Visa fullständig version : Hårdrockare - ett handikapp?
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15867564.asp
Diskutera!
:D :hbang:
Haha, sjukt och jävligt roligt.
Frågan är väl om det är rätt? Kan jag skippa jobbet för att träna och få stålar då? I wish :D
Det var det löjligaste jag hört. Snacka om onödiga subventioner!
Nitrometan
2007-06-19, 18:55
Haha, sjukt och jävligt roligt.
Frågan är väl om det är rätt? Kan jag skippa jobbet för att träna och få stålar då? I wish :D
Om du lyckas få det klassat som ett psykiskt handikapp.
Är du beredd att göra den resan?
Jag skulle tro att diagnosen ser annorlunda ut på papper än så som SvD och Roger presenterar den.
Byggning kanske kan klassas som ett fysiskt handikapp? Typ att det blir svårt med jobb och samtidigt hålla en optimal näringstiming, plus att man måste sova mycket för återhämtningen. Breda lats kan också vara ett problem i kontorsmiljö.
Deceiver85
2007-06-19, 19:04
Det är inte jag brukar uppmuntra missbruk av systemet, men den här gången är det för en god sak :D
Byggning kanske kan klassas som ett fysiskt handikapp? Typ att det blir svårt med jobb och samtidigt hålla en optimal näringstiming, plus att man måste sova mycket för återhämtningen. Breda lats kan också vara ett problem i kontorsmiljö.
:laugh: :laugh: :laugh:
Jag hade inte haft något emot att vara den som kan säga "jag jobbar som byggare, altså bodybuilder" om någon frågar vad jag jobbar som :P
:laugh: :laugh: :laugh:
Jag hade inte haft något emot att vara den som kan säga "jag jobbar som byggare, altså bodybuilder" om någon frågar vad jag jobbar som :P
Taskigt om dom säger "Du?! Vafan du är ju liten" då.
haha så jävla bra, restaurangen han jobbar på är matsalen till min skola. Någon som lever mer för musiken har jag aldrig varit med om.
Jag skulle tro att diagnosen ser annorlunda ut på papper än så som SvD och Roger presenterar den.
+1
sen är det tragiskt
ännu mer tragiskt att han ställer upp i tidningen och gör en grej av det
+1
sen är det tragiskt
ännu mer tragiskt att han ställer upp i tidningen och gör en grej av det
Haters!
piraten99
2007-06-19, 20:15
Om du lyckas få det klassat som ett psykiskt handikapp.
Är du beredd att göra den resan?
verkar ju inte så svårt då att vara hårdrockare klassas som det.
läs om, gör rätt.
läs om, gör rätt.
vet du vad han har gått igenom för att få det klassat som det?
Tror du allt står i tidningen?
tänk om, tänk rätt
läs om, gör rätt.
Han hade kämpat för det i tio år.
Se om, försök förstå.
Edit: Bah, för sen.
piraten99
2007-06-19, 20:31
förklara det för mig då anledningen till att HAN fick det klassat som ett arbets handikapp?
Löjtnant Blank
2007-06-19, 20:34
"Akta den där skiten."
förklara det för mig då anledningen till att HAN fick det klassat som ett arbets handikapp?
Läste du artikeln?
"Enskilda fall är sekretessbelagda, men generellt finns alltid en medicinsk orsak som är väl dokumenterad"
Vad kan du tänka dig att det innebär?
piraten99
2007-06-19, 20:37
ja, det är det jag frågar er. ?
detta fall är väl inte ens sekrets belagt.
och han ringde väl upp aftonbladet för att han tyckte själv det var härligt.
Vad kan du tänka dig att det innebär?
Vänta lite!!!!
Nu använde du ett svårt ord TÄNKA, ska jag behöva göra det med?
och han ringde väl upp aftonbladet för att han tyckte själv det var härlig.
du kan ju börja med att utesluta att det är för att han är hårdrockare
Sen kan du börjar fundera på vad det ev kan krävas för att bli klassad som arbetshandikappad.
När du har kommit så långt så kan du fundera på om du vill gå igenom hans resa på 10 år för att få jobba deltid?
nu editerade du
Ja, han har sagt till Svd var den artikeln jag läste hans historia.
Av det myndigheterna beskriver så kan man lätt se att det finns en annan sida med.
Tror du han vill gå ut med den? Han kanske inte ens förstår den?
Myndigheterna kan däremot inte prata ut om hans enskilda fall.
Däremot kan dom säga att det inte är ett arbetshandikapp att vara hårdrockare sen får vi tänka själva
för vissa verkar det vara svårt
och han ringde väl upp aftonbladet för att han tyckte själv det var härligt.
Du har inte läst ju ffs! SvD! Jag ger upp.
Du har inte läst ju ffs! SvD! Jag ger upp.
så lätt?
jag blir besviken *g*
piraten99
2007-06-19, 20:42
ok,, så du menar att det inte har nåt med att göra att han lyssnar för mkt på musik?
AHahahahahaHAhaHA, sikta mot stjärnorna på kolo ikväll.
piraten99
2007-06-19, 20:46
du kan ju börja med att utesluta att det är för att han är hårdrockare
Sen kan du börjar fundera på vad det ev kan krävas för att bli klassad som arbetshandikappad.
När du har kommit så långt så kan du fundera på om du vill gå igenom hans resa på 10 år för att få jobba deltid?
nu editerade du
Ja, han har sagt till Svd var den artikeln jag läste hans historia.
Av det myndigheterna beskriver så kan man lätt se att det finns en annan sida med.
Tror du han vill gå ut med den? Han kanske inte ens förstår den?
Myndigheterna kan däremot inte prata ut om hans enskilda fall.
Däremot kan dom säga att det inte är ett arbetshandikapp att vara hårdrockare sen får vi tänka själva
för vissa verkar det vara svårt
varför kan du inte förklara för det jag har svårt att förstå?
jag vill veta!
ok,, så du menar att det inte har nåt med att göra att han lyssnar för mkt på musik?
Förmodligen är hans musikintresse en del i hans diagnos, inte diagnosen själv.
piraten99
2007-06-19, 20:52
konstigt svar du ger: "
"Förmodligen är hans musikintresse en del i hans diagnos, inte diagnosen själv. "
vad är diagnosen då?
han behöver förmodligen hårdrock i höga doser. 300 konserter på ett år är inte lite.
skulle inte du säga att han har ett väldigt väldigt stort intresser för hårdrock som han låter gå utöver jobb?
summa summarum: hans hårdrock intresse är hans diagnos.
konstigt svar du ger: "
"Förmodligen är hans musikintresse en del i hans diagnos, inte diagnosen själv. "
vad är diagnosen då?
han behöver förmodligen hårdrock i höga doser. 300 konserter på ett år är inte lite.
skulle inte du säga att han har ett väldigt väldigt stort intresser för hårdrock som han låter gå utöver jobb?
summa summarum: hans hårdrock intresse är hans diagnos.
Vi kan inte gissa oss till hans diagnos. Hårdrockslyssnande är dock ingen diagnos. Hans diagnos tar sig förmodligen uttryck i att han blir manisk, eller snöar in på något i orimliga proportioner.
Jag ser inte meningen med att förklara för någon som inte begriper ens det grundläggande.
piraten99
2007-06-19, 20:57
end of discussion. piraten99 VS mini- 1-0
"Akta den där skiten."
:laugh:
end of discussion. piraten99 VS mini- 1-0
Källa på det?
piraten99
2007-06-19, 21:01
ja. källan är artikeln i SVD.
svenska dagbladet- mini= 1-0
ja. källan är artikeln i SVD.
svenska dagbladet- mini= 1-0
Svenska skolan - piraten99 = båda har förlorat. :(
piraten99
2007-06-19, 21:06
nej. för du förstår inte att hans intresse för hårdrock gjorde att det blev ett handikapp.
skulle inte du säga att din träning blir ett handikapp om du förlorar jobbet pågrund av det?. fast du inte vill förlora jobb pågrund av det.
jag tycker han är cool. man ser nog han på metallica i sthlm. då är det bara skaka hand och säga "metal in my veins".
piraten99
2007-06-19, 21:07
nu ska jag sova och vakna imorrn
nej. för du förstår inte att hans intresse för hårdrock gjorde att det blev ett handikapp.
skulle inte du säga att din träning blir ett handikapp om du förlorar jobbet pågrund av det?. fast du inte vill förlora jobb pågrund av det.
jag tycker han är cool. man ser nog han på metallica i sthlm. då är det bara skaka hand och säga "metal in my veins".
kul att du tycker han är cool för du är nog en av dom få.
så du menar att om han inte hade lyssnat på hårdrock så skulle han vara helt frisk?
Jag som har så många kompisar som har varit hårdrockare.
Nu blir jag rädd, jävlar. Dom kommer att bli sjuka
Nej... Sånt här som orsakar fördomar och ger en allmänt nedlåtande syn på "hårdrockare". Ifall han nu har ett tvångssyndrom och måste lyssna på musik 24/7 eller är efterbliven så kanske han behöver bidrag för att sitta och leka rockstjärna. Är det rätt? knappast, och det verkar konstigt att hans "handikapp" blev godkänt?!
Nån j-vla självdistans måste du ju ha till dina drömmar. Musiken får man ta vid sidan om ett arbete det tycker jag är en självklarhet. Jag vet då flera band här i Umeå som arbetar heltid och turnerar med sina band. Fråga mig inte hur f-n de lyckas med den livsstilen men de är tvungna.
Fast det är klart, saknar man moral så befinner sig ju bidragssnyltarna i himlen ifall det går att fixa sånt här.
Nej... Sånt här som orsakar fördomar och ger en allmänt nedlåtande syn på "hårdrockare". Ifall han nu har ett tvångssyndrom och måste lyssna på musik 24/7 eller är efterbliven så kanske han behöver bidrag för att sitta och leka rockstjärna. Är det rätt? knappast, och det verkar konstigt att hans "handikapp" blev godkänt?!
Nån j-vla självdistans måste du ju ha till dina drömmar. Musiken får man ta vid sidan om ett arbete det tycker jag är en självklarhet. Jag vet då flera band här i Umeå som arbetar heltid och turnerar med sina band. Fråga mig inte hur f-n de lyckas med den livsstilen men de är tvungna.
Fast det är klart, saknar man moral så befinner sig ju bidragssnyltarna i himlen ifall det går att fixa sånt här.
Jag tror inte du riktigt förstår problemet, precis som piraten.
Det är bra att vi har så många som kan ställa en psykiatrisk diagnos grundat på en tidningsartikel. Ni kan turnera och dra in kosing!
BE FREUD, STAY PROUD!
Lätt att jag borde bli poet.
Jag tror inte du riktigt förstår problemet, precis som piraten.
Jodå, beroende på vad du nu har uppfattat som problemet?
Jag tycker det är trist att artikeln fokuserar på att han är "hårdrockare" och inte på det problem han troligtvis har till grund för bidraget. Oavsett om det nu är hans klädstil, en otrevlig macho-attityd eller att han helt enkelt bara vill sticka till replokalen. Samtidigt framställs han ju lite tvivelaktig då han förväntar sig kunna behålla ett jobb genom att spela tung metal på kontoret utan hänsyn, eller smita iväg på spelningar på arbetstid. Han verkar väldigt bekväm med att få betalt för att kunna repa med bandet och åka på konserter så att säga.
Det är bra att vi har så många som kan ställa en psykiatrisk diagnos grundat på en tidningsartikel. Ni kan turnera och dra in kosing!
BE FREUD, STAY PROUD!
Då får du inleda varje dikt med "jag är heterosexuell, men jag tycker om rosa ändå". Detta är ju trots allt Sverige.
Pop-poet isåfall. Riktiga poeter bor isolerade, har alkoholproblem och skriver om smärta(det sista är iof bara en gissning, riktiga poeter publicerar nämligen inte sina verk).
Jodå, beroende på vad du nu har uppfattat som problemet?
Jag tycker det är trist att artikeln fokuserar på att han är "hårdrockare" och inte på det problem han troligtvis har till grund för bidraget. Oavsett om det nu är hans klädstil, en otrevlig macho-attityd eller att han helt enkelt bara vill sticka till replokalen. Samtidigt framställs han ju lite tvivelaktig då han förväntar sig kunna behålla ett jobb genom att spela tung metal på kontoret utan hänsyn, eller smita iväg på spelningar på arbetstid. Han verkar väldigt bekväm med att få betalt för att kunna repa med bandet och åka på konserter så att säga.
Eller så är han lite psykiskt nerkörd och det kunde lika gärna vara duckhunt på Nes som hårdrock. Men vad vet jag...
kul att du tycker han är cool för du är nog en av dom få.
så du menar att om han inte hade lyssnat på hårdrock så skulle han vara helt frisk?
Jag som har så många kompisar som har varit hårdrockare.
Nu blir jag rädd, jävlar. Dom kommer att bli sjuka
är du en snygg hårdrockare? ontopic!
Eller så är han lite psykiskt nerkörd och det kunde lika gärna vara duckhunt på Nes som hårdrock. Men vad vet jag...
Visst kan det vara så också. Det var inte mitt första intryck, men där har vi svensk media. Vad vet man.
300 metalkonserter på ett år i Hässleholm?
BE FREUD, STAY PROUD!
å som vanligt har Trance missuppfattat allting igen.
Grattis!
Det finns många som låtit drogmissbruket, alkoholmissbruket, sexmissbruket etc osv gå ut över arbetet, nu har även hårdrocksmissbruket gjort detsamma.
WoW(world of warcraft alt random MMORPG)-missbruket dök upp i början av 2000-talet (och förstörde både folks studier, arbeten och förhållanden), och nu har vi Hårdrocksmissbruket.
Det finns många saker och ting som kan sno våran uppmärksamhet ifrån arbete och studier, lätt för många att bli avledda.
När en person tar till flaskan åker en annan på hårdrockskonsert! :D
Det finns många som låtit drogmissbruket, alkoholmissbruket, sexmissbruket etc osv gå ut över arbetet, nu har även hårdrocksmissbruket gjort detsamma.
WoW(world of warcraft alt random MMORPG)-missbruket dök upp i början av 2000-talet (och förstörde både folks studier, arbeten och förhållanden), och nu har vi Hårdrocksmissbruket.
Det finns många saker och ting som kan sno våran uppmärksamhet ifrån arbete och studier, lätt för många att bli avledda.
När en person tar till flaskan åker en annan på hårdrockskonsert! :D
Och några andra loggar in på kolo :D
Och några andra loggar in på kolo :D
Same shit, different form! ;)
it's an addiction!
Same shit, different form! ;)
it's an addiction!
Sant :D
Taskigt om dom säger "Du?! Vafan du är ju liten" då.
då blir jag ledsen i ögat :(
å som vanligt har Trance missuppfattat allting igen.
Grattis!
Tre djupa frågor:
Vadå som vanligt?
Vadå missuppfatta?
Cam?
piraten99
2007-06-20, 10:23
men det är ju inte precis som de är mando diao.
holabolakola
2007-06-20, 10:48
men det är ju inte precis som de är mando diao.
piraten vs mini. minus 100 mot 1
holabolakola
2007-06-20, 10:54
http://img128.imageshack.us/img128/4615/mmmoq3.jpg
LadyInsane
2007-06-20, 11:23
300 metalkonserter på ett år i Hässleholm?
Haha, det reagerade jag också på! Snubben lär ha åkt runt en del...:D
Haha, det reagerade jag också på! Snubben lär ha åkt runt en del...:D
Hehe jo det blir inte lätt o jobba då.
Då får du inleda varje dikt med "jag är heterosexuell, men jag tycker om rosa ändå". Detta är ju trots allt Sverige.
Prose before hos
Prose before hos
Om nu prosa varit samma som dikt.
Jag gillar dig dock ändå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.