det skadar dina tänder utan att du känner det, och utan att det blir vitare bara för det?
Du ha rsäkert rätt....jag har redan väldigt vita tänder naturligt...får ofta komplimanger för det
gladiatorerna1
2007-06-21, 18:01
Ni som funderar på att köpa- nu vet ni alla fall vad jag tycker om denna produkt. Inget illa om Prankie!
men jag känner ju inget! varför då sluta vid 30 min?
Men som tossefar redan har frågat, vad står det på förpackningen?
Du ha rsäkert rätt....jag har redan väldigt vita tänder naturligt...får ofta komplimanger för det
Vad fan bleker du dom då för? Du skulle säkert sitta där i flera timmar till, om det inte blev vitare.
Men då tänker jag; tänk om det är samma som vissa solaruim. Man ligger där och det är grymma fläktar - det är inte ens varmt och huden är sval. Då kan man ju tänka "vad fan det här tar ju ingenting, jag kan ju sola mycket längre"
Men sen, flera timmar senare - så kommer man hem och känner hur det blossar i ansiktet och hur starka rören egentligen var. Då inser man att man hade skadat huden om man solat längre.
Bara en tanke. Var försiktig.
15-25minuter står det.
gladiatorerna1
2007-06-21, 18:07
det står: "Låt So White verka i 15-25 minuter med 35% gelen. Ju längre tid du använder skenorna desto snabbare uppnår du önskat resultat"
Väteperoxid fungerar så att det bryter ner missfärgningar så att den vita emaljen syns bättre. Emaljen blir inte vitare, så det ger ingenting om om du inte har några missfärgning heller. ;) Kanske har du redan vita fina tänder?
gladiatorerna1
2007-06-21, 18:10
Vad fan bleker du dom då för? Du skulle säkert sitta där i flera timmar till, om det inte blev vitare.
Men då tänker jag; tänk om det är samma som vissa solaruim. Man ligger där och det är grymma fläktar - det är inte ens varmt och huden är sval. Då kan man ju tänka "vad fan det här tar ju ingenting, jag kan ju sola mycket längre"
Men sen, flera timmar senare - så kommer man hem och känner hur det blossar i ansiktet och hur starka rören egentligen var. Då inser man att man hade skadat huden om man solat längre.
Bara en tanke. Var försiktig.
När jag får komplimanger för något så vill jag alltid förbättra det ännu mera! Någon konstig ide jag har bara helt enkelt!
Jag ska vara försiktig.
gladiatorerna1
2007-06-21, 18:11
Väteperoxid fungerar så att det bryter ner missfärgningar så att den vita emaljen syns bättre. Emaljen blir inte vitare, så det ger ingenting om om du inte har några missfärgning heller. ;) Kanske har du redan vita fina tänder?
Jo det har jag, men jag vill inte köpa det argumentet riktigt...
det står: "Låt So White verka i 15-25 minuter med 35% gelen. Ju längre tid du använder skenorna desto snabbare uppnår du önskat resultat"
Ok, nästa fråga då: varför följer du inte instruktionerna när det handlar om ett ämne som kan (säger inte att det gör det, men kan) förstöra din munhälsa?
När jag får komplimanger för något så vill jag alltid förbättra det ännu mera! Någon konstig ide jag har bara helt enkelt!
Jag ska vara försiktig.
Då är det något som inte är som det ska.
Du är inte försiktig om du snart suttit med den skiten på tänderna i snart 3 timmar, när den rekommenderade tiden är 15-25 min. Du måste tänka till lite.
gladiatorerna1
2007-06-21, 18:13
Kan det vara så att du har förväxlat bild 1 och 2? det ser nämligen ut som så...
Kan det vara så att du har förväxlat bild 1 och 2? det ser nämligen ut som så...
Han har redan sagt att det beror på ljuset vid foto-tillfället.
Jag förstår mig inte på dig just nu.
1. Du har redan vita tänder men använder ändå ett farligt medel på tänderna för att se om det fungerar. Sedan säger dui att du skall vara försiktig men bleker ändå i 2.5 timmar i stöten trots att det står mellan 12-25 minuter på förpackningen.
Hur tänker du då?
Är det inte bättre att behålla dina vita fina tänder och strunta i detta medlet istället för att riskera din munhälsa helt.
2.5 timmar?*rolleyes*
Fettecke
2007-06-21, 20:33
finns det några dokumenterade bieffekter av detta?
låter jävla bra annars.
Fettecke
2007-06-21, 21:12
damnit, fanns ju en miljon olika återförsäljare, allt mellan 100-1000:-
vilket är mest kostnadseffektiv ?
damnit, fanns ju en miljon olika återförsäljare, allt mellan 100-1000:-
vilket är mest kostnadseffektiv ?
Ja, om du köper av mig är det mest kostnadseffektiv då jag har iprincip redan bevisat effekten eller hur? ;) Så betala mig 1000kr så köper jag det åt dig för 100kr. Väteperoxid 35% är ju liksom sammasak oavsett hur mycket man betala. ;)
Fettecke
2007-06-21, 21:23
Ja, om du köper av mig är det mest kostnadseffektiv då jag har iprincip redan bevisat effekten eller hur? ;) Så betala mig 1000kr så köper jag det åt dig för 100kr. Väteperoxid 35% är ju liksom sammasak oavsett hur mycket man betala. ;)
sant sant :D
men, väteperoxid.... är inte karbamidperoxid ett vettigare val? (tror det hette så)
Löjtnant Blank
2007-06-21, 22:21
gladiatorerna1, jag tycker att du ska försöka slå rekord! Sikta på en tio timmar sådär. Lycka till!
gladiatorerna1
2007-06-22, 07:34
Han har redan sagt att det beror på ljuset vid foto-tillfället.
Jag förstår mig inte på dig just nu.
1. Du har redan vita tänder men använder ändå ett farligt medel på tänderna för att se om det fungerar. Sedan säger dui att du skall vara försiktig men bleker ändå i 2.5 timmar i stöten trots att det står mellan 12-25 minuter på förpackningen.
Hur tänker du då?
Är det inte bättre att behålla dina vita fina tänder och strunta i detta medlet istället för att riskera din munhälsa helt.
2.5 timmar?*rolleyes*
Jag har redan skrivit hur jag tänker!
Prankie beskriver detta medel som väldigt stark, men jag håller inte med! Han påstår att han inte kunde ha det mer än 30 min, men jag hade det i 3 timmar utan problem!! Varför skulle jag ljuga??!! Han rekomenderade den och jag beställde den! Vet en person som har RIKTIGT blekmedel och då har man det över natten! Jag är bara ärlig!! Om ni vill bli blåsta så kan ni ju beställa!
gladiatorerna1
2007-06-22, 07:35
gladiatorerna1, jag tycker att du ska försöka slå rekord! Sikta på en tio timmar sådär. Lycka till!
¨Gå och lägg dig och sov.
gladiatorerna1
2007-06-22, 07:38
sant sant :D
men, väteperoxid.... är inte karbamidperoxid ett vettigare val? (tror det hette så)
Jag betvivlar starkt på att det verkligen inne¨håller 35%...När min syster var hos tandläkaren s¨å var medlet smärtsamt. Hon fick i och för sig kritvita tänder men resultatet försvann. Hon betalde som sagt 3500 kr.
gladiatorerna1
2007-06-22, 07:39
finns det några dokumenterade bieffekter av detta?
låter jävla bra annars.
När billiga saker låter för bra för att vara sant så brukar det inte vara sant heller.
Men roliga Gladis del Pilar - blev du nöjd då?
gladiatorerna1
2007-06-22, 07:41
Ok, nästa fråga då: varför följer du inte instruktionerna när det handlar om ett ämne som kan (säger inte att det gör det, men kan) förstöra din munhälsa?
För att jag inte tror på skiten!
Jag har redan skrivit hur jag tänker!
Prankie beskriver detta medel som väldigt stark, men jag håller inte med! Han påstår att han inte kunde ha det mer än 30 min, men jag hade det i 3 timmar utan problem!! Varför skulle jag ljuga??!! Han rekomenderade den och jag beställde den! Vet en person som har RIKTIGT blekmedel och då har man det över natten! Jag är bara ärlig!! Om ni vill bli blåsta så kan ni ju beställa!
Självklart är du ärlig och det är en av dina fina egenskaper.
Det jag påpekade är att du inte är vidare försiktig när du använder ett medel i 3 timmar (första gången du använder det) trots att rekommendationen är att hålla det under en halvtimme. Motivering: det gör inte ont just nu som det gjorde för Prankie.
Jag skulle vilja hitta på en liknelse här för att förklara för dig men jag kommer inte på någon, du är one of a kind. ;)
Prankie (tror jag det var) har redan nämnt att om man redan har vita tänder så kommer det inte hjälpa nämnvärt.
Dock fungerar ju Väteperoxiden så att den fräter bort den skyddande emaljen vilket kommer göra dina tänder rejält sköra om du inte är försiktig.
Ta det lugnt och blek 25 minuter i stöten men vid upprepade tillfällen så får vi se om det bölev något resultat efter några dagar.
gladiatorerna1
2007-06-22, 07:57
Självklart är du ärlig och det är en av dina fina egenskaper.
Det jag påpekade är att du inte är vidare försiktig när du använder ett medel i 3 timmar (första gången du använder det) trots att rekommendationen är att hålla det under en halvtimme. Motivering: det gör inte ont just nu som det gjorde för Prankie.
Jag skulle vilja hitta på en liknelse här för att förklara för dig men jag kommer inte på någon, du är one of a kind. ;)
Prankie (tror jag det var) har redan nämnt att om man redan har vita tänder så kommer det inte hjälpa nämnvärt.
Dock fungerar ju Väteperoxiden så att den fräter bort den skyddande emaljen vilket kommer göra dina tänder rejält sköra om du inte är försiktig.
Ta det lugnt och blek 25 minuter i stöten men vid upprepade tillfällen så får vi se om det bölev något resultat efter några dagar.
Okej! Bra att du förstår att jag är ärlig!
Min syster har lika vita tänder som mig och hennes blev ännu vitare, mer bländande alltså. Så jag vill inte köpa det argumentet!
Jag ska fortsätta med blekningen med 25 minuter i stöten som du har skrivit, men jag är väldigt skeptisk...Det är för ER skull (som funderar på att köpa detta) som jag lägger ner min energi och skriver detta!
Tack, det uppskattar jag.
Jag skriver dock inte här för att jag eventuellt skall köpa det utan för att jag blir lite orolig över dina tänder. Hur känns det idag, du har inte ont hoppas jag?
Hoppas det löser sig och att dina tänder blir vitare.
Varför i hela friden köper du något du inte tror på för att sedan använda det längre än du bör? Det är ju inte helt riskfritt.
Vidare tycker jag inte att det är särskilt smart att ha kvar skiten i tre timmar med motiveringen att det inte gör ont. Så länge du inte har fått det på tandköttet så borde det väl inte göra ont? Om dina tänder fräter sönder så lär du inte känna det förrän det är försent.
Om nu vita tänder är så viktigt för dig borde du verkligen göra som din syster istället för att hålla på med en massa halvsuspekta substanser, som du tydligen inte ens tror på själv. Annars finns alltid kungsvatten, det löser allt. Tip-Ex är bra också för den vita färgen.
Jag kanske har kassa tänder eller nåt, men det fräter på tandkött och jag får isningar efter ett tag. Även om smärtan inte är så farlig så är det obehaglig känsla att ha nånting som fräter på tänderna. Och det jag inte klara av är själva dreglande, efter halvtimmen har jag munnen full så jag vill gärna spotta ut.
Tycker 35% låter inte så konstig då man kan köpa 85ml 30% lösning för 52,5kr i de flesta apotek. Och här säljer de 10ml 35% lösning för 100kr så är det redan överpris som fan.
gladiatorerna1
2007-06-22, 08:11
Tack, det uppskattar jag.
Jag skriver dock inte här för att jag eventuellt skall köpa det utan för att jag blir lite orolig över dina tänder. Hur känns det idag, du har inte ont hoppas jag?
Hoppas det löser sig och att dina tänder blir vitare.
Tack så mycket för omtanken:thumbup: Snällt att du bryr dig.
Tänderna känns bra idag. Jag är glad att det finns människor som vill varna mig för mitt eget bästa. Det uppskattar jag verkligen.
Tack så mycket för omtanken:thumbup: Snällt att du bryr dig.
Tänderna känns bra idag. Jag är glad att det finns människor som vill varna mig för mitt eget bästa. Det uppskattar jag verkligen.
Va bra att dina tänder mår bra. Mina känns mer porös än innan jag började, ungefär den kladdig och mjuka känslan man får av dricka rumstempererad cola.
Jag hade nöjt mig med vitheten på bild 3 Prankus! :)
Jag hade nöjt mig med vitheten på bild 3 Prankus! :)
Hehe jo, jag har slutat med blekningar. 8ml kvar... kan göra bomb eller nåt. :D (För mycket MacGyver)
Hehe jo, jag har slutat med blekningar. 8ml kvar... kan göra bomb eller nåt. :D (För mycket MacGyver)
Så allt som allt var det värt det?
Fettecke
2007-06-22, 11:14
Så allt som allt var det värt det?
med tanke på att han använde runt 20kr av vad han köpte för så borde det nog vara värt det :D
Fan va bra svar!:thumbup:
gladiatorerna1
2007-06-22, 18:17
Fan va bra svar!:thumbup:
:) :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.