handdator

Visa fullständig version : hur många set hinner ni med?

Big_Vik
2003-03-30, 11:08
på 45 minuter?

spinkoo
2003-03-30, 11:20
Varför är det intressant? ;)

King Grub
2003-03-30, 11:24
Beror mycket på om det är ett tungt knäböjspass eller ett axelpass.

Big_Vik
2003-03-30, 11:31
max-ot.... jag måste tydligen vila rätt länge emellan seten.

Niclaaas
2003-03-30, 11:36
du MÅSTE vila länge mellan seten? ;)

du måste ingenting....pröva lite o gör det som känns bäst/ger bäst resultat

Big_Vik
2003-03-30, 11:42
ja okej..men jag vill veta hur många set ni gör? eller har någon tips för att hinna med fler set, om det nu finn nåt sånt? =)

Niclaaas
2003-03-30, 11:45
tja...mindre vila mellan? :booty:

annars dropset, superset o sånt...själv gillar jag det inte men det är väl det eller mindre vila bara om du vill klämma in fler

får man fråga varför?

spinkoo
2003-03-30, 11:54
Får man fråga varför du inte kan köra längre...?

Är 40 minuters gränsen påhittad för att tilltala lata människor att följa ett visst program :notme: eller finns det riktig forskning som verkeligen stödjer att det gör sådan enorm skillnad. Tycker en timme e lagom :)

Chris
2003-03-30, 12:01
På 45 min hinner man väl med uppvärmning och +15 set om man kör intensivt. :confused:

Big_Vik
2003-03-30, 12:10
Originally posted by spinkoo
Får man fråga varför du inte kan köra längre...?

Är 40 minuters gränsen påhittad för att tilltala lata människor att följa ett visst program :notme: eller finns det riktig forskning som verkeligen stödjer att det gör sådan enorm skillnad. Tycker en timme e lagom :)

äsch. jag kör efter max-ot och AST har forskat en hel del kring detta. det handlar om att alltför mycket kortison utsöndras om man tränar över en timme. mycket negativt för muskeltillväxten

spinkoo
2003-03-30, 12:12
Originally posted by Big_Vik

äsch. jag kör efter max-ot och AST har forskat en hel del kring detta. det handlar om att alltför mycket kortison utsöndras om man tränar över en timme. mycket negativt för muskeltillväxten

Jo jag har också lässt max-ot men jag tror inte det spelar nån vidare roll :kinky: om man kör en timmer eller till och med en och en halv timme så länge man tränar hårt, man ska inte driva runt.

Träna en timme du det är lugnt, du kommer växa av din styrketräning iallfall :love:

Max-ot säger en hel del dom..bland annat att man ska hinna med ca 20 set armar/mage ena dagen, vila 3 minuter mellan varje för max-balsatning bla bla bla och ändå vara klar på 40 minuer...jo men visst :D

Jag spår att grub kommer säga nåt vettigt om 10 sekunder!!:thumbup:

King Grub
2003-03-30, 12:14
Kortison? Du menar händelsevis inte kortisol? Hur vore det att ta reda på grunderna innan du blint litar på allt ett kosttillskottsföretag säger? ;)

Greenman
2003-03-30, 13:06
det frigör rätt å mycke kortisol även vid pass som är mindre än 45 minuter, mängden kortiol beror inte på hur långt passet är utan på din blodockernivå, dv hur mycket energi du gjort av med

Allan
2003-03-30, 13:19
Det finns tekniker för att uppnå orgasm på mindre än fem minuter. Sen är det bara att kliva av och fortsätta med livet. Det finns tydligen tekniker för att nå maximal effekt på kort tid. För att sen kunna lämna det förhatliga gymet och fortsätta med det riktiga livet.
Jaha.
Sex är kul. Träna är kul. Om man råkar tycka att träning är så kul att man gärna stannar både en och två timmar i gymet - är det något fel på en då?
Jag blir fullständigt vansinnig på alla dessa teorier som fladdrar till höger och vänster. Om folk kunde lägga mindre energi på att bli teoriproffs i styrketräning och mer på att träna, så skulle det garanterat bli andra resultat.
Till saken.
Visst har kortisolnivån betydelse för muskeltillväxten. Men så har även serotonin, dopamin och en drös med andra signalsubstanser. Plus ett gäng med endorfiner.

BigVik - kör på bara. Om jag minns rätt är du i den åldern där du växer ändå. Du kommer att växa med rent felaktig träning också. Se till att ha kul,skaffa favoritövningar och käka rätt mat.

allan

Wilson
2003-03-30, 13:22
ha bra spått spinkoo :thumbup:

Det är väl helt uppenbart att MAX-OT bara fösöker lura folk att använda deras program så folk ska köpa deras produkter som de påstår är nödvändiga ifall man kör deras program.. nåt sånt e de ju

Greenman
2003-03-30, 13:25
är det bara jag som känner att det existerar en ohelig allians mellan max-ot óch de maskiner nautilus tillverkar.

AndersT
2003-03-30, 13:39
Jag kör Max-OT träning, men tycker att passen blir sämre om man håller dem under 40 minuter. Mina brukar ta 50-70 minuter...

MIGGE
2003-03-30, 14:40
Jag kör också max-OT...det gör typ alla här antar jag..
MAXIMAL ÖVERBELASTNING ALLTSÅ! Det e ju det de tjatar om hela tiden... Som att man inte skulle överbelasta

Arne Persson
2003-03-30, 18:51
Jag kör knappast någon max-OT. Snarare motsatsen.

MIGGE
2003-03-30, 18:56
du kör väl ändån med maximal överbelastning?
jag kanske har missuppfattat allt, men jag trode max-ot betydde maximal överbelastning. Jag är inte ironisk. Jag kan ha missuppfattat...

Arne Persson
2003-03-30, 18:59
Jo, men på åtskillig mkt fler set.

Tompi
2003-03-31, 04:46
Hinner med alldeles tillräckligt många set på 45min! Gillar att träna intensivt för gymmet här är så jävla risigt!
Stannar inte mer än nödvändigt!

Slartibartfast
2003-03-31, 08:43
Beror ju helt på vad man tränar. Mina benpass tar 45-60 minuter och jag hinner med sju set innan jag hamnar i koma.

Kör man bara biceps hinner man väl klämma in 20-30 st om antalet set är det vesäntliga.

spinkoo
2003-03-31, 13:49
Originally posted by Tompi
Hinner med alldeles tillräckligt många set på 45min! Gillar att träna intensivt för gymmet här är så jävla risigt!
Stannar inte mer än nödvändigt!

Jag trivs på gymmet, kan stanna i timmar :hbang:

MIGGE
2003-03-31, 14:07
jag trivs också på gymmet! jag önskar ibland att jag var fet så jag fick stanna o köra cardio eller whatever

men nu e det ju så att man inte får stanna för länge:cryout:

z_bumbi
2003-03-31, 15:51
Originally posted by Greenman
är det bara jag som känner att det existerar en ohelig allians mellan max-ot óch de maskiner nautilus tillverkar.

Grundidén är ju lika för natilus och Max-ot, få set och mycket resultat.
Om det funkar ? Det får man testa själv men man är väldigt låst om man bara tränar på ett sätt.

Tompi
2003-03-31, 22:54
Originally posted by spinkoo

Jag trivs på gymmet, kan stanna i timmar :hbang:

På gymmet i stan trivs jag, men här finns bara ett sket litet gym med hantlar till endast 35kg, en halv kass benpress några stänger å vikter och en pissig dragmaskin.
Men jag ska nog kunna bli grövre ändå!

Nitrometan
2003-04-01, 08:17
Allan: Jag kan bara bocka och buga inför denna visdom.
Jag har upptäckt att jag ofta håller med dig. Det behöver inte betyda att du har rätt, men jag gillar iallafall vad du säger.

Sen vet jag att det finns rysk forskning från 70- & 80-talet som visar att de fick sämre maxstyrkeutveckling på sina tyngdlyftare och kastare om de körde pass som var längre än 45-50 minuter. Antar att dessa siffror fortfarande spökar. Å andra sidan körde de 2-4 såna pass per dag och maximerade sin återhämtning på alla sätt de kunde. De behövde inte ens lasta vikter på stången eller förbereda utrustning på nåt sätt!

MIGGE: Blir du utkastad sen eller?

Officer
2003-04-01, 10:17
Jag tycker personligen att man ska skita i allt snack om hur länge man ska träna, hur många set man ska träna m.m.
Man ska köra på känsla.

Survivor
2003-04-01, 10:49
Originally posted by AnabolicProtein
Jag tycker personligen att man ska skita i allt snack om hur länge man ska träna, hur många set man ska träna m.m.
Man ska köra på känsla.
:bow:

Stickboy
2003-04-01, 11:22
om vi återgår till max-ot programet så förespråkar dom träning 5 dar i veckan max 6-9 set per muskelgrupp och max 45 min. (detta står nog skrivet ca 300 gånger tillsammans med att deras produkter är bäst).

så jag förstår inte din grundfråga med hur många set man hinner med. vill du följa programmet så har du redan fått ett givet set antal.

mitt tips är att kör mer på känsla.