Visa fullständig version : Tjejer är sjukt utseendefixerade
Röda_Lacket
2007-06-20, 19:57
Har tänkt på en sak Fy vad tjejer är utseendefixerade!
Ta mig som ett exempel för något/några år sedan kollade inte ens tjejer åt mitt håll då jag var var lite tjock. Nu när jag är mer vältränad ska dem glo och nu på senare tid komma fram och ställa massa frågor....
Innan log knappt en tjej åt mig nu ler tjejer hela tiden mot mig, sätter sig ofta brevid mig på spårvagnen och visar hals,ben och massa annat. Detta hände inte en ändå gång när jag var tjock. Nu sker det nästan varje dag. Jag har inte förändrats till sättet utan bara fysiskt. Nu vet jag att tjejer inte fallar enabrt på utseendet men alla dessa kvinnliga inviter(säkert omedvetet från tjejerna) man fått på sistonde har nästan gjort mig lite smått irriterad. Även på jobbet har tjejerna börjat behandla mig annorlunda och en har börjat flörta med mig !!!!
Jag är säker på att tjejer innerstinne är mer utseendefixerade än killar.
Haha precis samma här.
Men "visa hals"? wtf liksom :D
Handcuff
2007-06-20, 19:59
Och ändå får du inte ligga :confused:
EDIT: Men "visa hals"? wtf liksom :D
Röda_Lacket
2007-06-20, 19:59
Och problemet är?
Att vissa tjejer utger sig för att inte vara sådana här bla hon som stöter på mig på jobbet just nu. Och bara anklagar killar för att vara utseendefixerade
Att vissa tjejer utger sig för att inte vara sådana här bla hon som stöter på mig på jobbet just nu. Och bara anklagar killar för att vara utseendefixerade
pumpa dumpa säger jag, som payback!
Så om man föredrar en kroppsform före en annan är man utseendefixerad?
tigerofsweden
2007-06-20, 20:02
+1 :D
Handcuff
2007-06-20, 20:03
Ja tjejer som inte gillar feta killar är falska sl**or!
Röda_Lacket
2007-06-20, 20:03
Vad hände med "insidan är viktigast" ett härligt tjej mantra man alltid får höra av majoriteten av tjejer? Jag tror att alla är utseendefixerade men vi killar brukar iaf oftast erkänna det
Vad hände med "insidan är viktigast" ett härligt tjej mantra man alltid får höra av majoriteten av tjejer? Jag tror att alla är utseendefixerade men vi killar brukar iaf oftast erkänna det
Finns inget som säger att insidan inte är viktigast bara för att man gillar vältränade typer.
Och det är inte killar då??? Man behöver bara läsa tie minuter på Kolo för att tro det.
Och det är inte killar då??? Man behöver bara läsa tie minuter på Kolo för att tro det.
"Jag tror att alla är utseendefixerade men vi killar brukar iaf oftast erkänna det"
jag tycker det summerar det rätt bra =)
"Jag tror att alla är utseendefixerade men vi killar brukar iaf oftast erkänna det"
jag tycker det summerar det rätt bra =)
Det summerar inget bra eftersom att det är fel.
Det summerar inget bra eftersom att det är fel.
hur kan en sådan sak va Helt fel efter han skriver "tror" och "brukar"
och det stämmer garanterat in på många =)
hur kan en sådan sak va Helt fel efter han skriver "tror" och "brukar"
och det stämmer garanterat in på många =)
Hur kan något vara fel öht? Han tror fel, EoD.
Hur kan något vara fel öht? Han tror fel, EoD.
men eftersom många tycker det, och jag vet många killar som står för det och många tjejer som inte står för det så är det väll lika sant som det är falskt?
så jag kan säga att det är Rätt.
Stackars dig. Själv har jag inte märkt någon skillnad alls sedan jag tränade upp mig, skaffade lökar och stylade till mig. Killar tittar liksom mer på personligheten. *cupid*
Ta mig som ett exempel för något/några år sedan kollade inte ens tjejer åt mitt håll då jag var var lite tjock. Nu när jag är mer vältränad ska dem glo och nu på senare tid komma fram och ställa massa frågor....
Innan log knappt en tjej åt mig nu ler tjejer hela tiden mot mig, sätter sig ofta brevid mig på spårvagnen och visar hals,ben och massa annat. Detta hände inte en ändå gång när jag var tjock. Nu sker det nästan varje dag. Jag har inte förändrats till sättet utan bara fysiskt. Nu vet jag att tjejer inte fallar enabrt på utseendet men alla dessa kvinnliga inviter(säkert omedvetet från tjejerna) man fått på sistonde har nästan gjort mig lite smått irriterad. Även på jobbet har tjejerna börjat behandla mig annorlunda och en har börjat flörta med mig !!!!
Klart tjejer gillar snyggare killar mer än fula men du tror inte även det kan vara ett fall av:
"OHHHH, hon visade halsen när hon sträckte på sig. Ett uppenbart fall av strategi 32JD på sidan 456 i The Game. Läste en sådan jäkla bra forumspost på seducebitchesandhoes.com om detta. Vilken kåtslyna som vill ha min kropp!"
Liten semantisk lektion - om jag tror någonting kan det enbart vara fel om motsatsen bevisas. Och jag kan radda upp fler bevis på yngre gossars utseendefixering på Kolozzeum än Yankeee kan rada upp exempel på motsatsen. Men jag nöjer mig med att tro.
men eftersom många tycker det, och jag vet många killar som står för det och många tjejer som inte står för det så är det väll lika sant som det är falskt?
så jag kan säga att det är Rätt.
Alla är inte utseendefixerade, inse det.
Definera utseendefixerad tack, Yankeee.
Alla är inte utseendefixerade, inse det.
läsa inte "Alla" läste dom flesta så mitt fel,
tror dock killar är med öppen med det iaf,
Väldigt många människor är utseendefixerade, jag är en av dem, till viss del.
Liten semantisk lektion - om jag tror någonting kan det enbart vara fel om motsatsen bevisas. Och jag kan radda upp fler bevis på yngre gossars utseendefixering på Kolozzeum än Yankeee kan rada upp exempel på motsatsen. Men jag nöjer mig med att tro.
Heh, vad tror du att du åstadkom med det inlägget egentligen? Du pekar ut en grupp och säger att du kan visa fler bevis för din åsikt än min? Frågan är fortfarande om alla är utseendefixerade och alla är inte det, inte ens i bland dina 15-19 åringar.
Definera utseendefixerad tack, Yankeee.
I detta fallet skulle jag säga att utseendet är den viktigaste egenskapen hos det motsatta könet.
I detta fallet skulle jag säga att utseendet är den viktigaste egenskapen hos det motsatta könet.
tycker det är svårt att deffinera ett dugligt utseende som blir bättre av personligheten så jag skulle , Motsätta mig din mening om det nu är ett ord,
Det är klart de flesta(vågar man säga alla?) är utseendefixerade. Det är ju det som avgör om man går fram eller inte SEN börjar insidan växa fram. Raggar ni på 90åringar eller?
tycker det är svårt att deffinera ett dugligt utseende som blir bättre av personligheten så jag skulle , Motsätta mig din mening om det nu är ett ord,
Skriv ordentligt.
Röda_Lacket
2007-06-20, 20:25
Nej detta har inget med the game att göra.... Detta är i vardagliga situationer jag har märkt fenomenet tex på jobbet. I gymnasiet var jag i god form och då hände samma saker som händer just nu...
Klart tjejer gillar snyggare killar mer än fula men du tror inte även det kan vara ett fall av:
"OHHHH, hon visade halsen när hon sträckte på sig. Ett uppenbart fall av strategi 32JD på sidan 456 i The Game. Läste en sådan jäkla bra forumspost på seducebitchesandhoes.com om detta. Vilken kåtslyna som vill ha min kropp!"
Det är klart de flesta(vågar man säga alla?) är utseendefixerade. Det är ju det som avgör om man går fram eller inte SEN börjar insidan växa fram. Raggar ni på 90åringar eller?
Nä du bör inte säga alla. För alla är inte det. Men många är det.
Skriv ordentligt.
jag tycker alltså Inte att utseendefixering betyder att "utseendet är den viktigaste egenskapen hos det motsatta könet"
Okey, jag är rätt vältränad men inte fan kommer det tjejer och gnider sig mot mig om dagarna. Antagligen har du snöat in på detta och tolkar minsta sak som att tjejen vill slicka glass från ditt 8-pack.
Viktor_Balck
2007-06-20, 20:27
Men snälla, klart tjejer är utseendefixerade precis som killar. Däremot så är det knappast det enda man bryr sig om, du borde väl vara glad att folk uppmärksammar dig mer nu och ta det för vad det är.
Håller med Allan, det är inte så att man som tjej enbart blir bedämd utifrån sin vackra insida direkt...*rolleyes*
så du menar att killar går fram och vill snacka med en ful tjej? Eller ler åt en ful tjej? Du vill bara skryta om att du äntligen får ragg... get over it
Det där beror ju förstås på hur man definierar utseendefixerad. Givetvis spelar utseende roll för de flesta, men det behöver ju inte rimligtvis innebära att alla är utseendefixerade.
Arf Pingvin
2007-06-20, 20:29
Har upplevt ungefär samma sak. Inte för att jag var tjock, snarare spinkig. Men som tur är så försvinner tjejerna igen så fort de vet lite mer om en - precis som förut alltså.
Ryska_raketen
2007-06-20, 20:29
Själv brukar jag gå fram till det mest skadade godset och säga hej. Då är chansen att få panga rödbeta större, inte stor, men då finns den åtminstonde :(
Det där beror ju förstås på hur man definierar utseendefixerad. Givetvis spelar utseende roll för de flesta, men det behöver ju inte rimligtvis innebära att alla är utseendefixerade.
Det är ingen ide du försöker, de fattar inte.
Det är ingen ide du försöker, de fattar inte.
vad kallas man om man tycker utsidan absolut spelar roll men insidan gör utsidan bättre om den inte är den bästa?
vad kallas man om man tycker utsidan absolut spelar roll men insidan gör utsidan bättre om den inte är den bästa?
Normal.
Och vad är det som är konstigt med det? Hade du brännskadat hela ansiktet så hade färre tjejer tittat åt dig, men nu har du förändrat dig till det bättre och då får du fler blickar istället. Hur logiskt som helst.
Normal.
woho, aldrig blivit kallad normal
Jag älskar när Yankee går igång.
Jag är inte utseendefixerad (tror jag), jag har blivit kär i killar enbart pga personligheten
Viktor_Balck
2007-06-20, 20:35
Det här är nog ett vanligt fenomen, Notorius B.I.G. beskriver en liknande situation när han har slagit igenom i musikbranschen, i låten "Juicy" rappar han:
Girls used to diss me
Now they write letters 'cause they miss me
:thumbup:
Själv brukar jag gå fram till det mest skadade godset och säga hej. Då är chansen att få panga rödbeta större, inte stor, men då finns den åtminstonde :(
Den så kallade andra sorteringen? :)
Ur min synvinkel så är samhället väldigt utseende fixerat och det spelar ingen roll om man är tjej eller kille.
Sen tror jag inte att alla är det men väldigt många.
Det här är nog ett vanligt fenomen, Notorius B.I.G. beskriver en liknande situation när han har slagit igenom i musikbranschen, i låten "Juicy" rappar han:
Girls used to diss me
Now they write letters 'cause they miss me
:thumbup:
Det har ju i o f s inget med utseende att göra.
Viktor_Balck
2007-06-20, 20:38
Det har ju i o f s inget med utseende att göra.
Jag var inte helt seriös.
Jag älskar när Yankee går igång.
Klart du gör, det gör alla tjejer.
Jag var inte helt seriös.
Så hade jag nog ockå sagt. Klart att dom som blir kända får mer uppmärksamhet av sin omgivning - men det är ju en annan grej. Helt seriöst. Det är skönare att ligga med en känd kompis än med en okänd klasskamrat.
Att påstå att kvinnor skulle vara mer utseendefixerade än män är att förenkla rejält. Förmågan att kråma sig inför det motsatta könet är medfödd, och vi delar den med i stort sett alla mer avancerade livsformer.
Däremot är det så att manlig fåfänga - om vi ska använda ett mer generellt uttryck - anses som lite finare än kvinnlig. Det märks också på hur man betraktar accessoirer eller köpvanor - det är finare att köpa en ny motorcykel för 130,000 än att köpa en väska för 25,000. Det är mer OK att köpa en löjligt dyr klocka än att köpa ett läppstift.
Manlig fåfänga har dessutom fler bottnar än bara att imponera på tänkta partners - det handlar lika mycket om att visa sig för andra män, vilket också följer medfödda sociala mönster. Mäns utseendefixering - eller pojkars är man frestad att tillägga på Kolozzeum - har däremot blivit mer uttalad och accepterad och vanlig under 2000-talet. Men visst handlar behovet av att lägga upp bilder på sig själv, eller fråga om råd om tatueringar eller kläder både om att imponera på både tjejer och killar.
Tjejers "utseendefixering" är lättare att begripa eftersom den är enkel - den är riktad primärt mot män, och bara sekundärt mot andra kvinnor, medan män har ett helvete med att vara tillräckligt fåfänga för att dels attrahera kvinnor och dels avskräcka andra män.
Ungefär så. Väldigt fritt efter Broby-Johansen
Motorbreath
2007-06-20, 20:52
Tänk dig följande scenario:
En tjej kliver på spårvagnen. Hon ser sig omkring efter en sittplats. Det finns ingen hon känner i vagnen. I detta läge vet hon ingenting om personligheterna i vagnen. Vad får hon då gå efter? Jo, utseendet.
Tjejen får då syn på dig, tänker att han såg ju bra ut, och sätter sig brevid dig. Hon har lite svårt att hålla ögonen borta från dig och vill ta kontakt med dig, men vet inte hur.
Hon tänker då att om hon visar upp sig lite för att göra dig intresserad kanske du tar kontakt med henne.
Vad hon inte vet är att du sitter och småblänger och tänker "Vilket utseendefixerat luder, hon försökte inte ragga upp mig när jag såg ut som den feta killen i Lost".
Vad jag ville ha sagt är att en attraktiv utsida ger insidan en chans.
Att påstå att kvinnor skulle vara mer utseendefixerade än män är att förenkla rejält. Förmågan att kråma sig inför det motsatta könet är medfödd, och vi delar den med i stort sett alla mer avancerade livsformer.
Däremot är det så att manlig fåfänga - om vi ska använda ett mer generellt uttryck - anses som lite finare än kvinnlig. Det märks också på hur man betraktar accessoirer eller köpvanor - det är finare att köpa en ny motorcykel för 130,000 än att köpa en väska för 25,000. Det är mer OK att köpa en löjligt dyr klocka än att köpa ett läppstift.
Manlig fåfänga har dessutom fler bottnar än bara att imponera på tänkta partners - det handlar lika mycket om att visa sig för andra män, vilket också följer medfödda sociala mönster. Mäns utseendefixering - eller pojkars är man frestad att tillägga på Kolozzeum - har däremot blivit mer uttalad och accepterad och vanlig under 2000-talet. Men visst handlar behovet av att lägga upp bilder på sig själv, eller fråga om råd om tatueringar eller kläder både om att imponera på både tjejer och killar.
Tjejers "utseendefixering" är lättare att begripa eftersom den är enkel - den är riktad primärt mot män, och bara sekundärt mot andra kvinnor, medan män har ett helvete med att vara tillräckligt fåfänga för att dels attrahera kvinnor och dels avskräcka andra män.
Ungefär så. Väldigt fritt efter Broby-Johansen
Vilket kanon inlägg.
Jag tänkte direkt på påfåglar o jag vet inte om det är en bra sak.
Att vara Fixerad är ett ganska skarpt ord (vilket jag tycker att Yankeee försöker få fram). Att tycka att en tränad kropp är mer attraktiv än en otränad är heller inget anmärkningsvärt. Att Lacket aldrig får ligga trots att tjejer numera kastar sig över honom med blottade strupar är väl det konstiga om vi ska tro på inledande resonemang.
Att vara Fixerad är ett ganska skarpt ord (vilket jag tycker att Yankeee försöker få fram). Att tycka att en tränad kropp är mer attraktiv än en otränad är heller inget anmärkningsvärt. Att Lacket aldrig får ligga trots att tjejer numera kastar sig över honom med blottade strupar är väl det konstiga om vi ska tro på inledande resonemang.
Är lacket dracula lr?
Är lacket dracula lr?
Tydligen inte.
Tydligen inte.
jag tror han är homo, inget fel med det.
Man blir attreherad av attraktiva människor, spelar ingen roll om du är en tjej eller kille.
jag tror han är homo, inget fel med det.
Om Cennys skulle ta och kamma till sig en riktigt fin frisyr hade det varit super.
Behöver du låna en kam så skicka ett PM.
Om Cennys skulle ta och kamma till sig en riktigt fin frisyr hade det varit super.
Behöver du låna en kam så skicka ett PM.
jag har inget hår :(
jag menar, hade tjejer varenda dag som han säger bjudit ut sig på tbanan så hade jag gjort mer intressanta saker än att suttit på kolo och skrivit om det
jag har inget hår :(
snart har du nog inget att ha hår på heller...
snart har du nog inget att ha hår på heller...
det va alltså ett dödshot för man kan inte leva om man inte har nått att ha hår på?
det va alltså ett dödshot för man kan inte leva om man inte har nått att ha hår på?
ajaj övertolkning.
I'm not going to fall for this one.
jaja förlåt då, inga skämt funkar här inte.
ajaj övertolkning.
I'm not going to fall for this one.
jaja förlåt då, inga skämt funkar här inte.
;)
+1. Tränar man mycket kan man nog ställa som krav att den andra personen skall vara "fit" också.
Tänker bara hoppa in med en tanke:
Jag förstår känslan av att "vafan jag är ju samma person, vad är det som händer?" Man har vant sig vid ett sätt att förhålla sig till omvärlden och hur den fungerar. Blir man behandlad på ett annat sätt än tidigare pga att man ändrats på utsidan kan jag helt klart förstå att man reagerar med att bli lite förnärmad. Eftersom man inte "är" i sitt utseende men sin insida är man antagligen hemtam i.
Eget exempel: När man gick från barn till tjej. Är jag den enda som inte visste hur jag skulle reagera? Ena dagen var man vanlig kompis å tjena läget å nästa "how u doing?" :naughty: Äldre killar som man såg som gubbar kunde behandla en som om man var nåt man inte kände sig som. Man ville/borde gilla det men var inte riktigt "hemma" i den man var på utsidan. Blev nästan som en inre lojalitetskonflikt ibland, som ibland tog sig uttryck i att man blängde under lugg iklädd musse pigg t-shirt.:n00b
Ironbabe
2007-06-20, 22:27
NOOOOOOOOOOOOO *homer röst*
När jag var ung (tonåring och upp till 24) och vägde ca 53-55 kg med noll muskler på kroppen så var jag inte populär bland killarna. Vem ville ha bambi-plankan när det fanns kurviga och yppiga tjejkompisar?!
Och sen när jag upptäcker styrketräningen vid den magiska åldern 30 och får massa härliga, fasta och bulliga muskler (om än små) så fick jag fortfarande inte några killar för de där kurviga och yppiga tjejkompisarna finns ju fortfarande..
Slutsats: Såg ut som en pojke i kroppen som ung och ser ut som en kille i kroppen som vuxen *gah!* FI FIBBLAN vad killar är utseendefixerade!! Jag är en fin person faktiskt, jag har kvaliteter under min manhaftiga yta! SE MIG!!!! *cry*
http://img262.imageshack.us/img262/73/ironieed5.gif (http://imageshack.us)
LadyInsane
2007-06-21, 00:12
Generalisering är botten. Trist som fan.
Litecore
2007-06-21, 00:59
[ YADA YADA ]
jag har kvaliteter under min manhaftiga yta! SE MIG!!!! *cry*
kanske inte den bästa raggrepliken att starta en konversation med? ;)
MacGyver
2007-06-21, 02:36
I vår nutid så baserar större delen av männen och kvinnorna sitt partnerval uteslutande på sexuell selektion så det är inget konstigt med att du blir annorlunda bemött nu när du har fått finare fjädrar.
Att vara Fixerad är ett ganska skarpt ord (vilket jag tycker att Yankeee försöker få fram). Att tycka att en tränad kropp är mer attraktiv än en otränad är heller inget anmärkningsvärt.
Som sagt, de fattar inte :)
När man var yngre så brydde man sig mer om hur ens partner såg ut. Skit i om hon var blåst eller dryg, bara hon var snygg, typ.
Men när man växer upp så inser man att personligheten är viktigare.
Tjejer (i allafall i Japan) bryr sig om sitt utseende mycket, på gränsen till fixering. Men de klär inte upp sig eller sminkar sig för att vara snygg för killarna, de gör det för att vara snyggare än andra tjejer.
Lasse Kongo
2007-06-21, 06:49
NOOOOOOOOOOOOO *homer röst*
När jag var ung (tonåring och upp till 24) och vägde ca 53-55 kg med noll muskler på kroppen så var jag inte populär bland killarna. Vem ville ha bambi-plankan när det fanns kurviga och yppiga tjejkompisar?!
Och sen när jag upptäcker styrketräningen vid den magiska åldern 30 och får massa härliga, fasta och bulliga muskler (om än små) så fick jag fortfarande inte några killar för de där kurviga och yppiga tjejkompisarna finns ju fortfarande..
Slutsats: Såg ut som en pojke i kroppen som ung och ser ut som en kille i kroppen som vuxen *gah!* FI FIBBLAN vad killar är utseendefixerade!! Jag är en fin person faktiskt, jag har kvaliteter under min manhaftiga yta! SE MIG!!!! *cry*
http://img262.imageshack.us/img262/73/ironieed5.gif (http://imageshack.us)
:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.