Visa fullständig version : Bränna fett ...
Hej har lite frågor kring fettförbränningen... Jag är en sådan människa som aldrig rört på sig i sitt liv :P , i stort sett aldrig rört mej mer än nödvändigt...
Min vikt är ca 72kg , längden är 1,80 cm... och nu är det så att jag har rätt så mycket underhudsfett på olika delar av kroppen... Men med tanke på veckornas träning som jag kör:
M: Boxning 90 min
T: Vila
O: Gym/Jogging
T: Boxning 90 min
F: Vila
L: Gym
Sön: Vila
Och min kost är i stort sett som en vanlig människas kost som inte tränar(beroende på mat , fast jag öser inte i mig massa onyttig mat, eller rättare sagt jag äter tills jag blir mätt men inte spymätt xD )... :
Frukost
Lunch
Middag
(ibland kvällsmat)
+Gainer, men bara efter Gym och boxning...
Borde mitt fett försvinna och bli muskler , Eller förbrännas?... Som sagt så vill ja få bort den överflödiga fettet som sitter på kroppen, eller så vill jag få muskler av det, bara så kroppen blir lite mer slimmad och kompakt ^^, ...
Mvh
King Grub
2007-06-19, 17:18
Fett kan aldrig bli muskler. Fettförbränning och fettinlagring är två processer, och nedbrytning av muskelprotein och nybildning av muskelprotein är två andra processer.
För att gå ner i fettvikt måste du äta mindre kalorier än du gör av med. Du måste hamna på energiunderskott. Ju större energiunderskott, desto större fettförlust, men även större risk för muskelförlust. Ett underskott på 500 kcal under energibalans är beprövat.
Det spelar ingen roll hur du åstadkommer energiunderskottet; ett energiunderskott på X kcal ger lika stor fettförbränning och fettförlust om det är skapat genom mer motion eller genom kalorirestriktion.
Hur ska jag då äta och träna för att för att få bort underhudsfettet då ? ^^
Ingen som kan skriva en dagskost för en fettförbrännare om vad som äts under frukost lunch middag kväll , och sen vad man ska äta för att inte förlora muskler....
King Grub
2007-06-19, 17:32
Det handlar om hur mycket, inte vad, man äter, först och främst. Helt vanlig husmanskost går utmärkt om det är så. Du skulle kunna gå efter någon annans val av livsmedel, men mängderna kan du inte göra så med, utan måste anpassas efter din förbrukning.
Eddie Vedder
2007-06-19, 17:33
Ingen som kan skriva en dagskost för en fettförbrännare om vad som äts under frukost lunch middag kväll , och sen vad man ska äta för att inte förlora muskler....
Förstod du ett enda ord av vad King Grub just skrev?
Vad du äter och hur du förbrukar dina kcal är helt oväsentligt om man enbart ser till viktbalans. Att ligga och stirra i taket och äta chokladpraliner och hamna på 500kcal underskott kommer resultera i samma viktnedgån som att springa 2 mil och äta fullkornspasta, lax och grönaker.;)
Nummer ett är en variant som på alla sätt är direkt hälsovådligt såklart men bara ett extremexempel för att förtydliga att ur viktperspektiv(faktorer som hälsa, välbefinnande, mättnad prestationsförmåga etc. borträknat) är det enbart kaloribalansen som avgör.
Om du vill deffa utan att förlora muskelmassa kan ett någorlunda högt proteinintag vara lämpligt, strävar man efter minst 2g protein per kg kroppsvikt om dagen så är det inga problem. Tung styrketräning är oxå lämpligt för att minimera muskelkatabolism.:thumbup:
Men du menar asså att jag förlorar lika mycket fett , ifall ja bara ligger o slappar och äter och hamnar under 500kcal/dag , som om jag skulle springa och äta nyttig mat ? ^^,... då blire asså extrem effekt ifall ja rör mej och äter under 500 kcal? xD
King Grub
2007-06-19, 17:51
Men du menar asså att jag förlorar lika mycket fett , ifall ja bara ligger o slappar och äter och hamnar under 500kcal/dag , som om jag skulle springa och äta nyttig mat ?
Ja. Men du tvingas äta mycket mindre om du slappar, för att hamna på underskott.
Ja. Men du tvingas äta mycket mindre om du slappar, för att hamna på underskott.
Denna fråga kommer nog aldrig sluta ställas
Förlåt, men det verkar som om du skriver att du kommer att äta under 500kcal per dag. Du ska alltså äta 500kcal MINDRE än vad du behöver, med andra ord kanske mellan 1500 och 2500 beroende på vad du väger!
Om du hamnar på ett för stort underskott (som om du skulle ligga 500kcal underskott på kosten och 500kcal som följd av träning) innebär det större mer förlust av muskler eftersom ditt kroppsfett bara kan släppa ifrån sig en viss mängd energi per dygn. Visst kan du ligga på lite större underskott än 500kcal per dag (framför allt om du är överviktig) men mycket större tror jag inte någon här inne skulle rekommendera.
...ser ni, jag har nog inte ens varit medlem i en månad men frågan har redan ställts så många gånger att jag kan svara på den själv :D
tntballe
2007-06-19, 18:58
http://img502.imageshack.us/img502/1653/matidag2tc0.jpg (http://imageshack.us)
ca 2200kcal
Ligger runt -500kcal om dagen.
Så här kan en dag då jag kör 1 timme styrka + 1 timme cardio se ut.
det viktigaste är chipsen innan sängdax. =)
Handcuff
2007-06-19, 19:07
ca 2200kcal
Ungefär sådär skulle det se ut om jag skulle presentera ett dåligt upplägg för deff :thumbup:
http://img502.imageshack.us/img502/1653/matidag2tc0.jpg (http://imageshack.us)
ca 2200kcal
Varför skriver du med vatten? *screwy*. Håller även med Handcuff.
tntballe
2007-06-19, 19:17
Varför skriver du med vatten? *screwy*. Håller även med Handcuff.
det var vad jag åt igår, orka inte ta bort vattnet.
ville bara ge ett exempel, inte att det var dunderbra.
Fungerar för mig, men ingen dag är den andra lik.
det var vad jag åt igår, orka inte ta bort vattnet.
ville bara ge ett exempel, inte att det var dunderbra.
Fungerar för mig, men ingen dag är den andra lik.
Din kost består ju still störst del utav kosttillskot. Men men, alla är vi olika. Jag skulle dock inrikta mig på riktig mat, som mättar mer.
tntballe
2007-06-19, 19:30
Jo, brukar inte bli lika mycket proteinpulver. Kanske skulle ägnat mig mer än 30 sekunder för att ta fram vad jag ätit nån annan dag istället.
Kollade upp lite vad jag ätit, var visst enda dagen då jag tagit så många proteindrinkar.
Fan va kass man e ibland. Först handling, 5min senare börjar man fundera på om det var bra gjort.
jaja, dåligt exempel.
28 x 5 = 140
Varje proteindrink är cirka ~80% protte
140 x 0,8 = 112 gram protein enbart från kosttillskott, dags att kika på matvanorna kanske? ;)
tntballe
2007-06-19, 19:43
28 x 5 = 140
Varje proteindrink är cirka ~80% protte
140 x 0,8 = 112 gram protein enbart från kosttillskott, dags att kika på matvanorna kanske? ;)
vissa dagar blir så, men som jag sa så e det enda dagen jag tagit så många drinkar.
vissa dagar blir så, men som jag sa så e det enda dagen jag tagit så många drinkar.
Försök skära ner så gott det går, nyttigare att få i sig större delen genom mat. Kom även ihåg att proteinbehovet inte är så stort att du behöver något sånt regelbundet.
hur räknar man ut hur mkt kcal man ska ha i sig för att inte bli överviktigt ode ? ... min vikt är ca 72 kg som sagt , längden är 180cm ... och om ja ska äta 500kcal mindre så måste man ju ta reda på saker o ting ;D
tntballe
2007-06-20, 17:31
hur räknar man ut hur mkt kcal man ska ha i sig för att inte bli överviktigt ode ? ... min vikt är ca 72 kg som sagt , längden är 180cm ... och om ja ska äta 500kcal mindre så måste man ju ta reda på saker o ting ;D
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
läs denna.
tntballe
2007-06-20, 17:33
Försök skära ner så gott det går, nyttigare att få i sig större delen genom mat. Kom även ihåg att proteinbehovet inte är så stort att du behöver något sånt regelbundet.
Har nyligen börjat förstå det, tack för tipset.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.