Visa fullständig version : c vitamin
nån som vet näringsinnehållet i c vitamin brus,,kolisarna o klcal?
King Grub
2003-03-29, 13:07
Kolhydrater och kalorivärde i C-Brus? Nu får du skärpa dig. ;)
vaddååå:D ursäkta mej om ja e oallmänbildad:em: fick två rör från twinlab o de står ju inge på deom om innehållet hur ska jag veta??
Instämmer med Grub, det handlar alltså om ETT GRAM kolhydrater om ens det. Såg en fråga här någonstans tidigare angående glykemiska indexet på c-vitamin brustabletter, det är så man smäller av. Dårhuset nästa
:smash:
och om ja aldrig läst eller hört talas om att de bara handlar om "ETT gram om ens de"hur ska jag då veta??trodde de här forumet va delvis till för att folk ska kunna fråga SÅNT DOM INTE REDAN VET,, men ja måstre ha missuppfattat de då?
Jo, därför att en tablett väger typ 2-3 gram och innehåller 1 gram c-vit. Då har vi 1-2 gram till övers som kan vara smaksättning, kolhydrater, whatever. I så små mängder kvittar det.
King Grub
2003-03-29, 15:59
Det är svårt att trycka in mer än 2 gram i något som väger 2 gram. ;)
Hehe kom att tänka på ett hysteriskt avsnitt av 'the Simpsons' där ett gäng bagare planerar att mörda Homer med en bakelse som innehåller 11000 kcal (eller nåt sånt) per kvadrattum hahah... det är bulkbakelse.
Originally posted by Diana
nån som vet näringsinnehållet i c vitamin brus,,kolisarna o klcal?
Bamses tips: Försök att se skogen. Just nu ser du inte skogen, för alla träd.
Originally posted by Munter
Hehe kom att tänka på ett hysteriskt avsnitt av 'the Simpsons' där ett gäng bagare planerar att mörda Homer med en bakelse som innehåller 11000 kcal (eller nåt sånt) per kvadrattum hahah... det är bulkbakelse.
Hehe, det har jag också sett... bullen kan inte ligga still på bordet, hehe.. kaloribomb
Instämmer med Grub, det handlar alltså om ETT GRAM kolhydrater om ens det. Såg en fråga här någonstans tidigare angående glykemiska indexet på c-vitamin brustabletter, det är så man smäller av. Dårhuset nästa
:smash:
Men hörru muntergök... ;) Var inte meningen att få dig att smälla av.. :D Men jag tänkte att det kanske var som en tablett dextrosol. Även efter bara några få godisar kan jag få kick med efterföljande blodsockerfall (och jag skrev ju att det antagligen var så lite att det inte borde påverka när jag skrev frågan). Är väl sockerallergisk eller nåt.. :em:
*tar Diana i handen, en bulkbakelse i andra och beger mig till dårhuset* :booty:
Äeh det var inget illa menat, men jag tycker man ska försöka se skogen, inte träden, som Bamse säger. Och såna här grejjer är helt klart petitesser om man går efter den tesen :sleep:
Äeh det var inget illa menat, men jag tycker man ska försöka se skogen, inte träden, som Bamse säger. Och såna här grejjer är helt klart petitesser om man går efter den tesen :sleep:
jo, det ÄR ju petitesser.. men ju lägre kcalintag osv desto större blir ju petitesserna procentuellt. Men jag håller med!
*kikar på skoogen* :cool:
Originally posted by Lellan
*kikar på skoogen* :cool:
Såå... låt höra... ser du till någon Bamsebjörn där inne? :love:
haha Lellan ,,trodde precis som du att de kanske va som dextrosol,,o de går man ju inte precis o k'äkar hursomhelst under deffen,,ja tänker inte spana efternån jäkla skog:D när ja deffar vill ja göra 100% rätt annars får de va!!:whipped: :whipped:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.